onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Kapitel 21

Av Wilma - 1 juli 2012 20:15





Ben har gått igen, så jag är själv. Run med Leona Lewis börjar spelas och jag kryper upp i hörnet av soffan med en filt runt mig.

Plötsligt slås dörren upp och killarna rusar in. De smäller igen den och låser. Deras ansikten visar att de är skräckslagna.

 "What's going on?" frågar jag och ställer mig upp.

Jag ser att alla har antingen rivmärken eller blåmärken på armarna. Liam ser på mig och jag ser ett rivmärke på hans kind ner till käkbenet.

 "What happened?!" utbrister jag och Liam tar mina händer.

 "The fans are outside and the fences have falled down" säger han och skräcken tog tag i mig.

 "You're kidding, right?" frågar jag och han skakar på huvudet.

Jag tar med Liam till badrummet och tvättar rent hans sår. När jag tagit hand om honom så gör jag samma sak med alla andra också.

När alla står vid "samlingsrummet" hör jag flera slag mot bussen. Hårda knackningar typ. Liam tar min hand och går med mig till chaufförens "rum". Han sitter vid ratten och försöker komma ut. Fansen blockerar vägen och vi kommer ingenstans.

 "This is crazy" suckar jag och han nickar.

 "And they won't give up" säger Liam.

 "We've called the cops" säger chauffören och jag nickar.

JAg går tillbaka till soffan och sätter mig i hörnet igen. Utanför fönstret bakom mig står flera tusen fans. Jag suckar och drar för gardinerna på båda sidorna. I allt skrikande finns det fortfarande dom som kallar mig hora, men dom ska fan inte  få slå ner mig.

 "What are we going to do?" frågar Niall.

Han är rädd. Det ser jag. Han som alltid skrattar och är positiv, han har ändrats totalt nu. Jag reser på mig och kramar honom. Han kramar mig tillbaka och jag ler lite bakom hans rygg.

 "We'll get out of here. The fans will back of from the cops, I promise" ler jag och pussar hans kind.

Vi alla sätter oss i soffan och sätter på teven. Nyheter, på spanska. Då ser jag vad det visar på bilden bakom tjejen som pratar. Det är här. De filmar på vår buss. Alla fans. Då är jag glad att jag läste spanska alla år i skolan. Jag lyssnar på vad hon säger och suckar.

 "She says that the cops won't get here that fast. The fans are making it almost impossible to get here" suckar jag och de ser chockat på mig.

 "Do you know Spanish?!" utbrister Louis förvånat men imponerat.

 "Yepp"

 "What will happen with the concert?" frågar Louis och alla ser på varandra.

 "I'll call Paul" säger Zayn och går iväg till sovsalen.

Jag går fram till Liam och drar ner honom i soffan. Med benen runt hans midja och pannan mot hans axel suckar jag tyst. Liam lägger armarna om min midja och lägger sitt ansikte mot min hals. Hans andetag kittlar mjukt mot min hud och jag ler lite. Plötsligt gäspar jag och alla skrattar lite.

 "That's the clock?" frågar jag.

 "Ehm... Four" svarar Harry.

Zayn kommer tillbaka och alla ser mot honom.

 "They will try to get away all the fans, but if they doesn't move, we'll move the concert and go away from here" säger han och killarna ser lite besvikna ut.

 "Think about all the fans that have look forward to this" säger Niall och jag ser på honom.

 "Yeah, but I don't think they would like that you guys went out now to get inside that building" säger jag och alla nickar gillandes. "I'll go and rest for a moment" fortsätter jag och reser mig upp.

 "I'll wake you up later" viskar Liam och kysser mig.

Jag nickar och går sedan till sovsalen. Där drar jag av mig mina kläder och drar på mig ett par pyjamasbyxor och ett linne. Sedan lägger jag mig i sängen och sluter ögonen. Det är omöjligt att somna med fansens eviga skrikande och bankande, men det är skönt att bara kunna ligga där.

Plötsligt hör jag dörren till sovsalen öppnas och steg mot sängen hörs. Liam sticker in huvudet mellan "gardinerna" och ler gulligt.

 "Can I join you?" frågar han och jag ler.

 "'You don't even have to ask that" ler jag och han ställer sig upp igen, antagligen för att byta om.

När han kryper in igen har han på sig ett par pyjamasbyxor och utan tröja. Han lyfter på täcket och lägger sig bredvid mig. Jag lägger mig med magen emot hans och han trycker mig emot sig.

 "I love you" viskar han och pussar min panna.

 "I love you too" viskar jag och lutar pannan mot hans nakna bröst.

Jag drar mina fingrar upp och ner för hans magrutor och han drar fingrarna fram och tillbaka på min rygg. Sakta, försiktigt och smidigt lägger jag mig halvt över honom med huvudet på hans bröst och ena benet emellan hans (misstolka inte). Min arm lägger jag runt hans midja och han drar sin armn under mig och runt min midja så jag kan ligga på hans arm istället. Jag ser upp på hans profil och ler lite. Han ligger med andra armen på kudden och handen under huvudet. Han stirrar rakt upp i "taket".

 "Why are you staring at me like that? It's creepy" flinar han, men släpper inte blicken ifrån "taket".

 "It's not creepy, it's romantic. And I want to look at my beautiful boyfriend" ler jag och pussar hans kind.

 "You're beautiful. I'm more like... hot" flinar han och möter min blick.

Jag skrattar och kysser honom. Han drar upp mig över honom och lägger händerna på min rumpa. Jag flinar mot honom och drar mitt finger över hans kind.

 "You bad boy" flinar jag och han skrattar.

 "I just love my girlfriend" flinar han och jag fnissar.

Jag kysser honom snabbt och lägger mig bredvid honom igen. Han lägger sig mitt emot mig och drar armarna runt mig. När jag hör fansen skrika ord till mig utifrån stelnar jag till, och Liam märker såklart det. Han sätter sig på min midja med varsitt ben på varje sida. Det är läskigt, men hans ögon riktigt nålar fast min blick i hans ögon.

 "Don't listen to them, okey? They're just jealouse" säger han och jag vänder blicken mot väggen utan att säga något. "Ellinor!" säger han allvarligt och tar tag i mitt ansikte. "Promise me" säger han när han borrar fast mina ögon i hans.

 "I can't promise that. It would be different if it was one person, then I would laugh about it. But it is a thousands of people out there that hates me" säger jag och han flyttar sitt ansikte mot mitt.

 "Please, Ellie. I can't handle walking around knowing that you feel bad when I can't do anything about it" säger han sorgset.

 "You are helping me all the time, Liam, even if you don't know it" säger jag och kysser honom.

 "But you have to promise to tell me if you're really sad. I don't want to see my angel sad" säger han och jag ler mot honom.

 "Promise!"

Han skrattar åt min pipiga röst och pussar min näsa. Jag fnissar innan jag puttar ner honom ifrån mig.

 "I actually came here to rest" flinar jag och han ser oskyldigt på mig.

 "Sorry" säger han generat och jag skrattar lite.

Jag kryper mot honom och sluter ögonen. Sedan somnar jag snabbt, trots allt skrikande och bankande. Jag tror det beror på att Liam ligger bredvid mig.

-----------------------------------------------


Tack för alla kommentarer! Ni är underbara!!

Tror faktiskt att jag lägger ut kapitel 22 ikväll också... Har nämligen det kapitlet klart i utkast OCH håller på med 23 ;) Vad säger ni?! Ett till ikväll eller?!

 
 
Matilda

Matilda

1 juli 2012 21:32

Mera!!! Jättebra :)

http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Julia

1 juli 2012 23:15

Jaaa lägg ut ett till snääällaa! <33

 
Ingen bild

Felicia

1 juli 2012 23:48

Snälla snälla ett till idag elr åtminstone så fort som möjligt :-D längtar efter fortsättningen =)

 
Ingen bild

JoJo

2 juli 2012 22:21

Asbra!<3 JätteJätteJättebra!:);D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards