onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Kapitel 24

Av Wilma - 4 juli 2012 14:45

 "Honey... aren't you hungry?" frågar Liam och ser på mig som inte rört min hamburgare.

 "Ehm... No" säger jag och han ser oroligt på mig.

 "Do you feel alright?" frågar han och jag nickar.

 "Yeah, I'm fine" ljuger jag.

Fan. Jag hatar att ljuga, men jag har inget val. Jag vill inte att han ska behöva oroa sig. Egentligen är det ju inget som har hänt. Bara det att nyheten om att jag är adopterad förvirrar mig och gör att jag vill veta vart mina biologiska föräldrar är. Lever de? Saknar de mig? Älskar de mig? Kommer de ihåg mig? Miljoner frågor och inga svar. Men jag vill få svar på alla mina frågor. JAg vill inte gå runt och undra vad som kommer hända. Jag vill veta.

 "Ellie, please talk to me, I can see that something is wrong" säger Liam sorgset och stryker mig över ryggen.

Jag suckar och möter hans blick.

 "I don't know..." viskar jag hest och jag känner gråten stiga i halsen.

 "Aww, honey" säger han och drar in mig i sin famn.

Jag pressar ansiktet mot hans bröst och gråter. Tårarna bara strömmar ner och jag snyftar högt. Liam håller om mig hårt och låter sin hand dras längst med min rygg. Han pussar min panna.

 "I'm here for you, okey?"


Liam


Jag hjälper Ellinor till sängen och bäddar ner henne.

 "I'll be back soon, okey?" säger jag och hon nickar snyftandes.

Jag går ut ifrån sovsalen och ser killarna komma in. Med en suck möter jag deras blick och de ser förvirrat på mig.

 "Ellinor is broken. She really needs a break" säger jag tyst och de kommer fram till mig.

 "What do you mean?" frågar Harry och lägger armarna i kors över varandra.

 "You know that she found out that she's adopted and it crushes her. She's in there grying right now. I can't handle it" säger jag tyst och Niall ler lite.

 "Ask Paul if you can take a short break and bring Ellie home? Not to London, but to Wolverhampton" säger han och jag suckar.

 "The tour have just began, so I don't think he will like it" suckar jag.

 "He will understand, he have to" säger Zayn och jag ler lite.

 "Do you think he will agree with that?" frågar jag och de nickar tveksamt.

 "It's worth a try"

Jag går ut ur bussen och knackar på dörren till bussen där Paul är. Han öppnar och ler stort.

 "Hi Liam! Come in"

 "I'm wondering a thing... It's really important" säger jag allvarligt och han gör en gest mot soffan där vi sätter oss.

 "So... What's on your mind?" frågar han med ett leende.

 "You maybe don't know, but Ellinors parents died in a car accident a year ago. Well, she found out that she was adopted and now she's heartbroken. She's crying right now and I just wondering if... I maybe can take a short break to bring her home to Wolverhampton?" säger jag nervöst och han suckar lite.

 "I don't know... The tour have just began and..." säger han tveksamt och ser sedan upp på mig. "You really like her, don't you?"

 "Of course I do! I can't see her crying like she does without feeling bad inside" säger jag allvarligt och han ler lite.

 "Let's do like this... You stay her until the concert in France are done. And while we go to Luxenbourg, you take the flight to England, alright?" säger han och jag ler stort.

 "Thank you so much Paul!!" säger jag och kramar honom innan jag skuttar mot vår buss.

Jag ser några fans stå en bit bort. De skriker lite när de ser mig. Eftersom de är så få går jag fram till dom.

 "Hey girls! How are you?" ler jagoch skriver några autografer.

 "OMG! It's really you!!" skriker någon och jag skrattar.

 "Yepp, last time I checked" skojar jag och de skrattar.

 "How is your girlfriend?" frågar någon och jag möter ett par gröna ögon.

 "Well... She's okey, I guess" säger jag och tar lite bilder med fansen.

 "Can you bring her out? We all want to show that we respect you guys" säger en annan och jag ler lite.

 "I can see if she wants to come out" ler jag. "IF, you promise to not say anything stupid, because she won't be able to handle that"

 "Of course!!" säger alla och jag joggar på bussen.

Ellinor sitter i soffan md en kopp te. Killarna sitter runt henne och pratar tyst.

 "Ellie, some fans want to say hi" ler jag och hon ser på mig.

 "Is that a good idea, Liam?" frågar Louis tveksamt och jag skrattar lite.

 "Of course it is, I've talked to them about it" ler jag och hon kommer mot mig med långsamma steg.

Vi går ut hand i hand och fansen (ett tio tal) skriker till lite. Ellinor ler och vi går fram till dom.

 "Oh my God! We all love you so much and you're so cute together!!" piper en tjej och Ellinor skrattar.

 "Aww, thanks!"

 "Don't care about the haters! Love is so much stronger than that!" säger någon och Ellinor ler stort.

 "I'll remember that"

 "Liam! We're leaving!" ropar Harry från bussen.

 "Coming!" ropar jag och jag ler mot tjejerna. "Sorry, we have to go"

 "Bye!! We love you!!"

 "We love you too" ler Ellinor och vi går in till bussen igen.

När vi kommer in ställer sig Louis upp och tar med mig till sovsalen. Vi stänger dörren och han ser nervöst på mig.

 "What did Paul say?" frågar han och jag ler.

 "Me and Ellinor are going to Wolverhampton after the last concert in France, so while you're going to Luxembourg, we're going to England" ler jag och han kramar mig.

 "Remember that you're not the only one who cares about her" viskar han och ler mot mig. "If you want to relax sometime I can take care of her, promise" fortsätter han och jag ler stort.

 "Thank you, Louis. I'll keep that on my mind"

Vi går ut till de andra och ser att de kollar på Nemo. Jag skrattar lite och sätter mig bredvid Ellinor och Zayn. Ellie lutar sig mot mitt bröst och jag lägger armen om henne.

 "I got a surprise for you after the last concert in France" viskar jag och hon ser nyfiket på mig.

 "What is it?" piper hon.

 "Well, if I toldd you, it wouldn't be a surprise, right?" flinar jag och hon suckar lite.

 "I hate you" mumlar hon och jag skrattar.

 "I love you too"

Hon skrattar och kysser mig innan vi fortsätter kolla på filmen.

----------------------------------------------------------


Kommentera!

De åker till Wolverhampton tidigare än väntat! Förlåt för att det inte kom något kapitel igår, men hade inte så många idéer, plus att jag ville ha några kommentarer på inlägget under.

 
 
Matilda

Matilda

4 juli 2012 15:49

Bra! Mera:)

http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

4 juli 2012 17:00

GRYMT KAPITEL, MEEER!!! <3

 
Ingen bild

Felicia

4 juli 2012 23:18

Bra :-D
Ska verkligen bli spännande att läsa vad som händer =) och hur hon tar avbrottet i turnén....

 
Ingen bild

Alexandra

4 juli 2012 23:55

Superduper bra!

 
Ingen bild

JoJo

15 juli 2012 09:32

Skiiitbra!<3 Ska bli spännande att läsa fortsättningen...!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards