onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Kapitel 65

Av Wilma - 19 augusti 2012 10:45

Senare på kvällen/Ellinor


Liam och jag hoppar in i en taxi när klockan är runt sju. Vi stannar vid en strand och jag kan skymta en hamn längre bort.

 "What are we going to do?" frågar jag Liam som tar min hand och vi går emot hamnen.

 "You'll see" ler han.

Vi kliver på en motorbåt och hälsar på en kille i 20 års åldern. Han kör båten ifrån stranden och Liam tar med mig på däck. Solen hänger  precis ovanför horisonten och det är hur vackert som helst. Efter en stund reser jag mig upp och ställer mig längst fram. Liam reser på sig bakom mig och ställer sig tätt intill mig. Hans armar slingrar sig direkt runt min kropp och han håller om mig hårt, som om han är rädd att jag ska ramla.

Båten stannar vid en annan stor lagun och killen släpper i ankaret. Liam ler och för mig till killen. Killen håller upp två våtdräckter emot oss och Liam tar båda med ett leende. När vi fått på oss dem kollar jag ut i vattnet och ser något som lyser i vattnet.

 "What's that?" frågar jag och både killen och Liam kollar ut i vattnet.

 "That's plankton" förklarar killen och jag tappar hakan.

 "Awesome!" utbrister jag och de båda skrattar.

Snart flyter vi i vattnet och snorklar runt. Riktigt coolt! Det finns massa fiskar och några få maneter. Plötsligt ser jag en sköldpadda och pekar på den. Liam som simmar bredvid mig simmar sakta emot den. Vi båda får möjlighet att klappa den. Vi simmar upp till ytan i lagunen och jag drar av mig cyklopet.

 "This is amazing, Liam!" säger jag och kramar honom.

 "I know, right?" ler han och kysser mig.

Plötsligt ropar killen från båten på oss. Vi båda kollar åt hans håll och han ser panikslagen ut. Han pekar på något i vattnet och vi ser en stor svart skugga.

 "SHARK!" skriker han.

 "Swim!" skriker Liam åt mig och jag börjar panikslaget simma.

Jag hör Liam precis bakom mig. Hajen rör sig mot oss. Killen på båten hoppar ner på båtens badbrygga och gör sig redo att hjälpa oss upp. Jag tar hans hand och han försöker dra upp mig, men på grund av all panik funkar det inte så bra. Liam lyckas komma upp själv och hjälper killen att dra upp mig. Jag kastar mig i Liams famn och börjar gråta. Hajen simmar runt båten och killen drar upp ankaret innan han snabbt kör därifrån. Liam sätter sig ner och jag kryper in i hans famn. Vi båda är riktigt andfådda och tårarna rinner nerför mina kinder.

 "I'm so sorry" viskar Liam och jag ser på honom.

 "It's not your fault" snyftar jag.

 "I shouldn't have take you out in the water this late" säger han tyst och jag lägger händerna på hans nacke.

 "I'm alive. You're alive. We're alive and we're unharmed, right?" säger jag och han nickar sakta.

Liam och jag går ner i båten för att byta om till våra kläder och sedan hämtar vi en filt. Vi sätter oss uppe på däck igen och lägger filten om oss. Liam lägger armarna om mig och jag flyttar mig så jag ligger mellan hans ben.


Efter några timmar är i tillbaka till vårat hus. Jag byter om direkt och lägger mig i sängen. Tankarna om den där hajen kommer tillbaka. Tänk om någon hade skadats? Tänk om någon hade dött? Tänk om Liam hade dött? Då hade jag helt klart också gjort det. Jag skulle aldrig klarat mig utan honom. Aldrig.

Sängen sjunker ner och jag vänder mig om. Liam ligger ute på kanten med ryggen emot mig.

 "Liam" säger jag tyst och kryper emot honom.

Jag böjer mig över honom och ser att några tårar rinner nerför hans kinder. Hans ögon är röda och han ser lite försiktigt på mig. Jag får tårar i ögonen och tvingar honom att vända sig om. Sedan tar jag hans armar och lägger dem om mig.

 "We're okay, Liam. No one got hurt" tröstar jag och torkar bort hans tårar.

 "I exposed you to danger, Ellinor. You could have died because of me" snyftar han.

 "But I didn't. And this wasn't your fault. You can't blame yourself for this. You had no idea that a shark would come. Then you wouldn't brought me out there, right? You didn't know that this would happen, right?" säger jag och han suckar lite.

 "I'm tired" säger han och jag ler lite.

 "Then sleep" säger jag.

Han vänder sig med ryggen mot mig igen och jag sätter mig upp. Jag väntar tills han har somnat innan jag tar min mobil och går ut till altanen. Jag slår Nialls nummer och lägger mobilen mot örat.

 "Ellie!! Hi!" svarar han glatt.

 "Hey, how are you? How are the other?" frågar jag och han fnissar.

 "We're great! And you guys?" frågar han.

 "We're good... but something happened and I need your help" säger jag och Niall suckar lite.

 "What happened this time?" frågar han och jag fnissar lite.

 "Liam took me out on a snorkelling trip, and it was awesome! But..." säger jag och sväljer hårt. "A shark came and..."

 "WHAT?!" skriker han.

 "Let me finish" säger jag och han tystnar. "Liam think it's his fault that it happened" säger jag och Niall suckar lite.

 "That guy always have to blame himself..."

 "He won't listen to me" säger jag tyst och går ner till stranden.

 "I can talk to him" säger han och jag ler lite.

 "Good"

 "But what are you doing now then?" frågar han.

 "I'm sitting on the beach outside our house. It's beautiful" ler jag och drar handen genom den varma sanden.

 "Nice. It sounds great. But I have to go now, we're having a movie night and the boys are getting impatient" säger han och jag fnissar.

 "Tell them I said hi"

 "I will. Bye Ellie, and it will be alright" säger han och jag ler.

 "Bye"

Vi lägger på och jag sitter kvar en stund i sanden innan jag går upp till huset. Försiktigt smyger jag in till sovrummet och kollar på Liam en stund innan jag lägger mig i sängen. Jag lägger mig så nära honom som möjligt och somnar ganska snabbt.


När jag vaknar ligger Liam och sover fortfarande. Med ett leende kliver jag upp och går till köket. Jag lagar frukost och bär in det till sovrummet. Försiktigt ställer jag ner brickan och böjer mig över Liam.

 "Liam, honey" säger jag och kysser honom lätt på läpparna. "Wake up" säger jag och tar hans hand.

Han öppnar ögonen och ser rakt på mig.

 "Morning" ler jag och han sätter sig upp. "I've made breakfast" säger jag och han ler lite svagt.

 "You shouldn't have" säger han och jag fnyser.

 "So you can make me breakfast, but I can't?" flinar jag och han nickar.

 "I don't deserve breakfast in bed" säger han och jag suckar, men slår mig ner på sängen.

 "Come on Liam, it wasn't your fault" säger jag och han ser på mig.

 "Yes, if I didn't take you out there, nothing of this would have happened" säger han allvarligt.

 "But you didn't know a shark would show up!" utbrister jag och slår ut med armarna.

Han tystnar och  jag reser mig upp. Jag drar på mig en kort jumpsuit utan ärmar och borstar håret. Sedan drar jag på mig ett par gladiatorskor och ser på Liam.

 "I'm going out for a walk" säger jag och lämnar huset.

Jag börjar gå upp bakom huset. Det är som en typ liten skog. Det är massa klippor också, så det är som ett litet berg.

Jag fortsätter gå tills jag kommer upp till en typ klippvägg. Man ser ut över havet och en bit av själva fastlandet. Försiktigt sätter jag mig ner med benen hängandes ut över stupet. Vinden blåder i mitt hår och solen steker på min hud.

 "I'm sorry"

Jag vänder mig om och ser Liam stå där. Han har på sig ett par shorts och en t-shirt. Försiktigt reser jag mig upp och går emot honom.

 "Niall called. He told me you called him yesterday" säger han och jag nickar.

 "I wanted you to know it wasn't your fault" säger jag och han nickar lite.

 "I'm sorry, Ellinor" säger han och jag ler lite.

 "It's okay" ler jag och kramar honom hårt.

Han kramar mig tillbaka och kysser mig sedan hårt. Vinden smeker våra kroppar och allt är helt fucking underbart.

---------------------------------------------------------


Kommentera!

Jahapp... Nu börjar jag skolan imorgon och jag kan säga att jag INTE längtar! Kan det inte vara sommar hela livet istället?

Som ni vet kommer uppdateringen bli sämre och det kommer kanske inte komma ett kapitel varje dag. Men jag ska skriva så ofta jag kan! Jag lovar!

Love you guys!

 
 
Ingen bild

A

19 augusti 2012 12:40

Braaaaaaaa! Börjar du på måndag? Stackare, jag börjar på tisdag! Och jag längtar faktiskt liiiiiiiiiiiite! Kram! <3

 
Ingen bild

Nathalie

19 augusti 2012 17:34

Jättebra! :D

 
Ingen bild

Nada

21 augusti 2012 15:20

Jättebraaaaa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards