onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Del 34#MerryChristmas

Av Wilma - 12 november 2012 17:45

Nästa dag kommer Niall över. Vi sätter oss i soffan under varsin filt och varsin kopp te. Där pratar vi om allt möjligt och skrattar och har kul. Han får mig att glömma allt om Zayn. Han är den enda som kan få mig på andra tankar, och Harry då. De två är nog mina allra allra bästa vänner. De vet vad de ska göra för att få mig att le och bli glad.

"So... Have you heard from him?" frågar Niall försiktigt.

"No" mumlar jag och rör runt i mitt te med skeden.

"Do you still love him?" frågar han tyst och ser rakt in i mina ögon.

"Yes" svarar jag ärligt.

"You know that I'll always be here, right? Harry, Liam and Louis too" säger han och jag nickar.

"I know" ler jag.

"Good, and Zayn will be here when we celebrate christmas, but just tell me or someone else if you think it's too much" säger han och jag lägger huvudet på sne.

"I can't really ask him to leave, it's christmas. He's your friend" påpekar jag.

"Yeah, but you're our friend too, so we don't want you to feel bad. I mean, it's christmas. The time of the year when you're suppose to chill and enjoy your company" säger han och jag suckar.

"Right, but then you're suppose to celebrate with Zayn, so I can't just ask him to leave" säger jag.

"Maybe not, but just tell me if you feel too bad about it" ler han och jag nickar.

"Promise"

 


De närmaste dagarna går fort och snart är det den 22 december, dagen då jag ska fira jul med killarna. De kommer till mig klockan fyra, så jag städar och fixar mat hela dagen, men tar paus vid tre då jag duschar och fixar mig. Outfiten blir en röd kort klänning med ett apr svarta pumps. Sminket blir hyfsat normal, inte för mycket alltså. Sedan sätter jag armband på armleden och en ring på ringfingret. När jag sedan sprutat parfym över mig går jag tillbaka till köket och fortsätter.

Prick tre knackar det på dörren. Punktliga... Jag går emot dörren i mina klackar och öppnar. Där står alla fem. Jag ler stort och sneglar sedan mot Zayn som skådar min kropp.

"You look gorgeous" berömmer Harry och jag börjar med att krama honom.

"I can just say the same" ler jag och kramar alla.

Men jag struntar i att krama Zayn. Istället ger jag honom en blick som han möter innan vi alla går in. Niall följer med mig till köket medan resten sätter sig i vardagsrummet. Niall hjälper mig med drinkarna och vi går ut till de andra med dem. Sedan börjar snacket. Men Zayn sitter tyst. Han ser på mig ganska ofta, men jag bryr mig inte. Han gjorde ett val, han valde Perrie över mig. Han älskar inte mig.

"Is the food ready?" frågar Niall.

"Yeah, soon" ler jag.

"Zayn, can't you go help her with the last?" frågar Harry menande och blänger lite på Zayn.

"No, it's okay" säger jag, reser mig upp och går ut till köket.

Jag hör att de pratar lite, men snart hör jag bara julmusiken som spelas ur högtalarna i köket. Medan jag tar ut grönsaker ut kylen hör jag någon komma in i köket.

"Do you need help?"

Jag vänder mig om och ser Zayn står där. Hela jag stelnar till och han ler svagt.

"No, thank you" svarar jag tonlöst och går fram till bänken för att börja skära upp.

"I know you're mad but I love you, I really do" säger han och ser bedjande på mig.

"No, you don't. Then you wouldn't have been with Perrie" suckar jag.

"But I love YOU not Perrie"

"How can you possibly say you love me when you have a girlfriend?!" utbrister jag.

"She's not my girlfriend! I broke up with her right after I was here!" utbrister han irriterat.

"You did?" viskar jag.

"Yes, I never stop loving you" säger han mjukt.

Jag ser honom i ögonen. Han möter min blick, men snart bryter jag den och fortsätter. Av ren nervositet slinker kniven och skär ett sår på min tumme.

"Aouch" mumlar jag och blöter lite papper.

Zayn tar pappret ifrån mig och lägger det svala pappret runt min tumme. Det svider och jag rycker till, men Zayn håller kvar det.

"Keep it there" säger han och försvinner ut.

Snart kommer han tillbaka med resten av killarna som börjar skära grönsakerna. Zayn tar med mig till vardagsrummet och sätter sig bredvid mig i soffan. Det blir pinsamt tyst. Jag vet inte vad jag ska göra eller säga. Älskar han mig verkligen? Eller säger han bara så för att vi ska kunna umgås ikväll?

"Do you really love me?" viskar jag.

"Yes" svarar han snabbt.

"Then look me in the eyes and tell me you love me, and not Perrie" säger jag och möter hans blick.

"I love you, Ayla. You're the one for me, not Perrie" säger han och ser mig djupt i ögonen.

"Can you do one thing more for me?" frågar jag tveksamt.

"Of course" säger han och ser hoppfullt men nervöst på mig.

"Kiss me"

Han ser förvånat på mig, men böjer sig fram och kupar sin hand om min kind. Sedan låter han sina läppar möta mina och det exploderar inom mig. Hela jag sprudlar av glädje och fjärilarna är galna i min mage. Jag lägger händerna på hans nacke och besvarar hans kyss. Applåder och busvisslingar hörs och jag avbryter kysen. Bakom oss, i dörröppningen till köket står killarna med stora flin på ansiktet. Jag skrattar generat och trycker ansiktet mot Zayns bröst. Hans skratt ekar i mina öron och han kramar mig hårt.

"Merry christmas" viskar han.

"Merry christmas" viskar jag och han pussar min kind.

 

Vi går till köket och ser att killarna dukat och allt. Så vi sätter oss och börjar äta. Hela tiden pratar vi om allt möjligt. Allt och inget, kan man säga. Efter två timmar av snack och mat går vi mätta till vardagsrummet där Louis sätter sig vid alla presenter, killarna la sina vid mina när de kom. Han börjar dela ut dem tillsammans med Niall och snart börjar vi öppna. Precis när alla börjat kommer jag på Zayns paket. Jag springer till mitt rum och tar fram det för att sedan gå ut igen. De ser lite konstigt på mig, men när jag räcker fram paketet till Zayn ler de bara. Han tar emot det och ger mig ett litet paket som han har i sin ficka. Jag kysser honom och sätter mig i soffan igen. Av Niall får jag presentkort på Victoria Secret och armband.

"Niall..." flinar jag och håller upp presentkortet.

"What?!" utbrister han oskyldigt och blir lite röd.

Jag skrattar och kramar honom. Sedan öppnar jag två paket från Louis. Ett innehåller ett halsband med en uggla på och örhängen och armband som matchar. Det andra innehåller ett par jättesnygga klackskor. Jag ler stort och kramar honom. Av Liam får jag en snygg skjorta och ett par skitsnygga Supras, vita.

"Liam! How did you know I wanted those?!" utbrister jag och han ler lite.

"I don't know" flinar han och jag skattar.

Av Harry får jag en handväska och ett presentkort på Hollister. Sedan tar jag upp Zayns paket. Jag kollar upp på honom och ser att han håller i mitt. Vi ler mot varandra och öppnar samtidigt. Där ser jag en ask. Jag öppnar den och ser ett likadant halsband som jag gav honom, fast där det står LOVE. Jag ser förvånat på honom och ser att han kollar minst lika förvånat på mig.

"How the hell?!" utbrister vi samtidigt och skrattar sedan.

Vi sätter på oss dem och plötsligt reser sig Niall upp.

"Wait, I forgot something"

Sedan rusar han ut ur lägenheten och jag stirrar konstigt efter honom. Killarna skrattar åt honom och vi tackar alla för våra presenter. Mitt i kramkalaset kommer Niall in med ett JÄTTESTORT paket som han räcker till mig. Jag höjer ena ögonbrynet och han ler mot mig.

Jag öppnar det och blir riktigt chockad.

"A guitar?! Are you kidding me?!" småskriker jag när jag ser kartongen med en svart gitarr på framsidan.

"I know you like playing so..." säger han och jag slänger mig i hans famn.

"Thank you thank you thank you!!" tjuter jag och han kramar mig hårt.

 

"I love you" viskar han och jag ler mot honom.

"Love ya biatch" flinar jag och alla skrattar.

"There is one more thing..." börjar Louis och killarna ställer sig framför mig.

"What's going on?"

"We got a surprise for you..."

"Just tell her!! We've boked a trip to Sweden so we can go skiing!!" tjuter Niall och alla suckar åt honom.

"WHAT?!" utbrister jag och de ler stort. "When?!"

"After christmas! In two weeks" ler Harry.

"Oh my God, thank you so much!!" tjuter jag och kramar allihopa.

En resa till Sverige för att åka skidor, ihop med min drömkille, hur jävla mycket bättre kan det bli?

__________________________________________________________________________________________________


KOMMENTERAAA!

Hola mi amigos! Här snackar vi spanska...

Nejdå, men måste bara fråga...

VAD TYCKER NI OM TAKE ME HOME?!

 
 
Ingen bild

Denisé

12 november 2012 18:13

Ohh lord my god!!! Mermermer! de får inte ta slut än! Jag bara älskar de du skriver! mermermer! :D:D:D

 
Ingen bild

:D

12 november 2012 19:53

KAN DET BLI BÄTTRE?NEJ !! aaaa mera:D

 
Ingen bild

Hilda

12 november 2012 20:44

Yey:) skidor! Kommer en lavin och krossa zayn :OO :)

 
Alicia

Alicia

12 november 2012 22:41

OMG vad bra!! Har inte läst på ett tag så jag läste typ 3 kapitel nu, asså jag bara satt ocg dampa och fangirla ALL. THE. TIME! Och herregud Take Me home är sååååååå braaaa!!!!!!!!! Min favvo låt är Heart Attack :) KRAAAAAAAM

http://1dforever.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nathalie

13 november 2012 08:08

Du skriver sjukt bra!! mer!! i loveeee take me home!! speciellt heartattack och little things!! Skriv mera!! you are the best!!!!

 
Michaela

Michaela

13 november 2012 16:37

Gud, Jag måste börja med att berömma din otroliga novelllllll som vanligt. Asså jag sitter typ och gråter varje gång jag läser nästa kapitel för det är så bra sis:D
Take me home äger fett! Det tar verkligen fram deras inre talanger:)
Snälla skriv mer din bedårande ängel!<3

http://www.mowie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linn

13 november 2012 16:37

Du tror seriöst att jag ska klara av att vänta på nästa del?
Gumman... du e så korkad, beroende framkallande, likaså Harry´s face <3

 
Ingen bild

Agnes

13 november 2012 19:13

Herre.... Beroendeframkallande och super... Allt jag kan skriva om din novell.... Xx. ps. skriv mer!!!!!!

 
Ingen bild

Denisé

14 november 2012 21:17

Nu har de yagit så där lång tid igen :(

 
Ingen bild

JoJo

18 november 2012 13:00

Men asså gud ja är död så bra xP!!! O jippie de ska till Sverige o åka skidor! Hoppas ja ser dom;) O japp, Take Me Home äger ju fett lixom! Over again, I would och Change My Mind är nog mina favvos! Men oxå Magic, Irresistible och Nobody Compares är oxå bra men dom är inte med på albumet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards