onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Del 46#Nellie

Av Wilma - 18 december 2012 21:00

 

Senare på kvällen bestämmer vi oss för att åka upp i Empire State Building. Staden är upplyst av massa ljus och det kommer ljud från klubbar, bilar och massa annat. Man kan höra folk skrika, prata, skratta... Ja, man hör livet, helt enkelt. Det är så vackert... Zayn lägger armarna om mig bakifrån och lutar hakan mot min axel. Vi koller ut på New York tillsammans och njuter av varandras närhet. Inget annat betyder något just nu. Det är bara han och jag.

"I have to visit Nellie tomorrow, want to come? She wants to meet you, maybe we can eat lunch together?" frågar jag och han nickar.

"Absolutely" ler han och kysser min nacke.

"Great, I'll go call her now" säger jag och han nickar.

Jag går iväg en bit och tar upp mobilen. Snabbt skrollar jag ner till Nellies namn, trycker upp hennes kontakt och trycker på ring. Jag lägger mobilen mot örat och kollar ut över New York. Så vackert... En av de bästa utsikterna någonsin. Jag har aldrig sett något vackrare, förutom Zayns ansikte förstås.

"Hello?" hör jag Nellies vackra stämma säga i telefonen.

"Nellie, hi! It's Ayla" säger jag glatt.

"Ayla! Hi darling! How are you?!" frågar hon lika glatt och jag skrattar till.

"Great, actually... I'm in New York right now" säger jag och ler svagt.

"What?! Are you serious?! Why didn't you tell me?! You can stay at my place!" erbjuder hon snabbt.

"No, it's okay. I'm here with Zayn, his friends and two of his friends girlfriends" förklarar jag snabbt och hon skrattar till.

"Really? A reason?"

"Yeah, we're celebrating New Years eve at Times Square" säger jag.

"Oh, we have to meet before you go back!" säger hon.

"I know, I thought... Maybe we can meet for lunch tomorrow? I know you want to meet Zayn, so I can bring him" föreslår jag.

"Of course! Well, I have to go now. But see you tomorrow then, I'll call you! Bye honey"

"Bye Nellie" avslutar jag och lägger på.

När jag vänder mig om märker jag en kille som står längre bort. Han stirrar äckligt på mig och vänder ine bort blicken när jag kollar på honom. Snabbt vänder jag mig om och går emot de andra. Då ropar han på mig. Zayn kollar åt mitt håll och jag går snabbare.

"Hey, you!" ropar killen och Zayn möter mig på min väg emot honom.

"What does he want?" frågar han snabbt och oroligt.

"I don't know. He was staring, it was creepy" mumlar jag och han stirrar på killen.

"Let's go" suckar Zayn och får med sig de andra in igen.

"Ey, man, what happened?" frågar Harry när vi väntar på hissen.

"Nothing" säger Zayn stelt och klämmer om min hand.

"Hey, you! Little girl!"

Jag stelnar till och ska vända mig om när Zayn stoppar mig. Han ger mig en blick som säger Don't look at him. Snabbt vänder jag mig tillbaka, men då lägger någon sin hand på min axel. Zayn reagerar direkt.

"Leave her alone, man!" fräser han och puttar bort killen ifrån mig.

"Wow, overprotective boyfriend, I got it" flinar killen och vinglar iväg.

"Geez, what was that all about?" frågar Niall och vi kliver in i hissen.

"Just some creepy guy" suckar jag och lägger armarna om Zayn midja.

Han pussar min panna och lägger armarna om mig. Vi står så enda tills vi är nere. Då kliver alla ur och vi tar en taxi till hotellet. Väl där säger alla godnatt och går till sina rum. Jag kliver in och går direkt mot min resväska.

"You okay?" frågar Zayn när han stängt dörren. "I mean, do you feel alright?" lägger han till och jag ser på honom med ett snett leende.

"Yeah, just a little shaken" andas jag ut och nickar lite.

"My little babygirl" säger han, putar med underläppen och går fram till mig.

Jag ler lite och låter honom dra in mig i sin famn. Jag kysser honom uppför halsen och upp till käken. Han ryser och håller om mig hårdare.

"I love you" viskar jag och släpper honom.

"You can't do that" protesterar han och jag skrattar till.

"Do what?" frågar jag och höjer ögonbrynet.

"That! You can't turn me on and then just go away, that's mean. You're a mean girl. A mean babygirl" säger han och jag skrattar åt hans nedstämda röst.

"Aww, babyboy, can I do something to get you in a better mood?" frågar jag och han kysser mig hårt.

Han tar tag om min rumpa och lyfter upp mig. Snabbt lägger jag benen runt hans midja och kysser honom minst lika hårt tillbaka. Han lägger mig på sängen och sätter sig över mig. Kläderna åker av och... Ja, ni fattar.


När jag vaknar nästa morgon har jag en väldigt irriterande huvudvärk. Sakta sätter jag mig upp och lägger handen över pannan. Med en suck ställer jag mig upp och går till min resväska. Snabbt och irriterat rotar jag runt efter en huvudvärkstablett. Irritationen växer när jag inte hittar någon.

"Dear good!" ryter jag åt mig själv och häller ut resväskans innehåll.

"What the hell are you doing?" muttrar Zayn hest från sängen.

"I can't find a damn aspirin and I'm freaking out!" utbrister jag med gråten i halsen.

"Hey, chill. I got some, just lay down in bed and wait, okay?" säger han och reser sig upp.

"Thank you" viskar jag hest och han pussar min panna.

Jag lägger mig i sängen och kryper ner under täcket. Zayn kommer snart tillbaka med ett glas vatten och två tabletter. Jag sätter mig upp och tar emot det.

"Thank you" mumlar jag och sväljer dem med vattnet.

"Nothing to worry about" ler han och bäddar ner mig igen. "Try to sleep, it's only nine am" flinar han och jag suckar högt.

"Can you check if Nellie texted or called?" ber jag och han nickar.

Han tar upp mobilen ifrån sängbordet och kollar snabbt innan han lägger ner den.

"Nope" ler han och kryper ner bredvid mig.

Vi myser i två timmar innan vi kommer på att frukosten redan slutat. Så vi fixar oss och letar upp ett kafé där vi äter. Sedan ringer jag Nellie och vi bestämmer oss för att träffas hos henne först, så vi tar en taxi till hennes lägenhet. Jag studsar nästan i sätet, så mycket har jag saknat henne. Zayn fnissar åt mig och verkar inte ett dugg nervös.

Vi tar hissen upp och går emot hennes lägenhet. Jag knackar på och hon öppnar direkt.

"Ayla!!" tjuter hon och flyger över mig.

Jag skrattar och kramar henne hårt tillbaka. Vi står så ett tag och bara skrattar innan jag släpper henne. Jag ställer mig bredvid Zayn och ler mot Nellie.

"This is Zayn, my..."

"Boyfriend, God, I know who he is!" avbryter Nellie skrattandes. "I'm Nellie, Aylas aunt" presenterar Nellie sig själv och kramar Zayn som snällt kramar henne tillbaka.

"It's nice to finally meet you, Ayla've told me so much about you" ler han och Nellie skrattar.

"Only good things, I hope. And I've seen forward to meet you too, Zayn" ler hon och han skrattar till.

"Of course, I doubt there is anything bad about you" säger han och Nellie skrattar, jag med.

"Oh, believe me, it does" säger vi samtidigt och Zayn skrattar.

Vi går in till lägenheten och tar av oss. Nellie ger oss te och vi sätter oss i soffan. Bara pratar, har kul. De två lär känna varandra och jag ser på med glädje. Zayn trivs verkligen med henne och Nellie verkar tycka bra om honom också.

"So, I've heard you're in a band. How does that work?" frågar Nellie försiktigt och han ler.

"It's hard when we go on tours, it's hard to be away from each other, but we make it" ler han och hon nickar med ett leende.

"And what about the fans? Are they an issue?" frågar hon och Zayn kollar ner lite, så jag passar på att svara.

"Of course we get hate, me too. But I mean, haters gonna hate. But we're trying to look at the fans that support us and we're trying to ignore the hate" säger jag snabbt och Zayn ser på mig med ett leende.

"Oh, well, that sounds good. And, I hope that you protect yoursel..." börjar hon, men jag avbryter.

"Nellie, stop. Just, stop. Please?" ber jag generat och hon fnissar.

"This is as embarrassing for you as for me" säger hon och hennes kinder blir lätt röda.

"I can ensure that I won't let anything happen to her, and I'm not making her pregnant" säger Zayn och jag gömmer ansiktet mot hans hals.

"Oh God" stönar jag tyst och Nellie skrattar lite.

"That sounds good, Zayn. I trust you, don't make me regret it" säger hon allvarligt.

"I won't" försäkrar Zayn.

 

Klockan blir sex och vi åker tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning. Innan vi ska till själva  "festen" ska vi äta på restaurang, så vi åker vid åtta. Sedan drar vi till festen.

Det knackar på vårt hotellrum och jag öppnar. In kommer Eleanor och Evelina med alla möjliga saker.

"Incoming girls! I have to send all the boys out!" utropar Eleanor och Evelina fnissar bakom henne när de går in i rummet.

"Yes sir!" svarar Zayn och gör en gest med handen, som militärer, men står kvar.

"Sir?! Now that's a insult, I'll have to kick you out soldier" säger hon och börjar putta honom ut.

"No, please no!!" skojar Zayn, men sedan börjar båda skratta och han går ut själv efter att ha kysst mig.

Vi tjejer hjälper varandra med allt. Så medan Eleanor lockar mitt hår sminkar jag Evelina. Sedan byter vi och när alla är klara tar vi på oss. Jag tar på mig den långa, beigea klänningen utan ärmar som jag köpte igår, smyken, en vit/beige kavaj och ett par svarta pumps. Sedan stoppar jag ner pengar, mobil och lite extra smink i en portmonnä och sprayar sist min DKNY Be Delicious parfym över mig.

När de andra är klara väntar vi på killarna. Vi pratar lite och fixar det sista innan det knackar på dörren. Eleanor flyger mot dörren och Evelina är straxt efter henne. Men jag ställer mig framför spegeln igen och kollar på mig lite extra. Tänk om Zayn tycker jag är töntig som klär upp mig så mycket? Tänk om han inte gillar det alls? Tänk om han inte gillar sminket, kläderna eller min parfym?

"Ayla? Where are you babe?" hör jag Zayn halvropa.

"Here" säger jag och tar snabbt min portmonnä och går runt hörnet mot hallen där han kommit in.

"Wow..." säger han och ser på mig uppifrån och ner. "You look... Amazing!" berömmer han och kysser mig.

"You too" ler jag.

Han har på sig ett vitt linne, en jeansjacka och ett par svarta byxor. Vi flätar samman våra fingrar innan vi följer efter de andra. Snart dax!

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Nästa kapitel kommer handla om nyårfesten = DRAMA!

 
 
Ingen bild

Hilda

18 december 2012 21:15

Omigoshomigoshomigosh! Du får inte dröja så lång tid mellan kapittlerna om du ska bryta av spännande XD

 
Michaela

Michaela

19 december 2012 15:58

OMGOMGOMGOOGOSCMASJL<NASK< CSDNMZ Jag blir så himla ahhahhscbdcj why mer mer mer!!!!

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

19 december 2012 16:23

Nikxscrtfcbngckjsjd..... MEER NUUU! Haha, men först trodde ja i början att dom va på själva nyårsfesten! Men eeehhh, du fattar väl att du bara inte kan sluta skriva när du skriver "Nyårfesten=DRAMA"!??? jnhyubbth Kom nuuu! Ja e beroende!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards