onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Kapitel 33

Av Wilma - 31 mars 2012 11:47

När jag vaknade nästa morgon sken solen in genom mitt fönster. Någon andades i min nacke, så jag vände mig om. Där låg Niall. Hans ögon var stängda och munnen var lite öppen. Hans ena arm låg om mig och jag kröp upp närmre honom. Tänk om han är sur på mig för igår? Tänk om han inte vill gifta sig med mig längre? Han kanske har ångrat sig? Kanske friade han bara för att han tyckte synd om mig?

 - What are you thinking about? Viskar Niall, utan att öppna ögonen.

 - Are you mad at me? Viskar jag och han öppnar ögonen.

Hans ögon ser rakt in i mina och jag känner hur magen pirrar.

 - No, why would I?

 - Well, you seemed mad yesterday... Mumlar jag och ritar så mönster på hans bröstkorg.

 - But I'm not. I'm just worred about you. I don't want anything to happen to you. Viskar han och smeker min kind.

 - I'll try my best, for you. But it's gonna be so hard.

 - Who said life was easy? Life is never gonna be easy.

 - We'll do it. Together. Ler jag och kysser honom.

Jag gick fram till min garderob och la fram rena underkläder, ett par svarta jeans, ett turkost linne och sedan ett par vita hälstrumpor. Jag drog av mig min pyjamas och kände Nialls blick på mig.

 - I know you're looking. Fnittrar jag och drar på mig kläderna jag la fram.

 - What? Nooo... Säger Niall oskyldigt.

När jag tagit på mig kläderna vänder jag mig mot Niall. Har har tagit på sig ett par chinos och en röd t-shirt. Med ett leende lägger jag mitt hår på ena axeln och borstar igenom det. Sedan sminkar jag mig med mascara, foundation och eyeliner. När jag är klar tar jag Nialls hand och vi går tillsammans ner till köket. Där sitter mamma och Lucas. Niall ser på mig och nickar innan han ursäktar sig och går till upp till rummet igen.

 - Hej gumman. Ler mamma och jag ler osäkert.

 - Hej.

 - Vad skulle Niall göra? Frågar Lucas och ser på mig.

 - Ehm... Vet inte... Men jag har något att berätta för er. Säger jag tyst.

 - Är du gravid?! Utbrister mamma och jag skakar snabbt på huvudet.

 - Nej! Nej, absolut inte! Men... Jag och Niall ska gifta oss...

Mamma tappar hakan, medans Lucas sätter flingorna i halsen.

 - VA?! Skriker mamma.

 - Jag älskar honom, mamma! Han är den rätta för mig!

 - Men du är så ung! Du kan inte gifta dig nu! Tänk om du ångrar dig?!

 - Jag skulle aldrig ångra mig med Niall. Ryter jag.

 - Nej nej! Det var därför du kom hem ifrån London med tårar?! Va?! Fräser mamma.

 - Bara för att du inte var lycklig med pappa betyder ju inte det att jag inte är lycklig med Niall! Skriker jag och springer ut ur huset.


Zayn


Jag vaknar av att någon skriker, och att dörren smälls igen. Sakta sätter jag mig upp och ser mig omkring. Jag och de andra killarna - minus Niall - sover i ett extrarum.De andra har också vaknat.

 - What was that? Frågade Harry hest.

 - I think the question is who was that? Rättar Liam och kliar sig i ögonen.

 - Hey guys! You gotta come! Tiffany ran out. Säger Niall fort som nu stod i dörröppningen

Vi alla reser oss upp och drar snabbt på oss kläder. Sedan rusar vi ut ur huset och ser oss omkring. Det första jag lägger märke till är en tjej några hundra meter bort på trottoaren. Hon har huvudet i händerna och sitter med benen mot magen.

 - Guys, look. Säger jag och pekar mot henne.

Niall rusar dit och sätter sig bredvid henne.


Tiffany


 - Honey, what's wrong? Frågar Niall oroligt och drar in mig i sin famn.

 - Mom doesn't want me to get married. Gråter jag och kryper upp mot hans famn.

 - Why not? Viskar han och de andra går mot oss.

 - She thinks I'm too young, and she keep on saying that I'll regret it. Gråter jag och snyftar högt.

 - Shh... I'll never let you go. I can't see you hurt. Viskar han och håller om mig hårt.

De andra kommer och efter att vi pratat går vi in igen. Mamma eller Lucas kollar inte ens på oss. Det gör ont i mig... Det gör ont att de inte accepterar mina beslut. Att de inte litar på att jag vet vad jag gör. Och det blir ju inte bättre om de tänker stänga mig ute.

 - Tänker ni stänga mig ute nu? Va?! Kan ni inte acceptera att jag är lycklig? Ni kanske ska börja acceptera mina val! Ryter jag och springer upp till mitt rum.

Jag slänger mig på sängen och ser upp i taket. Även om mamma och Lucas inte kommer prata med mig, så kommer jag gifta mig med Niall. Jag har ju fortfarande pappa. Han kommer säker bli jätteglad för min skull. Till skillnad från mamma och Lucas. Cilla och killarna finns ju också. Jag kommer gifta mig med Niall, bilda en familj, flytta till en strandvilla, åka på många familjesemstrar. Jag och Niall kommer åka på smekmånad i Hawaii.

 - Tiffany...

Jag vänder på huvudet och ser Lucas stå i dörröppningen. Snabbt vänder jag upp blicken igen och ser upp i taket.

 - Snälla, ignorera mig inte. Jag är bara chockad. Jag måste få ta in allt. Det är stort, förstår du väl? Min syster ska gifta sig! Och det är inte med en vanligt kille, utan en popstjärna! Jag ville bara säga att jag kommer vara vid din sida hela tiden, vad än mamma tycker. Hon tycker att du är för ung. Om hon skulle bestämma skulle du inte ens ha en kille vid det här laget. Hon tycker man ska vänta med kärleken. Säger han.

 - Vad har mitt liv med mamma att göra?! Hon vill inte att jag ska ha någon kille bara för att hon inte har någon! Ryter jag.

 - Hon vill inte att du ska ha någon kille bara för att hon är rädd att du ska bli sårad. Säger han mjukt.

 - Men jag är ju sårad - av henne. Hon sårar mig genom att inte stå upp för mina val. Mumlar jag och han ler lite.

 - Strunta i henne nu. Vart ska ni gifta er då?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentera!!

Hennes mamma är emot giftemålet, hur kommer det sluta?! :)

xxx

 
 
Frida L

Frida L

31 mars 2012 16:49

Jätte bra!!! Längtar till nästa! :D

Snälla kolla in min nystartade novell! <3

http://onedstorybyfriday.blogg.se

 
zeynab

zeynab

31 mars 2012 18:45

Gryym, men snälla kan du inte skriva lite mer nu förtiden? Du verkar bara skriva en gång i veckan, bästa du ! :)

http://zeynabdallo.devote.se

 
Ingen bild

Linn

31 mars 2012 19:51

Jätte bra!! <3
Meeer<3

Det kommer sluta.... Lyckligt! (du kan mina behov)

 
Ingen bild

Rim

31 mars 2012 19:54

jätte bra! men kan inte Tina komma in i berättelsen igen? skulle vara lite spännande ifall hon kom med :)

 
issa

issa

31 mars 2012 21:15

Jättebra novell, spännande å bra! :) En sak bara som jag MÅSTE påpeka är att i kapitel 30 så sa Tiffany till sin mamma: Tänk om han friar ikväll. å hennes mamma sa leendes: det gör han säkert. Tycker det är konstigt att hennes mamma accepterade det då men inte nu O.o Bara sa vad jag tyckte, men fortsätt som du gör, det är din novell :)

http://www.Baranoveller.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

JoJo

31 mars 2012 22:32

7kt bra! Men kan inte Tina komma in i novellen igen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards