onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Kapitel 68

Av Wilma - 24 augusti 2012 22:15

Efter bara en halvtimme kommer Liam in genom dörren med Geoff och Karen bakom sig. Geoff ler stort och går emot mig. Seth ligger sovandes på mitt bröst och mamma ställer sig upp ur soffan hon satt i tidigare.

 "Congratulations! I'm so happy for you guys!" säger han glatt och ser lite på Seth.

 "Thank you Geoff" ler jag och sneglar mot Karen. "Thank you for coming" försöker jag och ler lite mot henne.

 "It's a plesure to be here" ler hon och jag fövånas över förändringen.

 "Do you want to hold him?" frågar jag och Karen ler stort.

 "Yes, if it's okay for you" säger hon och jag nickar.

Hon går emot mig och tar upp Seth. Liam ler stort och sätter sig mig på sängen. Hans fingrar flätar ihop sig i mina och kysser mig snabbt. Mamma och Geoff pratar med varandra medan Karen bara blänger lite på mamma. Mamma verkar inte bry sig och ägnar inte ens en blick mot henne. Geoff däremot verkar vara riktigt glad över att mamma är mormor till vårt barn.

När Seth vaknar börjar han gråta smått och Karen ger honom till mig. Jag tröstar honom och Liam ler stolt. Karen står så långt ifrån mamma som möjligt och blänger bara på henne. Typ bitch blick. Varför beter hon sig så?

Efter en stund åker mamma hem till hennes lägenhet som hon lånar här i London för stunden. Geoff och Karen försvinner ut och jag och Liam pratar lite med Sienna som kommit in.

 "When can we leave?" frågar Liam och Sienna ler lite.

 "As soon as you feel ready. But as longest a week, because your baby is healthy and stuff" ler hon och vi nickar.

 "Can we leave like, later today?" frågar jag och hon nickar.

 "Yeah, tell me before you go so I can fix you out" ler hon och jag ler lite tillbaka.

 "Okay"

Hon försvinner ut igen och jag blir själv med Liam och Seth, som nu ligger i Liams famn. Liam sitter i soffan och ser ner på vår lilla son.

 "Did you see that look Karen gave my mother?" frågar jag tyst och han ser upp på mig.

 "No, what do you mean?" frågar han snabbt.

 "It's like she have something against her" säger jag och suckar lite. "My mum didn't even look at her" fortsätter jag.

Han lägger ner Seth i en liten bebissäng och sätter sig på sängkanten. Hans händer tar mina och han kramar dem varmt.

 "She isn't mad at you anymore. And I can talk to her about her and Stacey, but for now, can't we just enjoy this?" frågar han och jag nickar.

 "I'm sorry" ler jag och han kysser mig.

 "It's cool" flinar han.

Senare på dagen åker jag och Liam hem med Seth till vår lägenhet. Killarna väntar där och hälsar på oss så fort vi kliver innanför dörren. Jag kramar alla och tar sedan Seth - som nu börjat gråta - ifrån Harry som ser lite generat på mig. Jag fnissar och vaggar Seth i min famn.

 "There is something wrong with your kid. He is just crying" skojar Harry och vi skrattar.

 "No, Harry... I'm sorry, but he's not the problem. You are" säger jag och alla skrattar högre.

 "Hey! We have something to show you!" tjuter Louis och hoppar som en liten barnunge.

Vi skrattar och följer med honom och killarna till korridoren med dörrarna till alla möjliga rum. Liam håller armen om min midja medan jag håller i Seth.

 "Okay, so we realized you had this like... Room you didn't use. So, we changed it a bit" säger Niall och öppnar dörren till det där lilla extra rummet som vi - som sagt - aldrig använder.

Tapeterna är bebisblåa och golvet är täckt av mörkt trägolv. Längst in i rummet till vänster står en spjälsäng i trä och på golvet ligger den massa leksaker. Bredvid spjälvsängen finns en typ gungstol. Gardinerna är vita med blåa prickar på. I spjälsängen ligger det en blå filt med ett litet gosedjur.

 "Oh my God! Did you do this?!" tjuter jag och kramar om allihopa.

 "Yeah, do you like it?" frågar Louis och kramar mig.

 "No, I love it!!" piper jag och alla fnissar lite.

Seth skrattar ljust i mina armar och jag ser ner på honom.

 "Do you like your new room baby?" säger jag med en otroligt ljus bebisröst.

Han skrattar och kramar om mitt långfinger med hela sin hand. Killarna går ut för att... Ja, göra något medan jag och Liam står kvar och granskar rummet. Det är verkligen hur fint som helst.

På kvällen stannar killarna ganska sent och kollar på film med oss. Jag la Seth i sin spjälsäng vid sju och har gått och tröstat honom typ sju-tio gånger. Liam har också gått till honom ibland, men mest jag. Men vid tio går jag också och lägger mig.

 "Good night guys" säger jag och kramar alla igen.

 "Night Ellie" ler Zayn och kramar mig hårt.

Jag kysser Liam innan jag försvinner in till sovrummet. Snabbt byter jag om till en av Liams t-shirts och drar av mig mina byxor. Sedan kryper jag ner i sängen och ska precis till att somna då Seth börjar skrika. Med en suck ställer jag mig upp och går emot dörren. Precis när jag öppnar sovrumsdörren går Liam förbi, ger mig ett leende och försvinner in till barnkammaren. Jag ler lite och lägger mig i sängen igen. Efter bara några få sekunder somnar jag om igen.


Plötsligt vaknar jag med ett ryck. Klockan är 3:41am och Seth skriker.

 "I'll take it" viskar jag till Liam som börjar vrida på sig.

Han mumlar något ohörbart och somnar om. Snabbt går jag till barnkammaren och lyfter upp den gråtande Seth. Jag ammar honom och sätter mig i gungstolen. När han somnat igen lägger jag honom i spjälsängen och drar mig själv tillbaka till sovrummet.


Nästa gång jag vaknar är klockan nio. Liam står framför mig med ett leende.

 "I've got some work to do with the lads, but I'll be back by two, okay?" säger han och jag nickar sakta.

 "Is Seth asleep?" frågar jag hest.

 "Yeah, but he will probably wake up soon, hungry" ler han och jag nickar.

 "Bye" säger jag och han pussar min panna.

 "Bye"

Han försvinner ut och jag hör dörren smällas igen. Sakta sätter jag mig upp och drar på mig ett par mjukisar och ett linne. Sedan går jag trött in till Seth och lyfter sakta upp honom. Han ser utforskande på mig och ler lite. Han viftar lite med armarna och skrattar.

 "Good morning honey" viskar jag och pussar hans panna.

Jag går ut till vardagsrummet och sätter mig i soffan med Seth i famnen. Lite snabbt sätter jag på teven innan jag ammar honom. Sedan fortsätter jag kolla på Extreme HomeMakeover. Det är ett typ tidsfördrift program för mig. Just nu var det ett bra sätt att fördriva tiden på, i väntan på att Liam skulle klampa in genom dörren och göra mig sällskap.

--------------------------------------------------


Kommentera

Kort, dåligt, tråkigt skitkapitel, jag vet. Jag vet också att jag inte uppdaterat på några dagar (har ingen tidkoll....) och ber om ursäkt för det. Har helt enkelt haft fullt upp med annat och inte haft lust att skriva!

Vill verkligen få slut på den här nu, men vet ännu inte hur jag ska avsluta den... I alla fall... Klurar nog ut något, as usually!

Love yaaaa

P.S har typ 4-5 olika prologer på Word som jag ska välja mellan till nästa novell... Tror jag ska göra något som jag typ aldrig gjort förut... Såklart ska den handla om One Direction!

 
 
Ingen bild

Ylva

24 augusti 2012 22:40

Hej:) Du skriver sjukt bra och troligt!! När kommer nästa?? Kram:)

 
Ingen bild

A

25 augusti 2012 10:45

Super! Längtar till nästa del och nästa novell! Kram

 
Ingen bild

:D

25 augusti 2012 12:26

meeeer!!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards