onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Kapitel 8

Av Wilma - 24 maj 2012 17:38

Ellinor


Jag stelnar till. Vänta... Båda gillar mig? Toppen! Ännu ett problem i inkorgen! Jag lägger ena handen på min panna och andra på min midja.

 - So... You both like me? viskar jag och de nickar stelt.

 - I guess so... säger Louis och sneglar mot Liam vars ansikte är hårt som sten.

 - I... säger jag och suckar.

Jag har inget att säga. Så varför är jag kvar här? Jag lämnar rummet och går till mitt sovrum. Precis när jag ska stänga dörren hejdar jag mig när jag hör någons röst.

 - You can't like her! ryter Louis.

 - I can't control my feelings, hör jag Liam muttra.

 - But you truly can't like her! snäser Louis.

 - Louis! Calm down! säger Harry högt.

 - But I like her more than him!! ryter Louis.

 - How do you know?! I think I love her, Louis! fräser Liam.

 - Guys! Seriously! How will it go with One Direction if you two keep on fighting?! utbrister Harry.

 - You can't let a girl destory this. If you can't let her decide, I think you both should let her go, säger Zayn.

 - Zayn's right. You have no idea how Ellie is feeling. She maybe just like one of you, what are you going to do then? säger Niall.

 - What should I do then?! All I know is that I like her! A lot! More than any other girl in the whole world! utbrister Liam.

Orden går direkt till mitt hjärta. Det rör mig verkligen. Att veta att han älskar mig. Älskar jag honom? Älskar jag Louis? Gillar jag någon av dom ens? Eller har jag bara inbillat mig? Kanske är det för mycket på en gång och jag bara inbillar mig att jag gillar dom.

Mina tankar avbryts av att dörren smälls igen. Jag kniper ihop ögonen och sväljer hårt. Om One Direction någonsin splittras, så är det på grund av mig. Skulle jag inte varit här, skulle allt vara som vanligt.

När jag går ut till vardagsrummet är det bara Niall som sitter där. Han sitter med huvudet i händerna och jag hör honom snyfta. När han hör mig komma ser han upp på mig och torkar tårarna.

 - Oh, hi, säger han hest.

 - I'm sorry, viskar jag och känner tårarna tränga på bakom ögonlocken.

 - It's not your fault, säger han och drar ner mig bredvid honom.

 - Yes, it is! They are in love with ME, Niall, not anyone else. So this is no ones fault but me, säger jag.

 - Don't think it that way. Harry and Zayn are talking with them right now, and I got the honor the be with you, ler han och jag skrattar till.

 - That's not the funniest, ler jag.

Han skrattar lite och vi sätter på en film. Det är en humor film, så vi lyckas faktiskt skratta lite då och då. Tänk om jag faktiskt har förstört One Direction, det engelska/irländska pojkbandet. Tänk om dom verkligen splittras på grund av mig. Fatta hur mycket hat jag kommer få om jag får EN att lämna bandet. Fan asså... Varför?

 - Hey, Ellie, don't think about it. It will be okey, ler Niall och jag suckar.

 - What if it's not, what if this is the end of One Direction? What if it's my fault? Or, it is, but anyway... You would hate me, Harry an Zayn would hate me, your fans would hate me. Tell me one person that wouldn't hate me for that! säger jag.

 - Well, I wouldn't, säger han allvarligt.

 - What? säger jag.

 - Well, it wouldn't even be your fault. You can't decide who you fall in love with, so this isn't Liams fault, it isn't Louis fault and it's absolutely not your fault. So why would I be mad at you, Louis, Liam or anyone else? säger han.

 - Well... säger jag, men vet inte riktigt vad jag ska säga.

Han ler lite och kramar mig. Jag kramar tillbaka och sedan ser jag på honom. Han ser ganska ledsen ut, även om han ler. Plötsligt knackar det på dörren. Förvånat reser jag på mig och öppnar. Där ute står Louis.

 - Louis, I... börjar jag men han avbryter.

 - I shouldn't be here. I can't be here. Liam feel so bad when you aren't there. And I don't know what to do, because I love you, as much as he love you. So now I ask you, do you like someone of us? säger han snabbt.

 - I don't know.... stammar jag och hans ögon fylls av tårar.

 - Okey then... Tell me when you know, säger han, vänder sig om och går.

När jag inte ser honom längre stiger klumpen i halsen, men jag tvingar tillbaka den. Jag vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag få reda på vem jag gillar? Varför får jag vibbar när jag är nära Liam? Är han den rätta? Den enda killen i mitt liv? Eller är det Louis.

 - Ellinor, säger Niall och lägger handen på min axel.

Jag bryter inte blicken som är fastspikad på stället där jag såg Louis sist. Niall får bokstavligen dra in mig i lägenheten. Han hjälper mig till sovrummet där han bäddar ner mig.

 - Niall... viskar jag när han är på väg därifrån.

 - Yeah? säger han och ser på mig ifrån dörröppningen.

 - I'm in love with one of them... I just don't know who... viskar jag och somnar sedan.


När jag vaknar på morgonen skiner solen rakt i mitt ansikte. Jag sätter mig upp och sträcker ut armarna.

Är Niall kvar eller åkte han hem igår? Sakta reser jag mig upp och drar på mig ett par jeans och en svart tubtop. Mitt hår samlar jag och sätter upp det i en hög tofs. Sminket skiter jag i. Det är ju bara jag här, eller kanske Niall, men ja... Jag reser på mig och går ut till köket.

Runt bordet sitter Nialll och Zayn. Det pratar tyst och ser riktigt allvarliga ut.

 - What's wrong? frågar jag hest och tar fram lite fukost.

 - Uhm... Louis never came home last night, säger Zayn och jag stelnar till.

 - And Liam?

 - He's in his apartment. But he doesn't say that much. He really like you, säger Zayn igen och ser allvarligt på mig.

 - Well, Louis do too! But that the hell should I do?! I don't know who I like the most, säger jag och Niall ser lugnande på mig.

 - Take the day as it comes, don't care about the future, säger han mjukt.

 - That's hard when I don't even know where Louis is.

Plötsligt ringer Zayns mobil och han svarar.

 - Oh, hi Harry, säger han.

Han tystnar ett tag. Antagligen lyssnar han på Harry. Hans ögon blir mer och mer oroliga. Jag tar en tugga på min macka och dricker lite juice.

 - You gotta kidding me, mumlar han. 

 - What? säger jag.

 - Of course we will, we'll be right there, säger han och lägger på.

 - What is it? frågar Niall oroligt.

 - It's Liam...

 - What is it with Liam? frågar jag snabbt och oroligt.

 - He's feeling really sad and he have locked his door. And Harry saw him bring a razor...

--------------------------------------------------------------------------


Förlåt för den usla uppdateringen!

 Har varit borta hela helgen, var i min båt, så jag har inte kunna uppdaterat. Men här har ni kapitlet!!

Tack för alla kommentarer!

 
 
Felicia

Felicia

28 maj 2012 09:08

Asså shit shit shit, vad händer egentligen??
Du måste verkligen skriva så fort du har tid för detta är sjukt bra :D <3

http://directiondream.bloggplatsen.se

 
lea

lea

28 maj 2012 12:35

OMG såå bra!!! vill veta vad som ska hända!!! Nu!
Älskar din novell!!

http://seeyousmile.blogg.se

 
lea

lea

28 maj 2012 13:43

Skulle du vilja länka min novellblogg.. i din blogg ? Vi gör ett länkbyte, om du vill :)

http://seeyousmile.blogg.se - Skulle betyda mycket om du ville göra ett länkbyte.

SOm jag i tidigare kommentar, ÄLSKAR din novell!

http://seeyousmile.blogg.se

 
Ingen bild

JoJo

29 maj 2012 14:00

Oh, noooo....

 
Ingen bild

Hilda

12 juli 2012 08:36

SNÄLLA! KAN DU DUBBELKOLLA DIN STAVNING!!! Grammatiken i engelskan är också fel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards