onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Kapitel 39

Av Wilma - 18 april 2012 18:45

 - Guess who get married tomorrow! IT'S YOU GUYS!!!!

Mysigt sätt att vakna på. Någon hoppar på mig och jag antar att Niall också ligger bredvid mig.

 - Get of me... mumlar jag och snurrar runt så jag ligger på mage.

 - Hey! You're getting married tomorrow!! Be happy!! utbrister Danielle och jag muttrar.

Niall lägger armen om mig och drar mig intill sig. Han pussar min kind och tar min hand.

 - Awww!! utbrister de andra.

Louis lägger armarna om Harry och lotsas gråta.

 - They are growing up so fast!! snyftar han och Harry snyftar med honom.

Alla börjar skratta och Eleanor puttar undan Harry på skoj.

 - That's actually my boyfriend! säger hon ironiskt och alla skrattar åt dom.

Men jag stänger ute alla röster. Allt som snurrar i min hjärna är bröllopet. Imorgon är det dags. Idag ska vi ha möhippa och killarna ska ha svensexa. Vi tjejer har redan bestämmt oss för att gå på spa. Killarna... Ja, Gud vet vad dom ska göra.

 - Niall, you actually have to leave, now, säger Danielle och jag fnissar.

Efter en stund är alla killar borta och vi tjejer bestämmer oss för att först beställa en drömfrukost till hotellrummet, shoppa och sedan gå på spa. Så Eleanor ringer roomservice(?) och jag drar på mig ett par mjukisar och ett linne. Mitt hår som står rakt ut borstar jag igenom och sätter upp det i en tofs.

Det knackar på dörren och Danielle öppnar.

 - Thank you, ler hon och en kille med vit kavaj och svarta finbyxor kommer in med en vagn.

Han ställer den vid vardagsrumbordet och bockar lite innan han går ut. När han stängt dörren brister Eleanor ut i asgarv. Jag, Danielle och Cilla ser konstigt på henne,  men hon fattar ju inte det, utan forstätter skratta.

 - Okey, what's so funny? frågar Cilla.

 - HAHA! Didn't you see?! He just... HAHA! skrattar Eleanor.

Hon lägger sig på golvet medan vi andra fnissar åt henne och ställer fram frukosten på bordet. Eleanor lugnar sig så småningom och äter tillsammans med oss.

Efter den gudomligt goda frukosten drar jag på mig ett par jeansshorts, ett vitt linne och en rosa/vit H tröja. Håret flätar jag i en lös fläta och lägger den på höger axel. Sminkningen blir lite naturlig: mascara, puder och läppglans.

 - We got something for you, säger Cilla och jag vänder mig mot dom.

Det är en brosch med en bricka där det står I'm getting married Get out of my way. Jag skrattar men sätter den på linnet. Tjejerna tar på sig lite roliga accessoarer som en knallrosa, fjädrig halsduk, en krona och lite annat. Jag drar på mig mina rosa Converse och vi tar hissen ner till entrén. Vi börjar gå mot staden.

Solen skiner och riktigt bränner på huden. Men det är skönt. Kanske lyckas få en solbränna tills imorgon.

Snart kommer vi fram och börjar med att gå in till någon affär som jag faktiskt inte minns namnet på. Men den har riktigt fina kläder! Klänningar i alla möjliga färger, tröjor med olika tryck, linnen, strumpbyxor, kavajer: allt! Där köper jag ett linne och ett par jeans. De andra köper lite olika saker.


 - Danielle! Are you coming?!

Vi är tillbaka på hotellet och vi tjejer är samlade i mitt och Nialls hotellrum. Vi gör oss redo för att åka till stadens bästa spa. Killarna har vi inte hört något ifrån. Danielle tar lite extra lång tid på sig, så vi andra väntar vid dörren. Men snart kommer hon också och vi åker till byggnaden.

Snart ligger vi på varsin typ... Bår med en handduk över midjan och neråt. Just nu masserar tjejerna våra ryggar. För en stund sedan var det ansiktsmassage. Efter den här massagen ska vi gå till ett lerbad. Efter det ska vi få manikyr och pedikyr "behandling". Men sedan vet jag inte mer. Tror vi skulle basta.

 - So... Are you nervous? frågar Danielle.

 - Yes, I mean, that's normal, right? Why shouldn't you be nervous about your wedding? säger jag och fnyser lite och de skrattar tyst.

 - I think that's absolutely normal. Beacuse that's the day that change your life, säger Eleanor och jag ler lite.

 - Yeah...


När vi kommer tillbaka till hotellet hänger det något svart skynke på en krok på väggen i en galje.

 - It's the dress! piper Cilla.

Jag går fram till den och öppnar sakta dragkedjan. Klänningen är istoppad i plast. Men man kan fortfarande se diamanterna på toppen och spetstyget på kjolen.

 - Should I test it? frågar jag och de nickar.

 - Yes!!

Sakta tar jag ner klänningen och går in till badrummet. Jag drar av mig mina kläder och hoppar i klänningen, riktigt försiktigt. När den sitter på kroppen ser jag mig i spegeln. Toppen från brösten och ner till naveln sitter tajt tillsammans med några diamanter, medan kjolen är slät men böjer sig ändå utåt på något sätt. Inte puffigt som en typisk prinsessklänning, utan den bara hänger slappt så det blir som ett släp efter på drygt en meter, kanske lite mer.

 - Come on, Tiffany! We also want to see it! ropar Danielle utifrån.

Jag öppnar dörren och går ut. De tappar andan och jag går fram till spegeln på väggen. Tårarna stiger i ögonen och jag ler stort.

 - Oh, you're so beautiful!! utbrister Eleanor och jag fnissar och torkar tårarna.

 - Yeah... ler jag och Cilla ser gulligt på mig.

 - You should take that of, we don't want something to happen to it, ler hon och jag ler tillbaka.

 - Yeah, you're right.

Jag tar av mig den och hänger upp den igen. Istället tar jag på mig ett par pyjamasbyxor och ett linne. Tjejerna tar också på sig pyjamas och vi sätter oss i soffan tillsammans med två täcken och sätter på Dear John. Vi gråter allihopa lite då och då. Det är så sorligt när John hälsar på sin pappa och läser det där brevet.


 - Goodnight girls! säger Cilla och alla svarar samma sak.

Jag delar sängen med Cilla medans de andra två sover i soffan. De somnar ganska snabbt, men jag har svårt att sova. De har tjatat om att jag ska sova som en stock, men det är inget jag kan välja. Men efter många minuter somnar jag tillslut.


 - What did I say about sleeping well? säger Eleanor när hon ser mina mörka ringar under ögonen nästa morgon vid frukosten.

 - Sorry, I had a nightmare and then I couldn't sleep, ursäktar jag.

 - It's okey, we can fix that, ler Danielle.

Vi äter en lång frukost och sedan går vi till hotellrummet. Danielle beställer en limousin som ska ta oss till strandhuset där vi ska fixa i ordning oss. Så vi tar med allt och hoppar in i den vita limousinen. När vi sitter där inne tar vi varsitt glas champange och skålar för mina sista timmar i friheten. Vi skrattar nästan hela vägen, men jag måste erkänna att jag är riktigt nervös.

Kommer mamma vara här? Kommer hon vara arg? Kommer hon gråta?

Alla frågor flyger runt i mitt huvud.

När vi kommer fram tar vi alla saker och går in till strandhuset. Nialls mamma Maura kommer och kramar oss alla. Hon ska hjälpa mig och de andra med håret och sminkningen. Jag, Eleanor, Danielle och Cilla slå oss ner i varsin stol. Maura, Eleanors mamma, Danielles mamma och Cillas syster kommer och börjar fixa oss. Maura får fixa mig. Hon är i alla fall en av de viktigaste gästerna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


KOMMENTERA!

Nästa kapitel kommer handla om bröllopet. Men jag ska fortsätta novellen efter det.

LOVE U ALL

 
 
Stina

Stina

18 april 2012 19:39

Jätte bra!! Skriv en bok! x) <3

http://onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Wilma

18 april 2012 19:53

Haha, tack du ;) Har funderat på det xI

 
Ingen bild

JoJo

19 april 2012 17:29

Åh, så himla jättebra:D Och så bra att du ska fortsätta med novellen sen;) Du har "bara" skrivit 39 kapitel, men det har hänt så mycket ändå:) Och håller med Stina, skriv en bok, skulle absolut köpa den;) <3 yaXP

Wilma

19 april 2012 20:16

Aww, tack!
Haha, det känns bra att veta att någon skulle köpa min bok (om jag nu skulle skriva en...) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards