onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

32#GirlTime

Av Wilma - 3 april 2013 17:15


   Kvällen kommer fortare än väntat och nu sitter jag på min fönsterbräda i mitt rum och kollar upp på månen. Det känns som att jag är närmre Harry när jag kollar på den, för vart han än är i världen, oavsett om han är i USA, så ser han månen som jag kollar på. Det är annorlunda, eftersom han inte kan se t.ex BigBen. Men månen finns alltid där, och han kanske kollar på den just nu, när jag kollar på den. Han kan se den vart han än är.

 "I miss you" viskar jag.

Tanken av att han var här i morse gör ont. I morse låg han bredvid mig i sängen och väckte mig med kyssar i ansiktet. I morse pratade vi med varandra. I morse var han fortfarande hemma. Nu är han så långt borta, för långt borta.

Efter två timmar vid fönstret lägger jag mig i sängen. Klockan är fyra på morgonen. Efter ytterligare en timme lyckas jag somna om.

Nästa dag vaknar jag av att mobilen ringer. Med en suck vänder jag mig om så jag ligger på mage. Mobilen fortsätter ringa och då inser jag att det kanske är Harry. Snabbt snappar jag åt mig mobilen och suckar när jag ser att det står Eleanor's calling... Jag svarar.

 "Hello" säger jag med min hesa morgonröst.

 "Hey sunshine... How are you?" frågar hon.

Hon låter inte bra. Det låter som att hon gråtit. Hennes röst är hes, låg. Snabbt sätter jag mig upp. Juste, under den senaste månaden har jag umgåtts mycket med Eleanor, Danielle och Perrie. Vi har blivit väldigt bra vänner.

 "What's wrong?" frågar jag snabbt.

 "I just miss him so much. It's always so hard when he's gone, you know" snyftar hon.

 "Wanna come over? We can have a movie day, I can call Perrie och Danielle too" föreslår jag.

 "That'd be great. I love you"

 "I love you too"

Vi lägger på och jag ringer upp Perrie och Danielle. De båda går med på en sleep-over. Jag går upp och byter om till ett par mjukisbyxor och ett linne. Med en gäsp sätter jag upp håret i en bulle och suckar åt min spegelbild. Påsar under ögonen, röda ögon, blekt ansikte och rufsigt hår. Perfekt.

Jag kliar mig i ögat medan jag går till köket där jag värmer vatten, för att göra te. När vattnet är klart häller jag upp lite av det i en kopp och lägger i en tepåse. Sedan sätter jag mig vid köksbordet. Utanför har moln dragit in över den blåa himlen och vattendroppar faller ner.

Efter en halvtimme knackar det på dörren och jag går för att öppna. Utanför står Eleanor. Hon ser ännu värre ut än jag. Hennes hår är också uppsatt i en bulle och hår sticker ut lite här och där. Hennes ögon är svullna, knallröda och halvt stängda. Under ögonen har hon mörka ringar och hennes ansikte är likt mitt blekt.

 "Aww sweetie!" tjuter jag och kramar henne hårt.

Hon börjar gråta mot min axel och jag stänger dörren bakom oss, utan att förstöra kramen. Hennes höga snyftningar får gråten att stiga i halsen på mig. Tårarna hotar med att falla, och jag låter dem göra det. Så står vi där. Två flickvänner som saknar deras pojkvänner, som för den delen är på andra sidan Atlanten. Vi båda gråter så mycket att vi knappt kan andas.

 "I miss him!" gråter Eleanor och jag snyftar till.

 "I know the feeling" viskar jag och vi sätter oss i soffan.

Precis när vi satt oss ner knackar det på dörren igen. Den här gången är det Perrie och Danielle. De ser lika trötta ut som mig och Eleanor. Jag släpper in dem och vi sätter oss i soffan tillsammans. Efter en stund bestämmer jag mig för att bädda två madrasser under soffan och lägga dit massa kuddar, filtar och täcken. Danielle hjälper mig. Vi tänder ljus och drar för gardinerna. När vi ställt fram snacks och dricka bestämmer jag mig för att ta kort och lägga ut på Twitter.

Miss you. skriver jag till bilden och lägger sedan ut den. Jag sätter på Breaking Dawn Part 2 och vi gosar ner oss bland täckena. Efter tio minuter av filmen ringer min mobil. Jag reser mig upp och ser att det är Harry. Snabbt går jag till mitt sovrum och svarar, men innan jag hunnit säga något hör jag Harrys underbara röst.

 "I miss you too" gråter han och jag börjar gråta igen.

 "Stop crying! You make me cry" snyftar jag.

 "I just hate waking up without you" gråter han tyst.

 "I know, me too"

 "Are you alone?"

 "No, El, Dani and Perrie are also here" säger jag och torkar mig under ögonen.

 "Louis, Liam och Zayn are wrecks too. I feel kinda sorry for Niall, because he have to deal with four desperate, 24/7 crying fools" berättar han och jag fnissar.

 "Hey, are you free now?" frågar jag.

 "Yeah, why?"

 "Tell the boys to gather around, I'm sure Dani, El and Perrie wants to talk" säger jag och går ut till de andra.

 "Hey boys! Come here!" ropar Harry en bit ifrån luren.

 "The boys are on the phone" säger jag till tjejerna som snabbt pausar filmen. "Are they there yet?" frågar jag Harry och sätter på högtalaren.

 "Yes we're here!" hör jag Louis säga med en hes röst, som jag aldrig hört förut.

 "Hey babe" säger Eleanor och Louis snyftar till.

 "I miss you"

 "Is Perrie there?" frågar Zayn.

 "And Danielle?" lägger Liam till.

 "We're both here" svarar Perrie, som verkar mest stabil.

 "Where's Niall, by the way?" frågar jag.

 "Oh, he's probably hiding from four crying idiots" svarar Harry och vi fnissar.

 "Tell my leprechaun to get here, I want to talk to him" fnissar jag.

 "Hey leprechaun! Get your ass here!" ropar Zayn.

 "What?" hör jag Nialls röst säga.

 "Hey Niall!!" tjuter jag.

 "Alyssa!!" skriker han.

Samtalet slutar med skratt och tårar, och prat om hur mycket vi alla saknar varandra. Efter en timme lägger vi på och vi fortsätter kolla på filmen.


En vecka senare


 "Hey, Aly!!" ropar El igenom lägenheten.

 "Yeah!" ropar jag tillbaka medan jag sätter i mitt örhänge.

 "So... I've thought about something" säger hon när hon kliver in till mitt sovrum.

 "Ahaa?" säger jag och uppmanar henne att fortsätta medan jag sätter i mitt andra örhänge.

 "So, you love photographing, I love photographing, we need to think about somthing else and there's a really good photographing class tomorrow..." säger hon och jag nickar.

 "Sounds good. Is it just tomorrow or?" frågar jag och hon skakar på huvudet.

 "It's for five days, so from tomorrow to Friday" säger hon och jag nickar.

 "My vacation have already began, so I'm free for some weeks forward" säger jag och hon ler stort.

 "Great! Well, the class starts tomorrow at 10am so I'll be staying here one more night so we can leave together" säger hon och jag ler mot henne.

 "Sounds great"

Vi - jag, El, Dani och Perrie - har bestämt oss för att gå ut och shoppa idag, så jag har gjort mig i ordning för att försöka se levande ut. Jag har på mig en svart, midjehög kjol tillsammans med en svart/vit mönstrad 'crop top'. På fötterna har jag ett par svarta Jeffrey Campbells. Mitt hår är lockat och mitt ansikte naturligt sminkat. Jag sätter på mig ett par Ray Ban's och en jeansväst. Sedan hänger jag en axelväska över axeln (obviously) för att sedan gå ut ifrån lägenheten, tillsammans med El.

Eleanor kör till köpcentrumet där vi möter upp Dani och Perrie. Efter att ha kramats och så går vi in.

Vi spenderar hela dagen på köpcentret. Spenderar massor av pengar. Som försvar säger vi att vi 'tröst shoppar'. Vilket är sant, eftersom vi hittar på saker att göra så vi inte blir liggandes i sängen, gråtandes. Det är skönt att inte vara ensam i alla fall. Att ha vänner som är med om exakt samma sak. Vi stöttar varandra och kan säga 'Jag vet hur det känns' och faktiskt mena det.

På kvällen köper jag och Eleanor hem kina mat som vi äter framför Titanic. Gammal, men funkar fortfarande. Vi går och lägger oss tidigt, vid nio, och jag drömmer som vanligt om Harry, att jag är i hans armar. Att allt är bra och att han är hemma hos mig.


Eleanor väcker mig klockan åtta nästa morgon. Även om jag är trött pallrar jag mig upp och går fram till min garderob medan Eleanor fixar frukost. Det får bli en blommig, midjehög kjol och ett vitt spetslinne under. Över det tar jag bara en jeansjacka för att sedan kliva i ett par gladiatorskor.

Efter frukosten lägger jag ner min systemkamera i min kameraväska, mobilen i bakfickan och tar nycklarna i handen.

 "Are you done?!" frågar jag Eleanor och jag hör springande steg mot mig.

 "Yep!" tjuter hon och vi lämnar lägenheten.

Vi sätter oss i bilen och medan jag backar ut sätter El på radion. Just Give Me A Reason med P!nk och Nate Ruess. Vi sjunger så klart med i låten och jag trummar på ratten i takt till musiken. Det tar lite extra lång tid för oss att komma fram till platsen, eftersom vi inte hittar. Eleanor garvar åt mig när jag får panik över vart vi ska. Men jag är alltid stressad i trafiken.

 "Where is it?!" tjuter jag.

 "Turn right here!" säger El och jag svänger. "I think this is wrong... Go back" säger hon och jag stönar irriterat.

 "Are you serious?!"

 "Come on, we're almost there" säger hon lugnt.

Men snart kommer vi i alla fall fram till platsen. Idag ska vi vara ute på en äng och ta kort. När vi kommer fram är det några andra där, tillsammans med en ledare.

 "Oh, hello guys! I guess you're Eleanor Calder and Alyssa Campbell?" ler ledaren, som är en kille på kanske 28?

 "Sorry, are we late?" frågar El.

 "No, but you're the last ones here" skrattar han och vi nickar sakta.

Vi hälsar på de andra som är där och sedan börjar vi. Ledare - Jacob - berättar att vi ska ta kort på något som vi dras till, något som tilltalar oss. Något som betyder något för oss. Så jag börjar gå mot ett par  blommor längre bort. När jag står där och tar kort ser jag några vitklöver, och jag börjar automatiskt leta efter en fyrklöver. Som tur är hittar jag en efter ett tag. Så jag håller upp den och tar kort.

 

 "That's beautiful"

Jag vänder mig om och ser en kille ifrån gruppen. Tror han hette Lucas, eller nåt.

 "Thanks" ler jag och han ler tillbaka. "Lucas, right?"

 "Yeah, and you're Alyssa?" gissar han och jag nickar.

 "That's me" ler jag.

 "That's a very beautiful name" säger han och jag fnissar.

 "Thanks" ler jag och plötsligt hör jag någon harkla sig bredvid oss.

Jag vänder på huvudet och ser El stå där med ett förvirrat ansiktsuttryck. Hon ger mig en menande blick och jag himlar med ögonen.

 "This is my friend, Eleanor" presenterar jag och Lucas vänder sig mot henne.

 "I'm Lucas" ler han och hon nickar sakta.

 "Alyssa, will you come with me for a second?" frågar El och jag nickar.

 "I'll be right back" ler jag åt Lucas och följer med Eleanor en bit bort.

 "What the hell were you thinking?!" skrikviskar hon och jag höjer ett ögonbryn.

 "What are you talking about?" frågar jag.

 "You were totaly flirting with him! Don't deny it. You have Harry, for God sakes!" ryter hon och jag suckar.

 "El, I've known him for like... Three seconds. I'm not flirting with him. We were just talking. Stop being so damn childish" säger jag och går tillbaka till Lucas, som väntar på mig med ett varmt leende.


****


Har tagit era idéer och har verkligen tagit hjälp av det. Har inte mycket mer att säga...

 
 
Ingen bild

:3

3 april 2013 20:10

Dam dam dam daaaaaaaaaaaaam :OOO
Lovar att han kommer bli helt: GAAAAAH jag älskar dig!! och så kommer han kyssa henne och alla kommer dö ^^
jag är bra på att sammanfatta ;)

 
Ingen bild

JoJo

3 april 2013 20:45

Jättebra! Och idén om att hon skulle börja på en fotokurs och typ träffa en kille va jättebra!

 
Ingen bild

Jennifer

4 april 2013 18:58

Ja du tog med min idé om fotokursen och killen som hon träffade! Tack så mycket! :D

 
Michaela

Michaela

5 april 2013 13:41

Iiiiiiiiiihhhhhh!! As bra, forts som du gör, blir asm!:)

http://www.mowie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards