onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

24#JustOneNight

Av Wilma - 11 februari 2013 18:30

Efter frukost hos Harry väntar jag på att han ska byta om, sedan åker vi till mig. Harry par på sig ett par blåa skinny jeans och en vit t-shirt. Det passar honom. The typical Harry.

I bilen på väg till mig sjunger vi med i låtarna som spelas, kan vi dem inte, så lotsas vi att vi kan. Riktigt underhållande.Tiden går fort också, och snart har Harry parkerat utanför mitt hus. Jag och Harry går hand i hand in till huset och tar av oss skorna.

 "Are you already home? I thought you would..." hör jag Noel säga och han kommer ut i hallen, tystnar när han ser Harry bredvid mig. "What is he doing here?" muttrar han surt och jag lyfter på ögonbrynet.

 "I thought you knew, we're back together" säger jag och han fnyser.

 "Good choice" fräser han och försvinner in till köket.

 "Come on" säger jag och drar med Harry till mitt rum.

 "What was that all about?" frågar Harry förvirrat när jag stängt dörren om oss.

 "He's probably mad at you for hurting me, but I don't care" suckar jag och börjar rota igenom min garderob efter något att ha på sig.

 "You mind if I go talk to him?" frågar han och jag lyfter ögonbrynet.

 "You want to?" frågar jag och han nickar sakta och stoppar händerna i fickorna.

 "I guess. I mean, it would feel better if your brother didn't hate me" säger han och jag nickar.

 "Go ahead" ler jag och han kysser mig snabbt innan han går ner.

Jag suckar tyst och nynnar lite på Beneath Your Beautiful medan jag kollar igenom mina kläder. Tillslut blir det ett par svarta jeans och en vit blus med lite nitar på. När jag fixat mitt hår och sminkat + fixat accessoarer går jag ner till killarna.

 


Båda två kommer precis ut ur köket, skrattandes. Deras ansikten vänds mot mig och jag ler.

 "Guess you'll accept my boyfriend?" ler jag och låter Harry lägga en arm om min midja.

 "I guess I can live with it" flinar Noel och jag skrattar.

 "He's older than you, watch your ass" skojar jag och Harry skrattar.


Jag och Harry sätter oss i hans bil igen och vi kör mot Melissa, där vi ska mötas. Vi har lika kul på vägen dit som vi hade när vi åkte till mig, och precis som förut går bilturen riktigt fort.

 "What is her boyfriend's name again?" frågar Harry när vi kliver ur bilen.

 "Bryan" svarar jag och vi flätar samman våra händer medan vi går mot porten.

Han nickar och jag trycker in koden för att sedan kliva in. Jag håller upp dörren åt Harry och vi går mot hissen. Leendet vägrar försvinna från mina läppar. Jag har saknat Melissa och hennes roliga humor.

Jag knackar på hennes dörr och kliver bak till Harry som håller hårt i min hand. Dörren öppnas och Melissa öppnar med ett stort, fånigt leende på hennes läppar.

 "Alyssa! Honey! Babe! I've missed you poo!" tjuter hon och kastar sig över mig.

 "Wow, chill" skrattar jag.

Egentligen säger man ju boo, men hon och jag kallar varandra poo... Normala? Nej. Men det är roligt, och vi bryr oss inte vad andra tycker om det.

 "Hi Harry" säger hon när hon släppt mig och ger honom en kram.

 "Hello Melissa" ler han och en kille dyker upp i dörröppningen.

Hans hår är mörkt och räcker nästan enda ner till hans axlar. Hans ögon är bruna och mystiska. Han ler snett och räcker fram handen.

 "I'm Bryan, I guess you're Alyssa" säger han, nästan lite stöddigt. Badboy, juste...

 "That's me. And this is my boyfriend Harry" säger jag och tvingar mig till ett leende.

 "Hey dude" säger Bryan och sträcker fram knytnäven mot Harry som slår ihop sin med Bryans.

 "Hey" ler han.

 "I'm so excited! So, I thought we could begin this double date here to get to know each other, and then we can go to Big Ben, and then finish the day at a fancy restaurant that me and Bryan have found!" babblar Melissa på medan vi går in mot vardagsrummet. "Anything to drink?" frågar hon och ler stort.

 "A coke" säger jag och Harry instämmer.

 "Do you have beer?" frågar Bryan och hon nickar.

 "You can sit down, I'll go get the drinks" ler Melissa, pussar Bryan snabbt och försvinner iväg.

Vi tre sätter oss ner i soffan och jag kan redan känna spänningen stiga mellan oss. Bryan är verkligen inte min typ. Jag gillar inte stöddiga typer som tror att de kan göra som de vill, bete sig som de vill. Men jag måste bita ihop och klara kvällen, för Melissas skull.

 "So... Do you work?" frågar jag Bryan för att bryta tystnaden.

 "No" svarar han kort och kollar på mig - eller min kropp...

 "Okay..." säger jag utdraget och ser på Harry som inte verkar märkt något.

Melissa kommer tillbaka med drickorna och ställer ut glasen på bordet. Hon sätter sig i Bryans knä. Han suckar och puttar ner henne bredvid sig. Hon harklar sig och sätter nervöst lite hår bakom örat.

 "So... Bryan, do you know who Harry are?" frågar Melissa och Bryan ser på Harry med en dryg blick.

 "No, a geek maybe?" säger han och jag reser ragg.

 "He's not" säger jag stelt och han skrattar glädjelöst.

 "Yeah, he is" säger han och ger mig ett äckligt leende.

Jag himlar med ögonen och lutar mig mot Harrys famn. Melissa försöker få igång en konversation, men misslyckas. Bryan avslutar alltid konversationerna, vad de än handlar om.

 "What do you think? Should we go to the Big Ben?" frågar Melissa och vi nickar.

 "Yeah" ler jag mot henne och hon ler tacksamt tillbaka.

Vi reser oss upp och går mot hallen. Jag böjer mig ner för att ta upp mina skor och känner direkt Bryans blick på mig. Med en suck kollar jag upp på honom och ser att han kollar på mina bröst. Irriterat ställer jag mig upp, blänger på honom och tar på mig mina skor. Harry tar min hand när jag är klar. Vi väntar på de andra och går emot hissen. Med Bryans blick på mig går jag obekvämt bredvid Harry, vilket jag tror han märker, för han kollar bekymrat på mig.

 "What's wrong?" viskar han och jag skakar på huvudet.

Han nickar tveksamt och vi kliver ur hissen.

 "Whose car are we taking?" frågar jag.

 "Well, we can't drive, so we can take the car you came in" säger Melissa och vi nickar.

 "I can drive" erbjuder Harry och jag nickar.

 "Alright, I can drive tonight" säger jag och han nickar.

Vi sätter oss i bilen, jag får sitta fram med Harry, som tur är. Melissa och jag pratar gamla minnen och jag kan höra Harry skratta med oss, men Bryan sitter helt tyst.

 "Can you shut up?" frågar Bryan irriterat och jag ser förvirrat på honom.

 "Okay" säger jag långsamt och vänder mig framåt igen.

Harry tar min hand och jag ler svagt mot honom. Jag hör Bryan sucka, men skiter i det. En kväll Alyssa, det klarar du... Bara en kväll...


När vi är vid Big Ben blir det sådär pinsamt tyst igen.

 "Melissa, can you take a picture of me and Harry?" frågar jag och räcker henne min mobil.

 "Of course, you're so cute together!" ler hon och tar emot den.

Jag ler mot henne och ställer mig bredvid Harry framför Big Ben. Han lägger armen om min midja på första bilden. Sedan ställer han sig bakom mig med händerna på min mage, och jag lägger händerna på hans. På tredje fotot kysser vi varandra, på fjärde pussar han mig på kinden.

 "So cute!" tjuter Melissa och räcker mig min mobil.

 "Lame" muttrar Bryan och jag blänger på honom igen.

 "Jelaous?" fräser jag irriterat.

 "Of what?" flinar han och Melissa avbryter oss.

 "Alyssa, can I talk to you for a bit?" säger Melissa och jag nickar.

Vi lämnar killarna och går en bit bort.

 "What the hell is wrong with you?" frågar hon och jag spärrar upp ögonen.

 "What are you talking about?!" utbrister jag förvirrat.

 "Why are you so damn mean to Bryan?!" tjuter hon irriterat.

 "Haven't you heard what he's saying to me and Harry?!" utropar jag.

 "Why can't you just be happy for me?" mumlar hon och jag suckar.

 "I am, but you deserve better than that idiot" säger jag och hon stirrar rakt in i mina ögon.

 "He loves me" säger hon och jag suckar.

 "He loves your body, I'm sorry Melissa" säger jag och hon skakar på huvudet.

 "I knew you wouldn't like him" muttrar hon och går mot de andra.

Harry möter mig när jag går emot dem. Han ser oroligt på mig men jag ger honom ett trött leende.

 "Are you alright?" frågar han och kramar mig.

 "Yes, I have to handle one night, for Melissa" suckar jag och han smeker min rygg.

 "I'll be here" viskar han och jag ler stort.

Du klarar det, Alyssa... Harry tror på dig.


****


Okej, lite kort info!

Under sportlovet kommer jag åka till Sälen (för er som missat det har jag en stuga där uppe) och uppdateringen kanske inte blir den bästa... Vi åker på torsdag i alla fall och jag ska uppdatera så ofta jag kan, pinky promise!

 
 
Ingen bild

Jennifer

11 februari 2013 19:01

BÄSTAA!!! xoxo

 
Ingen bild

JoJo

12 februari 2013 18:39

Jättebra! Men vilken j*vla idiot Bryan är rent ut sagt! Asså gud jag hatar honom, men jag vill ändå att han ska vara kvar, för då kanske det blir lite drama...;)

 
Ingen bild

Elin

12 februari 2013 22:16

AHEJKDIWKWB SÅ BRAAAA!!! :D

 
Michaela

Michaela

13 februari 2013 17:24

Ser bilderna de tar framför mig, OMG:3 MEEER!

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

POO :DDDDD

13 februari 2013 23:17

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERMERMERMEMRMERMRMEMREMMMERMERMERMERMERMER!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Amanda

24 februari 2013 22:20

Asså OMG Jag började läsa imorse och satt som fastklistrad vid skärmen jag har läst alla dina noveller och jag bara älskar dem fortsätt skriv!! Och finns det nåt sånt dör novell pris för i så fall borde du vinna det du e bäst sluta aldrig skriva!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards