onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Strong Love EPILOG

Av Wilma - 23 december 2012 13:45

Love isn't bad. It's not a bad thing. Love is nothing without fights. Fights only shows how strong love is. If you think about it, real love is stronger than anything. Stronger than hate, tears, broken hearts, infidelity.

Jag sätter mig i min bil och trycker på gaspedalen. I farten sätter jag på mig mina Ray Ban's och nynnar till låten som spelas på radion. Jag byter fil och gasar på.

I thought I found the real love of my life, I loved him. I really did. But I didn't realize my love for my best friend. The boy who always were by my side. The boy who helped me up when I was down. I didn't see how much I loved him.


Jag ser mig omkring. Inte så mycket traffik trots allt. För första gången på länge är jag riktigt exalterad inför något. Det måste vara rätt val.


Love is love. It doesn't matter you've been hurt, torn apart or betrayed. If you love someone, you do. If it's real, it will last forever. If it's not, then it just ends.


Det är sommar igen, eller, tidig sommar, än är det bara juni. Men det är varmt, så varmt att man kan gå runt i en kort sommarklänning, som jag gör. Mitt hår sitter i en slarvig toffs med lite av min lugg framme.


I find love as an exciting adventure. It may be dangerous, but that doesn't matter to me. I want to be with the guy I love. Well, it would be stupid if I didn't. Don't you think? You have to follow your heart, live your dreams and listen to your instincts. Do what you want to do, don't wait.


Jag svänger in på parkeringen och söker desperat efter en parkeringsplats. När jag ser en parkerar jag snabbt och stänger av motorn. Sedan kliver jag ur och smäller igen dörren. När jag låst bilen börjar jag gå mot porten med ett leende på läpparna.


Love never is what you expected. You can't see what's going to happen, it just does. Good or bad. But if you love someone, you'll realize, sooner or later. You will be happy. God will bless you. God will help you through the pain, through the sorrow, but you have to help him. You have to believe. Believe that it will be better.


Jag knackar på dörren och kollar ner lite. Leendet på mina läppar vägrar försvinna. Nervöst börjar jag bita mig på naglarna och jag hör steg ifrån lägenheten. Min puls höjs och dörren öppnas.


You have to do things that you maybe aren't suppose to do. Do the things that may be wrong, you have to try. If you never try, you'll never know. Take risks. Even if everyone tell you it's the wrong thing to do, you have to do what you want.


"Hey babe" ler han och kramar mig hårt.

"Hi" ler jag och kramar honom tillbaka.

Han böjer sig bakåt och kysser mig hårt. Jag ler mot hans läppar och vi släpper varandra. Han kliver ut och låser dörren. Sedan kliver vi in hand i hand i hissen. Leendet vägrar försvina ifrån mina läppar.

"I've missed you" ler han och jag ler tillbaka.

"I've missed you too"

"Did you have fun with Nellie?" frågar han och vi kliver ur hissen.

"Yeah, we had so much fun" säger jag och ler av minnet.

Vi går mot min bil och jag sätter mig bakom ratten. Han sätter sig i passagerarsätet och jag startar bilen. Självsäkert backar jag ut ifrån parkeringsplatsen och kör sedan ut på vägarna igen.

"Where were we going to meet them?" frågar jag.

"That restaurant by the beach" svarar han och jag nickar.

Vi sjunger med i låtarna och gungar lite i takt. Allt är som det ska.

Jag parkerar på parkeringen vid stranden och vi kliver ut. Han går runt bilen och tar min hand. Vi går tillsammans mot restaurangen och ser fyra killar stå utanför. Fyra killar jag väl känner igen. De ser oss och springer mot oss.

"Ayla!!" skriker de och kastar sig över mig.

"Hi boys!" ler jag och kramar allihopa.

"We've missed you sooo much!" klagar Niall.

"It was so boring without you" lägger Louis till.

"And Zayn weren't that social, he just spent time on his phone" suckar Harry.

"But you're here now!" avslutar Liam och vi skrattar.

"Yeah, I'm here, and we're going to have the best time of our lives" flinar jag.


Love is strong. You just have to believe that it is. What me and Zayn had, was real. That was strong love, I just didn't realize. What me and Austin had, wasn't. It was just a romance, nothing serious. Even though I thought it was.


Efter middagen sätter vi oss i sanden på stranden. Killarna springer runt i vattnet och skvätter på varandra medan jag och Zayn sitter i sanden och leker med varandras fingrar. Jag sitter mellan hans ben och han har armarna runt mig och hakan mot min axel. Han pussar mig på axel och upp mot halsen och upp på käken.

"I love you, Ayla Davies" viskar han i mitt öra.

"I love you too, Zayn Malik" viskar jag och kysser honom.

Plötsligt skvätter någon vatten på oss och jag skriker till. Killarna står framför oss och flinar. Jag spänner blicken i dem och deras miner ändras.

"Run!" skriker Louis.

Jag kastar mig upp och springer efter dem. Zayn är straxt bakom mig.


Maybe our love was strong enough, after all...

 
 
Ingen bild

:D

23 december 2012 14:01

otroligt bra verkligen!:D

 
Ingen bild

Lexie

23 december 2012 14:12

Sååååå bra!

 
Ingen bild

JoJo

23 december 2012 15:07

O.M.G Okej, ja, jag e lite besviken att dom e tlsmns, men äh, va gör det? Allt blev ju ändå så braaa!!!<3 och nu väntar ja på prologen till nästa fanfic!!!;)

 
Ingen bild

Hilda

23 december 2012 16:17

Yey! Gulligt! Älskar den här novellen! Du skriver med sån bra inlevelse!!!:DD kommer sakna zayn och ayla... Kan inte som vara tillsammans i nästa novell, men att det handlar om några andra?:3

 
Ingen bild

Saga

23 december 2012 18:20

Kan inte nästa fanfic handla om Louis och Elaenor(stav?)? Å så är Zayn och Ayla med och Evelina också :) Vore toppen ^^ Kram

 
Michaela

Michaela

23 december 2012 18:40

Ja denna novell kommer garanterat på bio duken under 2013;) kram och God jul Wilma<3 xx

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

23 december 2012 19:05

verkligen jätte bra slut! :-) <3

 
Ingen bild

JoJo

23 december 2012 21:29

Måste säga att ja verkligen gillar din header!<3 Så det kmr alltså handla om Mr.Styles? Och "Alyssa" påminner lite om Lucy Hale faktiskt!

 
Alicia

Alicia

23 december 2012 23:42

JAAAA!! :'D nu blev jag lycklig haha :) Åh gud fick panik när jag inte visste om det skulle bli dom igen eller inte! Tack ;) och god jul Wilma <3

http://1dforever.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards