onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Kapitel 39

Av Wilma - 24 juli 2012 15:47

Liam


Efter ett tag åker killarna hem igen för att duscha lite. Klockan är nu halv tolv på kvällen och vi har inte hört något om Ellinor. Irina har varit inne några gånger och tagit lite prover för att se att allt går som det ska. Och det gör det.

 "Irina" säger jag när hon är på väg ut.

 "Yes?" ler hon och vänder sig mot mig.

 "Have you heard something?" frågar jag och hennes leende försvinner.

 "No, not yet. But I promise that when I know something, you're the first person I tell" lovar hon och går ut från rummet.

Jag suckar och lutar bak huvudet. Kanske ska jag sova lite. Och när jag vaknar imorgon kommer Ellinor vara vaken och frisk. Hon kommer le och säga att hon mår bra.

Efter tio minuter somnar jag utan problem.


Ellinor


Jag slår sakta upp ögonen och blinkar några gånger. Ljuset slår emot mig och jag blundar igen. Efter en stund öppnas dörren och jag öppnar ögonen snabbt. Där står Dr. Manson med ett leende.

 "You're awake" ler han och kommer fram till mig.

 "What happened?" frågar jag.

 "Your body didn't like the feeling that something was missing" säger han och kollar lite på mina värden.

 "Where are the boys?" frågar jag och han ser på mig.

 "Mr. Payne is awake and he is good. Your other friends went home last night, but I'm sure they'll come back today" säger han.

 "Can I talk to Liam?" frågar jag och han tänker lite.

 "I think that we can take you into his room. His room is pretty big, so if you want to we can take you in there" säger han och jag nickar sakta.

 "Is he mad at me?" frågar jag när han börjar ta bort några sprutor från mina armar.

 "No, he asks about you everytime someone walks into his room" ler han och börjar skjutsa ut mig i korridoren.


Niall


När jag och killarna sitter inne på Liams rum är det ganska spänt. Alla väntar på att en doktor ska komma in och säga att vi får hälsa på henne. Plötsligt öppnas dörren och Dr. Manson kommer in med en säng bakom sig. Vi reser på oss och ser att det är Ellinor som ligger i sängen.

Hon är ganska blek, men vaken. Hennes ögon skimmrar och under dem syns mörka påsar. Hon ser riktigt sliten ut, men hon lever. Det är huvudsaken.

 "Thank you" säger hon och Dr. Manson ler.

När han fixat dropp åt henne lämnar han rummet. Det blir tyst. Ellinor stirrar bara ner på sina händer. Hon har inte mött någon av våra blickar.

 "Please don't hate me" viskar hon och Liam börjar gråta.

 "Why didn't you tell me?" gråter han och hon fäller en tår.

 "Because you would have stoped me" snyftar hon.

 "Of course I would! I don't want you to feel bad because of me" snörvlar Liam.

 "Hey! This isn't maybe the best time to think about that, right? Done is done, she did it for love. That's nothing we can make undone" utbrister Zayn och alla ser på honom. "Ellinor told me first. She love you all and when everyone just left the room she was crying for I don't know how long! She was also afraid that Liam would hate her" berättar han och jag kollar skamset ner i golvet.


Ellinor


Jag känner Liams blick på mig, men jag fortsätter bara kolla ner på mina händer. Pillar lite med mina naglar.

 "Ellinor, I would never hate you" säger Liam kort.

 "So if I was cheating on you, you wouldn't be mad, or what?" frågar jag tyst och alla drar efter andan.

 "Are you cheating on me?!" skriker Liam och jag stelnar till.

 "No! No, Liam! I would never ever do that!" säger jag och möter hans blanka ögon.

 "Promise" säger han hest.

 "I promise Liam, I would never cheat on you" säger jag helt ärligt och han ler lite.


Några dagar senare


Eftersom både mina och Liams doktorer inte tyckte det var världens bästa idé att vi åkte på turnén så bestämde vi snabbt tillsammans med Paul att Liam och jag åker hem till London igen. Kanske åker Liam tillbaka efter ett tag, men doktorerna tyckte det var bäst att han skippade turnén den här gången.

 "Bye guys! Have a great time!" säger jag och kramar allihopa förutom Liam.

 "Bye Ellie-Pellie!" ler Louis och kramar mi hårt men ändå försiktigt.

 "Bye BoBear" flinar jag och han slår mig löst på armen. "Aouch" skojar jag och puttar till honom.

När vi sagt hejdå till killarna knuffas de till gaten och Liam lägger armen om min midja. Jag lutar huvudet mot hans axel och vi går sakta mot vår gate.

 "Are you okay?" frågar Liam och jag ler lite.

 "Tired"

 "Tell me if you want something" ler han och kysser mig.

När han ska backa undan drar jag honom nära mig och kysser honom igen. Jag lägger armarna om hans nacke och han stoppar ner sina händer i mina bakfickor. Ett litet leende kryper fram på mina läppar och jag avbryter sakta kyssen, men låter våra pannor lutas emot varandra.

 "I love you" säger jag och han pussar min kind.

 "I love you too" ler han och vi går hand i hand mot gaten.

Några fans kommer fram och ber om autograf och såklart ställer Liam upp. Jag tar några bilder med tjejernas kameror och när jag väntar på att Liam ska signera klart kommer en fem årig tjej fram till mig. Hon har kort, orangeblont hår och klarblåa ögon.

 "Hello sweetie" ler jag och hon ler blygt.

 "How are you?" frågar hon med sin ljusa röst.

 "I'm good, and how are you?" ler jag och sätter mig på huk så jag kommer i hennes längd.

 "I'm perfect! I really think you and Liam look so good together!" ler hon och jag ler stort.

 "Aww, thank you!" ler jag och hon sträcker ut armarna.

Jag kramar henne hårt och sedan tar flickans mamma kort på mig, tjejen och Liam. Jag och Liam sitter på huk på varsin sida om henne. Liam pussar hennes kind och hon fnittrar gulligt.

Efter en kvart sitter jag och Liam på varsin stol utanför gaten. Vi får åka ett vanligt plan den här gången. Ganska skönt faktiskt, även om jag vet att det kan finnas fans. Men det ska bli skönt att flyga utan privatjet.

------------------------------------------------------


Kommentera!

Ändrade planer: jag åker inte till min båt! Så, nu kan jag skriva som vanligt. Har kapitel 40 i utkast (är inte säker på att det är helt klart... tror det) så om ni kommenterar mycket så lägger jag ut det IDAG!

 
 
Lina

Lina

25 juli 2012 16:32

Jätte grymt! Hittade bloggen idag och har läst mig upp till detta kapitel! Idag startade jag en blogg, där jag skriver noveller om One Direction. Skulle du kunna läsa första kapitlet och sen skicka en kommentar om vad du tycker? :)

http://oonediretioon.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

25 juli 2012 17:14

Förlåt, här har du adressen :)

http://oonedirectioon.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nada

25 juli 2012 23:59

BÄSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! <3333333

 
Ingen bild

Felicia

26 juli 2012 09:37

Wiii :-D
MER!!? <3 as bra ju liksom =)

 
Ingen bild

A

26 juli 2012 13:13

Gryyyyymt! Meeeeeraaaa!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

JoJo

15 augusti 2012 14:13

Du e bara B-Ä-S-T-!-<-3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards