onedirectiontolove

Alla inlägg under mars 2012

Av Wilma - 14 mars 2012 11:09

 - Tina?! But I would never do that! I love you Tiff, only you! Utbrast jag.

 - Promise? Grät hon och jag drog in henne i min famn.

 - I promise... Viskade jag.


Harry


Shit... Jag kan inte sluta tänka på henne. Hennes vackra hår, och gudomligt vackra ögon. Hennes fina kropp.. Fan asså. Bara sluta tänk på henne! Hon gillar dig inte! Inte på det sättet. Jag måste komma över henne, snabbt. Annars kommer allt det här att sluta i katastrof. Allt kommer bli kaos på grund av mig, om jag fortsätter såhär.

Hur sa jag klara mig utan att ha henne i mina armar? Hur ska jag överleva utan henne? Utan att veta att hon är min? Fast, så svårt kan det väl inte vara? Jag har klarat mig utan henne fram tills nu, och borde klara det längre... Right?

Asså Gud Harry, sluta tänka så mycket! Sluta tänk på henne! Men det går inte... Sluta!!

Jag skrattade till. Är det ens möjligt att bråka med sina egna tankar? Well, Harry, du är annorlunda.

Men den där tjejen är omöjlig att få ur mina tankar. Tjejen vid namn Tiffany Jones...


Cilla


Killarna hade ledigt idag, så vi bestämde att alla skulle gå över till oss och vi skulle ha någon slags... Lära-känna-varandra-kväll/dag. Eftersom Tiffany inte fick lämna lägenheten så hade vi inte så mycket att göra. Men vad gör man inte för sin bästa vän? Liksom, skulle kännas riktigt elakt om vi andra gick ut och lämnade Tiff ensam. Det var inte ens ett alternativ.

Men vi hade turen med oss. Hennes doktor ringde och sa att Tiffany skulle komma dit i morgon för att se hur det har gått och så. Efter det skulle allt bli som vanligt, om allt läkte som det skulle förstås.

Just nu satt jag, Harry, Zayn, Niall och Tiffany i soffan i "vår" lägenhet. Tina, Louis och Liam var på affären för att köpa lite snacks och grejor till tacos. Tiffay och Zayn fick äta något annat, eftersom båda var veggisar (vegetarianer). Det var ganska konstig stämning i rummet. Harry satt och kollade på Tiffany som om han inte visste att hon visste det. Men Harry var om fast. I sin egen bubbla som inte gick att spräcka. Tina satt bara tyst och såg sårad ut. Eller, hon var sårad. Hon gillar ju Harry fortfarande och jag tror att alla i rummet märker att Harry gillar Tiffany.

Oh boy... Det här kan inte sluta bra...


Niall


Harry satt och verkligen stirrade på Tiffany. Det märkte alla. Men jag kunde inte undgå att kolla på Tina. Hon satt ihop krupen i ena kanten av soffan med armarna om benen. Hennes vackra, blonda hår hängde ner för henne ansikte och... Nej Niall! Vad håller du på med. Du har tjej! Tiffany, inte Tina. Tiffany! Jag lovade att aldrig lämna henne. Jag lovade att bara hålla mig till henne. Jag kan inte ens tänka mig hur ledsen Tiffany skulle bli om jag gick över till Tina. Det skulle jag aldrig klara av. Men samtidigt är jag tveksam för vad jag känner för dom. Gillar jag Tina? Gillar jag Tiffany?

De andra kom in genom dörren och kände direkt av spänningen. Men den löstes snabbt upp. Alla började prata och skratta med eller åt varandra. Men under hela kvällen kunde jag inte sluta kolla på Tina då och då. Eller, då och då. Mest hela tiden. Hon kollade på mig också ibland. Hoppas bara inte Tiffany märkte något...


Tiffany


 - Kommer ni ihåg när Niall såg Nandos och han skrek "mat" över hela torget. Alla stirrade på oss och ja... Det hamnade i tidningen nästa dag med rubriken: Niall Horan Loves Food? Berättade Louis och alla skrattade.

Jag hade svårt att skratta. Dels för att det gjorde ont i bröstkorgen och delvis för att Niall under hela kvällen kollat på Tina. Tänk om han ljög igår? Han kanske gillar Tina? Han kanske gillar henne mer än mig.

Harry har kollat på mig också under hela kvällen. Det är obekvämt. Känslan av iakttagelse är verkligen obekväm. Den känslan gör mig stel.

Vad är det som händer här egentligen? Jag är ihop med Niall, men Harry gillar mig och har nyss dumpat Tina, Niall gillar Tina med lovade att aldrig lämna mig. Vilken röra... Jag tycker synd om de andra som blir påverkade av det här. Det här skulle ju vara en vanlig rolig kväll med vännerna, eller flick/pojkvännerna. Det kommer nog sluta i katastrof...


 - Godnatt tjejer! Log Louis och lämnade lägenheten med Liam efter sig.

Vi ropade godnatt och kramade sedan Niall, Harry och Zayn. Efter att Cilla kysst Zayn gick hon upp till sitt rum medans Zayn lämnade lägenheten.

 - Godnatt, Niall, log jag och kysste honom.

 - Godnatt, svarade han efter att ha besvarat min kyss svagt.

Han gick sedan fram till Tina och kramade henne hårt. Väldigt hårt. Jag svalde och kramade sedan Harry. Han viskade godnatt och lämnade lägenheten. Niall gick också efter att ha gett Tina ett leende, men utan att ha gett mig en ända blick...

_____________________________________________


FÖrlåt för kort!! Men just nu har jag ingen lust att skriva längre...

Kommentera på!!!

LOVE U GUYS!

Av Wilma - 13 mars 2012 17:33

Först och främst vill jag be om ursäkt för min dåliga uppdatering...

Men jag är sjuk och just nu har jag verkligen ingen lust att skriva något alls. Vi får se när nästa kapitel kommer...

Tack till er som stannar kvar och väntar på nästa!

Älskar er verkligen!

Ni är de bästa läsarna någonsin!

Utan er är jag ingenting! Jag skulle aldrig börja lägga ut kapitel om ingen läste.

Ni som själva har novellbloggar vet hur glad man blir av en ända kommentar! En kommentar betyder väldigt mycket! Att vet att någon tycker om det jag skriver gör mig väldigt glad!

Så tack igen och ja... Vi får se när nästa kommer!

CHAO

Av Wilma - 9 mars 2012 19:38

Cilla


När jag vaknade kände jag hur Zayn fortfarande hade armen om mig. Försiktigt vände jag mig om och såg på hans vackra ansikte. Hans ögon var stängda, men man såg hur de fladdrade lite. Med ett leende smekte jag hans kind.

 - Hoppar du hoppar jag... viskade jag och fortsatte kolla på hans sovande ansikte.

 - Vi är olika, som eld och vatten. Därför passar vi ihop, som Jing och Jang... Viskade jag vidare och tog hans slappa hand.

 - What are you talking about? Viskade Zayn och öppnade ögonen.

Jag hoppade till. Överraskad över att han var vaken. Jag log lite och mötte hans vackra ögon som såg rakt igenom mig. Ibland tror jag att han kan läsa mina tankar, se mitt förflutna... Men det är ju omöjligt.

 - Nothing. Log jag och kysste honom.

 - Cilla, tell me. Log han och drog mig intill sig.

 - Just some things in Swedish.

 - Well, I got that one. But what does it mean? frågade han och jag fnissade.

 - The first thing, Hoppar du hoppar jag, means like... You jump, I jump. It sounds so weird in English, but it sounds better in Swedish. And the other thing, Vi är olika, som eld och vatten. Därför passar vi ihop, som Jing och Jang, means We're different, like fire and rain. That's why we fit together, like Jing and Jang. Förklarade jag och han log.

 - Say that first thing again, bad han och jag log lite.

 - Hoppar du hoppar jag.

 - Hoppar du hoppar jag, sa han sakta med en riktigt brytning.

Jag var tvungen att skratta lite. Det lät så gulligt när han sa det! Men han var riktigt duktig för att vara "amatör".

 - What? flinade han.

 - It sound sooo cute when you say it, log jag och kysste honom.

 - Naah, I don't know about that, log han och kysste mig tillbaka. Teach me some more Swedish.

 - What do you wanna learn?

 - Like... You're beautiful.

 - Aww, thanks, skojade jag och han skrattade. In Swedish that's litterally, Du är vacker. But I think the most of us say Du är gullig. Sa jag och han log.

 - Du är vacker. Sa han med brytning och jag log stort.

 - Du är sååå söt. Log jag och han såg konstigt på mig. That means You're sooo cute. Översatte jag och han skrattade.

 - Well, thanks.


Vi gick upp efter ett tag och satte oss vid bordet med de andra som var vakna, Tina och Louis. Tina skrattade åt något som Louis sa medans han försökte äta sin macka.

 - Goodmorgon! Sa Zayn och jag skrattade.

 - What?! Have you also turned into one of those Swedish people?! I thought we where friends! Utbrast Louis dramatiskt, men ironiskt.

 - Well, you can also learn. It's easy. Hoppar du hoppar jag.

Jag flinade åt det han sa. Under hela frukosten så pratade jag med Tina på svenska. Killarna gissade var vi pratade om, men det gick inte så bra.

 - OH! You're talking about a cat!! Utbrast Louis högt och vi såg på honom alla tre. What? Fortsatte han och alla började asgarva.

Seriöst, asgarva. Tina la sig på golvet och vek sig av skratt medans jag satt med huvudet mot bordet och skrattade högt. Zayn satt bara och klappade Louis på axeln medans han försökte hålla sig för skratt. Men det gick inte, så han brast ut i asgarv han med. Snart kom Liam ner och kliade sig i nacken.

 - Shut up. There's people that trying to sleep. Mumlade han och hällde upp juice i ett glas.

 - Well, try to tell those people that. Sa Louis och vi skrattade mera.

Asså, snacka om BÄST humor... NOT!

Efter frukosten så kom Harry ner. När Tina såg honom blev hon stel och spänningen låg tät omkring oss.

 - So... We guys are going to have a concert tonight and a interview in some hours. But do you like to come to the concert? Sa Louis.

 - We would looove to, but we can't just leave Tiffany here. That would be mean. Sa jag eftersom Tina inte svarade.

 - Oh, yeah, right... I forgot that. Sa Louis och såg skamset ner.

 - That's alright. Sa Tina.

 - But... what are you guys doing tomorrow then? Sa jag och de såg på varandra.

 - Ehm... First we have an photoshoot, then two interviews and then we have one concert. Svarade Liam.

 - Okey... Sa jag lite besviket.

Jag ville vara allihopa snart. Det känns som om killarna inte har tid att vara med oss längre. Visst, vi behöver inte vara varje dag. Men liksom, det känns som om de kommer bli större och större, och snart har dom ingen som helt tid för oss längre. Bara rena tanken gav mig mardrömmar. Om jag fick välja skulle jag vara med Zayn hela tiden. Bara ligga i hans famn. Känna hans närhet hela tiden. Det kommer aldrig hända, men man får väl ha drömmar?


Niall


Jag vaknade av att Tiffany kved bredvid mig. Snabbt öppnade jag ögonen och såg att hon hade slutna ögon och vred sig oroligt om, fram och tillbaka.

 - Hey, honey. Wake up. Sa jag och skakade henne försiktigt, men det hjälpte inte... Honey! Time to get up! Come on! Sa jag oroligt och slog henne löst på kinderna för att få henne att vakna.

Hon skrek till och satte sig spikrakt upp. Jag var tvungen att rygga tillbaka snabbt för att hon inte skulle slå till mig. Hon andades snabbt och tungt och hon var lite svettig. Hon började gråta, så jag drog in henne i min famn.

 - Shh... It was just a nightmare... Viskade jag och kände ur hennes hjärta slog fort.

 - Promise me to never leave me alone... Grät hon och jag såg henne i ögonen.

 - What?! Why wouold I ever do that?

 - I dreamed that you where.... Leaving me... You walked away with... With... Började hon men avslutade aldrig. Hon började gråta mer istället.

 - With who? Sa jag försiktigt och hon såg rakt på mig.

 - Tina...

_________________________________________________________


Kommentera på bara!!

Kom hem från Stockholm tidigare idag...

Igår var jag på genrepet för mellon och sedan gick vi på Ulrik Munthers signering... Så söt asså ;)

Vad tycker ni om novellen hittils?

Bra? Dålig? Mellan? Skitbra? Skitdålig? Inte värd att läsa?

Vill veta EXAKT vad ni tycker om novellen!!

Av Wilma - 8 mars 2012 20:20

Tiffany


När filmen var slut så hade jag fortfarande riktigt ont i bröstkorgen. Det sved, stack och brände. Som om det var rena helvetet där nere... Jag mådde illa också, så jag bestämde mig för att bara ligga i sängen resten av dagen. Cilla hade blivit bättre, så de skulle på stan. Det gjorde mig inget. Jag kunde ju ändå inte hålla kvar dem här bara för att jag inte kunde gå ut och göra saker.

Jag la mig på sidan och kände hur något steg i halsen. Snabbt sprang jag till badrummet och spydde som vanligt. När jag spytt klar för det gången torkade jag munnen med papper och spolade. Sedan sköljde jag munnen och spottade ut  flera gånger i handfatet.

När jag kom tillbaka till mitt rum så försökte jag förgäves med att somna, vilket gick delvis, men såklart var någon jävel tvungen att sms:a... Men när jag såg namnet på skärmen kunde jag inget annat än att le.


Niall<3

Hello my love! How are you? Tina said that you felt worse? Should I come home and take care of you? XoXoo<3

 

Jag log lite. Han är väl för gullig! Skulle offra en dag i studion för att vara med lilla mig...


Tiffy<3

Hello dear! I'm pretty good... Or, I lied. Sorry! I feel terrible! My ribs hurts and I throw up all the time. It's like my own little hell... No, you really don't need to! I can take care of myself, you know. But thanks for caring!! XoXooo<3

 

Medans jag väntade på hans svar la jag mig på sidan igen med mobilen bredvid mig i sängen. Med slutna ögon såg jag Nialls vackra ansikte framför mig. Hans otroligt blåa, vackra ögon. Hans gudomliga leende och... Allt! Plötsligt plingade det i mobilen och jag läste messet.


Niall<3

Should I take you to a doctor? Maybe something is wrong. I can call a doctor if you want? XoXoo<3

 

Med ett litet leende började jag knappa in ett svar.


Tiffy<3

No, that's just needlessly. Maybe they are just about to grow together again and then everything will be like before!! But I need to sleep now... Text me when you're home again. XoXo<3

 

Niall<3

Okey... Text me if you change your mind! Oh, sorry if I disrupted you! Of course I do hun! XoXo<3

 

När han svarat en sista gång låste jag mobilen och la den på sängbordet. Sedan slöt jag än en gång ögonen för att sova. Den här gången gick det hela vägen.


Jag vaknade med ett ryck av att mobilen plingade till. Med kisande ögon låste jag upp mobilen och läste messet.

Niall<3

Home now! Can I come over?<3

 

Tiffy<3

If you want... I'm not that funny to be with, right now... But if you really, really want, you can come<3

 

Niall<3

Okey... I'll be there in one... two... three<3

 

Dörren öppnades och stängdes. Jag flinade. Snyggt jobbat! Snart hördes steg i trappan och Niall kom in till mitt rum. Han har på sig beiga Chinos, en grå t-shirt och en blå tjocktröja med vita snören.

 - Hey hun!! Log han och gick fram till mig.

 - Hi. Log jag hest och han flinade.

 - Tired? Frågade han och kysste mig.

 - Yeah. And wear(sliten). Sa jag och suckade lite.

 - Awwe, little baby! I'll take care of you.  Log han och la sig bredvid mig i sängen.

Han la armen om mig och jag kröp tätade in mot hans bröstkorg. Mitt bandage började skava mot mitt skinn och jag kved till. Med en snabb rörelse försökte jag räta till det, men det funkade inte.

 - What's wrong? Sa Niall oroligt.

 - My bandage is hurting. Klagade jag.

 - Wait, I can fix it. Sa han och satte sig upp.

Han drog försiktigt upp mitt linne och rätade till bandaget. Jag rös. Hans händer var riktigt kalla, rena motsatsen till min varma mage. Han märkte det och log lite. Efter att ha pussat min mage så drog han ner linnet igen och vi la oss till rätta.

Efter en stund drog Niall av sig sin tjocktröja och t-shirt. Jag log lite och kröp in mot hans bröstkorg, än en gång.

 - I really love you Niall. Viskade jag medans jag gjode små mönster med mitt pekfinger på hans bröst.

 - I really love you to, Tiffy. Viskade han och började fingra med mitt hår.

Innan jag somnade slog jag en blick på klockan. Den var halv sju, så antagligen hade tjejerna kommit hem, eller så sov de hos killarna inatt.

________________________________________________

Vad tycker ni?

Förlåt för otroligt kort, men kan inte skriva mer nu... Men ja, hoppas ni gillar det!!

Enjoy ;)

Av Wilma - 6 mars 2012 19:09

Nästa dag    Tina

När jag vaknade plingade min mobil för säkert sextionde gången. Det var Harry. Trött tog jag upp mobilen och läste messet.

Tina, snälla förlåt mig! Jag ville inte såra dig! Men jag kan liksom inte kontrollera mina känslor... Jag vill bara vara din bästa vän som du kan lita på hela tiden. Den som alltid finns vid din sida. Snälla, förlåt mig!Xxx

Med en suck knappade jag in ett svar.

Harry... Jag är inte arg på dig. Liksom, man kan ju inte styra känslorna? Om jag inte är den rätta så kan ingen ändra på det. Jag vill jätte gärna vara din bästa vän! Men just nu behöver jag lite tid att "komma över dig". Hoppas du förstår... Du får inte tro att jag är arg på dig, för det är jag inte. Xxx

Jag låste mobilen och klev upp. Det såg ut att vara regnigt så jag drog på mig ett par gråa mjukisar och ett svart linne. Över det drog jag på mig en tjocktröja. Nere i köket satt Tiff och Niall. Tiffany hade på sig ett par mörkblåa mjukisbyxor, ett svart linne och en svart tjocktröja med ett One Direction tryck. Jag flinade.

 - Helloo lovebirds. Flinade jag och de fnissade.

 - Hello!

 - Vart fick du den där tröjan ifrån? Frågade jag henne på svenska och pekade på hennes tjocktröja.

 - Niall gav den till mig. Log hon.

 - Trevligt. Har han fler tror du? Sa jag och gick fram till kylskåpet.

 - Girls! I know you think I'm so hot that you can't stop talking about me, but please, speak english. Sa Niall ironiskt och vi skrattade.

 - If that's what you want, babe. Sa Tiff och kysste honom.

Jag log. De var sååå söta tillsammans! Men på något sätt gjorde det ont i mig att se dom tillsammans. Jag var avundsjuk på Tiffany. Inte för att hon hade Niall, utan för att hon hade en pojkvän som hon älskar, och som älskar henne. Att ha någon att kalla "min". Jag och Harry hade varit så. Men inte längre. Han har hittat en annan som han gillar mer än mig. Borde jag bli förvånad? Alla tjejer är bättre än mig. Jag tror inte att det finns en kille i världen som gillar mig. Visst, jag hoppas. Men jag tror inte. Det är faktiskt olika saker. Tro och hoppas alltså...

 - Tina! Hallååå??

Jag vaknade ur min tankekoma och skakade på huvudet.

 - Va?

 - Swedish, girls! Utbrast Niall och vi fnissade.

 - You'd just disappeared. Sa Tina och jag log lite.

 - Sorry. But I'm here now, right? Flinade jag och hon slog min löst på armen.

Efter fem minuter ungefär kom Cilla ner. Hon hade också på sig mjukisar - svarta - och ett rött linne, med en röd tjocktröja över. Det såg lite ut som om hon gick i sömnen. Hon såg också riktigt trött ut.

 - Wow, what happened to you? Flinade Niall henne och hon gav honom onda ögat.

 - Oh, shut up. Sa hon och satte sig ner.

Hon la huvudet i händerna och suckade högt.

 - Tjejer, jag har migrän. Muttrade hon och tog ett glas vatten.

 - Men varför gick du upp då? Då ska du ju ligga i sängen! Sa jag.

 - Du med, Tiff. Flinade hon och tog en tablett. Tiff lipade åt henne.  

 - Oh, jag vet! Vi kan ha en slappkväll, bara vi tre. Sa jag och de båda såg på mig.

Niall såg ganska fövrvirrad ut och vi skrattade åt honom, utom Cilla då som satt med pannan lutad mot bordskanten.

 - We thought that maybe we three - me, Cilla and Tiff - can have a movienight. Like... A girl night! Sa jag och han log lite.

 - Sure. Me and the boys need to work all day, and when we get home we'll go straight to bed. Sa han och jag log stort.

 - That's great! Log jag och alla nickade.

 - I need to go now, but... I'll see you guys tomorrow? Sa han och kramade mig.

 - Of course.

Han kramade Cilla löst och kysste sedan Tiff, för att sedan lämna lägenheten. Cilla la sig i soffan med Tiff medans jag plockade undan i köket. Jag hörde Tiff säga att hon mådde sämre idag. Hon hade riktigt ont i bröstkorgen och hon frös jätte mycket. Innan jag gick in till dem hämtade jag täcken, kuddar och filmer. Jag slängde täckena och kuddarna på dem och sedan valde vi film. Medans de tjaffsade om vilken det skulle bli poppade jag popcorn, ställde fram glas, tog fram två Cola flaskor ut kylen och hällde upp chips i en skål.

 - Tjejer, jag måste springa ner och köpa godis, kommer snart. Sa jag och drog på mig mina skor, en jacka och tog fram ett paraply.

 - Okey! ropade de tillbaka.

Jag tog hissen ner och sprang ut i regnet med paraplyet över huvudet. När jag kom in i affären tog jag ner det och gick direkt till godiset. När jag plockat en full påse betalade jag och gick tillbaka. Men när jag gick ut i regnet gick jag in i någon. Det var en kille med blont hår, ganska krulligt och gröna ögon. Han var ganska lång också och hade ett stort smile på läpparna.

 - Oh, I'm sorry. Sa jag snabbt och han log.

 - It's okey. Log han och jag fortsatte gå över gatan till trapphuset.

När jag kom till lägenheten slängde jag av mig skorna och hängde upp jackan.

 - Vilken film blev det? Ropade jag när jag stod i köket för att hälla upp godis i en skål.

 - Taken! Ropade de samtidigt och jag log lite.

Jag har aldrig sett den filmen, men det är ju jätte många som tycker den är bra, så jag överlever nog i alla fall.


Cilla


När Tina kom med godiset tryckte vi på play och Tina kröp ner i mitten av oss. Jag låg med huvudet på ena armstödet och Tiff på andra sidan, på samma sätt.

Jag har sett Taken flera gånger, men den är lika bra varje gång. Så spännande!! Seriöst, verkligen värd att se. Fast den här gången var jag inte så koncentrerad. Jag messade med Zayn samtidigt. De andra verkade inte märka det, så jag fortsatte.

So... What R U doing? XoxoDJMalik<3

 

Watching a movie with tha girls. And U? XoxooCilla<3

 

Haha! How is that even possible? Watch a movie and text at the same time? I'm working with a new single XoxooDJMalik<3

 

Everything is possible if you just believe ;) But I have to stop now... Say hi to the boys from me!! XoxooCilla<3

 

I will. Enjoy the movie! XoxoDJMalik<3

___________________________________________________________

 

Vad tycker ni?? Bra? Dåligt?

Jag skriver inte att Liam eller Louis får en tjej för att de båda har ju flickvänner på riktigt... Kanske de andra också har, men ja, ni fattar ;)

Och jo, filmen Taken borde ni verkligen se! Den är typ AWESOME!! :)

XoXoooo

Av Wilma - 6 mars 2012 16:34

Har en ny omröstning i menyn!! Längst ner ;) Vill att alla röstar!! Det var väl typ bara det...

PUSS O KRAM

Av Wilma - 5 mars 2012 07:59

När klockan var halv sju så gick de andra över till killarna och jag drog på mig ett par midjehöga skinnshorts med en silvrig dragkedja på sidan och ett vitt lite genomskinligt linne som jag stoppade under shortsen. Sedan satte jag upp mitt hår i en hög, stram tofs. Sminkningen blev mascara, läppglans och lite ljusrosa ögonskugga. Sedan gick jag ner till vardagsrummet och väntade på pappa. Klockan blev tio i och pappa kom inte. Fem över, tio över, kvart över, tjugo över... Skulle jag vänta längre? Eller skulle jag kanske börja med middagen? Kanske hade han bara missat tiden? Jag reste på mig och började steka köttet. Sedan stoppade jag in klyftpotatis i ugnen och ja... Väntade.

Det har nu gått en och en halvtimme och pappa har inte dykt upp. Och ja, här satt jag. Ensam vid middagsbordet. Med en tung suck ställde jag undan maten och gick till mitt rum. Där drog jag av mig kläderna och hoppade in i duschen. Det varma vattnet rann nerför min kropp och droppade ner längst mitt ansikte. Efter att ha tvättat håret och rakat mig klev jag ut och drog en ljusrosa handduk runt min kropp. Efter att ha torkat mig så blåste jag håret och satte upp det i en bulle mitt på huvudet.

Jag drog på mig ett par mjukisshorts, ett vitt linne och en mjukiströja med kortärmar och luva. Sedan tog jag mobilen och gick över till killarna.

 - Oh, hi Tiff! What are you doing here? Frågade Liam och kramade mig vid dörren.

 - Dad didn't show up. Sa jag tyst och följde med honom till de andra som satt i vardagsrummet.

 - Hii Sweetheart!! Utbrast Niall och gick fram och kramade mig.

 - Hi baby. Log jag och kramade hårt tillbaka.

 - Wouldn't you have dinner with your dad? Frågade han förvånat och vi slog oss ner i soffan bredvid de andra.

 - Well,  yes. But he didn't show up.

 - Oh, I'm sorry. Sa han tyst och jag log lite.

 - Don't be. It's not your fault. Sa jag och la mig i hans famn.

Vi pratade inte mer om det utan pratade med de andra lite. Illamåendet kom tillbaka och jag sprang in till badrummet och låste dörren. Sedan lutade jag mig över toaletten och spydde.

 - Jävla hjärnskakning.... Mumlade jag för mig själv och spolade.

 - Tiffany, are you okey? Hörde jag Niall säga utanför dörren. 

 - Yes. Sa jag högt tillbaka.

 - Can I come in?

 - ...Yes... Sa jag efter en stund.

Jag låste upp och han klev in för att låsa dörren bakom honom. Sedan satte jag mig framför toaletten igen och Niall satte sig bakom mig.

 - I hate this... mumlade jag.

 - I know... Sa han och la armarna på mina axlar och började massera mig.

Jag spydde två gånger till och sedan gick vi därifrån. Efter att jag sköljt munnen då. Jag bestämde mig för att gå tillbaka till "min" lägenhet och Niall följde med. Direkt när vi kom in borstade jag tänderna och tog bort mitt smink. Sedan drog jag på mig en sovbh och ett linne. Niall satt på min säng med mjukisar och shirtless. Han höll på med mobilen, men när han såg upp log han mot mig.

 - You're so beautiul, do you know that? Sa han och jag kröp upp i sängen.

 - Nope. Because that would be a lie. Sa jag och puffade till kudden.

 - Stop it! You're the most beautidul girl on this world! But... You don't know you're beautiful. Sa han och sjöng sista meningen.

Jag rodnade och la mig under täcket. Han la sig framför mig och vi såg in i varandras ögon. Hans vackra blåa glittrade i ljuset från sänglampan som var tänd. De riktigt sken.

 - You've such a beautiful eyes. Sa jag och han log.

 - You to. Log han och kysste mig länge.

Det blev mer och mer passionerat och han la sig försiktigt över mig. Han tog händerna på min mage och jag mina bakom om hans nacke. Hans tunga gled in i min mun och min i hans. Jag drog honom nära mig, men han höll emot lite.

 - I'm afraid to hurt you. Viskade han och jag log lite.

 - Don't worry about that. Viskade jag och kysste honom igen.

Jag drog han närmre mig och han drog händerna upp och ner längst min mage. Jag kunde känna hur han blev mer och mer upphetsad, men ville jag? Var jag redo? Skulle det hända? Skulle han vara den första? När han började dra upp mitt linne puttade jag bort honom lite lätt, men han fortsatte.

 - Niall... Viskade jag men han fortsatte.

Jag puttade bort honom lite hårdare, men han brydde sig inte nu heller. Han drog mig närmre honom och jag kände hur det började göra ont i bröstkorgen.

 - Niall! Sa jag högre och puttade bort honom hårt ifrån mig.

Han "vaknade" till liv. Han såg ångerfullt på mig medans jag satt med ryggen mot sängstommen.

 - Tiff, I'm sorry! I didn't mean to hurt you! Sa han snabbt och jag såg tårarna i hans ögon.

 - It's okey... Sa jag tyst och han satte sig lite närmre. 

 - I mean it, Tiffany! I'm really sorry! Sa han och en tår rann nerför hans kind.

 - Niall, don't cry. Sa jag och kände gråten i halsen.

 - You didn't want to, I shouldn't have done it. Sa han och började gråta.

 - Niall! It's okey! Sa jag och kramade honom försiktigt eftersom det fortfarande gjorde ont i bröstkorgen.

 - No, it's not! I'm not a good boyfriend! A good boyfriend doesn't do stuffs that the girl doesn't want. Sa han och jag såg honom i ögonen.

 - Niall, do you see? I'm fine. Everything is okey. Sa jag allvarligt och han såg mig djupt i ögonen.

 - Promise?

 - I promise with my life. Sa jag och vi la oss ner igen.

Den här gången la han sig bakom mig med armen om min midja. Jag kunde känna att han var stel och nervös efter vad som hände.

 - Niall, don't worry. Viskade jag och vände upp huvudet så jag kunde se hans vackra ansikte.

Jag pussade honom snabbt och sedan slöt jag ögonen för att sova. Han började fingra med mitt hår och "masserade" mig i hårbotten. Jag rös. Så skönt! Hela jag  slappnade av och allt jag koncentrerade mig på var att känna hans varma andetag i min nacke. Människor behöver luft för att andas. Men jag behöver inte mina egna andetag, bara Nialls... Att veta att den bästa killen i världen är nära mig och andas är alt jag behöver. Att veta att han lever. Det är det ända som behövs. Allt annat spelar ingen roll.

 - I love you, Niall Horan. Viskade jag och han tog ett hårdare grepp om mig.

 - I love you to, Tiffany Jones.

_______________________________________________________________


Så... vad tycker ni? Vad vill ni ha mer av? Drama? Kärlek? Vänskap? KOMMENTERA!!

Av Wilma - 4 mars 2012 15:32

Två dagar senare/Tina


- So... What did you wanted to talk about? Log jag mot Harry som stod framför mig med ett nervöst ansiktsuttryck.

 - Ehm... You know, we've like dating for a while... Sa han och jag började le mer. Skulle han fråga?

 - Yes... Sa jag och log lite större.

 - But... I've like... Realized that... You're not like... The right girl for me...

Mitt leende försvann, likaså min värld. Allt jag kämpat för. Alla känslor jag byggt upp. Alla leenden jag fejkat... Allt var förgäves. Det tjänade inget till. Hur kunde jag vara så puckad att tro att självaste Harry Styles skulle gilla mig när det fanns andra, vackra tjejer.

 - Ehm... Började jag, men visste inte hur jag skulle fortsätta.

 - I'm so sorry, Tina. Viskade han med gråten i halsen.

 - Why didn't you tell my before? Sa jag tyst och fällde en tår.

 - I don't know. I guess I didn't like, know you.

 - So you mean I'm different? Do you mean that I'm meaner that I look?! Röt jag och vände mig om för att gå tillbaka till vår lägeneht.

 - No, I didn't mean it like that...

 - Oh, bullshit, Harry. Bullshit!

Jag smällde igen dörren efter mig och allas blickar föll på mig. Tiffany låg i soffan i Nialls famn, Cilla satt vid deras fötter i Zayns knä och Liam och Louis satt på golvet.

 - What's wrong? Frågade Liam.

 - Nothing... Mumlade jag och gick mot trappan.

 - Vad är det? Sa Cilla och jag sprang uppför trappan.

När jag stängt min dörr slängde jag mig på sängen och började gråta. Jag tryckte ansiktet i kudden för att kväva mitt skrik. Inte för att det hjälpte så mycket, men lite i alla fall.

Tiffany

 - What did you tell her?! Utbrast jag när Harry kom in med ett chockat ansiktsuttryck och rödgråtna ögon.

 - That... She wasn't the one... Viskade han och jag hoppa upp på golvet.

Det sved i bröstkorgen och snurrade i huvudet, men jag brydde mig inte.

 - What?! Utbrast jag och han började gråta.

Även om det gjorde ont, även om kroppen sa emot, så sprang jag uppför trappan och in till Tinas rum. Dörren var låst. Fan!!

 - Tina! Öppna dörren, snälla! Det är Tiffany. Sa jag och knackade hårt på dörren.

 - Nej, gå!! Skrek hon och jag fick tårar i ögonen.

 - Snälla Tina! Du har gjort så mycket för mig, nu vill jag ge tillbaka! Sa jag högt och började gråta.

Varför grät jag? Jo, jag tänker på hur jag skulle känna om Niall lämnade mig. Hon måste vara förkrossad. Jag vet ju hur mycket hon gillar/gillade honom.

Hon öppnade dörren och jag drog in henne i min famn. Jag släppte in Cilla också och låste dörren efter oss. Sedan satte vi oss alla på sängen och hon började berätta. Efter det började vi prata gamla minnen. Vi grät, av både lycka och srog, skrattade och ja... Allt möjligt. Vi har inte haft så mycket egentid de senaste veckan, så vi tog vara på tiden vi har nu. Snart vibrerade min mobil och jag log av namnet som lös upp skärmen: Niall.

 - Hello honey. Svarade jag.

 - Hi baby! Me and the boys are going to our apartment now,  but can you tell Tina from Harry that he's really, truly sorry. Sa han och jag log lite.

 - Of course I can. Can you promise to take care of him? I don't want him to do anything stupid.

 - Yes ma'am. Jag fnissade.

 - Måste gå. Puss och kram. Log jag.

 - Ehm... What?

 - Haha, I said that I need to go, kiss and hugs!

 - Oh, puss och kram, something, you to!! Jag skrattade.

 - Bye!!

 - Bye baby.

Vi la på  och sedan började vi tjejer prata igen. Snart vart alla trötta och Tina somnade i sin säng. Jag och Cilla bäddade ner henne försiktigt och gick sedan till våra rum.

Jag kunde inte somna, som vanligt. De senaste dagarna efter att jag var på sjukhuset har jag haft svårt att sova på grund av smärtan i både huvud och bröstkorg. På grund av bröstkorgen kunde jag inte ligga på sidan eller på magen. Typiskt, eftersom jag har riktigt svårt att somn på rygg. Men huvudvärken gjorde att jag aldrig kommer kunna somna. Så jag klev upp till badrummet och tog med Ipren till köket. Där tog jag fram ett glas och fyllde med iskallt vatten. Sedan svalde jag tabletten, drack upp resten av vattnet och ställde glaset på diskbänken.

Jag la mig på soffan och lyssnade på... Ja, vad lyssnade jag på? Det var ju liksom helt tyst. Men jag antar att det var just därför. Jag lyssnade på tystnaden. Lyssnade efter ljud i tystnaden. Det ända jag lyckades höra var ljudet av trafiken. Biltutor, bromsande bilar, mullrande lastbilar. Typiskt London.

Men det var mysigt.

Här trivs jag verkligen. Nära till city. Nära till stranden.

 - Hello Sweetheart. What are you doing up?

Jag såg på pappa som klev in genom ytterdörren.

 - I can't sleep. Headache and it hurts so bad in my chest.

 - Oh, okey. Well, I'll go to bed now. And I'm working tomorrow again.

 - It's okey dad. Ljög jag.

Sanningen var att jag ville ägna tid åt honom också. Jag menar, jag kommer inte hit så ofta. Bara en middag skulle räcka.

 - Dad, can't we like... Go and eat dinner?

 - Sure! I'm ending early tomorrow, so we can meet at the restaurant further down the road at like... seven am?

 - Yeah, that'll be awesome.

Han gick och la sig medans jag bara låg och tänkte, väntade på att huvudvärken skulle försvinna. Snart somnade jag och föll i en sömn full av vackra ängar, blommor, solsken och Niall...


När jag vaknade var klockan tolv och tjejerna satt i köket och pratade. Antar att det åt frukost. Sakta reste jag på mig och drog upp tröjan lite för att räta till bandaget som satt på min bröstkorg.

 - Gooodmorgon solsken! Log Tina och jag kramade henne från sidan.

 - Tjenare! Hur mår ni idag då? Ska vi ha en liten tjejdag på stranden? Frågade jag.

 - Stranden? Seriöst? Hur tänker du nu, Tiff? Sa Cilla.

 - Vadå? Jag kan ta av bandaget bara för en stund.

 - Nej, Tiff. Det får du inte. Du får inte lämna lägenheten heller. Sa hon allvarligt och jag suckade.

 - Men jag känner mig instängd! Jag måste komma ut! Känna solen direkt mot min hud! Utbrast jag.

 - Tyvärr. Men du kan ju sitta en stund på balkongen!

 - Bra idé! Och så kan vi bada i jacuzzin!!

 - NEJ! Sa de samtidigt och alla skrattade.

Men så blev det. Efter frukosten satt vi alla på balkongen och solade i solstolarna. Kände mig väldigt snygg. Satt där i en rosa bikini och ett vitt bandage runt bröstkorgen. Väldigt snyggt...

 - Väänta lite.... Sa inte doktorn att du skulle undvika solen på grund av din hjärnskakning? Utbrast Tina och satte sig upp.

Jag suckade tyst. De kom på mig... Egentligen visste jag att jag inte skulle vara i direkt solljus eftersom det påverkar något i hjärnan och hej och hå.

 - Jo... Tiffany, visste du det? Sa Cilla allvarligt och jag suckade.

 - Men jag vill inte sitta isolerad från riktiga världen! Det är så jobbigt!

 - Men du blir bara sämre då! Om du går ut och skiter i vad doktorn säger så tar det längre tid för dig att faktiskt få gå ut. Sa Tina och reste på sig.

Med en suck gick jag in efter de andra och slängde mig på sängen. De andra gick till vardagsrummet medans jag drog på mig mjukisar och ett linne för att sedan krypa ner under täcket.


 - Hey baby... Are you asleep?

Jag vände på mig och såg Niall komma in genom dörren.

 - No... Mumlade jag och la mig på rygg igen.

 - Haha, are you tired? Sa han och satte sig skräddare i sängen.

 - No. I'm just so sick of being in here! I just wanna go out and stuffs.

 - Haha, so... Are you just going to be home tonight?

 - No, I'm going out for dinner with daddy. But I guess that we'll make our own dinner home... Suckade jag.

 - Should I call him?

 - Yes, please. Suckade jag och slöt ögonen igen.

Jag hörde hur han pratade i telefonen och hur han la ner den. Sedan la han sig bredvid mig och jag vände på huvudet.

 - You're so beautiful. Viskade han och kysste mig snabbt.

 - Bullshit. Flinade jag och han tog min hand.

 - No, that's just pure true. Log han och kysste mig länge.

____________________________________________________________


Så.... Vad tycker ni?? Kommentera på bara ;) Och tänkte informera er lite... Nästa helg åker jag till genrepet i Globen för finalen av Melodifestivalen. Åker på lördag morgon och åker hem typ söndag morgon eller något... Så då kanske jag inte kommer uppdatera så bra. Och min syster fyller år då, så vi ska fira henne... Som ni märker har jag FULLT UPP nästa helg och därför kan det bli  dålig update....

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards