onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

6#Meeting

Av Wilma - 30 december 2012 13:45

Alyssa's Perspektiv


 "Hey, isn't that One Direction?" frågar Melissa som sticker in huvudet i bilen.

 "Yes" andas jag och bryter min blick ifrån killen-med-lockigt-hår.

 "Aren't you going to say hi?" frågar hon förvirrat och jag skakar på huvudet.

 "They probably don't see me" säger jag och hon suckar.

 "Come on, I know you want to" flinar hon och jag suckar, en kliver ur bilen.

Jag smäller igen bildörren och kollar på Melissa över bilens tak. Efter att ha gett henne en skeptisk blick vänder jag mig mot killarna och Paul, som förvånansvärt redan kollar på mig.

 "Alyssa?" frågar Paul och jag nickar sakta.

 "That's me" säger jag och slänger iväg ett leende.

 "How... How are you?" frågar han och går emot mig och Melissa.

 "Better, good, great" babblar jag och han skrattar tyst.

 "Good... Oh, I haven't met your friend" säger han och nickar mot Melissa.

 "Oh, this is Melissa. My best friend" säger jag och Melissa firar av ett av sina vackra leenden.

 "Hi" ler hon.

 "Hi, I'm Paul and this is Liam, Harry, Niall, Louis and Zayn" säger Paul och pekar på killarna som står lite bakom honom.

Ännu en gång möts min och killen-med-lockigt-hår, aka Harrys, blickar. Generat kollar jag bort och ler svagt. Mina kinder hettar till och jag känner Harrys blick på mig.

 "We're going to eat lunch, want to join us? That's the least I can do after the accident" erbjuder Paul och jag ser upp på  honom.

 "Don't feel bad about it, please. It was my fault, I should've watched if there were any cars coming" säger jag och han suckar lite.

 "But I should've seen you coming" säger han.

 "Whatever, everyone's alive and happy!" avbryter Melissa oss och jag skrattar tyst.

 "Anyway, do you want to join us?" frågar Paul och jag ser på Melissa som nickar.

 "Sure" ler jag och vi följer med dem till McDonalds som ligger en bit bort.

Jag följer med Paul, Harry och Zayn för att beställa medan Liam, Louis, Niall och Melissa går till ett bord. Hela tiden känner jag Harrys blick på mig. Det får mig osäker och obekväm.

 "So... What are you doing in your free-time?" frågar Zayn för att försöka starta en konversation.

 "I love photographing, but I work at a daycare" säger jag och han nickar.

 "So you like kids?" frågar han och jag nickar med ett leende.

 "I love kids" svarar jag och han nickar.

Jag vänder min blick ifrån Zayn till Harry och märker att han fortfarande kollar på mig. Även om jag kollar på honom så kollar han inte bort. Generat drar jag bort blicken och vänder den framåt istället.

När vi fått vår mat så hjälps vi åt att bära det till bordet. Jag får sitta bredvid Niall och Liam. Harry sitter framför mig med Melissa på hans högra sida och Louis på hans vänstra. Paul sitter bredvid Melissa och Zayn sitter bredvid Niall, som sitter på min vänstra sida.

 "So, how do you two know each other?" frågar Louis och pekar på mig och Melissa.

Jag möter Melissas blick och kollar sedan på Louis för att svara på hans fråga, men Melissa hinner före.

 "We met in school, actually. Alyssa started in my class when we were about... 12? She changed school and were really shy, but I took care of her. Made her comfortable" säger hon och jag rodnar lite.

 "So you've known each other for seven years?" frågar Harry förvånat och jag ser upp på honom.

 "Yes" svarar jag och ler.

Han nickar imponerat och det blir tyst. Pinsamt...


Harry's Perspektiv


Det är omöjligt att ta blicken ifrån henne. Hennes vackra ansikte och vackra hår... Och ögonen som bara tindrar. Hela hon strålar skönhet. Och när hon rodnar... När hennes kinder färgas lätt röda och när det där osäkra leendet tar plats på hennes fylliga läppar. Hon har säkert redan kille... Det borde hon ha, så vacker som hon är.

 "I should get going..." säger Alyssa och ställer sig upp.

 "And I need you to get me home, so" lägger Melissa till och ställer sig upp tillsammans med henne.

 "We should get going to, boys" säger Paul och vi nickar.

Vi alla reser oss upp och plockar undan våra saker. Sedan går vi ut igen. När vi är tillbaka vid bilarna så står vi tysta en stund, innan Louis går fram för att krama Alyssa. Sedan börjar kramkalaset. Då ser jag min chans. Jag vänder mig mot Alyssa och går fram för att krama henne. Hon kramar mig tillbaka och sedan släpper jag henne.

 "Uhm... I was wondering..." börjar jag och hon ler svagt.

 "Yes?"

 "Uhm... Nothing. Forget it" säger jag snabbt och hon nickar sakta.

 "Okay..." säger hon sakta och går sedan mot sin bil med Melissa.

 "Bye!" säger Paul högt och tjejerna vinkar.

 "Bye boys!" svarar Alyssa.

De sätter sig i bilen och vi ser dem åka iväg. Nu är hon borta, igen. Nu kommer vi aldrig träffas igen och jag kommer leva i all evighet ensam.


Alyssa's Perspektiv


 "Yes?" säger jag och ser hoppfullt på honom.

 "Uhm... Nothing. Forget it" säger han snabbt och jag sjunker ihop lite.

 "Okay..." säger jag och börjar gå mot min bil.

Någonting inom mig ville att han skulle fråga om mitt nummer. Jag vill lära känna honom bättre. Han verkar intressant, och han ser ju bra ut. Men, han är känd. Varför skulle han vilja ha någon som mig? Han bryr sig säkert inte heller. Men varför kollade han på mig så mycket? Kanske hade jag något i ansiktet, eller så låg mitt hår fel eller nåt. Ja, så var det nog.

Jag och Melissa sätter oss i min bil och kör därifrån. Först lämnar jag av Melissa hos henne och sedan åker jag till mig. På radion spelas Big Girls Don't Cry, en av mina favoritlåtar som barn. Jag sjunger med tyst för mig själv och bromsar vid rödljus. Jag trummar med pekfingrarna på ratten och nickar med huvudet i takt.

 "And I'm gonna miss you like a child misses their blanket. But I've got to get a move on with my life. It's time to be a big girl now. And big girls don't cry" sjunger jag tyst och kör när det blir grönt.

Jag svänger höger och fortsätter köra mot min gata. När jag ser mitt hus ser jag Noel och hans kompis Jacob spela basket vid vår basketkorg. Jag kör upp bilen på uppfarten och stänger av motorn. När jag kliver ur vinkar Noel mot mig.

 "Hi sis!" hälsar han. "I thought you would stay at Melissas" säger han och går emot mig.

 "Changed plans" säger jag kort och går in igenom ytterdörren.

Jag skyndar mig upp till mitt rum och sätter mig på sittplatsen under mitt fönster. Allt som finns i mitt huvud är Harry. Ni vet killen med lockigt hår och de gröna ögonen? Varför kan jag inte sluta tänka på honom? Vad är det som är så speciellt med honom? Han är bara en kille. Jag blir inte kär, jag faller inte för killar. Jag tänker inte ens på killar. Jag är inte den personen. Och allt med Chris. Han ska tillbaka. Varför måste han lämna mig? Jag behöver honom.

 "Hey, sis, what's wrong?"

Jag kollar mot dörren och ser Noel komma in med ett oroat ansiktsuttryck. Han går emot mig och jag reser mig upp. Jag springer emot honom och hoppar upp i hans famn. Han tar emot mig och jag börjar gråta mot hans hals.

 "I'll miss him so much!" gråter jag och han släpper ner mig på sängen.

 "Chris?" gissar han och jag nickar. "He'll come back. You two are strong, you can make it" lovar han och jag snyftar.

 "I could hardly be without him for a year, what if he'll be gone for two years? Or three?" gråter jag.

 "He won't. And if he is, there is Skype, you can call and text each other. It will work our, I promise" säger han och jag snyftar till.

 "You think?"

 "I know" ler han.

Jag nickar, men känner mig inte bättre inombords. Harry finns ju fortfarande där. Alla frågor om honom. Varför kollade han på mig? Varför kan jag inte sluta tänka på honom? Vad är det för speciellt med honom?

 "You're still sad, what's bothering you?" frågar han och jag snyftar.

 "You know that I got hit by a car" säger jag och han nickar. "Well, there wasfive boys in the car, except from Paul. And one of the boys is called Harry... I just... I don't know. I can't get him out of my mind" säger jag och han flinar.

 "Oh, boy problems, huh?" retas han och jag slår till honom.

 "Shut up" fnissar jag.

 "My little sis is getting big" ler han och jag fnyser.

 "Talk for yourself. I'm older than you, lilbro" skrattar jag och han fnyser till.

 "Whatever" säger han och jag skrattar åt honom.

Han lämnar mitt rum och jag tar fram min dator. Jag loggar in på Facebook, men det är inget nytt så jag går in på Twitter istället. Jag har drygt ett tusen följare. Whaat?! Det är hur många som helst som har tweetat mig om olyckan och om killarna.


 "Aly!" ropar Noel nerifrån efter drygt en timme.

 "Yes!" ropar jag tillbaka och pausar filmen som spelar på teven.

 "Is it okay if I go to Jakes?!" ropar han och jag ler svagt.

 "Of course!"

 "I'll be back tomorrow!" ropar han. "Bye!"

 "Bye!"

Dörren smälls igen och jag sätter på filmen igen. Det är den romantiska filmen Dear John. Filmen har kommit till delen då Johns pappa ligger på sjukhus, och John har skrivit ett brev till honom. Såklart börjar jag gråta tyst för mig själv. Jag låter tårarna rinna.

Men inte ens filmen kan få Harry att försvinna ur mina tankar...


****


Här är kapitel 6! Hurraay! Kommentera på nu!

Vad tycker ni om uppdateringen? ;) LuvJuu

 
 
Ingen bild

:)

30 december 2012 18:16

så otroligt jäääääkla bra!!:D

 
Matilda

Matilda

31 december 2012 12:19

Naturbegåvning. MEEEEEEER!!

http://beautifulsense.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

31 december 2012 13:41

Jippiiieee!!! Skitbraaa!!!!!<3 Mer nu nu nu!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards