onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Del 36#Heaven

Av Wilma - 19 november 2012 21:30

Fem dagar senare

Ayla's Perspektiv


Det knackar på dörren och jag joggar mot hallen. När jag öppnar möter jag Zayns blick. Vi ler stort mot varandra och jag slänger armarna runt hans hals. Han drar mig nära honom och sedan kysser han mig.

"I've missed you" mumlar jag mot hans läppar.

"I've missed you too babe" ler han mot mina läppar.

Jag drar mig ifrån honom och skuttar till mitt rum där jag har en stor resväska, en snowboard väska och en stor handväska. Zayn hjälper mig att bära ner allt till bilen. Eller, bil och bil, det är mer en minibuss. Killarna sitter där och vi hälsar med varma kramar. Det är riktigt kallt ute nu, så vi skyndar oss att slänga in mina saker och sedan åker vi mot flygplatsen. Väl där skyndar vi oss också in dit. Så fort vi checkat in går vi mot säkerhetskontrollen.

"How was your christmas then?" Frågar jag när vi sitter på ett kafé i tax free:n.

"Great!" svarar alla, nästan samtidigt och jag fnissar.

Sedan börjar de berätta om vad de gjorde.

Efter en timme sitter vi på planet. Jag sitter bredvid Zayn och bredvid Zayn sitter Niall. Bakom oss sitter Liam, Louis och Harry. Under hela flygresan sitter jag och bokstavligt studsar upp och ner i mitt säte. Zayn bara skrattar åt mig. Jag har velat åka till Sverige länge. Det verkar vara så mysigt!

"Are we there soon?" frågar jag, för säkert tjugonde gången.

"Relax, babe, we'll be there soon" flinar Zayn och jag suckar lite.

Så fort vi landat i Sverige försöker jag komma ut så fort som möjligt. När jag ser vädret blir jag chockad. Det är ju jätte mycket snö här! Mer än i London. Jag går leendes nerför trappan ifrån flygplanet och fortsätter skutta omkring. Killarna kommer bakom mig och skrattar lite.

"What? Never seen a crazy girl before?" flinar jag och de skrattar åt mig.

Zayn skyndar sig emot mig och lyfter upp mig bakifrån. Jag tjuter och han snurrar runt mig. Ett skratt flyger ur min mun och han pussar min kind. Vi fortsätter gå och möts av ett hav skrikande tjejer när vi kommer in. Killarna ler och vinkar medan jag går lite bakom, försöker att inte vara ivägen. Jag går i förväg mot rullbandet och tar mina väskor. Snowboard väskan hänger jag över ryggen och sedan ställer jag mig och väntar.


Zayn's Perspektiv


Jag och killarna skriver några autografer åt fansen. Det är så skönt att vara tillbaka här! Jag har saknat Sverige så mycket. Det har vi alla gjort, tror jag.

"I love you Zayn!!" skriker en tjej.

"I love you too!" ler jag tillbaka och hon börjar gråta.

Efter ett tag ser jag mig omkring. Paniken griper tag i mig. Ju längre jag letar, ju fortare stiger paniken. Vart är Ayla? Jag ser henne inte någonstans. Tänk om något har hänt?

"Have you seen Ayla?" frågar jag Harry.

"No" säger han fundersamt.

Jag frågar de andra killarna, men ingen vet. Då skriker ett fan på mig, eller skriker mitt namn. Sakta går jag emot henne medan jag kollar mig omkring för att leta efter Ayla.

"She went that way!" ropar tjejen för att överrösta de andra.

"What?!" ropar jag tillbaka och lutar mig emot henne.

"The girl you're looking for, she went that way!" ropar hon och pekar åt rullbanden.

"Thank you sweetie" ler jag och signerar en bild som hon har.

Sedan går jag emot rullbanden. Där inne är det helt klart lugnare. Fansen får ju inte komma in hit. Jag ser Ayla sitta på en bänk. Hon kollar ner på sin mobil och jag ler lite. Snabbt går jag emot henne och hon ser upp på mig. Hon ler och ställer sig upp.

"Hey babe, thanks for waiting" ler jag och kysser henne.

"What else should I do?" fnissar hon.

"I don't know..." säger jag och hon skrattar.

Killarna kommer också och vi tar våra väskor, sedan går vi ut. En minibuss väntar på oss och den kör oss mot stället där vi ska bo. Vi har hyrt en stuga nära backarna. Hotellet har vanliga hotellrum, men också stugor, och eftersom vi är så många valde vi stuga.

Väl framme kliver vi ut och går emot hotellets reception.

"We've booked a cottage here" säger Liam med ett leende till tjejen bakom disken.

"Name?" frågar hon med brytning.

"Liam Payne" säger han och hon går in på datorn.

Snart får vi nyckel och nummret på stugan, så vi börjar gå mot alla stugor. Eller... "går". Jag studsar mer. Så fort jag ser stugan med nummer 13 springer jag mot dörren och väntar otåligt på killarna som går en bit bak. Zayn som har nyckeln går fram till dörren och öppnar. Det är ganska gammalt, men mysigt. Trä golv och träväggar. Jag blir kär direkt. Längst bort finns köket, till vänster finns vardagsrummet och en öppen spis och en toalett till höger, direkt i hallen. På övervåningen finns tre sovrum med en dubbelsäng i varje.

"Me and Ayla!!" skriker Zayn och jag skrattar.

Jag och Zayn går in till ett av sovrummen och lägger ner våra väskor. Rummet är hyfsat stort. Det är träbalkar i taket som går uppåt. Till höger är det ett badrum som är i rummet. Bakom väggen till badrummet står sängen som är bäddad med ett beiget täcke, vitt lakan, fyra vita kuddar och ett guldigt överkast med bruna prydnadskuddar. Det står två sängbord bredvid sängen och en byrå mitt emot sängen längst andra väggen. På byrån står en TV. På väggen mitt emot dörren finns en glasdörr till en balkong och bredvid glasdörren finns ett fönster.

"It's beautiful" andas jag och går emot bakongen. 

Vid sidan av glasdörren hänger en gardin ner. Jag drar den åt sidan och öppnar glasdörren. En kall vind blåser in och jag ryser lite, men går ut. Över balkongen finns lite tak, eftersom själva  taket på huset går ut över balkongen. Stora snöflingor dinglar till marken och jag kollar upp mot skidbacken. Den är inte alls långt bort, så nära att man kan se människor åka i den.

Zayn lägger armarna runt min midja och lutar hakan mot min axel. Jag lägger mina händer på hans och lutar huvudet mot hans.

Jag längtar efter att få åka snowboard igen. Nellie brukade ta mig på skidresor. Även om jag inte sa mycket, så njöt jag av det. Att känna snöflingorna sticka i ansiktet och låta vinden dra ditt hår bakåt.

"Can we go now?" frågar jag hoppfullt och han skrattar åt mig.

"So excited?" flinar han.

"Yeah!" utbrister jag.

"Alright, I'll tell the boys to get ready" ler han, kysser mig och går ut.

Jag drar på mig underställ, ett par mjukisar och en tjocktröja. Sedan drar jag på mig mitt turkos/svarta skidställ. Turkosa termobyxor och en svart skidjacka med en turkos tand snett över den. Sedan drar jag på mig mina snowboard skor och knyter dem. Snabbt tar jag fram snowboarden från sin väska och skådar den med ett leende. Den är vit med en svart text på den, längst hela snowboarden. Med svart snirklig textstil står det BELIEVE. Undersidan är svart med vita snirklar på.

Jag tar fram min vita mössa, mina vita skidglasögon och vantar för att sedan gå ut i vintervädret. Där ute drar jag på mig det och väntar på killarna medan jag skådar människorna i backen.

Så fort killarna kommer börjar vi gå mot backen, fast jag ställer mig på min snowboard och låter Zayn dra mig med sin stav, eftersom han åker skidor. Jag och Louis åker snowboard, resten åker skidor.

"Faster!!" tjuter jag och Zayn skrattar åt mig.

"We're there soon, chill" flinar han.

När vi äntligen är framme vid backen fixar vi skidkort åt alla innan vi går mot backen. Jag spänner fast ena foten på snowboarden och sedan går vi alla tillsammans till "sittliften" som jag kallar den. Vi åker upp till toppen och jag studsar lite där jag sitter. Killarna pratar på om allt och inget.

Efter en stund är vi uppe och jag sätter mig en bit ifrån backen för att spänna fast andra foten. Sedan reser jag mig upp och väntar in de andra. Äntligen ska jag få åka igen!

Vi väljer familjebacken först, för att vänja oss lite. Det går hur bra som helst. Det är skönt att stå på snowboarden igen.

Jag kör lite före de andra. Men plötsligt ramlar jag och rullar lite i backen innan jag stannar. Med en suck sätter jag mig i backen och Zayn stannar bredvid mig.

"You okay?" frågar han lite halvt oroligt.

"Yeah, I'm fine" ler jag.

 

Då ser jag några höga hopp. Jag åker ditåt och tar fart mot första hoppet. Då snurrar jag med knäna böjda. På nästa greppar jag tag fram på brädan. Det är nära att jag skrattar, så kul är det. Jag har saknat det så mycket.

Vid slutet av hoppen står killarna och ser chockat på mig. Jag skrattar åt deras miner och stannar precis framför dem så det skvätter snö på dem.

"How..."

"What..."

"What the hell?!" utbrister alla och jag skrattar högt.

"Years and years of practice" flinar jag och vi åker vidare.

Vi tar en annan lift upp och åker en annan backe.

Efter tre timmar av åkning åker vi ner till värmestugan. Vi lämnar våra skidor/snowboards utanför och går in. Alla sjunker ner i två soffor som står mitt emot varandra och ett bord emellan. En tjej kommer fram och frågar om vi vill ha något. Hennes brytning är gullig. Vi alla beställer varm choklad.

"This is awesome" suckar Louis lyckligt.

"This is heaven" rättar jag och han flinar åt mig.

__________________________________________________________________________________________________


Kommentera!

Kommer åka bort i helgen, ska på kryssning, så antagligen kommer jag inte skriva då. Vet inte om jag skriver ett till i veckan, vi får se!

 
 
Ingen bild

Hilda

19 november 2012 21:41

Gulligt:3 mer! Skriv en gång till i veckan :3

 
Ingen bild

jin jin

19 november 2012 22:33

Om du börjar skriva på nån annan novell, kag du skriva på svenska då??:)

 
Ingen bild

:D

20 november 2012 09:38

JAAAA MERA!!:D

 
Ingen bild

JoJo

25 november 2012 12:53

JÄTTEBRA!<3<3<3 Skriv mer så fort du kan!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards