onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Kapitel 22

Av Wilma - 1 juli 2012 23:45

Liam


När Ellinor har somnat kryper jag försiktigt därifrån och går ut till de andra. De ser snabbt på mig och Niall öppnar munnen.

 "We're going to leave this place with the cops help" säger han och jag suckar lite.

 "Where are we going?" frågar jag.

 "We're just going to an parking house and later we're going to take a car to the building again. That wil take a few hours so they will try to get away all the fans" säger han och jag nickar.

 "So we'll have the concert as thought tonight?"

 "Yes" svarar Louis och jag ler lite.

Jag sätter mig bredvid Harry i soffan och Niall slår på Xboxet. Han och Zayn börjar spela FIFA medan vi andra kollar på. Efter ett tag byter vi igen.

När det gått en halvtimme börjar bussen rulla och åker snabbare. När jag kollar ut genom fönstret ser jag fansen springa efter bussen, men lyckas inte så bra. Med en suck luter jag mig tillbaka igen och tar upp mobilen. Mamma har smsat.

Hi Liam! Are you coming home after the tour? Can't you come home then? Big hugs mum


Jag ler och slår hennes nummer. Hon svarar snabbt.

 "Hi Liam!!" tjuter hon.

 "Hi mum! How are you?" ler jag och går ifrån killarna till sovsalen.

 "I'm good. I miss you"

 "I miss you too. But we'll have a holiday after the tour so I can come home"

 "That's great!" skrattar hon.

 "Ehm... Is it okey if I bring my girlfriend?"

 "Girlfriend?! You haven't told me about her!" säger hon förvånat och jag skrattar lite.

 "Sorry, her name is Ellinor"

 "Where does she live then?" frågar hon nyfiket.

 "In London"

 "Last name?"

 "Stanley" säger jag fundersamt.

 "Ellinor Stanley... How old is she?" hon låter hemlighetsfull och lite förvirrad.

 "17, mum what's going on?"

 "Nothing... I just... Nohing" säger hon och jag suckar.

 "Okey, well, I see you soon then"

 "Bye Liam"

Vi lägger på och jag stirrar ett tag på telefonen. Vad var det med mamma? Hon verkade jätte konstig ju! Men det var säkert inget...


Ellinor


När jag vaknar lägger jag mig på rygg och stirrar upp i sängen ovanför. Vart är mina biologiska föräldrar? Vad gör de nu? Har de nya barn? Vart bor dom? Saknar dom mig?

 "Ellie, are you asleep?" säger Liam tyst.

 "No" säger jag och han sticker in huvudet med ett leende.

Han ser att jag är helt borta och sätter sig skräddare bredvid mig i sängen. Men min blick är fast i sängen ovanför. Hans fingrar flätas ihop med mina och han suckar lite.

 "Ellie, I promise that I'll help you find your biologic parents, maybe not now on the tour, but when we get home. Then you maybe feel better too" säger han och jag ser på honom. "And yeah! I called my mum and she wants us to visit my home in Wolverhampton after the tour" fortsätter han och jag suckar lite.

 "How long vacation do you guys have after this?" frågar jag och han rycker på axlarna.

 "Please, come with me. I want you to meet my family" säger han och jag ler lite.

 "What if they don't like me?"

 "They will. Or there is something seriously wrong with them" säger han och jag skrattar till.

 "Sure"

 "Yes! I love you" säger han och kysser mig.

 "I love you too"

Han drar upp mig från sängen och lägger armarna om mig. Jag kysser honom igen och den blir mer och mer passionerad. Hans tunga glider in i min mun och jag ler lite. Han tar tag i mina ben och lägger dom runt hans midja. Sedan lägger han händerna på min rumpa. Jag fnissar lite och kysser honom hårt. Han lägger mig i sängen igen och lägger sig över mig, men är noga med att inte lägga hela sin vikt på mig. Hans händer glider in under min tröja och upp mot min bh. Jag drar hans huvud närmre mitt och kysser honom länge. Men när han ska dra av min tröja stoppar  jag honom.

 "Not here" flämtar jag och andas tungt.

 "Sorry" ler han. "I think we'll take in to a hotell in France" viskar han och jag fnissar.

 "When are we going to France?"

 "Tomorrow morning" viskar han och jag nickar.


Efter flera timmar är vi äntligen i byggnaden igen och killarna ska snart på scenen. Fansen skriker högt och killarna står redo bakom scenen. Liam lägger armen om min midja och trycker mig mot honom. Han pussar min kind och jag ler mot honom.

 "One minute boys!" ropar en man vid scenkanten.

 "Wish us good luck!" säger Liam lite högt för att överrösta fansen.

 "Good luck boys!" ler jag och alla ler tacksamt.

De ställer sig vid scenens kant och jag ställer mig bakom scenen så jag ser den. Killarna springer upp på scenen och alla blir som galna.


När konserten är slut och killarna kommer tillbaka applåderar alla bakom scenen och de ler stort. Liams bli söker runt i rummet och snart möter han min blick. Med ett stort leende går han emot mig och jag emot honom.

 "You were amazing" ler jag och kysser honom med armarna om hans nacke.

 "I love you"  viskar han och lägger armarna om min midja.

 "I know you do" retas jag och han skrattar.

Jag kramar de andra killarna och följer dom till deras loge. De duschar, byter om och sedan går vi alla ut. Fansen har samlats igen, men den här gången bakom staketet (när jag skriver staket menar jag sång här högt järngaller). Liam tar min hand och håller den hårt.

 "ELLINOR! LIAM!! WE LOVE YOU!" skriker flera stycken och jag och Liam ler åt varandra.

 "WE LOVE YOU GUYS!" skriker Louis innan vi sätter oss i bilen.

På väg till våra turnébussar somnar jag i bilen efter en lång dag.

-------------------------------------------------------------


Kommentera på mina änglar!

Håller på med kapitel 23 och det kommer komma ut imorgon! Så håll ögonen öppna ;)

 
 
Ingen bild

Renata

2 juli 2012 00:59

GRYM ÄR DU !

 
Ingen bild

Emma

2 juli 2012 09:09

OMGOMOMGOMG, MEEEEEA, MEEERRAAA! <3

 
Ingen bild

Klara

2 juli 2012 17:19

OMG, DET LÅTER SOM ATT LIAMS MAMMA OCKSÅ ÄR ELLIES MAMMA :O MER NU!

 
Ingen bild

JoJo

2 juli 2012 22:37

Så hima skiiitbra!<3 Men Hallå, tänk om Liam o Ellinor e syskon... Äckligt isf...:O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards