onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Kapitel 30

Av Wilma - 17 juli 2012 00:15

När killarna kommer tillbaka är Harry bättre och bestämmer sig för att följa med på konserten. Så jag byter snabbt om till ett par svarta jeans, ett blått volanglinne, en vit kavaj och ett par blåa pumps. Håret plattar jag och lägger på mina axlar och sminket blir ganska naturligt: mascara, eyeliner, puder, ögonbrynspenna och läppglans. ( http://www.polyvore.com/cgi/set?id=53488647 <-- outfit)

 "Are you done yet?" frågar Liam och kommer upp bakom mig.

 "Yepp" ler jag och ser på mig själv igen innan jag följer med honom ner till lobbyn där killarna väntar.

Vi hoppar in i en limousin och åker mot  arenan. Väl där så sätter jag mig i deras loge medan de går runt och fixar whatever they need to fix.

Efter en halvtimme blir jag uttråkad och går mot scenen. Fansen är inte insläppta än, men ändå stannar jag bakom scenen. Några män kollar runt på allt som är byggt på scenen och ja, det är människor överallt.

 "Excuse me, who are you?"

Jag vänder mig om och möter en sur kvinnas min.

 "Ellinor Stanley, Liams girlfriend" ler jag och hon fnyser.

 "I've heard that a couple of times. You're coming with me" säger hon och drar mig mot utgången.

 "No, I'm serious! It's me!" säger jag förskräckt och ser mig omkring.

Jag ser Louis stå utanför ett rum med mobilen.

 "Louis!" skriker jag och kvinnern rycker till i mig.

 "You're just a crazy fan! I told you!" ryter hon och puttar mig mot dörren.

 "Louis!!" skriker jag högre och han ser på mig.

 "Dasy, stop it! She's with us!" ropar han och springer emot oss.

Dasy/den sura tanten stannar upp och ser på honom.

 "No, she's just a crazy fan who thinks she's together with Liam" fräser hon och han fnyser till.

 "I know her! And they are together!" säger han och Dasy släpper det hårda taget om min arm.

 "Fine" fnyser hon och går iväg.

Jag drar upp kavajens ärm lite och kollar på armen. Ett litet märke bara. Louis tar min hand (vänskapligt) och börjar skutta framåt.

 "Louis! I can't do that in these shoes! Slow down!" tjuter jag när jag håller på att ramla.

 "Haha! Ops, sorry" skrattar han och saktar ner.

Vi går i min takt emot ett rum där resten sitter. De värmer upp sina röster tillsammans med en kille. Liam ler mot mig när jag kommer inte.

 "Dasy was about to kick her out" flinar Louis och Liam ser på mig.

 "Sorry about that" ler han.

 "Boys, come on, concentrate" säger killen strängt och ser på mig med en menande blick.

 "I'll just..." säger jag och pekar med tummen mot dörren.

Jag lämnar rummet och sätter mig i en soffa lite längre bort. Medan jag väntar på killarna kollar jag Twitter, Facebook, Instagram och alla andra sociala medier. När jag kollat det suckar jag lite och lägger höga benet över det andra. Då ser jag Ben gå runt och leta efter någon.

 "Ben! Hi man!" ler jag och reser på mig.

Han ser på mig och andas ut. Snabbt går han emot mig och vi sätter oss i soffan efter en kram.

 "I was looking for you" ler han och jag ler lite.

 "And you found me!" tjuter jag och han skrattar åt mig. "The boys are so boring" muttrar jag ironiskt och han skrattar igen.

 "They're working, if you didn't know" flinar han.

 "Oh, is that what they call it" skojar jag och vi skrattar.

Snart kommer killarna och jag följer med dem med Ben bakom oss. Liam håller en arm om min midja och vi går igenom hela arenan känns det som. När vi äntligen är vid scenen ställer sig killarna där och peppar varandra. Fansen har fyllt arenan med skrik och sång. De värmer upp själva, tänker jag och flinar.

 "What?" säger Liam och ser på mig med ett leende.

 "Nothing important" ler jag och kysser honom snabbt.

 "One minute boys!" ropar en man och de nickar.

Alla får varin mikrofon och ställer sig på led.

 "Good luck boys!" ler jag och ger alla en high five.

 "Thanks!"

 "Five, four, three, two, one..." räknar mannen in och killarna springer in på scenen.

Fansen skriker högre och jag flinar mot Ben.

 "Is it always like this?!" skriker jag för att överrösta skriken.

 "Yeah! Even worse!" skriker han och jag skrattar.


Efter konserten åker vi alla till hotellet igen. Alla packar sina väskor och vi möts nere i lobbyn eftersom alla åker samma kväll. Jag och Liam säger hejdå till alla och hoppar in i en egen taxi som tar oss till flygplatsen.

 "Are you nervous?" frågar Liam lent och jag ler försiktigt mot honom.

 "A little" han skrattar lite åt min svaga röst.

Liam betalar taxichauffören och vi tar våra väskor. Den kör iväg och vi går hand i hand mot flygplatsens entré. Några fans står där inne och väntar på oss. Några vakter kommer och går bredvid oss eftersom varken Ben eller Paul kunde komma eftersom de åker med i bussarna.

Liam skriver några autografer till fansen innan vi checkar in väskorna.


Efter en timme ungefär sitter vi på planet. Vi sitter i första klass (ja, ett vanligt plan, inte privatjet) och det är verkligen bättre än vad jag brukar flyga i. Liam drar upp armstödet emellan oss och lägger sig med huvudet i mitt knä. Jag ler lite och drar min hand upp och ner för hans arm och pussar hans kind.

 "I love you" viskar jag.

 "I love you too" viskar han och somnar.

---------------------------------------------------------


Kommentera!

Förlåt för extremt kort kapitel, men orkar verkligen inte skriva mer just nu! Vet att klockan inte är så mycket, men dygnade igår så...

Puss och kram!

 
 
Ingen bild

JoJo

21 juli 2012 17:34

Skitbra som vanligt!<3 Outfiten var verkligen snygg!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards