onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Del 12 #NoteAndMoney

Av Wilma - 23 september 2012 16:45

 

Nästa dag när jag är själv i min lägenhet ringer Nellie och säger att hon snart är hemma. Så jag städar lite snabbt och sätter mig sedan i vardagsrummet. Precis när jag satt mig till rätta öppnas dörren.

"Helloo!" hör jag Nellie ropa.

"Nellie!!" utbrister jag.

Jag reser mig upp och rusar ut till hallen. Nellie ler stort mot mig och jagger henne en stor kram. Hon skrattar lite och kramar mig tillbaka.

"I've missed you chick" säger hon mjukt.

"I've missed you too Nellie" ler jag.

Jag hjälper sedan Nellie att packa upp och sedan fixar vi för filmkväll. Handlar snacks och dricka och sånt. Vi hyr några filmer och sedan däckar vi i soffan.

"So, which first? 10 Things I Hate About You or LOL?" frågar Nellie.

"LOL" svarar jag och hon nickar.

Medan hon fixar med filmen skickar jag iväg ett sms till Zayn.

Hey, want to hang out tomorrow? x

Jag stoppar ner den i fickan och dricker lite av min cola. Nellie sätter sig bredvid mig och snart börjar filmen. Efter typ tjugo minuter vibrerar min mobil i fickan. Bra att jag stängde av ljudet, tänker jag och drar upp den. Zayn...

Hey, I want to, but me and the boys are going to the studio... Sorry x

Jag suckar lite och lägger mobilen bredvid mig.

"Who was that?" frågar Nellie.

"Just a friend" säger jag kort.

"A friend? What's her name then?" frågar hon nyfiket.

"His name is Zayn" rättar jag.

"Oh, a boy. I like" flinar hon och puttar till mig med axeln.

"Nothing like that, we're friends. Just friends" säger jag allvarligt.

"Okay then. Whatever you say" ler hon och vänder blicken till teven.

Så är det ju. Bara vänner. Men jag vill att vi ska vara mer än det. Även om jag inte vill riskera att förlora vår vänskap. För om vi blir ihop kanske vänskapen mellan oss förstörs. Och efter allt vi byggt upp skulle det vara tragiskt om det bara försvann. Jag vet inte om jag är kär eller inte. Eftersom jag aldrig varit kär så vet jag inte hur det känns. Men varje gång jag ser honom blir jag knäsvag och han är så grymt snygg.

"Nellie, how is it to be in love?" frågar jag tyst.

"Well..." säger hon och pausar filmen. "Is it about Zayn?" frågar hon och jag nickar blygt. "How do you feel around him?" frågar hon.

"It's like... I get weak to be near him. And he's just so cute. I can trust him, I really can. And he is always there for me when I need him. I don't know... It's like he's driving me crazy. I get so weird around him. I almost get nervous" förklarar jag och drömmer mig bort.

"Well, Ayla, I think you've fallen in love" ler Nellie och jag rodnar.

 

"I Think You've Fallen In Love"


"But I don't want to rush things, you know. I don't want our friendship to go away. We've got so tight and I don't want to destroy it" säger jag tyst.

"Maybe he feel the same way. Maybe he's afraid of what you'll do and what you feel" tröstar hon mjukt och lägger armen om mina axlar.

"Maybe" suckar jag.

Jag lägger mig med huvudet i hennes knä och hon trycker på PLAY.

När vi sett ett antal filmer säger vi godnatt, gör oss i ordning och lägger oss. Men jag har svårt att somna. Allt jag tänker på är Zayn. Snabbt plockar jag upp en riktigt gammal dagbok som jag inte skrivit i på typ 100 år. Jag läser lite. Senaste gången var några månader efter att mamma dött. Snabbt tar jag fram en penna och börjar skriva.

Dear Diary

Well, I don't know what to write. But everything I can think of is Zayn. Hot hot hot Zayn. The hotest guy I know. That guy with a big heart of gold. That guy that I'm in love with. That guy I falled for the first time I met him. But I don't want to risk anything. Maybe I'll destroy it all, and BANG friendship deleted. But I don't know... I wish I could see what he feel for me. What he think of me. Maybe I'm just a crazy girl that doesn't mean anything...

But who knows, huh?


När jag vaknar nästa morgon ligger jag nerbäddad i  sängen. Sakta sätter jag mig upp och sträcker ut armarna i luften. Klockan visar 11:21am. Med en suck kliver jag upp och hoppar i duschen. När jag duschat i en kvart kliver jag ut och drar en vit handduk runt min kropp. Sedan går jag till mitt rum och plockar fram vita, rena underkläder, ett par svarta shorts och ett aprikosfärgat volanglinne. Snabbt drar jag på mig det och borstar mitt hår innan jag fönar det. Jag sjunger tyst på She Will Be Loved med Maroon5 medan jag fönar håret. När håret är torrt borstar jag det igen och sminkar mig lite med puder och mascara.

"Nellie?!" ropar jag och går emot köket.

Inget svar. På köksbordet ligger en rosa lapp tillsammans med 50 pund. Med en suck tar jag upp lappen och börjar läsa.

Morning honey! Sorry, I had to go to work again... Some money for food and maybe shopping? U name it... I'll be home by maybe... 9pm, more or less... Have fun! Nelliex

Jag suckar och slänger lappen. Varför ska hon behöva jobba när hon precis varit borta med jobbet? Efter en snabb titt i kylskåpet har jag ingen lust att äta frukost hemma, så jag lägger ner pengar, nycklar, mobil och lite annat i en väska och lämnar sedan lägenheten. Jag bestämmer mig för en promenad till Starbucks.

"One milkshake and a sandwich please" säger jag och plockar upp pengarna.

"£5 please" säger tjejen i kassan och jag betalar.

Jag får min milshake och mackan och sätter mig vid ett bord för två. Ett par kommer in hand i hand och beställer något. De sätter sig sedan i ett hörn och börjar prata. Ett leende finns hela tiden på deras läppar. Avundsjukan stiger. Kan det inte vara jag och Zayn? Är jag verkligen kär i honom? Är han kär i mig? Han kanske har flickvän? Eller?

Jag suckar. Du är så patetisk, Ayla, tänker jag och ser ut genom fönstret. Solen skiner och det är ganska många på väg ner till stranden.

"Ayla! Hey!"

 

Jag vänder på huvudet och möter Austins blick. Han ler stort och jag ställer mig upp för att ge honom en kram.

"Hi Austin" ler jag och sätter mig igen.

"What are you doing here?" frågar han och sätter sig framför mig.

"I didn't have breakfast at home" erkänner jag och han nickar. "What about you?" frågar jag.

"I finally got contact with Sam, so we decided to meet up here to talk" säger han och jag stelnar till.

"Is he here?" frågar jag stelt.

"No, he's on his way, I think. So he'll be here any minute" säger han misstänksamt och jag ryser.

"Well, I should actually go now" säger jag snabbt och ställer mig upp.

"You haven't eaten up yet" säger han oförståeligt.

"I'll bring it home" ljuger jag och plockar upp muggen och mackan.

"What's wrong Ayla?" frågar han snabbt och ställer sig framför mig.

"Nothing, everything is fine. I'm meeting up with a friend, bye Austin" säger jag och går förbi honom.

"Wait!" ropar han bakom mig, men jag stannar inte.

Jag lämnar Starbucks och andas ut. Snabbt slänger jag både muggen och mackan i en soptunna och ska precis börja gå då jag går in i någon.

"Oh, sorr..." börjar jag men avbrter mig själv när jag ser vem som står framför mig.

"Hello Ayla"


Zayn's Perspektiv


"Yo Zayn! Are you coming?" säger Louis och jag nickar.

Vi går ut till bilen och börjar åka. På radion spelas Good Time med OwlCity och Carly Rae Jepsen. Vi sjunger såklart med och studsar lite i sätena.

"So, have you been talking to her about it yet?" frågar Louis.

"About what?" frågar jag, även om jag vet precis vad jag menar.

"You know exactly what I mean" säger han och ger mig en menande blick.

"But I don't know what to say to her" suckar jag och han svänger höger vid en korssning.

"Just say what you feel. Let your heart speak" ler han uppmuntrande.

Vi stannar utanför Starbucks och jag ska precis kliva ut då jag ser en kille släpa på en tjej. Hon försöker ta sig loss och sedan försvinner de in till en gränd.

______________________________________________________________________________________


Kommentera!

Tack för alla kommentarer! Klarar ni 10+ för nästa kapitel? KOM IGEN! :D

LuvYa x

 
 
Ingen bild

Denisé

23 september 2012 18:07

Merameramerameeeera du är så sjukt duktig!! :D

 
Ingen bild

Hilda

23 september 2012 18:19

Omg omg omg omg! Grymmmtääää

 
Ingen bild

Saga

23 september 2012 18:58

Jättebra!!<33

 
Ingen bild

:D

23 september 2012 19:03

MEEERAAAA !!!!! :D:D<3

 
Ingen bild

Rim

23 september 2012 19:09

Jätte bra! Skriv mer!!! :D x

 
Ingen bild

Agnes

23 september 2012 19:32

Supersuper! Och spännande! Kom igen, kommentera, kommentera! Jag vill ha mer!!! Xx

 
Ingen bild

JoJo

23 september 2012 19:52

Så himla jättebra!<3<3<3 Sam e så 7kt äcklig o läskig...

 
Ingen bild

Hedda

23 september 2012 21:00

MERA NU! SERIÖST JAG DÖR! BLI FÖRFATTARE NU!

 
Lexi

Lexi

23 september 2012 21:35

sjukt bra mera!!!

http://myonedstory.webblogg.se

 
Ingen bild

Linn

23 september 2012 22:04

Jätte bra! <3

 
Ingen bild

Y

24 september 2012 17:18

Omg! Du kan ju inte sluta där! Vill haaaa meeer nuuu! :D Du är grym!

 
Ingen bild

SagaLisa

24 september 2012 19:31

MERA MERA!!!! :D BLI FÖRFATTARE <3333 xoxo

 
Lexi

Lexi

24 september 2012 20:59

Mer cccc:

http://www.lovenovels.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards