onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Del 21 #PhoneCall

Av Wilma - 15 oktober 2012 21:30

När jag vaknar är det på grund av att jag hör glas som krossas. Hastigt sätter jag mig upp och ryser av kylan som omfamnar min kropp. Det ligger glassplitter på golvet nedanför fönstret och kalla vindar stormar in i rummet. På golvet ligger också en sten, en stor sten. Stormen har inte lugnat sig ett dugg och det regnar in. Varför varför VARFÖR?!

Jag ställer mig upp och drar på mig mjukisbyxor och en tjocktröja innan jag börjar ta upp alla glasbitar. Hur fan kom stenen upp hit? Var det någon som kastade den? Isåfall vem? Snabbt kollar jag ut genom det krossade fönstret och ser en kille stå där nere. Jag får en flashback. Det är precis som när Sam tog sig in i min lägenhet och misshandlade mig.

Sam... Är det han som gjorde det här? Kastade han stenen? Vad vill han mig?! Killen kollar upp och ja, jag ser direkt att det är Sam. Jag tar snabbt upp mobilen och ringer polisen. Snabbt berättar jag vad som hänt och tjejen säger att hon skickar ut poliser direkt.

Sedan väntar jag bara. Efter kanske en timme knackar det på dörren och jag går för att öppna. Två poliser står där och ber mig följa med ner för att se om det är rätt kille, alltså Sam. Han sitter i en polisbil.

"That's him" säger jag och de nickar.

"We'll send someone who can fix your window directly. And we'll call you if you have to come to the tribunal" säger tjejen och jag nickar.

Jag tackar snabbt innan jag försvinner in igen.


När jag vaknar på morgonen är klockan ett. Igår natt hade en man kommit och fixar mitt fönster direkt. När han gått plockade jag upp de sista glasbitarna och städade lite. Så nu är allt som vanligt. Stormen har lagt sig, men det regnar fortfarande, dock inte lika mycket.

Jag tar upp mobilen och märker fyra missade samtal från Zayn och typ tre SMS.

Hey, you okay? Heard that the storm were crazy, I'm a little worried... x

Why aren't you answering...? Something happened? Did I do something? Please write something to show that you're alive! x

Okay, now I'm worried! Answer me PLEASE! x

Jag ler stort innan jag ringer honom. Det dröjer typ två signaler innan han svarar.

"Ayla! God, I was worried about you!" utbrister han.

"Sorry, I was asleep" fnissar jag och han pustar ut.

"So you made the night, huh?"

"Yeah. But Sam showed up and threw a rock on my window, so..."

"What?! What happened?!" avbryter han oroligt.

"Let me finish" säger jag. "The window broke and I called the police so they took him. Now I may have to go to the tribunal" suckar jag. "But maybe that's good" avslutar jag.

"That's nice to hear. Now you don't have to worry about it anymore" säger han glatt.

"I know. It feels good" säger jag med ett litet leende på läpparna.

"I'm sorry about what I said on Skype. I overreacted" säger han tyst.

"I did too, and it's okay. I forgive you" säger jag.

"Good, cause I can't live another day wondering if you're mad at me or not" pustar han ut och jag fnissar.

"But... What about us?" frågar jag och han suckar lite.

"You're kinda ruining the moment" skojar han och jag ler lite.

"Sorry"

"It's okay" suckar han på skoj. "But... I don't know what you feel, but I think that I've fallen quite hard for you" fortsätter han allvarligt.

"Me too" mumlar jag.

"How can you possibly fall in love with yourself?" kommenterar han och jag skrattar.

"Stop it" fnissar jag.

"Okay sorry... Really now... Do you feel something for me?" frågar han.

"I do. I just don't know what I feel" suckar jag.

"What do you mean?" frågar han hest.

"I mean... I've never fallen in love before. I don't know how it feels to be in love. All I know that I get crazy about all those freaking butterflies in my belly and that I swear to myself that I'm going to fall to the ground when you touch me" suckar jag och sluter ögonen.

"Congrats Ayla, you've just fallen in love" säger han och jag ler.

"I miss you so badly" stönar jag.

"Me too..." suckar han.

"When are you coming back?"

"A month or something, I think" säger han.

"God, it's so boring here without you!" säger jag.

"Can't you join the tour?" frågar han hoppfullt.

"What?!" frågar jag och sätter mig upp.

"I want you to join the last time of our tour" upprepar han.

"Seriously?!" utbrister jag glatt.

"No, I lie" säger han och jag sjunker ihop. "Just kidding kiddo!" utbrister han och jag pustar ut.

"Stop doing that think! You're making me crazy!!" stönar jag.

"But do you want it?"

"Want what?"

"Come to our tour you stupid ass" suckar han.

"I'd love too..." säger jag.

"Why do I feel that it is a 'but' coming?"

"I can't just leave. Nellie gave me the apartment, sort of" suckar jag.

"What?! Why?" frågar han förvånat.

"She had to move to the US" säger jag.

"But you're only 16! You can't live alone!"

"So you want me to move with her to the US or what?" frågar jag.

"No! No, of course not! I'm just saying that you should move in with someone" suckar han.

"Like who?"

"Me. I can move in with you. I'll pay rent"

"Ha-ha, funny" stönar jag.

"No, I'm serious. If you want, I can move in with you" säger han.

"Zayn, we can't just move in together like that. We're not even together yet" säger jag.

"And who made the rule you-can't-live-with-your-bestie? Huh?" påpekar han och jag fnissar.

"You really want that?" frågar jag.

"Of course! I'd love to!"

"Alright then" suckar jag och han tjuter till.

"YAAY!" skriker han.

Efter någon timmes prat på telefonen lägger vi på och jag går till köket. Vi bestämde att han skulle flytta in några veckor efter turnén. Han måste få slappna av en stund innan han börjar packa ihop och flytta över sina saker hit. Vi bestämde också att jag skulle stanna här i London tills turnén tar slut, det är ju ändå bara en månad...


Två veckor senare


Snart är det dags. En vecka och fyra dagar kvar. Sedan är han hemma. Då kommer jag möta honom på flygplatsen. Igårkväll började jag packa ihop lite i Nellies rum. Såklart ringde jag henne och sa det, hon tyckte det var kul att jag slapp bo själv. Och hela dagen idag har jag plockat ihop. Nu är det enda som är kvar en nybäddad säng, en tom byrå, ett skrivbord, en stol, ett sängbord och en hylla som är upphängd på väggen. Tapeterna är beigea med lite mönster på i lite ljusare nyans och golvet är mörkt. Nu ligger jag i sängen, utmattad, men mobilen i handen. Eftersom jag ligger ner känns det som mobilen ska ramla ner rakt i mitt ansikte. Därför håller jag i den lite extra.

You're room is done! xx

Skriver jag till Zayn. Sedan kollar jag Facebook och Twitter innan jag lägger ut en bild på mig själv på Instagram. Jag låter min arm falla ner på sängen och bara ligger där. Precis när jag håller på att somna messar Zayn tillbaka.

Nice, I'm ready for it!x

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Kort, jag vet, men ville få ut det. Har någon sorts idébrist, så om någon av er har nåogn idé kanske ni kan slänga ihop den lite kort i en kommentar? Behöver inte vara detaljerat, men bara någon liten tanke...

LavJa xx

TILL MIMMI: Min förra JB blogg heter http://bieberstory.bloggplatsen.se om du inte såg det förut :)

 
 
Ingen bild

:D

15 oktober 2012 21:47

SUPER BRAA MERA !

 
Ingen bild

Rim

15 oktober 2012 21:54

Kan inte Austin Mahone komma tillbaka igen? (Vet inte vad han hette i novellen) :) x

 
Ingen bild

Denisé

15 oktober 2012 22:42

SUPER BRAAA!!! älskar de du skriver, jag får typ fjärilar i magen xD

Läste att du hade slutat blogga på din JB blogg, och DU får inte sluta blogga på onedirectiontolove!!! Du gör mina dagar läser dina storys om och om igen! Om jag är på jätte dåligt humör går jag bara in på din blogg och läser en eller två kapitel och sen är mitt humör på TOPP igen!! :D Så snälla tänk inte ens tanken att lägga ner de här!!

Loveya!!!

 
Ingen bild

Hilda

16 oktober 2012 07:04

Merrrrrrr!!!

 
Ingen bild

Agnes

16 oktober 2012 15:39

Supersupersuperduperbra!!!!!!!!!! Meeer!!!! Xx

 
SagaLisa/HestElskaren

SagaLisa/HestElskaren

16 oktober 2012 16:14

Meeeer! :] Har ni slutat på writingsouls? xoxo

http://www.hestelskarens.bloggplatsen.se

 
Lexi

Lexi

16 oktober 2012 19:12

Mer!! :D Såå bra du skriver!!! :) xx

http://thebieberstorytoyou.blogg.se

 
Ingen bild

Yar

16 oktober 2012 19:57

Så grymt jävla bra! Längtar till nästa del!

 
Ingen bild

JoJo

20 oktober 2012 12:39

Vad du 1 skriver så blir ju skitbra!;) Du e ju faktist helt otrolig!<3 Men som "Rim" sa kan inte Austin komma tillbaka! O så blir han kär i Ayla o så börjar han o Zayn bråka! D va väl bra???;) LavJa 2<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards