onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

26#FamilyTime

Av Wilma - 28 juli 2013 16:30

 "We're here everybody!" utropar Louis och stänger av bilen.

Alla går pratandes ur bilen och vi rör oss in mot restaurangen. Louis pratar med sina systrar medan jag, Johannah och Mark pratar om allt och ingenting.

 "So you're 17?" frågar Johannah.

 "Yup" säger jag och hon nickar.

 "Isn't it hard to be away from your family when you're so young?" frågar Mark och jag nickar.

 "It is, but we keep in touch with each other, texting, calling..." säger jag och de båda nickar.

Louis pratar med kyparen som leder oss till ett bord för åtta personer. Jag sitter bredvid Louis och Fizzy och bredvid Louis sitter Lottie. Framför mig sitter Johannah och framför Fizzy sitter Mark. På andra sidan om Johannah sitter tvillingarna. Vi alla får varsin meny. 

 "So how long have you two been dating?" frågar Mark.

 "For two-three months, I think. Since the tour started, I guess" svarar jag och Louis kramar min hand.

 "And you're a dancer, right?" frågar Johannah och jag nickar.

 "I've been dancing for my whole life, since I was three years old. I joined I.aM.mE in 2010, I think" berättar jag och bestämmer mig för en ceasar sallad - typical.

 "So you two met at the audition, am I right?" gissar Mark och Louis och jag nickar.

 "I saw her and knew she was a special one" ler Louis och kollar på mig medan jag kollar ner i menyn med rött ansikte. 

 "Aww, she's blushing!" tjuter Fizzy och jag fnissar.

 "She's adorable" ler Louis och pussar min kind. 

Hela bordet brister ut i aww, vilket får mig att rodna mer. Generat trycker jag ansiktet mot Louis' hals. Han skrattar och lägger en arm runt mig. 

När vi beställt mat pratar jag lite med Lottie medan Louis pratar med sin låtsaspappa. Lottie är riktigt gullig och söt, för att inte nämna snäll. Hon verkar så lugn och samlad. 

Under lunchen berättar Johannah om pinsamma saker om Louis när han var liten. Medan jag skrattar åt honom rodnar han bara, vilket är hur gulligt som helst. Jag och Lottie kommer bra överrens och Fizzy är riktigt snäll hon också. Tvillingarna är bara för söta. De sitter och pratar med varandra under hela lunchen. 

 "So are you going to the concert tonight?" frågar jag när alla ätit upp.

 "Yes, so don't screw up" retas Johannah och jag skrattar.

 "I won't ma'am, promise" ler jag och hon skrattar högt.

Vi lämnar restaurangen och beger oss till en park i närheten. Tvillingarna springer till gungorna medan Johannah och Mark sätter sig på en bänk bredvid. Louis går till tvillingarna för att ge dem fart så jag stannar med Fizzy och Lottie för att lära känna dem lite. 

Efter att ha bestämt oss för en plats på gräset börjar vi prata om allt och inget. De är riktigt härliga. Båda har rolig humor och snäll personlighet. Vi letar efter saker vi har gemensamt och berättar korta historier om saker vi varit med om. De berättar till exempel om saker som fans har gjort. De säger att fans ringer hem till dem hela tiden. 

 "It's really annoying actually. We're thinking about taking the home phone away, I mean, we all have a cellphone so there's no problem" säger Lottie. 

 "That's probably a good idea" ler jag.

 "So is Louis nice to you? Is he a pain in the ass?" frågar Fizzy och jag skrattar.

 "He's really nice and romantic" ler jag.

 "Well you do not want to live with him. He's messing up his room in two seconds. When we were little, our mother always cleaned his room while he was at school. But as soon as he got home, it was a mess again" berättar Lottie och jag flinar.

 "Oh I know. Don't go into the boys' tour bus, EVER. It's like walking straight into hell" varnar jag.

 "I haven't even thought about it" skrattar Fizzy.

 "Chachi! Come here!" ropar Louis och jag kollar bak på honom.

 "Thanks for the talk girls" ler jag och reser mig upp för att gå till Louis. 

Han är fortfarande med tvillingarna vid gungorna. När jag kommer fram ber han mig att ge Daisy fart medan han puttar på Phoebe.

 "I saw you had a good time over there" ler Louis och jag nickar.

 "I love your family" säger jag och puttar på Daisys rygg löst för att få henne fart.

 "They love you" säger han och jag ler stort.

 "I'm glad"

 

Tillslut blir vi tvunga att åka tillbaka till arenan för att fixa inför konserten. Vi släpper av Louis familj på hotellet och åker vidare mot arenan. 

 "I had really fun today" säger jag och sänker musiken på radion.

 "Me too" ler han och tar min hand med den andra handen på ratten.

 "I love you" ler jag och ser på honom.

 "I love you too" ler han och kysser mig snabbt innan han återgår till körningen. 

Jag biter mig i läppen och kollar mot vägen igen. Nöjt leker jag med Louis' fingrar och han skrattar åt mig. Det pirrar i magen när hans skratt fyller mina öron. 

Väl vid arenan blir vi puttade åt olika håll och jag återförenas med mina danskompisar. Vi pratar om dagen medan vi fixar oss inför konserten. Danskläderna dras på och håret fixar. Jag sätter upp mitt hår i en tofs medan Jaja flätar sitt. Det kommer en stylist som fixar lite smink och killarnas hår. Och snart står vi backstage och peppar oss inför konserten. 

 "Bonjour Metz!! How ya doin?!" skriker jag i mikrofonen när vi springer upp på scenen med min typiska amerikanska dialekt.

 

*

 

Efter konserten träffar vi Louis' familj igen en liten stund innan vi måste åka vidare till Belgien. 

Och efter Belgien åker vi till Nederländerna, Tyskland, Danmark, Norge, Sverige, Schweiz, Italien och Spanien. Nu är det 26 maj och på väg till Portugal, som avslutar turnén i Europa. Sedan har vi ungefär två veckors paus innan turnén i USA börjar. På min paus åker jag tillbaka till Houston. Resten av gänget ska också dit, inte One Direction då, de ska tillbaka till sina familjer. 

Louis och jag har kommit varandra ännu närmre, om det ens är möjligt, och jag har en ny allra allra bästa vän, Harry. Han är ju trots allt bara två år äldre och vi kommer väldigt bra överrens. Om jag vill prata om något och inte Louis har tid eller om det handlar om Louis så går jag till Harry, eller Jaja eftersom hon är den enda tjejen här. Jag har också kommit nära Lou, killarnas stylist. Hennes dotter Lux är så gullig så man skulle kunna dö. 

Jag har börjat tänka på min och Louis' framtid tillsammans. Ja, jag vet, jag är bara 17 år ung, men ändå. Och jag menar inte att vi ska skaffa barn och gifta oss, men jag har börjat fantisera om hur vårann familj skulle se ut. Enda sedan jag var liten har jag velat ha i alla fall två barn och bo i en villa avlägsen från samhället, men ändå så man kan cykla till centrum. 

Ingen - inte ens Harry eller Jaja - vet om att jag fantiserar om det här. Dels för att det är pinsamt och dels för att jag låter som en tönt. Alla kommer antagligen tro att jag är galen om de får reda på att jag fantiserar om mitt och Louis' liv som föräldrar. 

Jaja kommer in i köket där jag sitter. "Hey girl" säger hon och jag ler mot henne.

 "Hey sexy, what're you up to?" frågar jag och rör runt i min skål med fil.

 "Checking on my mbfffe" säger hon och sätter sig framför mig.

 "Mb- what?" undrar jag förvirrat.

 "Mega Best Friend For Fucking Ever, duh" säger hon som om det var det mest självklara i världen.

 "Weirdo" fnissar jag.

 "So how're you doing?" frågar hon snällt.

 "Good. It'll be awesome to go back to Houston" säger jag.

 "Oh, about that, you'll be flying by yourself. I'm going back to Czech Republic (fråga inte, översatte på google translate), Millie is going to California, Brandon is going to Africa, Pacman is going to India and Moon to North Koreans. Sorry hun" säger hon.

 "That's alright" ler jag och tar lite fil.

 "Are you sure?" frågar hon tvivlande.

 "Of course!" skrattar jag. "What's the worst thing that can possibly happen?" 

 "Well, the airplane could crash"

 "So it wouldn't if you were with me?" fnissar jag.

Hon svarade inte så jag bara skrattar åt henne. Vi fortsätter prata medan bussen skumpar fram på vägen. Resten av gänget sitter bak i bussen och kollar på Forrest Gump. Jag - som inte alls gillar den filmen - valde att äta fil istället. Efter en stund drog jag hit min MacBook som nu ligger på bordet framför mig. 

 "I'll go back to the movie" ler Jaja och reser sig upp.

 "Do so"

Hon går bakåt i bussen och jag vänder mig mot datorn. Twitter är uppe och jag skrollar nerför newsfeedet. Tweets från fans jag följt dyker upp tillsammans med några tweets från killarna och några av mina förebilder. Nyfiket trycker jag på Mentions och läser igenom alla tusen tweets till mig. 

Några tweetar bilder på mig, Louis och hans familj, andra skriver bara tweets om hur mycket de älskar/hatar mig. Hatet ignorerar jag. Om jag ska vara ihop med Louis måste jag tåla alla de hatfulla kommentarer om mig som sänds varje dag. 

OMG! Look how cute @Louis_Tomlinson and @ChachiGonzales are together! STOP THE HATE ON @ChachiGonzales !!

 

@ChachiGonzales YOU'RE THE LUCKIEST AND PRETTIEST WOMAN ALIVE

 


Jag följer några fans och retweetar några roliga tweets. Genast blir min Twitter bombat med tweets och jag är tvungen att logga ut för att inte datorn ska lagga sönder. Istället kollar jag några bloggar, min mail och lite annat. 

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Nu är jag hemma igen! Känns som att kapitlena blir kortare och kortare, men jaja.... SOMMARLOVET ÄR SNART SLUT! -typ. För mig känns det så i alla fall och jag börjar bli stressad över att skolan börjar snart. Börjar åttan och alla säger att det är det svåraste året så ja... 

ENJOY

TACK FÖR ATT NI STANNAR KVAR

 
 
Ingen bild

Mig

28 juli 2013 18:47

Jag börjar nian nu :) har redan panik över att behöva säga hej då till alla mina lärare :'c
Åttan var typ.... För mig i skolan: F.R.U.K.T.A.N.S.V.Ä.R.D, men det var pga av andra saker i skolan än läxor och sånt... Så själva lärandet är inte någon skillnad på tycker jag^^

 
Ingen bild

Elin

28 juli 2013 22:54

Jag älskar din novell! Varenda kapitel känns typ magiskt på något sätt :p
Jag tycker inte att åttan var så jobbigt, för mig blev det ju lite mer läxor än i sjuan men åttan och nian var ingen skillnad på (tycker jag) förutom dom nationella proven i nian, dom tog på krafterna ;) Som sagt, skit bra novell! Xxx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards