onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

4#Interview

Av Wilma - 28 december 2012 18:15

Alyssa's Perspektiv


Mitt i tystnaden ringer min mobil. Jag upp den. Inget nummer jag känner till, men jag svarar ändå.

 "Alyssa" svarar jag.

 "Hello, is this Alyssa Campbell?" hör jag en kvinnlig röst säga.

 "Yes, that's me" säger jag tveksamt.

 "My name is Stephanie Lawston and I want to interview you for my magazine Teenz1 about the accident with One Direction" säger hon och jag rynkar pannan.

 "Why? When? How?" frågar jag.

 "We want to have an interview with you and the boys from One Direction, and of course Paul Higgins tomorrow at 1 pm" svarar hon.

 "Where?" frågar jag.

 "Wandsworth Road" svarar hon.

 "Uhm... Okay, I guess" säger jag förvirrat.

 "Great! See you then, miss Campbell" säger hon och lägger på.

Jag stirrar förvirrat på mobilen och lägger ner den. Med en suck reser jag mig upp och går ut till Melissa i vardagsrummet. Hon kollar på Titanic under en filt och jag kryper ner bredvid henne.

 "I'm going on an interview tomorrow" säger jag och hon ser förvånat på mig.

 "What?!"

 "A girl named Stephanie Lawston wanted an interview with me and One Direction, and Paul" säger jag och hon höjer ena ögonbrynet.

 "And you said yes?"

 "Yes. But I want you to come with me" svarar jag och hon nickar.

 "Sure. Of course I can" svarar hon och jag ler.

 "Good"

Vi kollar på ett x antal filmer innan vi lägger oss i hennes säng och bara pratar. Det är ås avslappnat att vara med Melissa. Det är svårt att förklara, men mankan liksom vara sig själv. Man behöver aldrig skämmas. Hon får en att känna sig bra till mods.

Nästa morgon går vi upp vid nio. Jag drar på mig kläderna från igår och fixar mig smått och väntar på att Melissa ska bli klar. Sedan lämnar vi lägenheten och tar hissen ner. Utanför porten är det fullt med paparazzis. Jag möter Melissas oroliga blick.

 "Where is your car?" frågar hon.

 "The parking lot on the other side of the road" säger jag och hon nickar.

 "We have to run, can you do that?" frågar hon och jag nickar.

 "Yeah"

Vi går ut och det blixtrar överallt. Vi klämmer oss igenom massan och springer sedan över vägen till parkeringen. Snabbt hoppar vi in i min bil och jag kör därifrån.

 "That was crazy" flämtar jag och Melissa ser på mig.

 "Are you okay?" frågar hon och jag nickar.

 "Yeah, I'm fine" svarar jag och vi kör till mig så jag kan byta kläder.

När jag kommer in möts jag av kramar av både mamma, pappa och Noel. De babblar i munnen på varandra och jag försöker memorera deras frågor. Så fort jag svarat på alla berättar jag att jag måste skynda mig till en intervju och sedan springer jag till mitt rum. JAg drar på mig ett par mörka jeansshorts och en vit skjorta tillsammans med ett par vit/beigea pumps. Sedan går jag ner till Melissa igen och vi åker vidare till platsen där vi ska vara.

 


Harry's Perspektiv


 "Wow, guys. Look at this" flämtar Niall och lägger en tidning på bordet framför oss.

Vi böjer oss fram för att kolla. Det är en bild som är tagen utanför ett höghus. Det är fullt med paparazzis utanför och mitt i massan står Alyssa och en blondin. Alyssa döljer ansiktet med händerna medan blondinen kisar med ögonen.

 "Poor Alyssa..." mumlar Paul bakom oss och vi nickar.

 "Shouldn't she be in bed? I mean, she got a concussion" säger jag och han nickar sakta.

 "She should" suckar han.

Vi sitter i en soffa i en skyskrapa där vi ska intervjuas. Rummet vi är i är ganska stort med panorama fönster ut över London. Riktigt fint, för att vara helt ärlig. Dörren öppnas och en kvinna kliver in. Hon har på sig en grön pennkjol och en vit skjorta under. Hennes ljusbruna hår är skruvat och hennes läppar blodröda. Hon ler stort och visar vita, raka tänder.

 "Hello boys" hälsar hon.

Vi ställer oss upp och hälsar på henne. Tydligen heter hon Stephanie. Hon sätter sig i en fåtölj framför soffan som vi sitter i och pratar lite med oss.

 "Now we just have to wait for..." börjar hon, men avbryts av att dörren öppnas.

 "Miss Campbell is ready now" ler en kvinna i dörröppningen.

 "Bring her in!" uppmanar Stephanie med ett leende.

 "Wait, Alyssa Campbell?" frågar Liam och Stephanie nickar.

Vi tystnar när vi hör ljud av klackar som kommer närmre. Snart står en brunett i dörröppningen. Jag känner igen henne direkt. Hennes vackra hår och vackra bruna ögon. Hon stannar och ser generat ner i golvet. Vi reser oss upp och hälsar.

 "Harry" hälsar jag när hon är framme vid mig och jag kramar henne löst.

 "Alyssa" ler hon.

 "You can sit here, Miss Campbell" uppmanar Stephanie och pekar mot fåtöljen som står bredvid soffan.

Vi sätter oss igen och jag sitter i änden av  soffan med fåtöljen som Alyssa sätter sig i bredvid mig.

 "Okay, I'm going to start with talking a little bit to you" säger Stephanie med blicken på Alyssa. "Your full name is Alyssa Campbell, right?" frågar hon och Alyssa nickar. "How old are you?" frågar hon och tar upp ett anteckningsblock.

 "I'm nineteen" svarar Alyssa.

 "Okay, so... you where hit by their car yesterday, can you tell me about what happened?" ber Stephanie och Alyssa kollar obehagligt ner i golvet.

 "I don't remember much, actually" säger Alyssa. "I just remember the picture of the car coming towards me, then it's like a black hole. I just remember after the crash" fortsätter hon och Stephanie nickar.

 "How come you were hit by the car, on the road? Like, were you walking across it?" frågar Stephanie och Alyssa sväljer och får lite tårar i ögonen.

 "Yes. I was stupid. I didn't look if there were any car coming. I just walked. Then I heard a car slam on the brakes and..." berättar Alyssa och en tår faller nerför hennes kind.

 "But did you even try to run?" frågar Stephanie och jag ser på Alyssa att hon inte vill prata om det.

 

"No"


 "No" svarar Alyssa hest.

 "Why?" frågar Stephanie.

 "Of course she didn't, she were in shock" stämmer Paul in.

 "And why didn't you stop the car before it hit her?" lägger Stephanie in och ser på Paul.

 "It wasn't his faul! I didn't even try to run, he tried to stop the car" avbryter Alyssa och Stephanie suckar lite.

 "Back to the story, what happened after the crash?" frågar hon Alyssa som snyftar till och sväljer hårt.

 "Paul was sitting in front of me on the ground, then I fainted. Then the ambulance were there and they told me I had a concussion" berättar hon kort.

 "Was he aggressive?" frågar Stephanie och Alyssa spärrar upp ögonen.

 "No! No, the opposite. He was afraid that I was hurt. He was really kind" säger hon och Stephanie nickar.

 "And what about the boys?" frågar hon och nickar mot oss.

Alyssa kollar på oss alla, sist mig. Jag möter hennes blick och ler svagt. Hon besvarar mitt leende, men kollar sedan  mot Stephanie igen.

 "I never met them. They were in the car" berättar hon.

 "But there were pictures of Liam outside the car" motarbetar Stephanie och nickar mot Liam.

Alyssa kollar på oss och hennes blick stannar på Liam. Han kollar på henne och hon nickar sakta.

 "Yeah, he was outside the car, but I never spoke to him" säger hon och Stephanie nickar.

 "So... Boys, did you see her coming on the road?" frågar Stephanie oss.

 "No" svarar jag.

 "I saw her when she walked across it, but not before, no" lägger Liam till.

 "Paul, when did you see her on the road?" frågar Stephanie och kollar på Paul.

 "Too late" svarar han bara och Alyssa kollar på honom.

 "So... Alyssa, what was the last thing you thought before you got hit?" frågar Stephanie och Alyssa stelnar till.

Tystnaden lägger sig över rummet och Alyssa kollar ner i golvet. Som att hon tänker efter. Allas blickar ligger på henne, min med.

 "I don't remember" säger hon tyst.

 "Who was the last person you thought about?" frågar Stephanie envist.

 "You should stop pushing her like that" avbryter jag snabbt när jag ser tårarna i Alyssas ögon. "If she don't remember, then she don't" lägger jag till och Stephanie och höjer ögnbrynet.

 "Well, okay then. That's everything. Thank you for..." börjar Stephanie, men hinner inte mer förrän Alyssa rusar ut ur rummet.

Paul går fort efter henne. Jag och killarna säger hejdå till henne innan vi följer med ut. Alyssa står i famnen på blondinen från tidningen och Paul står bredvid dem. Alyssa skakar lätt och jag kan höra henne snyfta.

 "It's okay now, sweetie" hör jag blondinen viska.

Alyssa släpper henne och vänder sig mot oss. Paul kramar henne och pratar tyst med henne, men jag hör inte vad han säger. Alyssa nickar och ler mot honom, sedan går hon mot oss.

 "I'm sorry if I ruined your reputation" säger hon och Louis kliver fram för att krama henne.

 "You didn't" säger han och hon kramar honom tillbaka.

Hon kramar alla och när hon kommer till mig kramar jag henne hårt, vilket får henne att stelna till, men sedan kramar hon mig tillbaka.

 "Bye boys" säger hon och går ifrån oss med blondinen bredvid sig.


****


Två kapitel på EN dag! Yippiii! Tycke jag förtjänar lite kommentarer nu... C'mon c'mon and comment my blog now! YEAH, I've been writing here all day, and I want you to comment, so c'mon c'mon and comment my blog now! HAHAH! omg... aja, i alla fall, KOMMENTERA!

 
 
Ingen bild

:)

28 december 2012 19:50

så otroligt BÄÄÄST!!:D

 
Michaela

Michaela

28 december 2012 19:55

Just awesome, love in the air;))

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

:D

28 december 2012 20:31

Skit bra!!!! Mermermer!!!:D

 
Ingen bild

Saga

28 december 2012 21:48

ÄLSKART :D <3 xx

 
Ingen bild

Linn

28 december 2012 23:48

AHAHAHAHAHAH du e så störd gumman! låtskrivare kanske ?

Älskart <3

Wilma

29 december 2012 00:09

I know ;) Haha, absolut! Säg till om du behöver en låt så kan jag mixtra ihop något! Love u xx

 
Ingen bild

Jennifer

29 december 2012 13:57

Ah, du äger ju på att skriva!! ^^ <3 xoxo
Nästa del! =)

 
Ingen bild

JoJo

30 december 2012 23:09

Men gud va bra du är på att "skriva" låtar...!<3 Haha, nej men det var jättebra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards