onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Kapitel 63

Av Wilma - 15 augusti 2012 22:53

 "No Liam, she hates me" väser jag.

 "Come on, she's your stepmother, you have to talk sometime" säger han allvarligt och jag slutar streta emot.

Jag går försiktigt bakom honom fram till hans föräldrar. Han kramar dem vänligt och Geoff går direkt fram till mig.

 "You look beautiful, Ellinor!" berömmer han och kramar mig hårt.

 "Thank you Geoff" ler jag.

Försiktigt ser jag mot Liam som pratar med sin mamma. Hennes ansikte är stelt och jag börjar prata lite med Geoff. Men för att vara lite vänlig går jag fram till Liam och Karen.

 "Hi Mrs. Payne" säger jag och försöker mig på ett leende.

 "Hi" säger hon kort och vänder bort blicken.

Jag ser på Liam som ser lite sorgset på mig.

 "Mum, why are you like this? You promised to respect my girlfriend if only I was happy. I am happy with Ellinor, why don't you respect her?" frågar Liam allvarligt och lite besviket.

Karen svarar inte, men ser strängt på sin son. Hon blänger lite på mig innan hon ursäktar sig och går iväg. Liam suckar och kramar mig.

 "Sorry" mumlar han och jag pussar hans kind.

 "It's not your fault" viskar jag.

 "I'm sorry about my wife. I've no idea what's wrong with her" säger Geoff och kommer fram till oss.

 "It's okay" säger jag med ett leende.

 "She have been like this for a while now. I don't know what's wrong with her" säger han lite sorgset.

 "What do you mean?" frågar Liam snabbt.

 "It's like something happened to her, but I don't know what" säger han och jag tar Liams hand.

Geoff går iväg och jag tar med Liam till mamma och Ty. Vi pratar med dem ett tag innan jag går mot Kar, Anna, Nathan, Tristan och Marvin som står ensamma en bit bort. De ler stort när jag kommer och alla kramar mig.

 "Congrats!!" tjuter Marvin och jag skrattar lite.

 "Thanks mate" ler jag.

Jag står med dem ett tag innan jag blir avbruten av någon som knackar mig på axeln. Försiktigt vänder jag mig om och möter ett par gröna ögon.

 "Hi! I'm Tyra, Liams cusin" ler hon.

 "Oh, hi, Ellinor, Liams..."

 "Wife, yeah" avslutar hon med ett fniss.

 "Right" skrattar jag.

Vi pratar en stund, sedan går jag tillbaka till Liam som pratar med några killar. De skrattar och när jag är bakom Liam tar jag hans hand. Snabbt vänder han sig om och ler mot mig.

 "Ellie! This is my mates from Wolverhampton: Dave, Rick and Victor" ler han och jag hälsar.

 "Have you seen the boys?" frågar jag och han skakar på huvudet.

 "No, sorry" säger han och jag ler lite.

 "Nice to meet you" säger jag till killarna innan jag börjar leta efter de andra.

Snart hittar jag dem i ett hörn av lokalen. Louis ser mig först. Bredvid honom står Eleanor. Ett leende sprids på mina läppar och Louis ler stort.

 "And here's the bride!" säger han högt när jag är en bit ifrån dem.

De applåderar lite och jag skrattar åt dem. Snabbt kramar jag dem innan vi börjar prata om allt och inget. Liam kommer och är med oss efter ett tag. Och där står vi och pratar i flera timmar. Skrattar åt minnen.


Efter några timmar ska jag och Liam åka hem igen. Så vi säger hejdå till alla innan vi åker. Imorgon ska vi på smekmånad och Liam vägrar säga vart vi ska. Det är ganska gulligt ändå...

Under de första veckorna efter att Liam friat bodde vi i min lägenhet, men nu har vi hittat en större och snyggare lägenhet som också ligger närmre killarna, vilket är bra när de ska jobba. Lägenheten har två sovrum, ett badrum, en toalett(badrum utan dusch/badkar), kök, vardagsrum, en stor WIC(Walk In Closet) och en stor balkong. Vardagsrummet ligger längst in till vänster, köket ligger direkt till vänster när man kommer in i hallen. Till höger i hallen finns en korridor med sovrummen och det där. Vår WIC ligger i det största sovrummet. I det sovrummet finns alltså två dörrar, en till badrummet och en till WIC:en.

När vi kommer upp på högsta våningen(10) och jag låst upp dörren lyfter Liam upp mig. Jag skrattar och han bär in mig till lägenheten. Han stänger dörren med foten och sätter ner mig. Jag kysser honom och han besvarar den.


När jag vaknar nästa morgon lyser solen i mitt ansikte. Jag ler lite och sträcker ut armarna i sängen. När jag vänder på huvudet ligger inte Liam där. En lätt suck lämnar min strupe och jag ställer mig upp. Med långsamma steg vinglar jag ut till köket och häller upp vatten i ett glas. När jag hällt i mig vattnet går jag ut på balkongen och ser ut över London. Efter ett tag ser jag ner på min hand och skådar den fina ringen som sitter på mitt finger.

Plötsligt lägger någon armarna om min midja. Med ett leende vänder jag mig om och möter Liams vackra ögon.

 "Morning" ler han och kysser mig.

 "Morning" ler jag.

 "Ready to go?" frågar han och jag nickar.

 "Where are we going?" frågar jag och går in mot vårt sovrum.

 "Surprise!" säger han högt bakom mig.

Jag skrattar lite och går in till vår genemsamma WIC. Vi har delat upp den så högra sidan är min och vänstra är Liams. Jag drar på mig svarta underkläder, ett par mörka jeansshorts och en vit spetströja. Sedan drar jag på mig ett par hälstrumpor och kliver i ett par Jeffrey Campbell. http://www.polyvore.com/cgi/set?id=56422596

 "Liam! Where is my suitcase?!" ropar jag.

 "In the car! I brought it before you woke up!" ropar han tillbaka och jag hänger min handväska på högra axeln.

Jag går ut till Liam som väntar vid dörren. Han tar min hand och låser dörren bakom oss. Killarna erbjöd sig att skjutsa oss till flygplatsen. Louis bil står precis utanför när vi kommer ner.

 "Hi Mr and Mrs Payne!" skojar Zayn och vi skrattar.

 "It sounds good, actually. Ellinor Payne" säger jag lite för mig själv och alla skrattar.

Louis kör oss mot flygplatsen och när vi kommer dit checkar vi först in våra resväskor innan kramkalaset börjar.

 "Have fun now, and kids, use protection!" skojar Louis och jag skrattar högt men kramar honom.

 "I think you are the kids here" säger jag och han skrattar.

När alla sagt hejdå till alla går jag och Liam hand i hand mot säkerthetskontrollen. Vi kommer igenom utan problem och vi går till vår gate.

 "I'm just going to buy a magazine, I'll be right back" säger jag, kysser Liam och går mot en pressbyrå.

Jag köper en typisk tjejtidning och tuggummi innan jag går tillbaka till Liam. Han har köpt varm chocklad och varsin bulle åt oss. Ett leende sprids på mina läppar och jag sätter mig framför honom.

 "Can you PLEASE tell me where we are going?" klagar jag.

 "Nope" flinar han retsamt. 

 "I hate you" mumlar jag och han skrattar gulligt.

 "I love you too"

Snart öppnas gaten och vi går ombord på planet. Jag får sitta vid fönstret och Liam sitter bredvid mig. Såklart första klass. Typiskt Liam. Det sätter sig ingen bredvid Liam, som tur är. Efter bara en timme i luften sommnar jag, som vanligt.

--------------------------------------------------------


Kommentera!

Tack för kommentarerna!

Love you

P.S slutet kommer bara närmre och närmre nu!! Och jag tror jag stannar kvar på bloggplatsen på grund av att det var någon/några som röstat på "NEJ!" och "Absolut inte!" och jag vill inte svika någon läsare. Men det var ju någon/några som röstat på "Ja!" också... Så jag vet inte... Är det någon som blir jätte ledsen om jag inte byter?

 
 
Ingen bild

Nellie

16 augusti 2012 12:09

Jätte bra kapittel(:
Jag tror faktiskt inte att någon blir jätte ledsen eller besviken på att du bytar, mer att det blir så klyddigt med en massa nya bloggar hela tiden, sen en annan sak: jag har själv blogg.se och nya blogg.se är ganska klyddigt, men jag tycker att du ska göra som du vill och vad du tycker är bäst.
Kram Nellie

 
Ingen bild

A

16 augusti 2012 12:25

Grymt! Mer idag snälla!!!!!!!!! Kram xx

 
Ingen bild

Hedwig

16 augusti 2012 14:04

Du är bara så bääst!! Mera, please...

 
Ingen bild

Hilda

16 augusti 2012 21:20

Nej, eller Asså... Det blir bara mycket krångligare för mig:/ röstade på NEJ!, så... Men gör det som flest vill<3 mer!

 
Ingen bild

Klara

16 augusti 2012 21:20

Jag blir såklart inte ledsen eller nått, men jag föredrar bloggplatsen! :D kram

 
Ingen bild

ylva

16 augusti 2012 21:31

du väljer själv:) ett till idag!!!

 
Ingen bild

A

17 augusti 2012 10:20

Håller med nellie, hilda och klara! Jag röstade på nej! mest för att jag tycker att det skulle bli lite krångligt om det skulle bli massa byten! Men blir inte ledsen om du byter! xx

 
Ingen bild

A

17 augusti 2012 12:26

En ny del idag? Snälla, det är så grymt bra, jag går in typ var 10:e minut och kollar om det kommit nåt!

 
Alicia

Alicia

18 augusti 2012 00:52

HELT FANTASTISKT. Och nej, snälla byt inte! Det blir bara krångligt ;) Xx

http://www.1dforever.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

18 augusti 2012 15:03

Grymt är bara förnamnet!
kanske kika in på min novell? :)

http://onednovells.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards