onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

21#TheMan

Av Wilma - 30 juni 2013 14:45

När vi kommer ut till de andra släcks plötsligt bussen ner. Det blir kolsvart, eftersom solen har gått ner utanför. Jaja skriker. 

 "Something is touching me!" skriker hon.

 "That's my foot!" skrattar Millie.

 "Oh" säger hon och vi alla skrattar.

Jag känner någon leta efter min hand och jag ler svagt. Snabbt fattar jag tag om Louis' varma, stora hand och flätar ihop våra fingrar. Jag tar min mobil och lyser upp lite. Jaja sitter uppkrupen i hörnet på soffan och de andra är lite utspridda. Snart kommer jag på att jag har en ficklampa app som jag snabbt sätter på.

 "I'll go look what's wrong" säger Liam och reser sig upp.

 "I'll come with you" säger Niall och de båda går mot "förarbåset".

Louis sätter sig på golvet med ryggen emot badrumsväggen och drar ner mig i sitt knä. Trött lutar jag bak huvudet mot hans axel och sluter ögonen. En hög gäsp lämnar min mun, vilket får Louis att skratta. Jag fnissar och han tar båda mina händer för att lägga dem i mitt knä. Han flätar ihop våra fingrar och lämnar en fjäderlätt kyss på min hals. Jag ler med stängda ögon och lutar huvudet mot honom för att pussa hans kind. 

 "Aww, look, they're so cute" hör jag Jaja viska.

 "Very" viskar Millie och jag skrattar åt dem.

 "You're good at whispering" viskar jag högt och blänger på dem.

 "We thought you were busy cuddling with the teddy bear you got there" försvarar Jaja och nickar mot Louis.

 "I'm not a teddy bear!" tjuter han förnedrat.

 "Yes, you're my teddy bear" ler jag och han flinar ner mot mig. 

  "Obviously, the electricity is out and to get it back, we have to start the bus, which is impossible" säger Liam som kommer tillbaka med Niall. 

 "So we have to deal with this darkness?" frågar Zayn.

 "Yup" svarar Niall.

Alla sätter på sina mobiler så att de lyser upp lite i alla fall. Jag hasar ner mig själv lite så jag halvligger ner och gosar in  ansiktet mot Louis arm som ligger runt mig. 

 "You tired love?" frågar han raspigt och jag nickar sakta. 

 "A little" mumlar jag och han pussar min hjässa.

 "I can carry you to your bunk if you want" erbjuder han.

 "No, I want to lay here" protesterar jag och han skrattar.

 "Alright then"

Jag sluter ögonen och försöker slappna av, men det är omöjligt. Det är som att någonting får mig uppjagad och orolig. De andra pratar tyst med varandra, men inte så mycket, antagligen är de också trötta. Plötsligt ser jag en skugga utanför. 

 "Louis, I think there is someone out there" viskar jag och Louis sträcker lite på sig.

 "I can't see anyone" säger han. 

 "I have to check" säger jag och ställer mig upp.

 "I'll come with you" säger Louis.

 "You don't have to" ler jag och han ställer sig upp bredvid mig.

 "Yes I do, if there is a killer out there I have to protect you" ler han och tar min hand. 

Med ett stort leende går jag mot dörren och öppnar den. Det prasslar i buskarna och jag stelnar till lite, men intalar mig själv att det bara är vinden. Jag och Louis går runt bussen och kollar om det är någon där, men vi ser ingenting. 

 "Maybe it was just an animal" säger Louis och jag nickar sakta.

 "When do you think they're coming back?" frågar jag honom och han rycker på axlarna.

 "I think we're pretty far from a gas station" erkänner han och jag nickar.

Plötsligt ser jag en man i diket. Eller snarare en gestalt. Han försöker gömma sig bakom ett träd, men jag ser honom. Han kliver fram ifrån trädet och går mot vägen.

 "Louis..." viskar jag, eftersom han står med ryggen emot mannen.

 "What's wrong?" frågar han och jag pekar försiktigt mot gestalten. 

Louis vänder sig om och ser sig omkring. Han står framför mig, så jag kan inte se gestalten. Efter en kort stund vänder Louis sig om och ser konstigt på mig.

 "What did you see?" frågar han och jag kollar bakom honom.

Gestalten är borta. Det är helt tomt. Snabbt kollar jag mig omkring för att leta efter mannen, men han syns inte till någonstans. 

 "Chachi, what are you doing? What did you see?" frågar Louis otåligt. 

Jag gör ett snabbt val, som kommer vara bäst för båda av oss.

 "Nothing, let's go back inside" säger jag och vänder mig mot honom.

 "Chachi, don't lie to me" ber han.

 "I'm not. Come on, let's go back inside" svarar jag och drar med honom in till bussen.

Vi stänger dörren bakom oss och ser att Jaja, Niall, Louis, Pacman, Moon och Zayn har somnat. Millie, Liam och Brandon sitter och pratar tyst om något helt ointressant.

 "Chachi" säger Louis tyst bakom mig, för att inte de andra ska höra. Vi står kvar i främre delen av bussen.

 "What?" frågar jag och han ser bedjande på mig.

 "I know you saw something. Please don't lie to me" ber han och hans röst får mitt hjärta att brista.

Sorg. Förtvivlan. Oro. Besvikenhet. 

 "You'll just worry, nothing is wrong. It's nothing" säger jag och tar hans händer.

 "Chachi..." ber han. "I saw it in your eyes. You looked scared. So scared. I want to help you, I want to protect you" säger han och jag suckar.

 "I just thought I saw something" mumlar jag.

 "What did you see?" frågar han.

 "A figure, a man figure. He walked towards the road and then he disappeared" berättar jag och lägger till en suck.

 "Are you serious?" frågar han med ett upphöjt ögonbryn.

 "Call me crazy, I don't care. It was nothing" säger jag.

 "I don't think you're crazy. I'm sure it was just an imagination" svarar han och pussar min kind.

 "I know" viskar jag och han drar in mig i en varm kram.

Hans armar ligger runt mina axlar och hals medan jag lägger mina om hans mage. Han har på sig en gosigt stickad, mörkröd tröja som kliar härligt på näsan när man trycker ansiktet mot den. All oro försvinner i hans armar. Jag är trygg med honom, det vet jag. Han skulle aldrig skada mig. 

Louis' läppar pressas mot min panna och jag sluter mina ögon. Jag vänder huvudet uppåt och ser upp på honom. I en odiskret gest putar jag med läpparna och han fnissar åt mig. Han lutar sig ner mot mig och kysser mig mjukt. Hans läppar masserar mina och jag ler i kyssen. 

Killarna bak i bussen busvisslar och jag rodnar. Snabbt vänder jag huvudet åt sidan och avbryter kyssen. Louis skrattar lent och pussar min mungipa. 

 "You're so cute when you blush" flinar han.

 "Oh shush" muttrar jag och går mot soffan längst bak.

Louis lägger händerna om min midja och sätter sig i soffan före mig. Sedan drar han ner mig i sitt knä och jag fnissar. 

Hur kan man inte älska honom? 

 

---------------------------------------------------------------

 

Det vart riktigt kort, men orkar inte skriva mer nu. Håller på att svälta ihjäl, min syster tjatar på mig att jag ska kolla på Vampire Diaries och jag har svårt att komma på mer att skriva. Men hoppas det räcker för nu!! 

Puss på er!

 
 
Ingen bild

janna

1 juli 2013 03:57

Fett bra kap! ;) Du borde verkligen se på The Vampire Diaries! För den typ äger hihi :)

 
Ingen bild

JoJo

1 juli 2013 17:25

Även om det va kort så var det jättebra!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards