onedirectiontolove

Alla inlägg under december 2012

Av Wilma - 13 december 2012 21:15

Jag börjar andas hackigt och känner gråten i halsen. Snart förstår han vad han själv sagt och han ser snabbt på mig. Hans blick är full av ånger. Jag lägger mig ner på kanten av sängen och vänder ryggen mot honom. Tårar börjar rinna och jag känner hur Zayn kryper på sängen.

"Babe, I'm so sorry..." viskar han och jag känner hur han sätter sig bakom mig.

"I miss them" gråter jag och Zayn hoppar ner på golvet för att sätta sig på huk framför mig.

"I know babe, but they want to see you strong. They're so proud over you, I promise. And I'm so sorry I brought it up like that" viskar han och smeker bort mina tårar med sin tumme.

"Will I see them again?" viskar jag och han ser in i mina ögon med ett litet leende.

"Of course you will, they will be waiting for you" säger han och jag snyftar.

Det började gå upp för mig vad jag missade. Jag har inte kärleken mellan en familj. Jag har inte den tryggheten som man får när man är med familjen. Men jag har Zayn, mitt livs kärlek. Killen jag vill leva med. Man gör misstag, det gör alla, det ä mänskligt. Även om han sårat mig flera gånger. Jag kan inte leva utan honom.

"Are you mad at me?" frågar han tyst och smeker min kind.

Jag skakar på huvudet och ger honom ett svagt leende. Han kryper upp i sängen och lägger sig tätt bakom mig. Jag vänder mig om och kryper närmre mot hans bröst. Han smeker handen över min rygg och pussar min panna. Även om klockan inte alls är mycket så orkar jag inte hålla ögonen öppna. Iställer sluter jag dem och låter sömnen fånga mig i dess armar.


Zayn's Perspektiv


Snart börjar Ayla andas djupare och jag ser att hon somnat. Ett leende sprids på mina läppar och jag sätter på teven. Det visas en film och jag bestämmer mig för att kolla. Plötsligt knackar det på dörren och den öppnas. In kommer Safaa, Waliyha och mamma. De ler när de ser Ayla sovandes i mina armar.

"We were just saying good night" ler mamma och Safaa går mot sängen.

Hon och Waliyha ger mig en kram och försvinner ut och sedan går mamma emot oss. Hon ler stolt och kollar ner mot Ayla.

"She seems to be a good girl" ler hon och jag nickar.

"I love her" säger jag och hon ler stort mot mig.

"She loves you too. Good night Zayn" säger hon och kramar mig försiktigt.

"Night mum" säger jag och pussar hennes kind.

Hon försvinner ut och stänger dörren. Jag leker lite med Aylas fingrar och ler när hon suckar i sin dröm. Jag stänger av teven och drar av mig kläderna så jag ligger i mina kalsonger, sedan kryper jag ner under täcket och drar Ayla närmre mig. Jag fattar inte att jag gjorde så. Varför skulle det alltid vara jag som fick henne att gråta? Kanske är jag inte bra för henne. Men jag älskar henne. Och som jag förstått det, så älskar hon mig.

Nästa morgon vaknar jag före Ayla. Så jag pussar hennes kind och reser mig upp. Jag drar på mig ett par pyjamasbyxor och går sedan ner, utan tröja. Pappa sitter vid bordet med Doniya och läser tidningen. Mamma står vid bänken och fixar frukost.

"Morning" säger jag och går fram för att ge mamma en puss på kinden.

"Morning love" ler hon.

"Where is Ayla? I want to hang out with my half sister" flinar Doniya och jag skrattar.

"She's sleeping, I don't want to wake her up" ler jag och hon nickar.

"I got it, you shouldn't. Girls get really mad at boys who wake them up" skojar hon och jag flinar medan jag sätter mig ner bredvid henne.

Jag tar frukost och börjar äta. Plötsligt hörs långsamma steg i trappan och jag kollar bak. Ayla kommer ner, halvt sovande, i ett par pyjamas byxor och en vit t-shirt. Jag ler och hon drar handen genom sitt hår.

"Good morning darling, did you sleep well?" frågar mamma och ler mjukt mot henne.

"Good morning. Yes, I slept like a baby" ler Ayla och mamma skrattar.

"Sit down, get some breakfast" uppmanar mamma och pekar mot bordet.

Ayla sätter sig framför mig och ler snabbt mot mig innan hon börjar ta mat. Jag ler åt hennes försiktighet.

"I have to go now" suckar pappa och reser sig upp efter att ha vikt ihop tidningen.

"Where are you going?" frågar jag snabbt.

"To work" säger han, avfirar ett snabbt leende innan han försvinner ut till hallen.

"Bye!" ropar mamma.

Dörren öppnas och smälls igen. Jag suckar tyst. Han ska alltid jobba, även när jag är hemma. Mamma sätter sig på pappas plats, bredvid Ayla. Doniya sitter bredvid mig och hon kollar leendes på Ayla.

"Hey, are you up for some shopping today? Just us girls" frågar hon och Ayla nickar snabbt.

"I'd love too" ler hon och jag ler åt hur bra de kommer överrens.

Safaa och Waliyha kommer trötta ner och sätter sig vid bordet. De halvsover också, med ögonen halvöppna. Trött börjar de ta frukost och Doniya skrattar tyst.

"Hey girls, you up for some shopping?" frågar hon och de två skiner upp och kollar på henne.

"Yes!!" utbrister båda och vi skrattar.

"You want to come, mum?" frågar Doniya och hon nickar.

"Yes, of course" svarar hon. "Oh, and we can have a spa night!" föreslår mamma och alla tjejer instämmer.

Jag skrattar lite. Det är så roligt att se att de kommer bra överrens. Jag kanske ska ringa Alec, eller Robin. Jag har inte träffat dem på jätte länge nu.


Ayla's Perspektiv




Jag, Zayns systrar och Tricia sätter oss i bilen och börjar åka mot ett köpcentrum. Jag har på mig ett par ljusa jeans, en stickad tröja, en grön jacka, en sjal och ett par ljusbruna kängor.

"I want to go in here!" utropar Waliyha och pekar på Hollister.

"But I want to go there!" klagar Safaa och pekar på H&M.

"Girls, we can go to both" suckar Tricia och jag ler lite.

"Come on" viskar Doniya i mitt öra och drar mig mot Hollister.

Jag fnissar och vi går in. Musiken är hög och det är knappt något ljus därinne, men man får ändå en härlig känsla. Vi letar kläder i minst en halvtimme därinne. Jag köper en tröja, en parfym och ett par jeans därinne. Sedan går vi vidare. Vi möter upp de andra när vi ska äta lunch. Efter lunchen går vi två timmar till innan vi åker för att handla saker till en spakväll.

"So... Do you have any idol?" frågar Waliyha och ser på mig.

"No... Uhm... But I look up to Michael Jackson" ler jag och hon nickar.

"I like Justin Bieber" ler hon och jag nickar.

"He's cool" ler jag och hon skrattar till.

"And soo hot!" tjuter hon och jag skrattar.


Den kvällen är en av de bästa kvällarna jag upplevt. Zayns systrar och mamma är så otroligt snälla och roliga. Lätta att prata med, precis som Zayn. På tal om Zayn, han var hos en kompis och kom hem vid elva. Då låg jag redan i sängen och han kröp ner bredvid mig. Vi pratade tyst med varandra en stund innan vi båda slocknade helt.

När jag vaknar på morgonen lyser morgonsolen i mina ögon. Jag kvider till och trycker ansiktet mot kudden. Trött vänder jag på mig så jag ligger på mage och slingrar in armarna under kudden. Täcket ligger vid min midja och min överkropp är täckt av ett rosa maglinne.

Jag kollar på Zayn som sover bredvid mig. Han ligger på mage med händerna ovanför huvudet. Försiktigt lyfter jag upp hans arm och kryper in i hans famn.

 


Han vänder på sig och lägger armarna om mig. Jag kryper trött in mot hans bröst och drar in hans goda doft. Han suckar lyckligt och pussar min panna.

"Morning sunshine" säger han hest och jag stönar.

"Shut up and let me enjoy this" muttrar jag tyst och han skrattar hest.

"Of course babe"

"Shut up"

Han skrattar till igen och låter mig sedan ligga tyst i hans famn. Jag bara njuter av hans närhet. Önskar att jag kunde stanna där föralltid. Men jag vet ju att det är omöjligt. Någongång måste jag väl flytta på mitt feta ass. Zayn också, för den delen. Vad fan är det jag tänker på?

"You hungry?" frågar Zayn och jag suckar lyckligt.

"A little"

"What do you want? I can make you some" ler han gulligt och jag ler svagt medan jag tänker ut något.

"Pancakes with strawberries and sugar" ler jag och han skrattar.

"I'm not sure we have that, but I'll go buy some. It's really near" ler han och jag nickar tveksamt.

"Are you sure? I can do it if you want too" föreslår jag och sätter mig upp medan han reser på sig.

"Shut up. I'm trying to be romantic. You know, breakfast in bed, cuddling, movies, nice dinner tonight, see the main theme here?" säger han och gör lite gester med armarna och jag bara nickar med halvöppna ögon.

"Yeah, I see it. It looks good. Good night" säger jag, lutar mig bakåt och sluter ögonen.

"I'll be back soon baby" säger han, kysser mig innan han försvinnner ut, efter att ha tagit på sig kläder såklart.

Jag suckar lyckligt. Jag älskar honom verkligen.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

OBS! Ska bort i helgen (fredag-söndag), ska på spa med systrarna, mamma och mormor. Selma spa, tror jag det hette. I alla fall... Back to the line... Jag kommer inte kunna uppdatera imorgon eller på lördag, dock vet jag ingenting om söndagen eller när vi kommer hem,  men vi får väl hoppas att jag kan slänga ut ett kapitel då, eller hur? ;)

Bai bai! xxx

Av Wilma - 11 december 2012 16:45

Ayla's Perspektiv


"Can't we stop noow? I'm hungryyy" klagar jag och Zayn skrattar åt mig.
"We stop at the first McDonalds we see" lovar han och jag sätter mig rakt upp för att leta desperat efter en McDonalds skylt.

"But there is no McDonalds here!" tjuter jag och han skrattar högt.
"Take it easy" skrattar han och jag ler svagt åt hans gulliga skratt.


Efter ytterligare två timmar - och ett gott mål McDonalds - kör vi äntligen in till Bradford. Zayn lyser upp av att se sin hemstad och jag ler svagt. Han är så söt. Han måste verkligen ha saknat sin familj. Även om jag kanske inte visar det, så är jag jävligt nervös. Jag menar, jag har inte träffat en familj på... Ja, hur länge som helst! Jag vet inte ens hur man ska bete sig.

"There it is!" säger han glatt och pekar på ett mysigt tvåvåningshus med bruna träpaneler.

Taket är mörkt och det står ett träd på den vänstra gräsmattan framför huset. På högra gräsmattan finns en dubbel uppfart där en bil står. Zayn parkerar bilen bredvid och samtidigt ser jag två flickor springa ut genom dörren. Zayn skiner upp och jag kollar lite mot dörren. Där står en kvinna, en man och en annan lite äldre tjej.

"Waliyha! Safaa!" hälsar han när han kliver ut ur bilen.

"Zayn! We've missed you sooo much!" tjuter den yngsta och jag kliver osäkert ut ur bilen.

"Zayn!" ropar mannen och Zayn kollar upp.

"Mum, dad!" ler Zayn och joggar emot dem.

Hans mamma och pappa möter honom på vägen och de möts i en kram. Hans mamma pussar hans kind innan han hälsar på den andra tjejen.

"Hello Doniya" ler Zayn och pussar hennes kind.

"Hello lil bro" ler hon och han skrattar lite.

Hans mamma går emot mig. Det sticker till i mitt hjärta. Hans mamma. Min mamma är död. Jag har ingen mamma. Jag ler mot henne och räcker ut handen, men hon kramar mig istället.

"I guess you're Ayla, Zayns girlfriend. I'm Patricia, but you can call me Tricia" ler hon och jag ler tillbaka.

"That's me. Nice to finally meet you" ler jag och hon skrattar till.

"It's nice to finally meet you too, darling" ler hon. "Oh, this is my husband, Yaser" fortsätter hon när Zayns pappa kommer upp bakom henne.

"Hello there!" ler han och ger mig en kram.

"Hi" ler jag och han släpper mig.

"I see you've met my beautiful girlfriend" säger Zayn bakom mig och slingrar armarna runt min midja.

"Yes, she's more beautiful than you described" ler Tricia och jag rodnar.

"Let's go inside" säger Zayn och pussar min kind.

Zayn och hans pappa insisterar på att bära in våra saker, så jag går bredvid hans mamma in till huset. Väl där inne möts jag av den lite äldre tjejen. Hon ler mot mig.

"I'm Doniya, Zayn's big sis" ler hon och ger mig en kram.

"I'm Ayla" ler jag och hon skrattar till.

"I know, dear" skrattar hon. "He can't stop talking about you, but don't tell him I said that" viskar hon i mitt öra och jag skrattar.

"I won't" ler jag och hon skrattar.

"This is our little sisters, the youngest, Safaa" säger hon och puttar fram den yngsta tjejen mot mig.

"Hi" ler hon lite nervöst och jag ler.

"Hi, I'm Ayla" ler jag och hon fnissar lite tyst innan hon springer efter Zayn som går upp på övervåningen.

"And this is Waliyha" säger hon och en vacker tjej med långt, svart hår kliver fram.

"Hi" ler hon och jag ler tillbaka.

"Hi"

Äntligen har jag träffat alla. Zayn visar mig runt medan hans mamma fixar mat. Vi stannar i hans rum och sätter oss på hans säng. Jag lutar mig mot honom och han lägger armarna om mig.

"How did it go?" frågar han och leker med mitt hår.

"Great, I love your family already" ler jag och han ler stort.

"They love you too, but I love you most" ler han och jag fnissar.

"I love you more than most" säger jag och han ser på mig med förvånade ögon - dock ironiskt.

"I love you more than the universe" säger han och jag kollar upp i hans ögon.

"I love you more than life, more than universe, more than the world, more than air. I'll always love you, Zayn" säger jag allvarligt och han kysser mig hårt.

"I love you so much, Ayla. You don't understand. I can't even explain my love for you, 'cause there are no words. You're my everything, babe. You're my Juliet, my cinderella, my air, my heart, my everything. I'd do anything for you. I could give up my life for you. You don't understand how much I love you, Ayla Davies. I loved you yesterday, I love you still, I always have, I always will" säger han och jag fäller en tår.

"I love you too Zayn" viskar jag och kysser honom.

"Dinner!" ropar Tricia och jag ler mot honom.

Jag skuttar upp och skuttar vidare mot dörren. Zayn skrattar åt mig och springer emot mig. Han lyfter upp mig vid min midja och lyfter ut mig ur rummet och nerför trappan. Jag skrattar åt hur löjligt det måste se ut.

"Aww, you look so cute together" säger Tricia med ett stolt leende.

Jag fnissar generat och vi sätter oss vid bordet. Jag sitter mellan Tricia och Safaa. Framför mig sitter Zayn som sitter bredvid Yaser och Waliyha. På hörnet sitter Doniya. Alla tar för sig och vi pratar om allt och ingenting.

"So, Ayla. Tell us more about you" uppmuntrar Tricia och jag ler svagt.

"Well, I'm 16, almost 17 and well, I live in London. I love to sing and play guitar" säger jag och Tricia ser lite sorgset mot mig.

"Zayn told us about your parents... But he told us you lived with your aunt, Nellie?" säger hon försiktigt och jag ler lite svagt mot henne.

"It's okay to talk about it. I have to get over it" säger jag och fortsätter sedan. "Yeah, I did. But she got moved to the US. She work as a designer. So I got the apartment" säger jag och hon nickar.

"You live there alone? Doesn't it get... Lonely?" frågar Doniya försiktigt och jag skrattar till.

"No, I'm almost never alone. Zayn makes me company pretty often" säger jag och de andra skrattar.

"Are you thinking about moving in together?" frågar Yaser och jag möter Zayn blick, för att han ska svara.

"Maybe, I mean... Maybe later" säger han och de nickar.

Jag fortsätter äta och lyssnar halvt på deras diskution om... Ja, jag missade den biten. I mina tankar flyger bara minnen av när jag, mamma och pappa åt middag. Vi brukade ofta inte ha något att prata om, men när vi väl hade det rullade det bara på. Pappa var ofta borta också, han jobbade ofta över. Zayn borde vara lycklig över att ha en sån här underbar familj som älskar honom, och stöttar honom i allt han gör.

You alright? mimar Zayn och jag nickar snabbt och fortsätter äta.

"You up for dessert?" frågar Tricia när alla är klara och reser sig upp.

Alla nickar och vi förflyttar oss till vardagsrummet. Zayn sätter sig i soffan och drar ner mig i sin famn. Jag fnissar och lutar mig emot honom. I soffan bredvid oss sitter också Safaa och Waliyha. Doniya och Yaser sitter i varsin fåtölj, och jag antar att Tricia kommer sitta i soffan med oss.

"Do you need help, mum?!" ropar Doniya och jag ler över hur mycket hon bryr sig om hennes familj.

"No thank you darling, I got it!" ropar Tricia och kommer ut till oss med en bricka.

På den står sju skålar med glass i. Hon delar ut till alla och sedan sätter hon sig ner.

Efter desserten går tjejerna upp till sina rum medan Yaser sätter sig och kollar på tv. Tricia går ut till köket och jag sitter kvar i Zayns knä. Men sedan reser jag mig upp och ska gå till köket för att hjälpa Tricia, då Zayn tar tag i min handled.

"Where do you think you're going?" frågar han och jag skrattar och ser på honom.

"Help your mother, lazy ass" skrattar jag och han skrattar åt mig.

"Bye love" säger han och kysser mig snabbt.

"See you soon" fnissar jag och går ut till köket. "Do you need help?" frågar jag Tricia som står och fixar med disken.

Hon hoppar till och vänder sig mot mig. Hon skrattar och jag skrattar med henne.

"You scared me" skrattar hon.

"Sorry" ler jag.

"If you want to, you can dry those" säger hon och pekar på lite blöt disk som står på diskbänken.

Jag nickar och börjar torka dem medan hon diskar dem. Vi pratar om allt och inget och vi lär känna varandra. Hon är riktigt söt och snäll. Bryr sig om allt och alla.

Mitt i allt känner jag två armar om min midja och jag känner Zayns doft. Jag fnissar då han börjar kyssa min hals.

"Zayn, stop it. I'm helping your mum, can't you see that?" fnissar jag och han suckar mot min hals.

"You can go" ler Tricia och jag skakar på huvudet.

"No, I want to help" protesterar jag.

"Come on" ber Zayn och jag suckar lite.

"Go" ler Tricia och jag låter Zayn släpa upp mig till hans rum.

Väl där bär han upp mig och slänger mig på sängen. Jag skrattar lite men ser sedan in i hans ögon när han lutar sig över mig.

"You should be with your family more, they've missed you" säger jag och han ser in i mina ögon.

"You're telling me I'm with my family to little?" säger han med ett höjt ögonbryn.

"I mean, they've missed you and I think you should show more that you care about everything they've done for you" förklarar jag och han fnyser för att sedan kliva av mig.

"Great. You think you know my family more than me" fnyser han och jag höjer ögonbrynen.

"What?! No! No, Zayn, I'm just telling you that..."

"You just don't get it! You don't get it because you don't know how it is like in a family, because you don't have one!" ryter han irriterat och det känns som ett knivhugg i mitt hjärta.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Well... I'm getting to the end point! Okej, så... Som sagt... Jag vet hur den här ska sluta nu, I think... Lite annorlunda kanske... Men men... Det är några kapitel kvar, som sagt :)

Xx

Av Wilma - 8 december 2012 18:45

Svar ja. Det måste ta slut. Allt gick fort. Harry blev av med sina kryckor, sedan bar det av hemåt. Det är tyst hela vägen till flygplatsen. Evelina följde med till flygplatsen. Hon och Liam stod i varandras armar och pratade tyst.

"They're so cute" mumlar jag och låter Zayn slingra en arm om min midja.

"You're so cute" viskar han i mitt öra och jag flinar.

"Shut up" säger jag och han pussar min kind.

"Love you" säger han.

"Love you too" ler jag och ställer mig på tå för att sedan kyssa honom.

Snart sitter vi på planet, allihop. Jag sitter bredvid Zayn som sitter bredvid Liam. Louis, Niall och Harry sitter framför oss. Niall sitter och smaskar på godisar hela tiden, Zayn har somnat på Liams axel, Liam sover också och Louis sitter och diskuterar något med Harry. Niall sitter framför Liam, Harry sitter framför mig och Louis sitter framför Zayn.

"Niall, can I get some candy?" frågar jag snällt.

"Nope" svarar han och tar en till godis.

"Pleeeaasee" ber jag och han suckar.

"One!" varnar han och jag ställer på mig.

Jag sträcker mig över Zayn och tar godispåsen som Niall håller upp. Även om han sa att jag bara fick ta en, så tar jag tre. Sedan ger jag honom påsen och sätter mig igen. Då skriker Zayn till.

"AOUCH!" tjuter han och jag flyger upp.

"What?!" piper jag och ser ner på honom.

"You sat on my hand when it was in a wrong direction" klagar han och jag fnissar.

"There is only one direction" flinar jag och han suckar.

Jag sätter mig och han drar in mig i sin famn. Jag sitter med rumpan i hans knä och benen i mitt säte, med ryggen emot Liam. Försiktigt lutar jag min kropp mot Zayns.

"Tell me if I'm too heavy" mumlar jag och han suckar.

"I won't have to. You're not heavy" säger han allvarligt.

"Oh shut up" suckar jag och han fnissar i mitt öra.

Jag sluter ögonen och lutar mitt huvud emot Zayns typ... hals. Han lutar sin haka emot mitt huvud och slingrar armarna hårdare om mig. Aldrig har jag känt mig så trygg som jag gör i hans famn... Alltid lika mysigt och varmt och tryggt och... ja, listan är lång.

"I love you Zayn" mumlar jag, precis innan jag låter sömnen ta över.

"I love you too, babygirl" viskar han och pussar mitt huvud.

Sedan somnar jag.


Zayn's Perspektiv


Ayla somnar i mina armar. Hon blir lite tyngre, men hon är fortfarande inte tung. Jag börjar prata lite med Liam om Evenlina. Så blir det resten av resan hem. När ska landa väcker jag henne och hon sätter sig trött i sitt säte. När hon är på väg att somna igen håller jag henne vaken.

"I want to sleep" mumlar hon trött med slutna ögon.

"But we're back now, home" säger jag med ett litet leende.

När vi äntligen landat väntar vi till de flesta har gått av. Sedan reser vi på oss - minus Ayla - och börjar packa ihop våra saker. Ayla ställer sig sakta upp och tar sina saker som jag räcker mot henne. Sedan går vi på ett led ut.

Inne på flygplatsen möts vi av hundratals skrikande fans och massa paparazzis. Ayla skymmer sitt ansikte lite och jag håller hennes hand hårt. Det är massa vakter runt oss, men men kan ändå känna fansens händer på en. Det är väldigt stressande, att vara omringad hela tiden.


Ayla's Perspektiv


När vi tränger oss igenom massan känner jag någon ta tag i min arm och jag släpper Zayns hand för att skaka av den. En paparazzi.

"Leave her alone" varnar Zayn och puttar mig lite ifrån honom.

Fansen drar i mig och skriker saker åt mig, men jag ignorerar dem, så mycket det går. Zayn håller min hand hårt och jag trycker mig emot honom. Ett fan puttar till mig och jag knuffas in i Zayn som fångar mig. Då fångar en skylt in blick. En stor skylt där det står Leave Ayla! She's a total bitch! Jag får tårar i ögonen och gömmer ansiktet i Zayns axel. Han håller armen om min midja och snart är vi ute ur massan. Vid gatan är det också fullt med fans och paparazzis.

"Get in the car!" ropar en vakt och killarna skyndar mot en bil.

När jag ska hoppa in - sist - drar någon i min arm så jag dras bakåt. Snabt kollar jag bak och det blixtrar till. Fan. Någon puttar in mig i bilen och jag flyger ner i Louis knä. Dörren smälls igen och Louis hjälper mig upp i sätet.

"What happened?" frågar Zayn - som sitter framför mig - oroligt.

Jag skakar bara på huvudet och ser ner i mitt knä. Louis lägger armen om mina axlar och jag lutar mig emot honom. En gäsp flyger ur min mun och jag lutar huvudet mot Louis axel.

"Our little babygirl is tired?" frågar Louis med en tillgjord röst och jag skrattar.

"If you only knew" suckar jag och somnar igen.


Zayn's Perspektiv


"This isn't good for her" suckar jag när Ayla somnat.

"She choosed to be with you, I guess she's ready to take that chance. And, she loves you. She loves you so much, and I know that she would do whatever it takes to be with you" lovar Louis och jag stönar till.

"But it's not good for her. All the stress, and the requirements. I feel like it's my fault, and that I'm hurting her mentaly"

"You're not. Then she would have left you a long time ago" säger Liam.

Jag suckar lite och skådar min flickväns sovande ansikte. Så fin. Vacker. Fridfull. Oskyldig. En ängel från ovan. Min ängel.

Bilen stannar utanför Aylas lägenhet först, eftersom hon bor närmast.

"I'll stay at her place" säger jag och de nickar.

Jag kliver ur och börjar lyfta ur mina och Aylas väskor medan killarna väcker henne. När hon tillslut kliver ur bilen är hon halv sovande.

"Morning" ler jag och hon ser på mig under sina tunga ögonlock.

"Mhm" grumlar hon och tar sina saker.

Vi går upp mot hennes lägenhet och jag måste putta till henne för att hålla henne vaken i hissen. Direkt när vi kommer in till lägenheten släpper hon sina saker och går emot sovrummet. Jag flinar, låser dörren och går efter henne. Då har hon redan somnat i sängen. Jag skrattar till, stänger dörren och går ut till vardagsrummet. Eftersom klockan bara är fem kan jag inte lägga mig än. Så jag slår på teven och kollar på ett gammalt avsnitt av Vänner.

När klockan slår åtta ger jag upp och går till badrummet för att borsta mina tänder. Sedan går jag till sovrummet och drar av mig mina byxor och min tröja för att sedan krypa ner bredvid Ayla. Jag lägger en arm om hennes midja och drar henne nära mig.

"I love you. I really do" mumlar jag mot hennes hår, även om hon inte hör.


En månad senare


"Ayla, honeyy!" ropar jag när jag kommer innanför dörren.

"Hey babe" ler Ayla och skuttar in i min famn.

"How are you today?" frågar jag och pussar henne på näsan.

"Great, and you?" frågar hon och jag nickar sakta.

"Good" ler jag.

"Are we going now?" frågar hon och jag nickar.

"I hope you've packed" ler jag och hon nickar fort.

Vi hämtar alla väskor och hjälps åt att bära ner dem till bilen(säger att han tagit körkort). Så fort allt är inne hoppar vi in. Hon sätter sig i passagerarsätet och tar av sig skorna medan jag startar bilen. När jag backar ut från parkeringen lyfter hon upp fötterna på panelen framför henne. Jag flinar åt hennes tjocka mysstrumpor. Hon tar fram mobilen och sätter i den i sladden som leder till bilens högtalare. Sedan sätter hon på Luckiest Girl med Vinsten. Vi sjunger med igenom hela låten och sedan kommer Pumped Up Kicks med Foster The People.

Om ni undrar - som ni säkert gör just nu - så är vi på väg hem till min familj i Bradford. Mamma och pappa vill så gärna träffa flickan som gör mig lycklig. Flickan i mitt liv.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Here you goo!

Det var jävligt länge sedan jag la ut ett kapitel, and I'm sorry!!! Har inte haft tid att skriva, har varken haft ork eller lust, men har en idé som kan avsluta denna fandic, men det är ett tag kvar så oroa er inte!

Av Wilma - 2 december 2012 17:23

Harry's Perspektiv


Klockan blir sju. Liam är på dejten fortfarande, men Ayla, Louis och Zayn har inte kommit tillbaka. Dem borde ha gjort det, men de kanske stannar längre. Jag har beställt pizza och ätit, så nu sitter jag och äter lite godis och kollar på någon dålig serie på tv. Men tillslut bestämmer jag mig för att ringa dem. Så jag plockar upp mobilen och slår in Louis nummer. Jag är tvungen att ringa två gånger innan han svarar.

"Harry! Hi!" svarar han med en hackig röst.

"Where the hell are you? Shouldn't you be home by now?" frågar jag.

"The lift stoped and we've been stuck here for... Three hours or something" förklarar han och jag suckar.

"What?!"

Jag hör Aylas skakande röst och huttringar och Zayns lugna röst. Det blåser kraftigt i luren och plötsligt blir det störningar.

"Louis!" säger jag högt, men samtalet avbryts.

Jag stönar irriterat och lägger ner mobilen.


Ayla's Perspektiv


Jag fryser snart ihjäl. Jag kommer antagligen dö här uppe. Men då dör jag i alla fall i Zayns armar. Snöflingorna sticker i ansiktet.

"It's so-o co-old" stammar jag och huttrar.

Zayn lägger armarna hårdare runt mig och jag kryper in mot hans bröst. Louis gnider händerna mot varandra och Niall har börjat skaka.

"How long are we going to be up here?" frustar Louis och Niall ser på oss.

"How long have we been here?" frågar han.

"Some hours" huttrar jag.

Mitt i tystnaden hörs ett gnisel och snart börjar liften röra sig. Sakta och försiktigt. Det gungar ganska mycket fortfarande, och går riktigt segt. Men vi rör faktiskt på oss.

"Finally" muttrar jag surt.

Vi är så frusna att vi knappt orkar åka nerför backen. Mina fötter har domnat bort. Händerna, ansiktet och benen är också borta. Armarna värker och magen skriker efter mat. När vi äntligen är nere går vi stela som pinnar mot stugan. Niall ringer Harry och ber honom tända en brasa. Jag är nära till tårar, så mycket fryser jag. Så fort vi är inne tar jag av mig snowboard skorna och alla ytter kläder för att sedan låta Harry omfamna mig.

"You're so pale! And your lips are purple!" utbrister han och jag snyftar till.

"I'm taking a bath" huttrar jag och stapplar mig uppför trappan, in mot badrummet.

När jag satt på vattnet går jag för att hämta myskläder och rena underkläder. Sedan går jag ner till köket och fixar med te.

"You okay babe?"

Jag vänder mig om och ser Zayn kolla på mig från top till tå.

"Yeah" säger jag med skakig röst.

"Come here" säger han och öppnar sin famn.

Jag slänger mig om hans hals och låter honom hålla om mig. Hans starka armar ligger tryggt om min midja och jag drar in hans doft.

Jag släpper honom och ger honom en kyss, sedan tar jag min tekopp upp till badrummet och ställer den på badkarskanten. När jag hällt i lite bubblor i vattnet låser jag dörren och tar av mig mina kläder. Först när jag stoppar ner mina ben i vattnet bränner hela min hud. Det sticker så mycket att jag är tvungen att kliva upp igen, men sedan kliver jag i igen. Jag stänger av vattenslangen och bara ligger där. Sluter mina ögon. Låter vattnet värma min iskalla kropp.

När jag suttit där i en halvtimme går jag upp. Jag släpper ut vattnet igen och lindar en handduk runt min kropp. När jag är torr tar jag på mig underkläderna och myskläderna. Jag sätter upp mitt hår i en slarvig bulle och går sedan ut ifrån badrummet. Med långsamma steg går jag till vardagsrummet. En gäsp flyger ur min mun och jag kollar på klockan. Nio.

"There you are babe" säger Zayn med sin gulliga dialekt och lägger armarna om min midja.

"Here I am" ler jag och kysser honom. "I think I am going to bed now. I'm really tired" säger jag och han nickar.

"I'll be right there" ler han och jag kysser honom igen innan jag går emot resten av killarna.

"Night guys!" säger jag och de svarar samma sak. "Tell Liam that he's going to tell me everything tomorrow" säger jag och de nickar.

"Yeah, we will" lovar Louis.

Jag går upp till sovrummet och lägger mig i sängen, med kläderna på. Tillslut drar jag av mig mjukisarna och tröjan för att ligga under täcker i underkläder. Jag sluter ögonen och hör dörren öppnas.

"Are you trying to kill me?" hör jag och dörren stängs.

Jag kollar mot dörren och ser Zayn komma emot mig. Då ser jag att täcket ligger vid min midja. Zayn sätter sig gränsle över mig och kysser min hals. Ett flin dyker upp på mina läppar och jag fnissar lätt. Hans tunga rör lätt vid min hud och jag skrattar till.

"Not now Zayn, they can hear" skrattar jag och han ser in i mina ögon.

"I don't care" viskar han och kysser mig intensivt. "I want you" viskar han och drar hans händer över min mage.

Jag ryser och rullar runt så jag sitter på hans midja. Hans ögon åker ner till mina bröst och jag kysser honom hårt.

"You're driving me crazy" mumlar han och jag fnissar.


Nästa morgon vaknar jag av att någon nafsar i min öronsnibb. Jag muttrar något ohörbart och lägger mig på mage. Någon skrattar hest.

"Wake up honey" viskar en hes röst.

Jag kollar upp och ser Zayn halvligga bredvid mig med stöd av armbågen. Han ler mot mig och jag tänker tillbaka på gårdagen. Ja, vi gjorde det.

"You were amazing yesterday" flinar han och jag rodnar.

"Stop it" mumlar jag och trycker ansiktet i kudden.

"Don't hide your beautiful face" säger han hest och det känns som mitt ansikte ska brinna upp.

"I don't have a beautiful face, so it's okay" säger jag, men det låter mer som mummel emot kudden.

"Don't say that" hotar Zayn och försöker få mig att vända mig emot honom. "Ayla, look at me" säger han och tvingar mig att se in i hans ögon. "You are a beautiful woman, the most beautiful woman I've ever met" säger han allvarligt och jag suckar.

"No, I'm not" säger jag och han ser djupt in i mina ögon.

"Stop saying that. YOU ARE beautiful, Ayla. And don't you dare to say anything else" säger han allvarligt och jag suckar.

Jag svarar inte. Istället virar jag täcket omkring min nakna kropp för att leta på rena underkläder. Det får bli Victoria Secret, ljusrosa spetsunderkläder. Sedan släpper jag täcket och börjar rota efter något att ha på mig. Zayn går förbi mig för att komma till badrummet och precis när han är bakom mig smäller han till min rumpa. Jag tjuter till och blänger på honom.

"Zayn!" utbrister jag hest. "Look, but don't touch" hotar jag och han skrattar.

"Yeah, yeah, whatever" flinar han och försvinner till badrummet.

Jag skakar på huvudet och fortsätter leta efter kläder. Jag stönar irriterat när jag inte hittar någonting.

"Ayla, do yo... Oh my! Sorry!"

Jag vänder huvudet mot dörren och ser Niall stå där med en hand över ögonen. En rodnad sprider sig i mitt ansikte och han vänder sig om och går. Snabbt drar jag på mig ett par jeans, ett linne och en svart hoodie. Sedan borstar jag mitt hår och sätter upp det i en bulle. Efter det går jag ner till köket.

"I'm sorry about that" säger Niall när han ser mi.

"Just... Don't talk about it" säger jag generat och sätter mig ner vid bordet.

"What happened?" frågar Louis nyfiket och Zayn kommer in.

"What are you talking about?" frågar han.

"Something happened between those two" säger Louis och pekar på mig och Niall.

"Stop it, it's embarrassing!" tjuter jag och lutar pannan emot bordet.

"Okay, what's going on here?" frågar Zayn och blänger lite på oss.

"I just..." börjar Niall, men jag avbryter.

"Shut up! Don't say a word!" utbrister jag och Niall håller händerna upp i luften.

"This is as embarrassing for you as it is for me!" utbrister han och jag rodnar.

"What happened guys?" frågar Harry.

"Okay, just say it" säger jag och lägger ansiktet i händerna.

"I heard her from your room, so I walked in and she was standing there in underwears. I didn't mean it, I swear!!" säger Niall fort och alla asgarvar medan Niall rodnar och jag skäms.

"This is so damn awkward!" tjuter jag och alla asgarvar.

"Niall, she's my girlfriend, not yours" flinar Zayn och Niall sträcker ännu en gång upp händerna i luften.

"If I knew she were just in underwears I wouldn't have walked in like that, I swear!" försvarar han.

"Or would you?" frågar Louis och rycker på ögonbrynen och alla skrattar medan jag bara rodnar.

"Can you just stop talk about it?!" utbrister jag och Harry aww:ar.

"Is this embarrassing? I think you would look so good in those underwears" tröstar han och jag slår till honom på armen.

"You perv!" utbrister jag och Zayn lägger armen om mig.

"She's mine guys, sorry" flinar han och pussar min varma kind.

"About that... Where is Liam?" frågar jag och ser mig omkring.

"What?"

Vi alla kollar upp och ser en nyvaken Liam komma in i köket. Men inte ensam. Bakom honom står en tjej. Hon är blond och har blåa ögon, kort är hon också. Precis som Liam beskrivit henne. Hon ser generad ut, så jag bestämmer mig för att hälsa.

"Hello! I'm Ayla Davies, Zayn's girlfriend" ler jag och sträcker fram handen. "I guess you're Evelina?" fortsätter jag och hon nickar samtidigt som hon kramar min hand.

"That's me" ler hon.

"Hello Evelina!!" utropar killarna - minus Liam - i kör och jag slänger handen i pannan på mig själv.

"You're so embarrassing guys!" utbrister jag och alla garvar.

När Evelina lär känna killarna tar jag chansen att prata lite med Liam. Så vi går ut till köket och pratar själva.

"So... What did you do yesterday?" frågar jag och dricker lite av mitt te.

"We went bowling, first. Then we ate dinner and after that we went to the cinema" ler han drömmande.

"And she slept here?" flinar jag.

"Yes, and no, we didn't do anything but sleeping. She didn't want to be home alone, so I thought like, why not?" ler han och jag nickar förstående.

"You seem to like her. How old is she?" frågar jag.

"17, just like you. She's turning 18 in February" ler han och jag nickar.

"Awesome" ler jag.

Vi kramas och sedan går vi tillbaka till de andra. Jag sätter mig i Zayns knä och pussar hans kind. Alla pratar och skrattar och vi har riktigt kul.

Måste det här verkligen ta slut?

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Ganska bra update huh? Fast det kommer nog bli sämre i veckan... Aja... Har redan börjat planera nästa novell (hehe...) men jag kommer skriva på den här ett tag till! Så oroa er inte! Ska försöka planera ihop värsta avslutet på den här sedan också, men det är ju som sagt ett tag kvar!

Love yaaa

Av Wilma - 1 december 2012 22:30

"She was in such a pain, I didn't know what to do. I mean, is that normal?"

"Yes, Eleanor get those pain too"

"She was just crying"

"Don't worry Zayn, she's okay"

Jag sträcker på mig och trycker ansiktet i kudden. Rösterna tystnar och snart hör jag steg lämna rummet. Sängen sjunker ner på sidan och en hand läggs på min rygg. Handen dras över min rygg, fram och tillbaka.

"You awake?" hör jag Zayn mumla och jag känner hans fingrar massera lite i mitt hårfäste i nacken.

"Mhm" mumlar jag hest i kudden och jag hör Zayn skratta lite.

"Are you okay?" frågar han och jag vänder mig om.

Jag lägger mig på sidan och kollar upp på Zayn. Han ser försiktigt på mig och flätar ihop våra fingrar. Jag ler och nickar sakta.

"I think so" säger jag.

"How long are you going to like... Be like this?" frågar han och jag kollar ner på våra händer.

"I don't know. Since I got it like a week ago, I guess it'll be over soon" säger jag lite halvt generat.

"Do you want breakfast?" frågar han snällt och jag skakar på huvudet.

"No" säger jag direkt.

"You haven't eaten that much, you should eat" prövar han och jag suckar.

"But I've no appetit" suckar jag.

"Please, for me. Maybe you'll feel better?" säger han och ser djupt in i mina ögon.

"Fine" suckar jag och sätter mig upp.

Zayn ser på mig medan jag byter om till ett par svarta mjukisshorts, en oversize tröja med tryck på och ett par mysiga "tofflor". Snabbt borstar jag igenom mitt hår och sätter upp det i en toffs, sedan tar jag Zayns hand och går tillsammans med honom ner till killarna som sitter i köket.

"Morning" säger jag och de ser upp på oss.

"Morning, you feel better?" frågar Niall och jag blänger lite på Zayn som ser generat ner i golvet.

"Yes, so far" suckar jag och sätter mig ner. "How's your leg?" frågar jag Harry för att byta ämne.

"Better" svarar han med ett leende.

Killarna börjar prata om något annat medan jag ser lite äcklat på maten. Det är hur mycket som helst, men det är inget som får mig att vilja äta. Men jag tvingar i mig en macka och lite mjölk. Zayn ser lite stolt på mig och jag flinar mot honom. Efter ett tag hjälps vi åt att plocka undan. Mitt i allt får jag magvärk, men fortsätter. Men såklart ser Zayn att något är fel, så han ställer sig bakom mig när jag torkar disken och lägger händerna på min mage.

"How are you?" viskar han i mitt öra och jag kollar bak på honom.

"Good" kvider jag och han ser anklagandes på mig.

"You're lying. Go to the sofa, I'll be right there with some tea" befaller han och jag blänger på honom.

"No, I'll help you" säger jag och fortsätter.

"Ayla, go. Now" säger han strängt och jag suckar.

"Fine" stönar jag och går mot soffan.

Jag lägger mig ner med huvudet på armstödet och lägger en filt om mig. På teven visas ett gammalt avsnitt av TheBigBangTheory. Jag slökollar på det medan jag försöker få smärtan att försvinna.

"Take this"

Jag kollar upp och ser Niall stå där. Han ger mig en kopp med rykande te och en tablett.

"Thanks" ler jag och sväljer tabletten med teet.

Niall sätter sig ner och jag ger honom lite plats genom att dra upp benen. Zayn kommer in och ler mot mig.

"Niall and Harry are taking care of you today, I'll go to the slope with Louis and Liam" säger han och sätter sig på huk framför mig på golvet.

"Okay, have fun" säger jag hest och han kysser mig länge och mjukt.

"Bye love" viskar han och lämnar mig i vardagsrummet med Niall.

Harry kommer också in på sina kryckor och jag sätter mig upp så han ska få plats. Niall flyttar sig emot mig och Harry sätter sig på andra sidan Niall. Niall sätter på I Am Legend med Will Smith och går ut till köket. Han kommer tillbaka med en stor skål popcorn, plus tre glas och en stor Cola flaska. Han sätter sig ner igen och låter mig ha fötterna i hans knä.

Det känns lite konstigt att de vet att jag har min vecka. Men de verkar inte bry sig så mycket, så det är väl positivt. De säger ju ingenting i alla fall.

Jag skriker högt och gömmer mig bakom kudden. Niall och Harry skrattar åt mig. Jag blänger på dem och de slutar direkt, men jag ser att de måste kämpa för att inte le.


"No! Niall!! Let me down, NOW!" skriker jag och börjar asgarva.

"NEVER!" skriker han tillbaka.

Han springer runt i huset med mig över sin axel. Jag ser Harry asgarva bakom oss och jag börjar slå på Nialls rygg. Plötsligt faller vi båda mot golvet. Vi börjar asgarva och vrider oss av skratt. Alla gråter av garv. Då öppnas dörren, men vi fortsätter garva.

"What's going on in here?" hör jag Louis fråga och Harry pekar på mig och Niall, medan han garvar.

Jag kan inte sluta skratta. Jag vrider mig med armarna om mig själv och rullar runt på golvet. Louis, Liam och Zayn kommer fram till oss och börjar garva. Fast, vem skulle inte göra det? Två idioter ligger mitt på golvet och garvar. De fattar antagligen vad som hänt.

"I can't breath!" tjuter jag och Niall garvar mer.

"You're killing me woman!!" skriker han av skratt och jag dör typ.

Till slut lyckas vi sluta skratta, inte helt kanske. Så fort jag möter Nialls blick börjar båda asgarva. Zayn hjälper mig upp och kysser mig. Han ler mot mig och sedan samlas alla i soffan. Jag lägger mig i Zayns knä och jag ser Louis stänga av teven. Vi börjar prata om allt och inget, och det blir massa glada skratt. Jag ligger och bara njuter i Zayns famn. Allt är perfekt just nu. Nästan. Det börjar göra ont i magen igen, men jag försöker ignorera det. Jag kryper närmre Zayn, om det ens är möjligt, och trycker ansiktet mot hans bröst.

"Are you okay baby?" frågar han tyst och pussar min panna.

"Pretty fine" svarar jag ihopbitet.

Han börjar nynna på deras låt Change My Mind. Snart hänger killarna på och Niall försvinner upp och kommer ner med en gitarr. Killarna börjar sjunga deras låtar och jag lyssnar på dem hela tiden. Min blick flyger mellan dem och jag ser hur mycket de njuter. Det bästa är att det låter så jävla bra också.

"Sing with us" ber Harry och jag ler svagt.

De börjar sjunga They Don't Know About Us och jag sjunger med dem. I en vers låter dem mig sjunga själv. Jag inser hur mycket jag saknat att sjunga och börjar le.

"I won't be here tomorrow night, by the way" säger Liam lite hemligt och vi alla vänder oss mot honom.

"Is that your way to say 'I'm going out on a date'?" frågar jag glatt.

"Maybe..." säger han frånvarande och ler lite för sig själv.

"A Swedish woman, huh?" flinar Louis och knuffar till Liam med axeln.

"A hot Swedish woman" rättar han och vi skrattar.

"Who is she?" frågar jag nyfiket.

"Evelina Johansson" säger han och ler mot mig.

"How does she look?" frågar Zayn.

"Hot" svarar han och alla fnissar. "She's blonde, short, blue eyes, beautiful" säger Liam och drömmer sig bort.

"You're really in love with her, aren't you?" ler jag och han ser upp på mig.

"Yeah, I am" säger han och ler snett.

Jag ler stort mot honom och låter Zayn kyssa mig. Sedan kryper jag in i hans famn och drar in hans gudomliga doft.  Jag älskar honom...


Nästa dag följer jag med Lou, Zayn och Niall ut till backen. Harry får ju inte åka skidor än, tyvärr, och Liam ska fixa till hans dejt ikväll. Zayn tyckte jag skulle stanna hemma en dag till, men jag ville komma ut ifrån stugan. Så jag följer med dem ut, efter att ha drogat värktabletter. Vi åker backen bland träden, med massa gupp flera gånger. Ingen av oss ramlar, men när vi håller på att ramla dör vi av garv för att det ser så jävla roligt ut.

När vi åker i familjebacken stannar Zayn - som är först - mitt i backen, för att se så att alla är med. Men Lou, som kört bakom honom, krockar rakt i honom. De båda ramlar och rullar en bit ner i backen, men stannar snart. Niall och jag stannar en bit bort. När de börjar skratta, börjar vi också skratta, såklart. Vi börjar garva mer när de ska ta sig loss från varandra. Zayns stav har fastnar i Louis jacka och Louis skida har trasslat ihop sig med Zayns. Vi garvar lika mycket som vi gjorde igår, när jag och Niall ramlade.

"Why the hell did you stop?!" utbrister Lou och reser sig upp tillslut.

"I was just checking that everyone was with me" försvarar han.

Vi åker ner för backen - skrattandes - och bestämmer oss för att åka upp på ett annat fjäll, precis bakom det vi var på nu. Det fjället har fler lite spännande backar med fler träd och hopp. När vi ska åka upp tredje gånger börjar det blåsa, precis när vi slagit oss ner på sittliften. Det börjar snöa kraftigare och snön yr omkring oss.

"Looks like the weather is changing" suckar Niall och jag tar Zayns hand.

Plötsligt stannar liften och vi gungar ett tag. Vinden får liften att gunga mer, och jag får lite svindel av höjden. Kylan och vädret gör det inte bättre.

"What's going on? Why did we stop?" frågar jag oroligt och Zayn lägger armen om mig.

"Take it easy, it'll start soon" lugnar han och jag huttrar till.

"It's cold" klagar jag.

"I know, babe"

Ett par i liften framför oss vänder sig om. Tjejen i paret ser ut att vara rädd. Hon ser sig förtvivlat omkring och killen försöker lugna henne.

"They can't just stop when we're here" säger Louis och vänder sig om.

Paniken griper tag i mig varje gång vi gungar till. Kylan tränger sig in under min hud och jag huttrar. Mina andetag är hackiga och mitt hjärta går på max.

Vad är det som händer?

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Un capitúlo a usted! Haha, hablas español? I alla fall... Här har ni kapitlet! HopeULikeIt!

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards