onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Del 48#Pain

Av Wilma - 20 december 2012 19:15

Eleanor's Perspektiv


När jag kommer tillbaka till själva festen letar jag upp de andra igen. Ingen ser ut att vara på festhumör. Alla är lite dystra och nere.

"Where is Zayn?" frågar jag när jag ser att han inte är här.

"I don't know, he just disappeared" säger Louis.

"But we have to take him back to the hotel" säger jag och han suckar.

"He can be anywhere" påpekar han och jag nickar.

"Well, we have to find him" säger jag och han nickar sakta.

Vi delar upp oss och börjar leta. Vi hittar honom efter en timme, då folk börjar gå. Klockan var ju trots allt tre. Han står och dansar vilt med en galen blondin med stora bröst och stor rumpa. Zayn verkar njuta ordentligt. Liam går fram och drar honom därifrån. Zayn verkar inte ha några problem alls, trots att jag kan se att han lider över det han gjort. Men jag tror ärligt talat inte att Ayla kommer förlåta honom, inte igen. Men om hon älskar honom så kanske...

"What?!" fräser Zayn och vinglar till.

"We're going back to the hotel" ryter jag.

"Why?! I'm having a great time!" klagar han.

"Yeah, but you screwed things up!" anklagar jag och hans ögon fylls av sorg.

Vi tar med honom mot vägen och tar en taxi hem. Sedan följer jag och Louis med honom till sitt rum för att seda säga godnatt till alla och gå till vårat rum.


Ayla's Perspektiv


När jag vaknar på morgonen lyser solen rakt på mig. Vad hände igår?

"Za..." säger jag och vänder mig om, när jag märker att han inte är där.

Då märker jag också att jag inte är i vårt hotellrum. Minnena från igår spelas upp. Harry som kommer emot mig, kyssen, Zayn med den där tjejen, när jag springer därifrån, männen som skrikit efter mig på gatan på väg hem. Tårar börjar strömma ner och jag kväver mina skrik i kudden. Jag hatar honom, men varför gråter jag då? Man gråter inte över någon man hatar. Alltså älskar jag honom fortfarande.

"Hey, hey, Ayla, honey"

Snart står Nellie bredvid mig och kramar mig hårt. Jag klänger mig fast vid henne och trycker ansiktet mot hennes hals.

"I hate him!" gråter jag och hon smeker mig på ryggen.

"He doesn't deserve your tears, baby" viskar hon.


Zayn's Perspektiv


Jag vaknar av världens huvudvärk. Det känns som att huvudet ska explodera. Sakta öppnar jag ögonen och vänder på huvudet. Sängen är tom. Vart är Ayla?

"Ayla? Babe?!" ropar jag och börjar gå runt i hotellrummet.

När jag inte hittar henne börjar jag komma ihåg vad som hände igår. Allt blir klarare och klarare. Harry kysser henne, jag hånglar upp en random tjej, Eleanor skäller ut mig, Ayla är försvunnen. Jag blir så besviken på mig själv. Hur kunde jag? Efter allt hon gått igenom, ingen tjej förtjänar det. Jag är en idiot.

Jag svär högt och sparkar på mina skor som ligger på golvet. De flyger in i väggen och jag svär igen medan tårarna börjar rinna. Jag slår knytnäven i väggen flera gånger innan jag glider nerför väggen och sätter mig ner på golvet med ansiktet i händerna.

"Ayla..." viskar jag och börjar gråta.


Niall's Perspektiv


Jag vaknar sakta upp och sätter mig trött upp i sängen. Ayla... Hoppas hon mår bra. Jag måste få hälsa på henne. Jag måste få stötta henne innan vi åker hem. Planet går vid fyra, och klockan är tio nu. Så jag reser mig upp direkt och tar på mig. Sedan joggar jag mot Eleanor och Louis rum. Snabbt knackar jag och en trött Eleanor dyker upp i dörröppningen.

"Hey, I'm going to see Ayla, where does her aunt live?" frågar jag och hon kliar sig i bakhuvudet.

"Uhm... I don't know, don't remember" suckar hon och jag suckar tyst.

"Okay then, I'll call her" säger jag och hon nickar.

Jag börjar gå nerför korridoren och går förbi Zayns rum. Jag hör honom gråta och viska Aylas namn. I en sekund mår jag dåligt för honom, men sedan kommer jag på att det är hans fel. Han måste fatta att det inte är okej att göra så.

Jag går vidare och ringer Ayla, men det är inte hon som svarar.

"Hello?" hör jag en ljus röst säga.

"Uhm, hello. I'm Niall, Aylas friend. I guess you're Nellie, her aunt?" gissar jag.

"Yes, that's me"

"I just wonder if I could come visit her. We're going home today and I really want to say good bye to her" säger jag.

"Yeah, sure. Uhm... I live on W 155th st" säger hon och jag memorerar det i mitt huvud.

"Okay, can I come now?"

"Yes, of course"

Vi lägger på och jag skriver ner adressen på mobilen, sedan tar jag en taxi dit. Det tar drygt en kvart att komma fram. När jag betalat taxin skyndar jag mig upp och knackar på dörren med efternamnet DAVIES. En tjej med lite halvlockigt, blont hår öppnar.

"You must be Niall, I'm Nellie. Come in" säger hon tyst och släpper in mig.

"How's Ayla?" frågar jag och hänger av mig jackan.

"She just calmed down. She was hysteric just a moment ago" berättar hon och tar mig till ett sovrum.

Nellie knackar på dörren och ett svagt, hest Come In hörs. Försiktigt öppnar jag dörren. Nellie lämnar oss ifred och går till köket. Ayla ligger med ryggen emot dörren i sängen. Hon har täcket runt sin kropp och jag kan se att hon skakar lite.

"Hey" mumlar jag och går emot sängen.

Jag går runt den och sätter mig bredvid henne på sängkanten. Hennes ögon är röda och svullna. Hennes kinder är lätt rosa och läpparna röda. Hon ser upp på mig och snyftar. Jag tar hennes hand och smeker bort lite hår ur hennes ansikte.

"I'm so sorry about this" viskar jag och hon snyftar.

"It's not your fault" säger hon hest.

"I know. But I never wanted this to happen" säger jag och hon ler ironiskt.

"Who does?" frågar hon och jag fnissar lite.

Hennes humor är kvar. Det är ganska otroligt egentligen, hur hon kan skoja och allt när hon nyss sett sin pojkvän hångla med någon tjej. Men jag kan se att hon lider. Hennes ögon är fyllda av sorg och besvikelse, hela hon är ett vrak.

"We're going home today. Are you coming with us?" frågar jag och hon skakar på huvudet.

"No, I'll stay here for a while" säger hon.

"How long?" frågar jag nedstämt.

"I don't know really" säger hon och sätter sig upp framför mig.

"I'll miss you too much" säger jag med gråten i halsen.

"I'll miss you too, Nialler. But I can't go back now. And I can't see Zayn, not yet" säger hon och jag nickar förståeligt.

"I get it. But, I have to go back now. I'll see you soon, right?" ler jag och kramar henne hårt.

"Bye Niall" viskar hon bara och börjar gråta igen.

Jag drar handen över hennes rygg och fäller en tår. Vi sitter så ett tag innan jag släpper henne och går.


Ayla's Perspektiv


Niall försvinner ut fortare än väntat. Då bryter jag ihop igen. Jag börjar gråta högt och kryper ihop till en boll. Hela jag skakar och jag börjar dra i mitt hår. Efter en stund börjar jag slå i madrassen. Allt för att få ut min ilska. Jag rusar upp och slår knytnäven i väggen, då rusar Nellie in.

"Ayla! Calm down!" utbrister hon och skyndar fram till mig.

"I hate this! I hate what he did to me! I hate this!" skriker jag och Nellie tar mig i sin famn.

"Calm down" viskar hon och jag börjar gråta högt.


När jag lugnat mig hämtar Nellie två Ben And Jerry's, sedan sätter hon på Lejonkungen och sätter sig bredvid mig i sängen. Vi gosar ner oss i varsitt täcke och bland alla kuddar och njuter av den gulliga filmen. Med en suck lutar jag huvudet mot Nellies axel.

"Will I be sad forever?" frågar jag tyst och hon pussar min panna.

"No baby, you'll move on and get up again" säger hon och jag ler svagt.

Men ändå känns det inte som att jag kommer gå vidare, som att jag alltid kommer att vara ledsen.

______________________________________________________________________________________


KOMMENTERA!

Uppdateringen är på TOPP! Det kanske är för att jag vet hur det ska sluta... WHO KNOWS?!

JULLOV! YAAAY! Gick sista dagen idag och det känns JÄVLIGT bra för att vara helt ärlig! Uppdateringen kanske inte kommer vara bäst under jullovet, eftersom jag ska till Sälen och fira jul i vårann stuga där uppe. Anywaaaaysss...

Love you guys!

 
 
Michaela

Michaela

20 december 2012 19:54

HYPERVÄNTILERAR!!! Gud meeeeerrr!!! gråter seriöst!!!:'D

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Alicia

Alicia

21 december 2012 00:18

MEN OMG NEJ ZAYN VAD GÖR DU?!?!.... Asså jag klarar inte av det här.
Nästa kapitel snart!! Snälla?

http://1dforever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

21 december 2012 08:26

Yaaay!!! Ja vill så gärna veta hur det kmr sluta, men ändå inte... Men mermermermermermermermer!!!<3

 
Ingen bild

Sara

21 december 2012 12:57

Åhh så bra! Jag blir tårögd! <33

 
Ingen bild

:D

21 december 2012 13:58

du skriver så otroligt bra , de går liksom in i hjärtat som de vore sant och att de hänt mig själv..
så otroligt bra mera!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards