onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

26#MyOwnApartment

Av Wilma - 26 februari 2013 19:45

När jag slutat jobba åker jag hem, efter att ha stannat på Starbucks för att köpa en kaffe. Klockan är bara sex, jag fick sluta lite tidigare eftersom det var lugnt. Mamma är hemma, Noel är hos en kompis och pappa jobbar väl. Jag går till mitt rum och hämtar min dator. Jag sätter mig i vardagsrummet med mamma och börjar kolla på lägenheter. Det är dags för mig att flytta hemifrån, även om jag inte vill. Mamma hjälper mig leta.

 "What about that one? Pretty cheap, not that big and not far away from here" säger hon och pekar på en annons.

En riktigt fin lägenhet. Perfekt storlek, planlösningen är helt okej och ja, jag blev kär i den direkt. Även om jag inte lagt bud, så börjar jag planera inredningen. Mamma och jag bokar en visning imorgon, eftersom vi båda är lediga då, och sedan går jag och lägger mig. Visningen skulle börja vid 10, så jag borde sova lite.


Nästa morgon går jag upp vid åtta. Drar på mig ett par jeans och ett linne med massa färger på. Till det stoppar jag fötterna i ett par vita vans och hänger en handväska över axeln.

 


Jag sminkar mig normalt och fixar mitt hår lite snabbt innan jag går ner till köket. Mamma sitter redan där när jag kommer ner.

 "Hi sweetie, slept well?" frågar hon och pussar min panna.

 "Like a princess" ler jag och tar ett äpple.

 "Are you ready then?" frågar hon och jag nickar.

 "Couldn't be more ready" ler jag och hon ler tillbaka.

Vi tar mammas bil till det sju våningar höga huset där lägenheten är. Ägaren och mäklaren möter oss utanför. Vi hälsar och tar hissen upp till femte våningen. Tjejen är runt 30 och riktigt snäll. Hon har honungsblont hår och gröna ögon.

När hon visat oss runt i lägenheten ställer vi oss i hallen. Jag och mamma lägger bud och mäklaren meddelar att jag får lägenheten, eftersom jag budat mest. Ett stort leende placeras på mina läppar och vi sätter oss vid köksbordet - som är typ det ända som är kvar - och jag skriver under ett kontrakt.

 "You can move in next week" säger ägaren och jag ler stort.

 "Thank you so much" säger jag.

Vi går runt och mäter lite så jag ska kunna köpa möbler så snart som möjligt. Efter det skakar vi hand med varandra och går sedan ut ifrån lägenheten. Ägaren låser dörren och vi ställer oss och väntar på hissen. Dörrarna öppnas och jag spärrar upp ögonen.

 "Louis?! What are you doing here?!" frågar jag och han ler stort när han ser mig.

 "Hi Alyssa! I live here, what are you doing here?!" utbrister han och kramar mig.

 "I've brought an apartment here" ler jag och han skrattar till.

 "That's great!"

Först nu märker jag att de andra åkt ner, att det bara är jag och Louis kvar.

 "I live one floor up" säger han. "I was on my way out, actually. We're having an interview" meddelar han och jag nickar.

 "Let's go then" ler jag.

Vi kliver in i hissen och åker ner. Vi babblar på om att vi kommer ni grannar - typ - och hur vi skulle kunna ordna filmkvällar, sleep-over's och massa sånt.

 "I can help you moving, if you want" erbjuder han sig och jag ler stort. "And I'm sure the boys would like to help as well" lägger han till.

 "That would be great! I could use some help" ler jag och han skrattar.

 "Yeah, we don't want you to break a bone or something" skojar han och vi kliver ur hissen.

 "Thank you" fnyser jag och puttar till honom.

 "Well, see you later then" säger han och kramar mig.

 "Yeah" ler jag och kramar tillbaka.

 "Bye" ler han och börjar gå åt motsatt håll.

 "Bye Lou"

Jag går fram till mammas bil och sätter mig. Mamma kollar på mig med ett höjt ögonbryn.

 "He's a friend to Harry" ler jag och hon nickar sakta.

 "Does he live here?" frågar hon medan hon backar ut.

 "Yeah, he said he and the boys would love to help me move" säger jag och hon skrattar till.

 "You're such a boy magnet!" skrattar hon.

 "I am not!" protesterar jag.

 "You got a lovely boyfriend, who has four best friends, that all adore you. What else could I say?" flinar hon och jag skrattar.

 "You're just jealous" anklagar jag och hon fnyser.

 "I am not!" protesterar hon, precis som jag gjorde innan.

 "Hey, can't we go check out some furnitures today?" säger jag, och byter helt ämne.

 "Sure! That would be soo fun!" ler hon och byter riktning.

Vi åker till möbelaffären - största i London - och börjar kolla runt. Vi hittar nästan allt som behövs. Det tar några timmar, men vad gör väl det? Det är ju bara roligt liksom.


När vi är hemma igen är klockan fem. Mamma och jag bär in alla dekorationer - typ lampor och sånt - till garaget. Ägaren - eller förre detta ägaren - skulle komma förbi med en extra nyckel imorgon, så vi kan börja bära in saker. Alla möbler kommer om några dagar, till min nya lägenhet. MIN lägenhet. Det känns bra att säga det.

Vi har en typical familjemiddag på kvällen. Jag och Noel lagar maten, mamma och pappa dukar. Bytta roller. Det är kul. Noel kan verkligen inte laga mat, han håller på att bränna upp huset hela tiden. Men det gör bara allt mycket roligare... och farligare.

Under middagen pratar vi om min nya längenhet. Det är lite ledsamt ändå, jag ska flytta. Jag kommer inte längre vakna, gå ner till köket och se mamma sitta där. Och det kommer vara tyst. Ensamt.

Men jag är 19 år, jag borde klara av det. Jag vet att jag kan, plus att Louis bor nära, så om det är något kan jag gå till honom.

När jag sitter på mitt rum den kvällen tar jag upp mobilen och ringer Harry.

 "Hey love" svarar han glatt.

 "Hi babe, guess what" ler jag stort och idiotiskt.

 "Oh my God, you got me a cat?!" utbrister han ironiskt och jag asgarvar.

 "No, why would I?" skrattar jag.

 "Because I like cats..." säger han långsamt.

 "No, I haven't bought you a cat" fnissar jag. "I've bought my own apartment!" tjuter jag.

 "What?! Really?!" utbrister han. "I'm so happy for you! Where is it?"

 "In the same house as Louis. He lives one floor above me" ler jag.

 "That's... Weird, but I'm so glad for you baby" säger han glatt.

 "I know right? I can't believe I'm moving out" suckar jag och lägger mig på rygg i sängen.

 "You're 19, it's not that weird. Your parents knew this day would come"

 "But what if I'm not ready?" mumlar jag och petar lite på mina naglar med mobilen pressad mellan axeln och kinden.

 "You are. I know it" lovar han.

 "Thank you... And Louis said he would help me move, you know, mount stuffs" säger jag.

 "I can help too, if you want" erbjuder han snabbt, är han avundsjuk?

 "Are you jealous?" ler jag och han fnyser.

 "No" säger han, men jag hör att han ljuger.

 "Harry, there is nothing going on between me and Louis. He has a girlfriend, I have you" lovar jag.

 "I am not jealous, Aly!" tjatar han.

 "If you say so" fnittrar jag.

 "God, I love when you giggle like that" säger han och jag hör på honom att han ler.

 "Well I love you"

Vi lägger på efter en halvtimme. Klockan är bara halv åtta, så jag sätter på en film och gosar ner mig under täcket. Jag är ledig imorgon, men Harry hade någon intervju. Filmen går in i en såkallad tråkig del och jag börjar kolla runt i rummet. Då ser jag min systemkamera som hänger på kroken bakom min dörr. Ett litet leende sprids på mina läppar. Det var länge sedan jag fotade nu. Jag saknar det. Snabbt bestämmer jag mig för att gå på en av mina berömda foto-rundor och ta kort.

Sömnen tar över och jag somnar innan eftertexterna börjat rulla.


****


Well here ya go!

Har inte så mycket att säga, förutom att JAG SKA TILL STOCKHOLM I HELGEN OCH GÅ TILL 1D WORLD I MOOD GALLERIA så jag kommer inte kunna uppdatera då. Vet, jag är en busy MEN HELT J*VLA ÖVERLYCKLIG kvinna. Men aa...

C ya later alligator x*

P.S tänkte skriva om kapitlet, för jag blev inte nöjd, en orkar verkligen inte just nu. Hade en annan idé om hur hon skulle flytta hemifrån, men ÅH orkar inte skriva om allt nu! Så det blev som det blev, hope u liked it anyway

 
 
Ingen bild

janna

26 februari 2013 22:52

Jättebra "kapitel" helt klart värt att vänta. Vill oxå tioll 1Dshop kanske kmr dra dit jag oxå ^_^

 
Ingen bild

JoJo

27 februari 2013 18:27

Haha, tänkte väl att han skulle bli avundsjuk...;) Och nu blev jag jätteavundsjuk på dig! Men aja, om 1D World kmr till Danmark kan jag kan åka dit istället!

 
novellblogg

novellblogg

27 februari 2013 23:34

Jättebra kapitel!:)
Jag var där i måndags *HEAVEN*!;)

http://gottabemeandyou.blogg.se

 
Ingen bild

Poo

28 februari 2013 10:36

det vart visste braaaaaaaaa, mer föfääännnn:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards