onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

29#SleepOver

Av Wilma - 16 mars 2013 21:00

Glömde skriva att Perrie var med, men vi kan väl säga att hon inte kunde komma eller nåt xd KEEP READING


När Harry kommer tillbaka ställer vi in maten och häller sedan upp chips, godis och popcorn i skålar. Harry går för att ställa det på soffbordet medan jag ställer fram glas och drickorna på bänken. När det plötsligt plingar på dörren skuttar Harry för att öppna. När han skuttar förbi mig för han en klumpig piruett. Jag skrattar och kämpar för att få med mig allt till soffbordet.

"Aw, sweetie let me help you" tjuter Danielle och skyndar sig emot mig för att hjälpa till.

"Thanks" fnissar jag och hon tar drickorna och två glas.

Vi ställer ner det och jag vänder mig mot folkmassan. Jag kramar killarna och vänder mig sedan mot den okända tjejen, aka Louis flickvän, aka Eleanor.

"Hey, I guess you're Eleanor" ler jag och hon ler mot mig.

"Yup, and I guess you're the famous Alyssa" ler hon.

"That should be me" skrattar jag och hon kramar mig.

"Nice to finally meet you" säger hon.

"I can say the same"

"Let's get this party started!" skriker Louis och hoppar med armarna uppsträckta mot taket.

"Don't break anything!" varnar jag och han stelnar till.

"No ma'am" säger han allvarligt och ställer sig givakt.

"Good soldier!" säger jag och alla skrattar.

Bra start, antar jag.

"Coke, fanta or sprite?" frågar jag och alla svarar i munnen på varandra, vilket får mig att fnissa.

Eleanor hjälper mig fylla i glasen med dricka och efter det ställer jag in flaskorna i kylen för att dem ska vara kalla. Alla har spritt ut sig på madrasserna och pratar för fullt. Harry - som sitter i soffan - drar ner mig i hans knä. Jag sätter mig snett så jag sitter i hans knä med benen på soffan. Jag lutar mig mot Harry och låter honom knuta sina händer med armarna om mig. Jag lägger armen om honom och lutar mitt huvud på hans axel med pannan mot hans hals.

"Aww, look at them!" tjuter Danielle och ler stort mot mig och Harry.

"I wish I had a boyfriend like that!" skojar Eleanor och Louis putar med underläppen.

"I'm your boyfriend" säger han och drar upp henne i hans knä.

"I know BooBear" säger hon och nyper hans kind.

"Aouch Ellie!" tjuter han ironiskt och vi fnissar.

Hon pussar hans nära och jag och Danielle utbrister i ett högt 'aww'. De är så söta tillsammans! Eleanor rodnar och gömmer ansiktet i Louis hals. Louis fnissar och jag ler stort.

 "Okay, let's play Truth Or Dare!" utbrister jag, stolt över min idé.

 "Yay! You're such a smartass!" tjuter Niall och Liam går för att hämta en flaska.

 "I know, right?" fnissar jag.

Vi alla sätter oss i en ring på golvet, bredvid madrasserna. Liam kommer tillbaka och lägger en flaska i mitten. Han börjar snurra och den hamnar på Niall.

 "Yay!" tjuter Niall och Liam skrattar.

 "Truth or dare?" frågar Liam.

 "Dare, duh?" säger Niall bitchigt - ironiskt - och himlar dramatiskt med ögonen.

 "Okay... Go knock on the neighbours door, in only underwear, and ask for sugar" säger han och alla skrattar.

 "You'll give me a bad reputation" fnissar jag.

 "It was your idea, blame yourself biatch!"

Niall tar av sig byxorna och tröjan och går ut. Alla trängs vid dörren för att spela in. Niall ser på oss, blinkar till kamerorna och knackar på hos grannen. En hund skäller och Niall hoppar till. Snart öppnas dörren och en äldre kvinna öppnar. Hon har grått, krulligt, axelkort hår, glasögon, hon är kort och har på sig säckiga kläder. Hon håller en liten gammal terrier under armen.

 "Oh dear" mumlar hon.

 "Excuse me mrs, do you have any sugar?" frågar Niall och hon spärrar upp ögonen.

 "Yes, just... Wait here..." säger hon och försvinner in.

Niall vänder sig mot oss. Jag gör ett tecken åt honom att komma och alla andra håller med. Han springer in i lägenheten och vi fortsätter filma. Kvinnan kommer tillbaka och hon ser sig omkring. Hon håller i en påse med socker. Hon suckar, skakar på huvudet.

 "Young people today" muttrar hon och försvinner in till sin lägenhet igen.

Vi alla brister ut i skratt. Till och med Niall. Han har hunnit ta på sig sina kläder och snart sitter vi i en ring igen. Niall snurrar flaskan och den hamnar på Eleanor. Vi fortsätter spela i nån timme. Nu snurrar Louis flaskan och den hamnar på Harry.

 "Truth or dare?" frågar han.

 "Truth" svarar Harry, som verkar ganska trött.

 "Have you spoken to Taylor lately?" frågar han allvarligt och jag stelnar till.

När Harry inte svarar kollar jag tvekande åt sidan där Harry sitter stelt bredvid mig. Hans ansikte visar inga känslor alls. Jag sväljer hårt och en tystnad sprids i rummet.

 "Yes" svarar han ärligt och det sticker i mitt hjärta.

Han ställer sig upp och går ut på balkongen. Alla ser försiktigt på mig. Jag reser mig upp efter ett tag och går ut på balkongen efter Harry. Han står med ryggen emot mig, lutar sig mot räcker och ser ut över London.

 "I'm sorry" säger han, utan att vända sig om, som om han vet att det är jag.

 "What do you mean when you said you 'talked to Taylor'?" frågar jag och lägger armarna i kors över bröstet.

 "She've been texting me for a week now" säger han och vänder sig mot mig.

 "What did she wrote?" frågar jag och försöker möta hans blick, men han kollar bara bort.

 "She wants me back" suckar han.

 "Do you want her back?" frågar jag och han går emot mig, med blicken på mig.

 "No, I have you. I want you, Alyssa. No one else" säger han allvarligt och tar mina händer.

 "You promise?" frågar jag och han nickar.

 "Of course I do" ler han och kysser mig lätt.

Vi går in till de andra igen och bestämmer oss för att kolla på film, sedan beställa pizza. Louis och Eleanor - som är det barnsligaste paret - skyndar sig mot filmerna och knuffas för att välja. Vi andra bara fnissar åt dem. Eleanor sträcker sig efter en film, men då puttar Louis till henne, hon tappar balansen och ramlar.

 "Oh honey I'm so sorry!" tjuter Louis och faller ner på knä bredvid henne.

 "Get your fat ass of me" skrattar hon och sätter sig upp.

 "I'm sorry El!" tjuter han och kastar sig i Eleanors famn.

 "What the hell is the big deal with picking a movie?!" utbrister Niall och reser sig upp för att kolla efter en bra film.

Han lägger fram några bra filmer som alla sedan röstar om. Till slut blir det Taken 2. Jag har aldrig sett den innan, men alla säger att den är bra så. Under filmen känner jag att Louis kollar lite på mig. Harry och jag sitter inte så nära som vi brukar. Han har inte armen om mig, som han brukar. Och jag lutar mig inte mot honom, som jag brukar.

 "Alyssa, can we talk?" viskar Louis från min vänstra sida och jag nickar.

Vi reser oss upp och går till mitt sovrum. Jag stänger dörren och vänder mig mot Louis som står nervöst med händerna i fickorna. Jag höjer på ögonbrynet.

 "What's wrong?" frågar jag.

 "I'm sorry about earlier" säger han snabbt.

 "What do you mean?" frågar jag försiktigt.

 "For asking Harry about Taylor"

 "Don't feel bad about it. I have a feeling he wouldn't have told me other vise, so thank you" säger jag och han nickar sakta.

 "But I ruined your night" suckar han och jag skakar på huvudet.

 "No, Louis. It's fine. Totaly" ler jag och han ler svagt tillbaka. "Now give me a hug!"

Han skrattar och kramar mig hårt, en kram jag snabbt besvarar. Efter kramen går vi ut till de andra igen. Harry ser oroligt, men lite avundsjukt, på mig och Louis när vi kommer ut. Jag sätter mig på min plats igen och genast lägger Harry armen om mig och drar mig närmre honom. Det pirrar till i min mage och jag lutar mig lite mot honom. Jag flätar ihop våra händer och möter Louis blick. Han ler mot mig, jag ler tillbaka och han lägger armen om Eleanor igen.

När filmen är slut reser jag mig upp.

 "Okay, what pizza do you all want?" frågar jag och går för att hämta papper och penna.

Alla svarar i munnen på varandra, vilket får mig att skratta. Jag skickar runt pappret och pennan och börjar dra på mig mina skor.

 "Can I come?" frågar Harry och kommer emot mig.

 "Of course" ler jag.

Han börjat också ta på sig och jag tar emot pappret som Louis gett mig. Jag drar på mig en jacka och väntar på Harry. Jag vänder mig emot de andra.

 "Don't ruin my new apartment" flinar jag och alla fnissar.

 "I will try, promise" flinar Louis och jag skrattar.

 "Let's go" ler Harry och tar min hand.

VI lämnar lägenheten och åker ner. Eftersom det ligger en pizzeria väldigt nära så bestämmer vi oss för att gå dit. Vi vingar våra ihopflätade händer fram och tillbaka och jag fnissar lite. Harry börjar sjunga tyst och jag nynnar med.

 "Jump up" säger han och ställer sig framför mig.

 "What?" frågar jag dumt.

 "Jump on my back, fool" skrattar han och jag fnissar.

Jag hoppar upp och han tar tag i mina lår. Han hoppar upp mig lite och jag håller armarna om hans hals. Jag borrar ner ansiktet i hans lockar och drar in lukten av hans shampoo. Ett litet leende sprids på mina läppar och Harry skrattar.

 "What are you doing?" frågar han.

 "Nothing" fnittrar jag. "Hurry up my noble steed" uppmanar jag och han börjar 'galoppera' nerför gatan.

Jag skrattar högt och Harry skuttar runt medan jag studsar upp och ner på hans rygg. Åh vad jag älskar honom!


****


Har skrivit lite på kapitlet, nästan varje dag, så jag fick ihop det tillslut! Är fortfarande nere och så, men det är enklare att skriva nu.

Tack för alla kommentarer på förra inlägget! Det betyder så otroligt mycket! Ni anar inte hur glad jag blev, ni fick mig att le som ett fån!

Ha en trevlig kväll nu och njut av helgen! Älskar er

 
 
Poo

Poo

16 mars 2013 22:58

<3333333333

http://irresistable.blogg.se

 
Ingen bild

janna

17 mars 2013 13:42

Jättebr kapitel!! Kan du nt skriva att typ Alyssa o Louis blir tsm lr ngt? :) ^_^

 
Saga :)

Saga :)

17 mars 2013 15:54

Du äger!!! Klart vi förstår om du är nere <333

http://www.ridsugen.devote.se

 
Ingen bild

JoJo

17 mars 2013 19:45

Jättebra kapitel! Och att du orkar skriva, starkt av dig!<3 Men förresten, skulle inte Zayn och Perrie va med?

 
Ingen bild

Elin

17 mars 2013 19:57

Du är riktigt stark!! :) <333

 
Ingen bild

Jennifer

18 mars 2013 17:23

Super bra men kan du inte göra så att Louis och Alyssa syns mer och mer med varandra och Harry börjar undra om dom är tillsammans och sånt?

 
-----

-----

18 mars 2013 17:32

Så sjukt bra del! Älskar din novell, och dina noveller innan!!

http://ziall.blogg.se

 
Sandra

Sandra

18 mars 2013 17:50

super!

http://sandraerikssons.blogg.se

 
Ingen bild

amanda

19 mars 2013 18:51

sjukt bra som det är ändra inget! Och vi förstår om det tar lite tid till nästa kapitell vi älskar dig!!! <3333

 
Michaela

Michaela

20 mars 2013 14:57

Pressa inte dig själv<33 Jätte bra kapitel btw, text me!<3

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En tjej

24 mars 2013 14:48

Gud vad bra kapitel! Hittade novellen för några timmar sen och har nördat den totalt sen dess<3<3 Du äger och känn ingen stress med att uppdatera<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards