onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

21#Nervous

Av Wilma - 3 februari 2013 19:15

Harry's Perspektiv


 "Hi Harry... It's Niall again... Uhm... I just wanted to make sure you're okay. And I bumped into Alyssa today, at the supermarket... She, uhm... Seemed really down, just as you. Just wanted you to know, please call me. Bye" hör jag i luren när jag bestämmer mig för att lyssna på Nialls röstmeddelande.

Alyssa... Hon hatar mig, det vet jag. Det borde hon göra, men jag älskar henne. Hon betyder så mycket för mig. Det är verkligen allt jag tänker på. Alyssa. Alyssa Alyssa Alyssa. Hela tiden, men jag tröttnar aldrig.

Jag bestämmer mig för att duscha, kanske skulle det få henne ifrån mina tankar. När jag står i badrummet kollar jag på mig själv genom spegeln. Mörka ringar under ögonen, röda ögon, blekt ansikte, rufsigt hår. En katastrof. Jag ser ut som ett monster. Jag är ett monster.


Det har gått en vecka nu. Jag har inte träffat eller pratat med någon. Istället har jag suttit isolerad i min lägenhet. Ganska skönt, men det börjar bli tråkigt. Killarna har försökt nå mig, men jag har inte svarat. De har knackar på dörren några gånger också, men jag har inte öppnat.

 "Just shut up!" skriker jag irriterat på telefonen som vägrar sluta ringa.

Men som vanligt tar jag upp den och lyssnar på röstmeddelandet när det slutat ringa. Chocken är stor när jag hör en tjejröst i luren.

 "Uhm... Hey, Harry. It's Alyssa... I just wanted to talk to you, maybe you don't want to talk to me, but I think we need to. I've figured something out and... God, why am I keep talking... Call me or something, bye" hör jag Alyssa mumla innan ett tjut hörs.

I flera minuter sitter jag chockad, men sedan kommer jag tillbaka till verkligheten. Snabbt trycker jag upp hennes kontakt och ringer upp. En signal... Två signaler... Tre signaler...

 "Alyssa" hör jag en hes röst svara.

 "Hey, it's Harry" säger jag och sätter mig i soffan.

 "Harry? Oh, hi... Uhm..." säger hon nervöst och harklar sig.

 "I heard your voicemail" säger jag tyst och hon drar tyst efter andan.

 "Yeah... Uhm... Can we like, meet up or something?" frågar hon och jag ler svagt.

 "Of course... When? Where?" frågar jag.

 "Starbucks in ten?"

 "I'll see you there"

Vi lägger på och jag springer mot sovrummet för att byta om till nytvättade kläder. Det får bli ett par jeans och en vit t-shirt. Snabbt fixar jag mitt hår och går mot hallen.


Alyssa's Perspektiv


Jag drar på mig ett par jeans, en trekvartsärmad tröja och ett par hälstrumpor. Sedan sätter jag på mig mina svarta Converse och hänger en väska över axeln. I farten på väg till hallen sätter jag ett par solglasögon på näsan och tar nycklarna. Sedan skyndar jag mig ut till bilen.

 


Magen pirrar och nervositeten är hög, men ändå är jag glad över att äntligen få se Harry igen. Det tar fem minuter att åka till Starbucks, så jag är där efter nästan exakt tio minuter. Men jag är inte först här. Inne i hörnet sitter Harry vid ett bord. Han ser nervöst på mig, vinkar och prövar sig på ett leende som jag besvarar. Nervöst går jag mot honom och sätter mig på stolen mitt emot honom, på andra sidan bordet.

 "Hi" säger jag.

 "Hi" säger han och ler.

 "I... Uhm... How are you?" frågar jag och han nickar sakta.

 "Pretty okay" säger han. "What about you?" frågar han och jag biter mig i läppen.

 "Same"

 "So you wanted to talk" säger han efter en stunds tystnad.

 "Yeah..." börjar jag. "I've been thinking, and I have figure out that... You didn't do anything wrong" säger jag och ska fortsätta när han avbryter mig.

 "Don't say that. Stop. I did everything wrong. I let you down" säger han allvarligt.

 "But we weren't together. You had all right to dance with that girl" säger jag och han suckar.

 "But we were dating" säger han och jag suckar.

 "It doesn't matter anymore! It did then, but it doesn't anymore. I forgive you, because I don't see a point to be mad at you" säger jag.

 "But I let you down! You shouldn't forgive me! You should hate me!" utbrister han och jag sväljer hårt.

 "There's someone else, isn't it? You don't want me anymore" viskar jag hest och han spärrar upp ögonen.

 "No! No Alyssa, it's not that. You're the only one for me, but I can't see why you are forgiving me. I've hurt you before" säger han allvarligt och jag snyftar till för att sedan kolla upp i taket.

 "I love you, Harry" viskar jag och blinkar bort tårarna. "Don't you get that?" frågar jag och han nickar.

 "I do, I love you too" säger han och jag ler.

 "Can't we just start over again? I really like you" säger jag och han nickar.

 "Of course" ler han och jag ler stort.

Vi reser oss upp och lämnar Starbucks. Vi byter riktning mot parken. När vi går bredvid varandra i tystnad känner jag Harrys fingrar flätas ihop med mina. Ett leende sprids på mina läppar och jag kramar om hans hand. Lyckan sprids inom mig och plötsligt är allt så bra. Ingenting betyder något, förutom killen som går bredvid mig.

 "Why did you cut yourself?" frågar han tillslut och jag sväljer hårt.

 "I thought I wasn't good enough when you walked to another girl, when I was right there waiting for you. I thought I wasn't good enough for you" säger jag ärligt och han stannar.

 "Alyssa" säger han och stirrar in i mina ögon. "You'll always be good enough for me. Don't think anything else. You're the one for me. You're perfect for me" säger han allvarligt och jag lägger huvudet lite på sne.

 "Thank you" säger jag och han ler svagt.

Försiktigt tar han upp min handled och drar tummen över ärret som går tvärs över min handled. Jag drar bort handen och vänder ner huvudet. Harry drar in mig i en oväntad kram och jag lägger armarna om hans midja. Jag drar in hans doft och ett leende sprids på mina läppar.

 "I love you" viskar jag och han håller om mig hårdare.

 "I love you too"

Han böjer sig ner och hans läppar möter mina. Jag besvarar den och lägger händerna på hans nacke. Hans läppar bildar ett leende och jag flyttar undan mitt huvud lite för att sedan luta min panna mot hans. Våra blickar möts och inget annat spelar någon roll. Det är han och jag. Ingen annan. Bara vi två.

 "Does this mean you're my girlfriend?" viskar han och jag ler stort.

 "I can live with that" retas jag och han skrattar hest. "But only if you're my boyfriend" säger jag och han nickar sakta.

 "I guess I can live with it too" skojar han och pussar min kind.

Jag fnissar och vi börjar gå hand i hand i parken. Med en lycklig suck lutar jag huvudet mot Harrys axel och han lägger armen om min midja. Han pussar min hjässa och jag ler svagt.

När vi är tillbaka på parkeringen till Starbucks stannar vi. Harry drar in mig i en hård kram som jag snabbt besvarar.

 "I have to go talk to the boys, but can we meet tomorrow? Maybe we can have a sleep over?" föreslår han och jag suckar tyst.

 "I'm working tomorrow, but on Saturday? We can have a sleep over then" ler jag och han nickar.

 "Yeah, I guess I'll just have to wait" säger han och snyftar till på skoj.

 "It's the day after tomorrow, you'll survive" skrattar jag och han nickar medan han biter sig i underläppen, i ett misslyckan försök att spela ledsen.

 "Alright then" säger han och drar in ett fejkat skakigt andetag. "Good bye, miss" säger han och ska precis gå mot sin bil när jag stoppar honom.

 "No goodbye kiss?" viskar jag när jag omfamnat honom.

Han kysser mig hårt och lägger händerna på min midja. Plötsligt hörs kamera blixtar och vi drar oss ifrån varandra. Paparazzis omringar oss och Harry suckar irriterat.

 "I'll follow you to your car" säger han i mitt öra och jag nickar stelt.

Han tar min hand och börjar tränga sig igenom alla människor. Jag gör allt för att hänga med. Frågorna regnar över oss, men vi svarar inte på en enda. Harry öppnar bildörren och jag sätter mig.

 "Bye" säger jag innan han stänger dörren.

Jag ser hur han försöker få undan alla så jag kan komma därifrån och det funkar. Stressat och nervöst backar jag långsamt ut ifrån parkeringsplatsen och får sedan chansen att köra därifrån. När jag är ute på huvudvägen sätter jag på mig bältet och tar upp mobilen för att messa Harry.

C ya on Saturday x


****


Yaaay! De är tillsammans igen!

Behöver hjälp med att hitta på ett "couple-name" åt dem, så om ni har ett förslag, tell me!

Ganska kort kapitel, men ville avsluta det där...

Love

 
 
Ingen bild

ÄSLKARDINBLOGGSÅSJUKTMKE

3 februari 2013 19:30

HAha så himla bra!! Vill ha mer! <3

 
Sally

Sally

3 februari 2013 20:29

HARYSSA!

http://onedirectionloveffs.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

3 februari 2013 20:29

Värför inte Halyssa det funkar ju :) ÄLSKAR NOVELLEN !!!!

 
Ingen bild

:D

3 februari 2013 20:56

JAAAAAAAA!!:D

 
Ingen bild

Maria

3 februari 2013 22:43

hyssa ;)

 
Michaela

Michaela

4 februari 2013 08:22

seukjfsh<fcjkWV<JZ!!!!!!! asså hcha<jhc<m!!! OMGOMGOMG!!! MER KVINNA!!!!!<33 Håller med Emma, Halyssa blir perfekt;)

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

4 februari 2013 17:25

Yaaay, jättebra!!! Och ja kom exakt på samma sak sekunden innan jag såg "Saras" kommentar:Haryssa!<3

 
Ingen bild

Anonym

7 februari 2013 17:03

kommer de inte mer?;o snälla ge oss ett till kapitell :D

 
Ingen bild

Elin

8 februari 2013 21:33

Skit bra! Jag tycker som vissa andra att deras namn ska vara Halyssa! Btw, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge så jag tror vi kan vänta på nästa kapitel även om det är svårt! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards