onedirectiontolove

Alla inlägg under augusti 2012

Av Wilma - 14 augusti 2012 21:15

Ellinor


När jag vaknar sträcker jag lite på mig innan jag öppnar ögonen. Direkt flämtar jag till och Liam flinar.

 "Oh God..." mumlar jag och han skrattar hest.

 "Morning"

 "How long have you been staring at me?" frågar jag och lägger mitt huvud på hans arm som ligger över min kudde.

 "I don't know. An hour maybe?" säger han och jag skrattar till.

 "That is... weird" säger jag och han fnissar.

 "I love you too" säger han.

Jag kysser honom och han besvarar den direkt. Hans tunga utforskar min mun och försiktigt sätter han sig gränsle över mig. Han drar fingrarna genom mitt hår och jag leker med fingrarna i hans nacke. Försiktigt fingrar han  på kanten av mitt linne. Jag avbryter kyssen och lägger mina händer på hans.

 "Not now" viskar jag.

 "Sorry" ler han lite generat.

 "I'm hungry" säger jag och han skrattar.

 "Let's make some breakfast then" säger han och reser sig upp.

Han sträcker ut händerna emot mig och jag låter honom dra upp mig. Vi går tillsammans till köket och börjar göra lite pannkakor. Eller, Liam gör det. Jag dukar.

 "Should we do something today? I mean just you and me" frågar Liam när vi sitter vid bordet.

 "Yeah, sure! That'd be fun!" ler jag.

 "I want to take you to dinner tonight, so you can decide what we can do today" säger han och jag ler stort.

 "Let's go to the beach! Each! Let's go get away!" sjung/rappar jag och Liam ler lite.

 "Sounds great" ler han. "Anyway, how is it going with your music then?" frågar han och jag ser ner i pannkakan som ligger på min tallrik.

 "I started working for John when you left, but then I ended it to search for LondonStarMusic" säger jag tyst.

 "That's great! How is it there?" ler han.

 "I don't know. I didn't get in" mumlar jag.

 "What?!"

 "You know when you came and wanted to talk, but I said I had to go? I were on my way there to see if I got through, but I was late so" säger jag och han ser sorgset på mig.

 "I'm so sorry" säger han skyldigt.

 "It's not your fault. You didn't even know" säger jag och ler svagt.

 "But... Are you going to work for John again now?" frågar han och jag rycker på axlarna.

 "Guess so, I don't know really" säger jag.

 "Are you sure you'll get the job back then?" frågar han försiktigt.

 "John promised to give me work whenever I needed it" förklarar jag och han nickar lite.

 "Good, and I just... If you need anything like, money or something just..." börjar han, men jag avbryter.

 "No, I'm not going to borrow money from you guys. I can earn my own money" säger jag allvarligt och han nickar.

 "I know that, but if you need it, don't be afraid to ask" ler han och jag ler svagt.

 "Thank you" säger jag.

När vi var klara så gick jag till sovrummet för att dra på mig en skrikrosa bikini utan band på överdelen under ett par jeansshorts och ett löst maglinne. Jag lät mitt hår vara och stoppade ner lite nödvändiga saker i min strandväska. Sedan skuttar jag till hallen där Liam väntar och han skrattar lite åt mig.

 "What?" frågar jag ljust och börjar sätta på mig mina gladiatorskor.

 "Nothing. You're just so  cute" ler han.

Han kysser mig snabbt innan vi lämnar lägenheten för att åka till Liam så han kan byta om. Och efter drygt en halvtimme parkerar jag på parkeringen vid stranden. Solen skiner och jag sätter mina RayBan's på näsan. Vi kliver ur och Liam skyndar till min sida för att ta min hand. Jag ler mot honom och vi placerar oss en bit ifrån alla andra människor.

När vi lagt ner våra handdukar i sanden kommer plötsligt två tjejer i 12-13 års åldern fram till oss.

 "Hi, can we get an autograph?" frågar den längre med blont hår och lite bakom örat.

 "Of course sweeties" ler Liam och kladdar ner sin autograf på deras bilder.

 "Thank you Liam!" tjuter dem och går iväg.

En bit bort börjar de skrika och hoppa runt. Vi skrattar och han ser lite på mig.

 "Sorry" ursäktar han och jag viftar lite med handen.

 "That's your job" ler jag.

Han skrattar och sedan drar jag av mig shortsen och linnet för att sedan lägger mig på mage på min handduk. Då kommer jag på att jag måste smörja in mig med solkräm.

 "Liam, can you?" frågar jag och pekar på flaskan och sedan på mig rygg.

 "With pleasure" flinar han och sätter sig på min rumpa.

Han häller lite kräm på min rygg och jag tjuter till.

 "What?" skrattar Liam.

 "Cold" piper jag och han skrattar.

Jag kan känna att han ritar ett hjärta, men sedan smetar han ut det ordentligt. Vi solar ett tag till för att sedan bli avbrutna av fyra tjejer i ålder mellan 11 och 16. Liam ser lite på mig innan han skriver ner sin autograf på deras block/bilder/tröjor/armar och tar bild med alla.

Jag suckar lite. Jag skulle spendera dagen ensam med Liam. Men så ska såklart fans komma och tränga sig på. Det verkar ta längre tid den här gången, så jag reser mig upp.

 "I'll go to the water" säger jag kort till Liam som nickar sakta.

Jag styr mina steg mot vattenkanten och doppar mina fötter. Kallt. Precis som jag trodde. Istället för att doppa mig går jag bara ut så jag har vatten till knäna. Jag ser upp mot solen och sluter ögonen när något plötsligt träffar min arm. Snabbt kollar jag åt höger där ett gäng killar i min åder står.

 "Can you throw it here?" ropar en av dem.

Jag tar upp bollen och skjuter den emot dem. En av de fångar och de flinar lite åt mig.

 "Want to join?" frågar en brunhårig, ganska snygg, kille.

Jag kollar lite mot Liam och märker att det kommit flera fans till honom. Det kommer verkligen ta tid, plus att det kommer flera hela tiden.

 "Why not" suckar jag och går emot dem.

Vi passar boll medan vi berättar lite om oss själva. De heter tydligen Seth, Mike och Aron. De är 19 år - alltså ett år äldre än mig - och bor i London.

Jag ser bort mot Liam och ser honom ligga själv på sin handduk, utan fans.

 "I have to go now, but it was nice meeting you" ler jag och börjar gå upp mot sanden.

 "Bye!" ropar de efter mig.

Jag går fram till Liam och lägger mig bredvid honom på min handduk.

 "Did you have fun?" frågar Liam tonlöst.

 "Yeah, kind of" säger jag kort.

 "I thought it was just going to be you and me today" säger han och ser på mig.

 "Yeah, me too" suckar jag och lägger mig på rygg med stängda ögon.

 "Look, I'm sorry but I can't say no to the fans" försvarar han.

 "Not even for one day in your life? Not even for one day with your girlfriend?" säger jag.

 "Are you mad at me now?" suckar han frustrerat.

 "No! But I'm kind of pissed of! You're blaming me for being with some guys while you're spending time on your fans" säger jag och han tystnar.

Jag suckar och går ner mot vattnet igen. Den här gången går jag längre ut och simmar en bit. Sedan dyker jag ner under vattnet och simmar några meter innan jag simmar till ytan igen. Snabbt drar jag bak allt hår och hör någon simma bakom mig. Liams huvud sticker upp vid vattenytan.

 "I'm sorry" säger han och ser ledset på mig.

 "Me too" säger jag och han simmar närmre mig.

 "Let's make the best of this day" ler han och lägger armarna om min midja för att sedan kyssa mig.

Jag ler lite och fäster mig ben om hans midja. Sedan tar jag tillfället i akt och trycker ner honom under vattnet. Med ett skratt simmar jag ifrån honom bort mot några klippor.

 "Oh, you're so dead" skrattar Liam bakom mig.

Jag tjuter till och får lite panik när han närmar sig mig. Även om jag vet att det är Liam. Snabbt kravlar jag mig upp på en klippa och ska fortsätta när jag river mig på en vass klippkant.

 "Aouch" säger jag och ser lite blod sippra ner längst benet.

 "What happened?" frågar Liam snabbt och kommer upp till mig.

 "Nothing, just me being clumsy" suckar jag och Liam lyfter upp mitt ben i hans knä. "I'm not fying or anything, you know" fnissar jag.

Han blåser på såret och jag skrattar lite.

 "Better?" skojar han och jag kysser honom hårt.

 "Now it is" viskar jag mot hans läppar och han biter lite löst i min underläpp.

 "Hot stuff" viskar han och jag börjar skratta.

Jag reser mig upp och kollar snabbt ner under vattnet för att kolla efter stenar, men hittar inga. Så jag dyker i och fortsätter simma en bra bit under vattnet. Såfort jag kommer upp hör jag Liam andas ut från klippan.

 "How long can you be under water?" flämtar han och dyker i.

Han kommer upp framför mig och vi simmer emot stranden igen.

---------------------------------------------------------------


Kommentera!

Lite sämre uppdatering idag, dock... x) Men det KAN komma mer ikväll, men det är inte säkert!

Love yall

Av Wilma - 13 augusti 2012 23:15

Plötsligt hoppar killarna ut från alla möjliga gömställen och kommer emot oss. Killen med svarta klädder drar av sig sin rånarluva och Nathan står där.

 "Seriously?" snyftar jag förtvivlat och låter tårarna rinna.

 "Oh my God! We're so sorry!" tjuter Marvin.

Liam kommer fram till mig och kramar mig. Resten går fram till Anna och kollar puls och massa saker.

 "What the hell were you thinking?!" gråter jag och ser på killarna.

 "We just... Oh my God, I don't know! I knew all the time that Anna was really easy to scare! Why the hell did I came up with this?!" tjuter Tristan förtvivlat.

Plötsligt sätter sig Anna upp och ser sig omkring. Tårar rinner nerför hennes kinder och Harry kramar henne. Hon kramar tillbaka och Liam håller om mig hårt.

 "I was so scared" viskar jag och snyftar.

 "I know, I'm so sorry" viskar han och vaggar mig sakta fram och tillbaka.

 "Wait... Were is Karrie?" frågar Niall plötsligt och jag reser mig hastigt upp.

 "Karrie!" ropar jag, bara för att se om hon är kvar i huset.

Vi alla går runt och letar överallt. Jag tar med mig Liam till Marvins sovrum och vi båda hör snyftanden.

 "Karrie?" säger jag och hon tystnar.

Det kommer ifrån garderoben. Jag går fram och öppnar. Hon ser upp på mig och slänger sig om min hals. Jag kramar henne hårt och hon börjar gråta.

 "Oh my God!" gråter hon.

 "I know, I was scared too. It was the guys who made a joke" säger jag och hon torkar tårarna.

 "I'm going to kill who ever came up with this idea" snyftar hon.

 "Tristan" viskar jag i hennes öra och hon springer ner.

 "TRISTAN! YOU FREAKING IDIOT! WHERE THE HELL ARE YOU?!" hör vi henne skrika och vi skrattar lite.

Vi går ner och ser Kar stå och slå på Tristan som inte alls får ont. Dels är det lite på skoj, men det ser helt sjukt ut.

Till slut är alla samlade nere i "bio rummet" igen och vi sätter på en annan film. Det blir LOL. Miley Cyrus är så sjukt söt...


Alla står nu samlade ute på framsidan och säger hejdå. Alla kramar varandra och alla pratar i munnen på varandra. Jag går fram till Anna och kramar henne.

 "Bye everyone!" säger jag högt och går tillsammans med killarna mot Louis bil.

 "Bye!" ropar de tillbaka.

Tydligen ska Tristan, Nathan, Anna och Kar sova hos Marvin som inte vill sova själv. Klockan är drygt fyra på natten/morgonen så alla är sjukt trötta.

 "Can you sleep at my place tonight?" mumlar jag havtsovande till Liam.

 "Of course honey" viskar han och pussar min panna.

Jag slappnar av och lutar mig emot honom och inom få sekunder har jag somnat.


Liam


Killarna pratar högt med varandra, medan jag bara kollar ut genom fönstret. Plötsligt känns Ellinor lite tyngre i mina armar och jag kollar ner mot henne. Hon har somnat. Så gulligt!

 "Ey, guys, can you be a little bit silent? She fell asleep" säger jag och de kollar mot Ellinor, förutom Louis som kollar på vägen förstås.

 "Aw!" tjuter de och jag fnissar.

När jag ska kliva ur vid hennes parkering ska jag precis lämna över henne till Zayn som sitter bredvid, men då drar hon tag i min tröja och vägrar släppa mig.

 "Honey, I won't leave. I'm just getting out of the car" säger jag tyst, men hon vägrar släppa.

 "No... Don't... Liam, don't leave me!" mumlar hon trött.

 "Is she talking in her sleep?" frågar Niall och jag ler lite.

 "Think so"

 "No... Liam!" utbrister hon, men vaknar aldrig.

En tår lämnar hennes öga och då skakar jag om henne försiktigt. Hon vaknar hastigt och sätter sig upp. Efter en stund kollar hon runt på oss och fastnar på mig. Hennes ögon tåras och hon slänger sig runt min hals.

 "I thought I was dreaming!" snyftar hon.

 "You were dreaming..." påpekar jag.

 "I thought it was a dream that you chosed me, instead of Danielle" snyftar hon och killarna aww:ar.

 "It will always be you"

Jag kliver ur och hon ställer sig med trötta ben bredvid mig.

 "Night guys!" säger jag och de ler.

 "Night!" ler alla och jag smäller igen dörren.

 "I'm tired" klagar Ellinor och vinglar emot porten.

 "Hey, wait" säger jag och tar upp henne som en liten bebis.

 "I'm too heavy" mumlar hon trött.

 "No, you're not" säger jag allvarligt.

Hon suckar och kysser mig snabbt. Sedan somnar hon direkt i min famn. Ja, det blir lite tugnt bara för att hon är avslappnad, men det går ändå bra. Jag vill inte väcka henne igen.

Så snart vi är inne i lägenheten lägger jag henne i sängen och drar av hennes byxor. Hon gnyr lite trött och jag ler mot henne. Snabbt borstar jag tänderna och drar av mig mina kläder så jag bara har kalsonger. Sedan kryper jag ner bredvid henne. Snabbt lägger hon sig tätt intill mig och jag lägger armen om henne.

 "I've missed you" viskar hon.

 "I've missed you too" viskar jag och pussar hennes panna.

 "Are you going to leave me again?" frågar hon tyst.

 "Never"

 "Promise" säger hon och ser upp på mig.

Hennes ögon tindrar i det ända ljuset som lyser utifrån. Jag tar hennes hand, flätarihop våra fingrar och kramar den hårt. Sedan borrar jag mig in i hennes blick.

 "I promise to never ever in my whole life leave you. I will always be here untill you tell me to leave. If you tell me that you don't want me, I'll leave you and let you live a better life. Then I'll do it for you" säger jag och hon fäller en tår.

 "I will never ask you to leave if it wasn't because of your best" viskar hon hest och jag torkar bort hennes tår.

 "I love you" visar jag.

 "I love you too" viskar hon.

Jag kysser henne och hon besvarar den. Hennes läppar masserar mina och jag ler svagt. Jag sänker min hand till hennes midja och drar henne närmre mig. Hon lägger sig halvt över mig och fortsätter kyssa mig. Efter en stund drar hon sig missnöjt ifrån mig.

 "What are you doing to me?" mumlar hon och sjunker ner bredvid mig.

 "Sorry" fnissar jag.

 "You're driving me insane" säger hon och ler emot mig.

 "That sounds good" ler jag och lutar mig över henne.

Jag kysser henne snabbt för att sedan lägga mig igen. Hon kryper intill mig och lägger ett ben över mina.

 "How can you sleep like that?" frågar jag och hon fnissar generat.

 "As I said: you're driving me insane" säger hon. "Is it okay if I sleep like this?" frågar hon och ser upp mot mig.

 "Of course baby" ler jag och pussar hennes näsa.

Hon ler och trycker sitt ansikte mot min hals så jag har min haka på hennes huvud. Hennes varma andetag slås emot min hud och jag ryser lite lätt.

 "Goodnight" viskar hon.

 "Goodnight sweetheart" viskar jag och leker lite med hennes hår med armen om henne.

Snart blir hennes andetag tyngre och hon somnar. Straxt därefter somnar jag med världens bästa tjej i mina armar.

------------------------------------------------------------------


Kommentera!

OMG! FEM KAPITEL PÅ EN DAG! Haha, bäst... Snacka om liv man har ;)

Haha, i alla fall... Har funderat på det här med blogg.se och kan verkligen inte bestämma... Så fortsätt rösta! Än så länge är det flest på "gör det du tycker känns bäst" och just nu ångrar jag att jag hade med den just för att jag inte kommer kunna välja! Haha, hjälp!

I alla fall...

LOVE YALL

Av Wilma - 13 augusti 2012 20:45

BESKRIVNING UTSEENDE

Tristan: svart hår, lite mörk i hyn, mörka ögon (påminner om Zayn) ganska lång

Marvin: Brunt, lite rufsigt hår, mörkblåa ögon, ganska brun (inte som i utländsk, mer solbränd) ganska kort

Nathan: Blont hår med lite tuppkam (lite menar jag då), grå ögon, ungefär lika brun som Marvin, lite längre

AnnaBelle: Brunt, axellångt hår, gröna ögon, normal smal, normal lång

Karrie: Blondt, långt hår (nästan som Ellinors), ljusblåa - nästan gråa - ögon, ganska kort, normal smal

BARA FÖR ATT ;)


När maten äntligen är klar så ropar vi på killarna. Det dröjer ytterligare 10 minuter för dem att komma in till matsalen, fråga inte varför. Liam kommer emot mig och kysser mig.

 "Aww!!" säger alla i kör och jag skrattar lite.

Vi var tvugna att duka i den fina matsalen eftersom vi är så många, elva stycken faktiskt. Det är ett enormt glasbord med fem stolar på varje sida. Sedan har vi ställt en stol på hörnet, så alla ska få plats. Jag och Anna dukade lite fint medan Kar avslutade middagen. Och jag måste säga att killarna gillar resultatet.

 "Like I said, girls belong in the kitchen" säger Marvin och killarna skrattar medan vi tjejer kollar på varandra som 'what the hell'.

Vi sätter oss ner och börjar äta. Kar har gjort sin special: kycklinggryta med majs och ris. Riktigt gott, faktiskt! Det tyckte killarna också, för de åt som grisar! Eller, Marvin, Tristan och Nathan gjorde det, medan de andra försökte vara lite artiga och inte slänga i sig maten.

När alla ätit klart satt vi kvar en stund innan vi tjejer - såklart - fick plocka undan allt. När jag stod och diskade kastruller och grytor och jag vet inte allt vad det var, så kände jag någons armar runt min midja. Tjejerna fnissar lite och någon pussar min kind, jag känner igen doften.

 "Hi Liam" säger jag och han drar chockat efter andan.

 "How did you..." börjar han, men jag avbryter.

 "You're smell" förklarar jag kort och han skrattar.

 "Do you need some help?" frågar han och jag skakar på huvudet.

 "You can go back to the boys" säger jag.

Plötsligt hojtar killarna till. En visselpipa hörs på teven och jag förstår att de kollar på fotboll... Eller någon annan sport.

 "Are you sure?" frågar han.

 "We can help her, Liam, it's okay" ler Anna mjukt och han ler mot henne.

 "Okay than, scream if you need help" ler han och försvinner ut efter att ha kysst mina läppar.

 "You're so cute together" säger Kar så fort han försvunnit ut.

 "Thanks" fnissar jag.

 "You're really in love, aren't you?" ler Anna.

 "Of course. How can you not love Liam?" fnissar jag.

 "True..." säger Kar lite drömmande och jag lutar mig med ryggen emot bänken och ser på henne som står vid köksbordet.

 "And what about you and Harry?" ler jag.

 "What?" frågar hon förvirrat.

 "Oh come on! We saw how you two talked with each other all the time when we ate" påpekar Anna.

 "And that look when we came" lägger jag till och hon suckar.

 "He is... Cute" säger hon och jag fnissar.

 "I know you like him, and I know he like you too" ler jag.

 "Pfft, no, he only likes older womans" suckar hon olyckligt och jag fnyser.

 "Bullshit" säger jag och vi skrattar.

När vi äntligen är klara går vi till killarna. De kollar såklart på hockey. Alla sitter med blickarna inborrade i teven, de märker inte ens att vi kommer. JAg viskar en sak till tjejerna som flinar. Vi ställer oss med ryggarna emot dem mitt framför teven.

 "EY!" skriker Marvin.

Vi skrattar och börjar leta film istället. Jag håller upp Paranormal Activity 2 och gör puppyface mot tjejerna. De spärrar upp ögonen och tjuter förväntansfullt.

 "Guys, can we PLEASE watch this?!" tjuter alla vi samtidigt och killarna ser på filmen jag håller upp.

 "YAY! HORROR MOVIE!" skriker Tristan.

 "High five, bro!" utbrister Zayn och de high five:ar varandra.

Vi fnissar och ska precis sätta in den då Marvin stoppar oss.

 "We'll watch all the movies downstairs" säger han och vi nickar.

Vi fattar vilket rum han menar. Det är det där mysiga rummet med stora hembiosystemet, alla saccosäckar, den stora soffan, tv-spelen, fåtöljerna, biljardbordet och allt det där! Det är as mysigt verkligen!

Alla hjälps åt att bära ner ton med godis, tusen liter dricka, chips, popcorn och allt det där. Väl där nere sätter sig Harry, Anna och Marvin i varsin saccosäck, jag, Liam, Harry, Nathan, Louis och Zayn delar på soffan medan Niall och Kar sitter i varsin fåtölj. Liam lägger armen om min midja och jag lägger mina ben över hans. Marvin fixar filmen och sedan sätter han sit emellan Nathan och Louis.

 "Are you ready?!" peppar Nathan och vi fnissar.

 "Yes!!" skriker alla och vi skrattar.

Filmen börjar och jag rycker åt mig en kudde som jag sätter i famnen. Liam fnissar tyst i mitt öra och alla koncentrerar sig mer och mer på filmen.

När det blir helt tyst trycker jag kudden mot ansiktet.

 "Did you hear that?" mumlar Nathan och Marvin pausar filmen.

 "What?!" väser jag oroligt.

 "Please don't say you didn't hear that" viskar han och ser på oss alla.

 "What did you hear?" frågar Kar.

 "Someone just walked down the stairs" säger han tyst och alla stelnar till.

 "You're kidding me!" fräser Anna skräckslaget.

 "Should we check what it was?" frågar Louis och killarna nickar.

 "We'll be back" säger Niall och killarna reser sig upp.

 "Don't say you're all going to leave us" viskar Anna.

Stackare. Hon är verkligen jätte rädd. Det har hon alltid varit. Jag går fram till henne och kramar henne.

 "It's nothing, I promise" säger jag tröstande och killarna går ut från rummet.

Vi tjejer kryper ihop under en filt och håller om varandra. Det dröjer flera minuter. Helt tyst. Bara steg på övervåningen hörs. Vi sitter med slutna ögon och väntar på något. Att någon ska komma.

Plötsligt skriker killarna högt. Vi stelnar till. Men vi bestämmer oss för att gå upp. Så vi tar varandras händer och lämnar rummet.

 "Hello?" stammar jag.

Vi går uppför trappan och ut till vardagsrummet.

 "Where are you guys?!" ropar Kar.

 "Where the hell are they?" viskar Anna skräckslaget.

Plötsligt smäller något i köket och vi skriker till högt.

 "What was that?" viskar Kar.

Vi går dit och ser en kastrull ligga på golvet. Alla gapar stort. Precis som i Paranormal Activity. Vi lämnar köket och går tillbaka till vardagsrummet. Sedan går vi till matsalen. Plötsligt öppnas en skåpsdörr och en man/kille med svarta kläder hoppar fram. Alla skriker högt och Kar springer därifrån. Plötsligt lotsar Anna i mitt grepp och hon faller ner på golvet.

 "Anna! Get up!" skriker jag förtvivlat och sätter mig bredvid henne.

--------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Haha! OMG! Jag bara skriver på och guess what? JAG FORTSÄTTER! Men ni verkligen MÅSTE Rösta i omröstningen! Kom igen nu allihopa! Tack för alla kommentarer!

Av Wilma - 13 augusti 2012 18:00

Snabbt sa jag hejdå till Marvin och gick mot min bil. Liam satte sig bredvid mig och sedan körde vi ut på vägen bakom Harry och Anna. När vi kommer ut på stora vägen tar jag Liams hand och håller andra handen på ratten. Liam släpper min hand och jag ser på honom snabbt för att sedan kolla tillbaka på vägen.

 "Both hands on the handwheel, please" försvarar han sig själv och jag fnissar, men lägger båda händerna på ratten.

 "Don't you trust me?" retas jag, kollar snabbt i backspegeln innan jag byter fil och kör om bilen framför mig.

 "Of course I do, darligt, I just don't want to die today. I mean, I just got you back" ler han och jag ler emot honom. "Eyes on the road love" säger han och jag skrattar åt honom, men vänder blicken till vägen.

 "So... How was it like?" frågar jag lite stelt och växlar snabbt.

 "How was what like?" frågar Liam förvirrat.

 "Being together with Danielle. Did you miss her when we were together?" frågar jag och klämmer om ratten hårdare med mina händer.

 "Ellinor, you know I only were with Danielle to get over you, and get you jealous" suckar han.

 "Didn't you feel bad when you told her?" frågar jag och han suckar igen.

 "Ellinor, don't worry. I'm with you now, and I couldn't be happier. Okay? You're everything that matters to me" säger han.

 "Okay... I just, this feels so weird" suckar jag och kör om en annan bil.

 "What feels weird?" frågar Liam mjukt.

 "We got together the same day as you broke up with Danielle. I don't think she like me that much right now" säger jag och han skrattar gulligt till.

 "Well... I don't care really" säger han med ett leende.

 "But what will the fans say about this? And all the magazines?" babblar jag på och han lägger sin hand på min som kramar om ratten.

 "We'll do this. We will make it through the hate, through everything together, right?" säger han och jag ler mot honom.

 "Yes, we are" säger jag och kysser honom snabbt.

Harrys bil kör om oss och jag ler. Jag trycker hårdare på gasen och kör om honom. Liam vevar ner rutan och pekar finger mot dem. Jag skrattar och sedan svänger jag ut på en liten grusväg. Harrys bil kör efter och stannar bredvid oss. Vi vevar ner rutorna och flinar.

 "Race back or what?" säger jag och Harry skrattar.

 "You're a girl, come on, are you sure you're ready to lose?" flinar Harry och jag fnyser.

Snabbt räknar jag från ett till tre och rivstartar. Harry halkar efter, eftersom han inte var redo. Jag trycker hårt på gasen och gruset flyger runt oss. Liam håller i sig hårt och ler. Jag ser ett gupp längre fram, men bryr mig inte så mycket.

 "Babe, take it easy, there's a hump there" varnar Liam och jag ler lite.

 "I know" säger jag och gasar på lite till. "Hold on babe" säger jag och vi flyger över guppet.

När vi landar hamnar vi lite snett, men jag sladdar så vi kör rakt igen. Plötsligt kör Harry om oss och kör in precis framför mig. Jag tvärbromsar, men gasar fort på igen. Snyggt kör jag upp bredvid Harrys bil och gasar mer för att köra om, men då gasar Harry också. Han kör försiktigt emot oss och jag kör åt sidan, och eftersom vägen är ganska smal kör jag ut lite på gräset. När vi kör bredvid Harry igen svänger han mer emot oss och jag blir tvungen att svänga ut i gräset. Jag bromsar hårt och vi båda flyger fram lite.

 "Watch out!" skriker Liam och pekar mot ett rådjur framför oss.

Jag svänger precis framför den och bilen stannar helt. Då släpper jag ratten och ser lite på Liam.

 "Are you okay, honey?" frågar jag och han ser på mig.

 "Yeah, you?" frågar han och jag nickar.

 "Me too"

Harrys bil stannar på grusvägen lite längre bort och snart kommer Harry och Anna emot oss. Vi kliver ur bilen och Harry flinar.

 "Nice parked" retas han och jag slår honom hårt på armen. "Aouch!" klagar han.

 "This was fun, but I want revenge" säger jag och Harry skrattar.

 "Oh, really? Do you think you can win over me?" skryter han och spänner musklerna.

Jag knuffar honom så han ramlar ner i gräset, då skrattar alla. Liam lägger en arm om min midja och jag kysser honom hårt.

Efter en stund kör vi äntligen hemåt. I min lägenhet väntar Niall, Zayn och Louis. När de ser mig och Liam hand i hand applåderar alla. Louis slänger sig på mig och vi ramlar ner på golvet.

 "Aouch" kvider jag och Louis - som nu ligger över mig - ler stort.

 "I've missed you!!" skriker han och jag knuffar ner honom från mig.

 "Good way to show it" kvider jag och Liam hjälper mig upp.

 "Thanks for helping me up, Liam" skojar Louis och reser sig upp.

 "You're welcome!" ler han och vi skrattar.

Jag kramar Zayn hårt och sedan kramar jag Niall lika hårt.

 "Ellie, I'll go home now, but I'll see you soon, right?" säger Anna och jag går fram till henne.

 "Of course" ler jag och kramar henne. "We can all hang out sometime, right?" föreslår jag och alla nickar.

 "Bye everyone!" säger Anna och får en kram av alla innan hon går.

Jag slänger mig på soffan och känner snart hur någon landar hårt över mig. Jag stönar till och sneglar upp. Niall ligger där och ler stolt.

 "Is this like the international 'jump on Ellinors back'-day or something?" frågar jag och alla skrattar.

 "Yepp" ler Niall.

 "Oh get of me" säger jag och vänder på mig så han ramlar ner på golvet.

Jag sätter mig upp och Liam drar upp mig. När jag ska fråga vad han håller på mig så sätter han sig ner och drar ner mig i hans knä. Jag skrattar och lutar mig emot honom. Hans armar sluts om mig och killarna sätter sig lite överallt.

 "Is anyone hungry?" frågar Niall förhoppningsvis.

 "You" flinar Louis och vi fnissar lite.

 "No, I am" ler jag och Niall sträcker ut handen mot mig.

Jag slår min emot hans och fnissar. Vi bestämmer snabbt för att fråga mina kära kompisar om de vill ha någon slags filmkväll med oss. Så jag ringer allihop och de säger alla kan. Marvin  erbjuder sig att vara "värd" eftersom hans föräldrar är på någon semester.

 "We're going to be at Marvins house at six, and then we're going to eat dinner and watch movies" säger jag och de nickar.

Klockan är fyra nu, så vi sitter och glor på TV tills klockan är fem. Då sticker killarna till sig för att fixa sig. Själv drar jag på mig ett par mörka jeans, ett svart linne och en vit/mörkblå randig hoodie. ( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=56145313 

We're on our way. You can go down now xo

Jag ler lite och går ut ur lägenheten. Snabbt låser jag innan jag tar hissen ner till entrévåningen. Sedan går jag ut till parkeringen för att sedan sätta mig på en bänk och vänta på att Louis bil ska komma rullandes. Jag tar upp mobilen och messar Marvin och säger att vi är på väg. Då hör jag någon tuta. Louis bil rullar fram till mig på vägen och jag reser på mig. Sedan går jag emot bilen och öppnar dörren till baksätet. Zayn sitter längst in, Harry brevid honom och Liam längst ut mot mig.

 "Hi honey. Sit here" säger Liam och klappar på sina knän.

 "But I'm to heavy" klagar jag.

 "No, you're not!" säger alla i kör och jag suckar.

Jag sätter mig i Liams knä, kysser honom snabbt och hälsar på de andra. Louis börjar köra och jag förklarar vägen för honom. Det tar lite längre tid för honom att komma dit, men det gör ingenting. Så när vi rullar uppför uppfarten till Marvins hus öppnas dörren och Tristan och Nathan kommer ut. De brottas - såklart - och tävlar om att komma först fram till oss. Jag skrattar och hoppar ut.

 "ELLIE!" skriker de.

 "I'M GOING TO TOUCH HER FIRST!" skriker Tristan och springer emot mig.

 "STOP IT IDIOT!" skriker Nathan och jag skrattar högt.

När Tristan nästan är framme vid mig springer jag ifrån honom mot Nathan. Han ler och lägger armen om mina axlar.

 "I touched her first" skryter han och jag fnissar.

 "She cheated" klagar Tristan.

 "Okay guys, we get it. This is Louis, Harry, Niall, Zayn and Liam" säger jag och pekar på alla killarna som står förvirrade en bit ifrån oss.

 "Hello! I'm Nathan and this idiot you see here, is Tristan" skojar Nathan och Tristan knuffar honom hårt.

 "Welcome to my life" mimar jag åt killarna som skrattar.

Jag går fram till Liam och tar hans hand, sedan går vi alla sex bakom Nathan och Tristan in till Marvins hus.

 "Where are the others?" viskar Liam i mitt öra.

 "Just wait..." viskar jag och fnissar.

När vi kommer in hör vi direkt Annas och Marvins röster ifrån vardagsrummet.

 "No, this one is so much better!" hör jag Anna säga.

 "But that is so girly! And that's a love movie!" klagar Marvin.

 "But I don't want to see Spiderman!" tjuter Anna.

Tristan och Nathan försvinner in till vardagsrummet och jag tar med killarna efter dem. Kar dyker upp framför oss och jag ler stort. Hon ser på oss alla och när hon ser mig ler hon större än någonsin.

 "ELLIE!" tjuter hon och kramar mig hårt.

 "Karrie!!" piper jag och kramar henne tillbaka. "This is Liam, Zayn, Niall, Louis and Harry" säger jag och pekar på killarna.

 "I know. I've seen you in a few magazines" säger hon och ler gulligt mot dem.

Harry ler när han ser henne och hennes ögon tindrar när hon möter hans blick. Sedan ser hon generat ner i golvet. Wow, what just happened?

Vi alla går in till Marvins stora vardagsrum och ser Tristan sitta emellan Marvin och Anna på golvet. När Anna ser mig och killarna ler hon.

 "Hi again!" ler hon.

 "Hi" svarar vi och Marvin reser sig upp ifrån golvet.

 "Hi Ellie" ler han och kramar mig.

 "Hi" säger jag med ett leende. "This is Zayn, Niall, Louis, Harry and Liam" säger jag och pekar mot killarna.

 "Hi, I'm Marvin" ler han.

 "Hello!" svarar alla och jag ler lite.

 "Ellie! We need help!" ropar Anna ifrån köket.

 "Coming!" ropar jag och ursäktar mig för killarna.

Jag går in till köket och ser Anna sitta vid köksbordet med en skärbräda, en kniv och massa grönsaker framför sig. Kar står vid spisen och verkar ha kontroll över allt, så jag hjälper Anna med grönsakerna. Vi alla hör killarna prata ute i vardagsrummet. Det här kommer bli en rolig kväll...

-------------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Wow, uppdatering på topp! Haha, i alla fall... GLÖM INTE ATT RÖSTA I OMRÖSTNINGEN I MENYN!

Lova to ya all

Av Wilma - 13 augusti 2012 14:15

VIKTIGT ATT LÄSA TEXTEN UNDER KAPITLET (I SAMMA INLÄGG)


Ellinor


När jag ätit upp det mesta går jag mot sovrummet. Men då hör jag teven tystna och sedan hö jag de andra nästan viska med varandra. Nyfiket går jag mot vardagsrummet och ställer mig i köket bakom väggen så de inte ser mig.

 "So he loves her?" hör jag Anna säga.

 "Yes, he do" bekräftar Niall och tårarna bränner i ögonen.

Snabbt rusar jag mot hallen och drar på mig mina skor. När jag sitter på pallen och tar på mig skorna och knyter dem kommer alla tre mot mig.

 "Where are you going?" frågar Harry lite chockat.

 "Out" snyftar jag och rusar ut ur lägenheten.

 "Ellinor! What's wrong?!" hör jag Anna ropa.

Jag rusar ut på parkeringen och hoppar in i min bil. Sedan gasar jag mot Marvins hus. När jag parkerar på hans uppfart har tårarna redan börjat strömma ner. Jag knackar på och Marvin öppnar.

 "Hi... What's wrong?!" avbryter han sig själv och kramar mig hårt.

 "Liam!" gråter jag högt och kramar honom hårdare tillbaka.

 "What did he do?" frågar han och ser mig i ögonen.

 "He... He" gråter jag, men får aldrig fram orden.

 "What did he do?" frågar han, tar mitt ansikte i sina händer och tvingar mig att se i hans ögon.

 "He loves her" gråter jag.

 "Who?" frågar han chockat.

 "Danielle. His ex" gråter jag och han kramar mig hårt.


Liam


Jag knackar på Ellinors lägenhet och Niall öppnar.

 "Where is Ellinor?" frågar jag snabbt.

 "She left" säger han och jag stelnar till.

Jag går in och vi sätter oss i soffan där Harry och Anna redan sitter. De berättar att Zayn messat och att Ellinor plötsligt rusat ut. 

 "What if she's at your apartment" säger Harry.

 "But Zayn is there, and Danielle" säger jag stelt och alla stelnar till.

 "I'll go call Zayn" säger Niall och vi nickar.


Anna


Jag går ifrån Harry och Liam och drar upp mobilen. Snabbt ringer jag runt till allihopa och frågar om de sett Ellinor. Till sist ringer jag Marvin.

 "Hello?" svarar han.

 "Hey, have you seen Ellinor?"

 "Yeah, she's here. She's sad that Liam loves Danielle" säger han och suckar.

 "What?!" utbrister jag. "But he doesn't!" säger jag och plötsligt faller alt på plats.

Hon hade hört när vi pratade. Kanske visste hon inte att vi pratade om henne. Hon trodde vi menade att Liam älskar Danielle!

 "What's going on?" frågar Marvin.

 "Shit!" fräser jag. "Stay with her, and don't you dare to let her leave your house, okay?" säger jag.

 "Okay, I just..."

 "That's all you have to do, okay? I'll call you. Bye"

Jag lägger på och går med raska steg ut till de andra. 

 "Zayn told me that Danielle left and that Ellinor wasn't there" säger Niall lite nedstämt.

 "She's at Marvins house. And I know why she left. She heard us talk about Danielle and Liam, and when we said that Liam still loves Ellinor, she thought we meant Danielle" säger jag snabbt och alla stelnar till.

 "Wait... So she thinks that I love Danielle?" frågar Liam och jag nickar.

 "But if you want, we can go to Marvins house and talk to her. He promised to keep her there" säger jag och han nickar.

Vi bestämmer oss för att jag, Harry och Liam ska åka dit medan Niall stannar här. Jag är mest med för en vägvisare.

Efter en kvart är vi framme och vi märker direkt att Ellinors bil står där.

 "I'll be back soon" säger Liam och kliver ur.

Han går emot huset och jag lutar mig tillbaka. Nu gäller det...


Ellinor


Det knackar på dörren och Marvin går för att öppna. När han kommer tillbaka är han inte ensam. Bakom sig har han Liam. Hela jag stelnar till och kollar bort. Vad gör han här?!

 "Can I talk to you?" frågar Liam. "Alone" lägger han till.

 "Everything that you say to me, you can say to him" säger jag kallt och nickar mot Marvin.

 "Okay..." säger han och drar in ett djupt andetag. "I don't love Danielle. I love you. We had a fight and I screamed to her that I loved you. So when you heard Niall and Anna talking, you though they meant that I love Danielle, but they meant you. And I love you so bad. I actually don't care about Danielle. I just wanted to get over you. Forget you. But that didn't went that good. Beacuse I was stupid enough to thinkt that I could forget you and our love" säger han och jag ser upp på honom.

Ljuger han? Eller säger han sanningen?

 "I just wanted to let you know that" avslutar Liam och ger mig en sista blick innan han går ut ur huset.

Det tar några sekunder för mig att reagera, men när jag väl gör det springer jag ut ur huset och ser Harrys bil rulla ut från uppfarten. Snabbt ställer jag mig mitt på vägen och hindrar dem från att åka. Inne i bilen ser jag Anna och Harry le stort och snart stiger Liam ur bilen.

 "I love you too" säger jag och han ler stort.

Han rusar emot mig och kramar mig hårt. Snabbt slänger jag armarna om hans nacke och tårarna trycker på ifrån mina ögon. Hans doft slår emot mig och han lyfter mig från marken. Sedan snurrar han runt och jag skrattar lite i hans öra.

 "I've missed you so much" viskar Liam och snyftar.

 "Are you crying?" frågar jag och ser honom i ögonen.

Han ler lite och jag torkar hans tårar. Plötsligt hörs applåder. Vid bilen står Marvin, Harry och Anna. Jag skrattar och trycker generat in ansiktet mot Liams bröstkorg. Liam skrattar och kramar om mig igen.

Äntligen var det vi igen...

----------------------------------------------------------------


Kommentera!

Yaaay! De är ihop igen!!!

Novellen dras mot sitt slut, och jag funderar på att börja blogga på blogg.se igen... Jag vet att jag byter hur ofta som helst... Men det känns som att det är lite roligare att skriva på blogg.se. Problemet med blogg.se är designer.

Kommer sätta in en omröstning i menyn som jag vill att ALLA svarar på! Okej? Jag måste verkligen veta vad ni tycker om det!

Av Wilma - 13 augusti 2012 13:45

Ellinor


När jag vaknar känns det som mitt huvud ska explodera. Klockan är endast sju, men det är omöjligt att somna. Jag kliver upp och känner hur jag vinglar till. Det svartnar en stund för ögonen, men snart ser jag klart igen. Med halvöppna ögon går jag till köket. Jag sneglar mot vardagsrummet och ser Harry och Niall sova i soffan. Stackare. Får dela på den där lilla soffan.

Jag häller upp vatten i ett glas och tar fram två ipren. När jag svalt båda går jag mot sovrummet igen. Då märker jag att Anna fortfarande sover. Så jag lägger mig igen och kämpar för att somna om.


Nästa gång jag vaknar är det för att någon säger mitt namn. Sakta öppnar jag ögonen och ser direkt Nialls blåa ögon. Jag rycker till och suckar djupt.

 "Morning" ler han.

Solen skiner in rakt i mina ögon och jag drar täcket över huvudet. Niall skrattar och drar bort mitt täcke.

 "Stop it" mumlar jag och Niall ler.

 "It's time to get up" säger han.

 "I don't want to" mumlar jag.

 "Come on Elliiieee!" tjuter han och jag stönar.

Jag sätter mig upp och blänger surt på honom. Jag kan höra Anna och Harry i köket.

Efter en halvtimme sitter jag vid frukostbordet. Nyduschad. Mitt fruktiga hår sitter i en boll på huvudet och ett par pyjamasbyxor och ett svart linne täcker min kropp. Anna, Harry och Niall sitter i vardagsrummet och spelar FIFA. Jag äter riktigt sakta och sväljer hårt ner maten.

Undrar vad Liam och Danielle gör nu. Kanske myser de i sängen och pratar. Kanske matar de varandra med frukost. Även om jag inte vill tänka på det, så gör jag det. Som att jag typ plågar mig själv med bilden av dem tillsammans. Men jag måste vänja mig vid det. Så länge Liam är lycklig borde jag också vara det. Eftersom jag älskar honom borde jag låta honom gå, låta honom leva sitt liv, låta honom vara lycklig. Det förtjänar han. Han som alltid var så underbar mot mig, ringde och messade hela tiden när jag var sjuk.

Jag kommer ihåg när jag var sjuk och killarna skulle på intervju. Liam ville inte lämna mig. Men han var tvungen.

 "What are you thinking?"

Jag kollar mot valvet till vardagsrummet där Niall står. Han ler försiktigt och sätter sig framför mig vid bordet. Jag sväljer fort innan jag svarar på hans fråga.

 "Nothing" ljuger jag.

 "You're thinking about Liam, right? And Danielle?" försöker han och jag ser stelt ner i bordet.

 "Yes"

 "Look, I'm sorry you lost him. I've honestly never liked Danielle. I think you and Liam was a better couple than him and Danielle" erkänner han och jag fnyser.

 "Honestly that's not what Liam thinks" säger jag och dricker lite ut mitt te.

 "I know he loves you, deep inside. And, if I can say what I think, I think that he was just together with Danielle to get over you. And make you jealous" säger han tyst.

 "Pfft, no, he would never do that to Danielle" säger jag och han ser mig djupt i ögonen.

 "I just don't want you to lose hope. That Liam that loves you is somewhere in him, you just have to find it" säger han allvarligt.

 "No, I won't take him from Danielle. I'm not that kind of person" säger jag snabbt.

 "Okay, I'm just saying. And if you love him enough, you will fight for him" säger han, reser på sig och går.

Jag suckar och lutar pannan mot bordet. Varför ska allt vara så komplicerat?


Liam


 "What are you thinking about?" frågar Danielle mjukt och drar sina fingrar längst mitt nakna bröst.

 "Nothing" svarar jag snabbt.

 "You're thinking about her" säger hon och sätter sig upp.

 "Who?" fårgar jag dumt, även om jag vet vem hon menar.

 "Oh, come on Liam, you know who I mean!" fräser hon.

 "Ellinor? No, I'm not thinking about her. I told you I'm over her" suckar jag.

 "Yeah, really?! So what are you thinking?! It must be something because you're lost!" ryter hon och ställer sig upp. "And don't you dare to lie to me!" lägger hon snabbt till.

 "Don't worry, Danielle. I want you, I told you" säger jag och hon drar frustrerat händerna genom sitt hår.

 "Oh yeah? But that wasn't really the answer to my question! So what's the real answer?!" spottar hon ur sig och jag suckar.

 "Don't you get that I love YOU?! Not Ellinor! Our time is over a long time ago!" fräser jag.

 "I know that you were thinking about that slut..." mumlar hon och jag spärrar upp ögonen.

 "Slut?! Don't you dare to call her that!" fräser jag och ställer mig upp.

 "See? If you didn't loved her, you wouldn't protect her like that!" ryter hon.

 "Okay! I LOVE HER! Happy?! Was that all you wanted to hear?!" skriker jag och drar på mig ett par mjukisar och en t-shirt innan jag stormar ut ur sovrummet.

 "What's going on?" frågar Zayn som sov här inatt.

Jag svarar inte utan drar slarvigt på mig mina skor innan jag springer nerför alla trappor.


Zayn


Snabbt springer jag mot deras sovrum och ser Danielle sitta på golvet och storgråta. Även om jag inte är ett stort fan av tjejen så sätter jag mig bredvid henne.

 "What happened?" frågar jag snabbt.

 "He loves her!" gråter hon och mitt hjärta hoppar till.

 "Who?" frågar jag, bara för att vara säker.

 "Who the hell do you think?! Ellinor fucking Stanley!" skriker hon och jag får ett litet leende på läpparna.

 "I'm sorry" säger jag efter en stund, även om jag inte är det.

 "I'm going home" snyftar hon.

 "Are you sure?" frågar jag, men bara för att vara lite trevlig.

 "Yeah, I'm going right now"

Medan hon packar sätter jag mig vid teven. Snabbt tar jag upp mobilen och messar Niall och Harry som är hemma hos Ellinor.

Liam loves Ellinor. He and Danielle had a fight, and he admitted that he still loves Ellinor. Tell her to not lose hope! He is soon coming running into her  arms! xoxoMalik

Jag skojade till det lite på slutet, bara för att jag är jag. När jag skickar kommer Danielle ner med en resväska. Jag går fram och kramar henne innan hon försvinner ut. När jag är säker på att hon är borta sätter jag på musik och börjar dansa runt. Det kommer bli Liam och Ellinor! Allt kommer bli som förr igen! Precis som vi alla velat hela tiden när Liam var ihop med Danielle!

---------------------------------------------------------------


Kommentera!

TACK FÖR ALLA KOMMENTARER! NYTT BESÖKSREKORD IGÅR! HELA 72 LÄSARE! I LOVE YOU GUYS!!

Även om det kanske inte låter som att det är så mycket så är jag OTROLIGT glad! PUSS PÅ ER ALLA! SKA FORTSÄTTA SKRIVA (tror jag) NU!

Av Wilma - 12 augusti 2012 20:15

 "Ellie! Seriously! I told you to not drink anymore!" utbrister Louis och kommer fram till mig.

 "I miss him. I just want to forget" mumlar jag och snyftar.

 "Come here" säger han och hjälper mig ur ifrån lokalen.

Han sätter mig på en bänk och jag drar av mig mina skor. Huvudet värker och hela världen gungar. Det finns två Louis. Nej, tre. Kanske fyra... Jag vet inte. Han försöker få ögonkontakt med mig, men mina ögon bara rullar runt.

Niall kommer ut. Han kommer direkt fram till oss.

 "Wow, she's drunk" säger han.

Louis nickar och suckar lite.

 "I want to dance" mumlar jag och reser mig upp.

Klumpigt kliver jag i mina skor och vinglar emot lokalen.

 "Ellinor, stop it" säger Louis och ska dra mig tillbaka när jag rycker mig loss.

 "I can take care of myself" säger jag fumligt och vinglar in till lokalen.

Jag går direkt till dansgolvet och tränger mig igenom alla människor. Sedan står jag och dansar ett tag. Plötsligt tar någon på min rumpa. När jag vänder mig om ser jag en kille, kanske... 25-30?

 "Want to dance?" frågar han och ler lite mystiskt.

 "Hell yeah!" skriker jag och han skrattar.

Han tar tag i mina höfter och trycker mig emot sig. När jag lagt mina armar om hans nacke börjar han jucka emot mig och jag ler lite. Men snart blir det obehagligt.

 "Stop it" mumlar jag.

Även om jag är full som in i helvete kan jag faktiskt känna när det går för långt. Och jag är ingen hora som ligger runt varje kväll. Så det här är bara för mycket.

 "Stop it, let me go" säger jag och försöker dra mig loss.

 "You said you wanted to" flinar killen och drar mig emot sig.

 "Let me go!" utbrister jag och försöker förgäves att dra mig ifrån  honom.

 "Stop it, whore!" ryter han och slår mig över kinden.

 "Hey! Stop!"

Jag kollar åt höger och ser Liam komma med Danielle bakom sig. Liam ser riktigt arg ut och knuffar bort killen ifrån mig.

 "You want to fight, huh?!" fräser killen och slår till Liam.

Jag vinglar till igen och håller på att ramla då någon tar emot mig. Harry. Han hjälper mig upp och jag ser Liam slå killen igen. Alla slutar dansa och samlas runt dem.

 "Stop it!" skriker jag och känner gråten i halsen.

 "Hey, Ellie, do you see Louis back there? Go to him and I'll go help Liam" säger Harry och pekar mot Louis som står utanför hela folkmassan.

Louis ser oss och går emot oss. Harry släpper mig och jag vinglar emot Louis. Men jag hinner inte fram till honom innan jag ramlar ner på golvet. Louis skyndar sig då fram till mig och lyfter upp mig. Han går ut med mig igen och lägger mig på bänken.

 "Niall, keep an eye on her" säger Louis snabbt till Niall som nickar.

Louis springer in igen och Niall ställer sig med armarna i kors. Han ser lite besviket på mig som bara fnissar åt ingenting.

 "Niall, dance with me" säger jag och ställer mig upp.

 "No, I won't. Lay down" säger han allvarligt och puttar ner mig så jag sitter på bänken igen.

 "You're so boring" mumlar jag.

 "Why did you drink this much?!" utbrister han.

 "Why? Isn't that clear? The guy I love is together with another girl. How do you think I feel being around them?" säger jag hest.

 "Why didn't you just stayed at home them?" frågar han och sätter sig på huk framför mig.

 "I only got here because I wanted to have fun with Anna. It weren't suppose to be like this" mumlar jag och känner en tår rinna nerför min kind.

 "Oh, don't cry" säger Niall fort och torkar min tår.

 "I'm not crying Niall, I'm drunk" fnissar jag och han ler mot mig.

 "Ellinor! What the hell?!" hör jag Anna ryta och vinglar fram till oss.

 "Dude, you're as drunk as me" skrattar jag och hon börjar asgarva.

 "Let's dance!" säger Anna och sträcker ut armarna i en typ tango gest.

Jag ställer mig upp och vi börjar dansa. Eller, "dansa". Det slutar med att vi ramlar ihop på marken och garvar ihjäl.

 "Let's get everyone home" hör jag Louis säga.

Han kommer ut tillsammans med Liam, Zayn, Harry och Danielle. Liam blöder i ansiktet och har en skyddande Danielle bredvid sig.

 "It's her fault Liam got hit!" ryter Danielle och pekar på mig.

Jag tystnar. Alla tystnar. Sakta reser jag på mig, hjälper Anna upp och kollar på allihopa.

 "Thanks for tonight" mumlar jag och börjar gå längst gatan.

 "Hey, stop!" ropar Harry.

Jag drar av mig mina skor och vinglar runt på gatorna. Just nu är jag ledsen och full. Ingen bra kombination.

 "It's her fault!" hör jag Danielle skrika.

Tårarna börjar strömma ner och jag sätter mig ner. Mitt i gatan. Inte bilvägen då, men på en typ trottoar. Snabba steg hörs och snart sitter Niall bredvid mig.

 "Why are you here?" frågar jag och snyftar.

 "I'm taking care of my bestie" säger han och ser på mig.

Jag lutar mitt huvud mot hans axel och snyftar igen.

 "It's my fault, isn't it?" säger jag tyst.

 "No, it's not" säger han allvarligt.

 "I'm sorry Niall. You shouldn't have come back to me" mumlar jag innan jag sluter ögonen och allt blir svart.


Niall


Ellinor somnar så jag bär upp henne och går emot de andra. Liam och Danielle står en bit bort. Eftersom varken Louis eller Harry har druckit så kör Harry mig, Ellinor och Anna hem till Ellinor. Louis kör hem Liam, Zayn och Danielle till våra lägenheter. Jag och Harry bestämmer oss snabbt för att stanna hos dem. Jag sitter fram med Harry medan tjejerna sitter bak. Båda har slocknat totalt.

När Harry har parkerat lyfter jag upp Ellinor medan Harry lyfter upp Anna. Vi bär upp de till Ellinors lägenhet och bäddar ner dem båda i Ellinors säng. Vi tar av deras skor och sedan lämnar vi rummet.

 "Oh God... What a night" suckar Harry och sjunker ner i soffan.

 "Yeah, I say the same" säger jag.

Egentligen var den här kvällen till för att komma närmre Ellinor igen. Lära känna henne på nytt liksom. Men det gick ju sådär. Men jag tycker synd om henne. Jag skulle aldrig kunna se min drömtjej med en annan kille. Jag skulle bara inte klara av det. Hon är stark som inte visar hur ledsen hon egentligen är. Men jag vet att hon är djupt sårad. Jag kan se det i hennes ögon. Ingen annan ser det, tror jag.

 "She did it because she was sad about everything with Liam and Danielle" säger jag och Harry ser på mig.

 "That's pretty obvious" säger han.

 "I feel sorry for her" säger jag.

 "I think we all do" säger Harry och jag nickar.

 "But if Liam loves Danielle, we have to accept it" säger jag och han nickar instämmandes.

------------------------------------------------------------------


Kommentera!

Andra kapitlet idag, yay!!!

OKEJ! FÖR ALLA SOM INTE VET KOMMER ONE DIRECTION UPPTRÄDA PÅ AVSLUTNINGSCERMONIN(?) FÖR OS! DETTA SÄNDS 22:00 PÅ SVT1! Ville bara dela med mig av detta... x)

Av Wilma - 12 augusti 2012 12:45

Något inom mig brister. Flickvän? Han har redan gått vidare. Han har låtit mig gå. Kanske älskade  han mig aldrig?

 "So... You're going with us to a party?" frågar Zayn och precis innan jag ska protestera avbryter Anna mig.

 "Of course! Give us an hour, you can watch TV while waiting" ler Anna och drar med mig till mitt sovrum.

 "Why the hell, Anna?" gnäller jag.

 "This is going to be fun. Remember what Marvin said last night? About forget life for a moment? That's  exactly what we're going to do now. And you have to admit that you're missing that late party nights" säger hon och jag flinar lite.

 "Fine. But promise that you won't leave me" varnar jag och hon skrattar.

 "Of course not! Why would I?" ler hon.

Jag rycker på axlarna och vi går fram till min garderob. Hon får låna en klänning så slipper vi åka till henne. Jag drar på mig en kort, beige klänning med en guldig dragkedja fram som Anna valde åt mig. Först var jag tveksam, eftersom den är så kort, men hon sa att jag skulle göra Liam avundsjuk. Anna drog själv på sig en röd, kort simpel klänning och sedan sminkade vi oss. Eyeliner, mascara, puder, foundation, ögonskugga, läppstift och allt det där. Sedan vågade Anna mitt hår och jag lockade hennes vackra, bruna, långa hår.

 "I want you're hair, woman" mumlar jag och hon skrattar.

 "Only if I get yours" säger hon.

 "Deal"

Vi skrattar och kliver i varsitt par pumps. Sedan avslutar vi med smycken. Jag byter örhängen till ett par stora, runda och sist lite armband som sitter ihop. Anna sätter i ett par örhängen med fjädrar och sedan flera armband. ( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=55789827 )

 "Ready?" frågar hon och stoppar mobilen i behån.

 "Ready" säger jag och krokar min arm i hennes.

Vi pratar lite medan vi går ut till de andra. När de hör klackarna i golvet vänder de sig mot oss och ler stort, alla förutom Danielle.

 "Shall we?" frågar Anna och jag flinar åt henne.

 "Yeah" svarar Niall.

 "Are we going in two cars?" frågar jag och Louis nickar.

 "I'm driving mine, and you drive yours" säger han och jag nickar.

 "Don't drink to much tonight, kids" skojar jag och alla skrattar.

Vi går ner till parkeringen och delar upp oss. Anna, Niall och Zayn åker med mig, resten åker i Louis bil. När jag startar motorn kommer jag på att jag inte har en aning om vart vi ska.

 "Uhm... Were are we going?" frågar jag och Anna som sitter berdvid mig fram börjar asgarva.

 "I have no idea" skrattar hon.

 "Then let's play follow Lou" mumlar jag och kör efter honom.

Vi sätter på hög volym i bilen och förfestar lite. Eller, de gör det. Inte jag. Jag är lite ledsen för att Liam har hittat en ny. Fast samtidigt glad. Men jag saknar honom. Hans närhet. Känslan av att han är min. Men ändå är jag glad att han är så lycklig med henne, även om jag inte ens gillar tjejen. Det är hans liv. Han gör vad jag vill.

 "Ellie, remember what I told you about forgetting life for a moment. Think about what Marvin said" påminner Anna lite tyst.

 "Who's Marvin?" frågar Niall nyfiket.

 "Yeah, who is that?" frågar Zayn och båda sticker fram huvudet mellan oss.

 "A guy" säger jag bara.

 "He's one of us" förklarar Anna.

 "Oh my God. Are you vampires?!" skojar Niall och vi skrattar.

 "No, we're just six kids who love each lover" säger Anna och pussar min kind.

 "Geez, have you become like lesbian?" frågar Zayn chockat.

 "OH GOD, ZAYN! No!" utbrister jag högt och han andas ut lättat.

 "Thank God" säger han och gör korstecknet.

Vi skrattar och snart ser jag Louis parkera utanför en lokal. Man kan höra musiken dunka ända ut från gatan.

 "Let's do this" mumlar jag och kliver ur. När alla är ute ur min bil låser jag och går direkt fram till Anna. "Remember what you promised" viskar jag i hennes öra.

 "God, Ellie, relax" ler hon.

Vi samlas allihopa och jag kan inte låta bli att släppa blicken ifrån Liams arm om Danielles midja. Och jag måste säga att hon ser riktigt belåten ut.

Alla går in i lokalen och Zayn drar med Harry till baren direkt.

 "Do you want to dance, babe?" frågar Danielle och kollar bedjande mot Liam.

 "Of course love" ler han och kysser henne.

Jag ryser till och bryter bort blicken till Anna. Niall går fram till Anna och de går till baren, för att sedan gå ut till dansgolvet.

 "Come, let's sit down and watch the kids" skojar Louis och nickar mot en soffa bredvid dansgolvet.

 "Sure" fnissar jag och vi sätter oss.

Jag är lite ledsen att jag inte kan dricka nu. Det skulle jag behöva. Så slipper jag bli så sårad över att se Danielle och Liam tillsammans.

 "Do you want to dance?" frågar Louis i mitt öra så jag ska höra honom.

Jag nickar och han drar upp mig til dansgolvet. Just då spelas She Doesn't Mind med Sean Paul och Louis flinar.

 "Only to have fun with your friend, right?" viskar han i mitt öra och jag skrattar.

Han lägger händerna på min midja och jag lägger mina runt hans nacke. Sedan ställer vi oss tätare ihop och börjar röra oss i takt.

 "I need to drink" klagar jag och Louis skrattar.

 "You can't" påminner han.

 "I can take a cab home" säger jag.

Han skrattar åt mig, men följer ändå med mig till baren.

 "The strongest you have" säger jag till killen i baren.

Han flinar och Louis tar tag i min handled.

 "Ellie, please don't" ber han och ser allvarligt på mig.

 "I want to have fun. I don't want to get hurt when I see Danielle with Liam like that" säger jag lite sårat och nickar mot Liam och Danielle på dansgolvet.

Liam har händerna på Danielles rumpa och de verkligen trycker sig emot varandra. Louis ställer sig för min sikt så jag inte ser dem. Precis när han ska säga något ställer killen fram en drink som jag häver i mig. Jag hostar lite när den är slut, men beställer en som är något "mildare". Louis ser på mig hela tiden och efter några drinkar går vi till dansgolvet.

 "If I do something I'll regret later, stop me" säger jag till honom och han nickar.

Vi börjar dansa med varandra och han gör moves som får mig att skratta. Men ju längre vi står där, desto vildare blir det. Allt slutar med att jag står med ryggen emot honom och han håller händerna på min midja. Jag gnider mig emot honom och han drar händerna uppför min mage. Lite hastigt kollar jag åt Liams håll. Han kollar på mig och Louis. Sådar varenda rörelse. Det får mig att vilja hämnas.

Jag vänder mig om så jag står emot Louis och lägger armarna om hans nacke. Han lägger sina händer på min rumpa och pressar mig emot honom.

 "Promise to make me stop if I do something" viskar jag och han nickar hastigt. "Follow me to the bar" säger jag och tar hans hand.

Jag drar honom till baren och beställer två shoots. Inte till Louis, till mig. Båda två. Jag häller i mig båda och beställer fler och fler. Louis försöker få mig att sluta, men jag säger att jag bara vill glömma allt. Det är sant.

Efter ett tag snurrar allt och jag vinglar till. Louis hindrar mig från att falla. Han sätter mig på en barstol och ser på mig.

 "Stay here. Don't drink anymore. I'm going to get the others and then we're leaving, okay?" säger han allvarligt och jag skrattar.

 "Alright daddy" säger jag fumligt och han suckar.

Han försvinner iväg och jag beställer flera shoots, även om Louis sa att jag inte skulle det. Jag säger åt killen i baren att överraska mig. Han flinar lite åt mig och börjar blanda ihop något lite snabbt. Sedan häller jag i mig hela drinken. Det svider i halsen. Världen snurrar. Minnen från min och Liams tid spelas upp och jag känner tårarna i ögonen. Jag är för full för att tvinga dem tillbaka. Så istället låter jag dem rinna.

---------------------------------------------------------


Kommentera!


ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards