onedirectiontolove

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Kapitel 30

Av Wilma - 23 mars 2012 16:07

När jag vaknade var klockan tio. Jag kände två armar om mig och jag vände mig om. Där låg Niall. Hans ögon var slutna och han andades tungt. Jag flätade ihop våra händer och försökte fantisera mig hur det skulle vara att vara gift med honom. Mrs. Horan... Vi skulle flytta till en strandvilla, skaffa barn, se dom växa upp...

 - What are you thinking about? Viskade Niall.

 - Nothing. Log jag och rodnade.

 - Come on honey, tell me. Säger Niall och smeker min kind.

 - I just thought about you and me... Our future. Säger jag och han ler.

 - Dinner, tonight? Frågar han och jag nickar.

 - Yeah, that would be nice.

Vi kliver upp och äter en liten frukost innan han gör sig i ordning för att gå på en fotografering med killarna. Mamma skulle vara hemma med mig idag, men jag tvingade med henne på en shoppingtur. Jag menar, jag kanske har cancer, men det ska fan heller hålla mig ifrån att leva. Jag är ju inte direkt död. Mitt mål i livet är att gifta mig, se mina egna barn växa upp, flytta till en strandvilla...

 - Kan vi inte gå till BikBok? Frågar jag och pekar på den mellanstora BikBok skylten på andra sidan gatan.

 - Visst. Säger hon och vi går in.

Vi kollade ett tag där inne och jag hittade ett par shorts, ett maglinne, en stickad tröja och ett par jeans. Sedan gick vi till några andra affärer innan vi åt lunch på Donken. Då plingade min mobil.

Hi honey! How are you? Miss you to much... Can't wait until tonight XoXoYourNiall

 

Hi babe! I'm totaly fine. Miss you to! Me neither, kiss and hugs YourOneAndOnlyTiffy

 

 - Var det Niall? Frågar mamma med ett leende.

 - Ja. Vi ska på middag ikväll.

 - Vad trevligt!

 - Är det normalt om man fantiserar om hur det skulle vara att vara gift med sin kille? Frågar jag tyst och ser generat ner i bordet.

 - Det betyder bara att man älskar personen riktigt mycket.

 - Mamma, tänk om han friar på middagen?

 - Det gör han säkert. Du får väl helt enkelt vänta och se. Ler hon.

Vi lämnar McDonalds och går vidae till andra affärer. När vi är klara är klockan tre och vi hoppar in i en taxi, tillsammans med tusentals påsar. När vi är framme betalar mamma och jag tar med mina påsar in. Killarna sitter i soffan och ser på TV. Niall går fram till mig och kysser mig innan jag avbryter för att lämna påsarna. Han erbjuder sig att hjälpa till. Så vi går till mitt rum och börjar plocka upp alla påsar.

 - Wohooo. Flinar Niall och håller upp en skrikrosa spetsbehå som jag köpte.

Jag skrattar och tar den ifrån honom.

 - That's actually mine. Flinar jag och lägger den i lådan med underkläder.

 - Haha, yeah, keep it. Flinar han och vi fortsätter.

När vi packat upp allt så bestämmer vi oss för att åka till en restaurang vid sex, och nu är klockan fem, så jag börjar göra mig i ordning. Jag låser ute Harry från mitt sovrum och hoppar in i duschen. Efter att ha rakat mig och tvättat håret går jag ut och torkar mig, sedan drar jag på mig kort, ljusrosa klänning med ett bälte under brösten med diamanter. Under bältet är det lite volanger. Det är inga ärmar på klänningen, vilket jag älskar. Jag älskar klänningar utan ärmar. Sedan lockar jag mitt hår och sminkar mig med mascara, läppglans, lite ljusrosa ögonskugga, foundation och lite rouge. Skor fick bli svarta pumps. När jag är klar lägger jag ner pengar, nycklar och mobil i en Gucci väska med silverkedja.

Tänk om han verkligen friar? Tänk vad bra allt skulle bli. Vi skulle kunna flytta till en egen villa, skaffa barn, se dom växa upp... Allt skulle bli helt perfekt...

 - Tiffany! Are you coming, baby?! ropade Niall.

 - Coming! ropade jag nervöst tillbaka.

Sedan gick jag ner. Han stod nedanför trappan med en svart/grå kavaj, vit shorta och såna typiska finbyxor för killar i samma färg som kavajen. Han log när jag kom ner. På höger sida om honom står killarna, mamma och Cilla. De alla ler mot mig och jag fnissar.

 - It's a date. Not a prom or wedding, säger jag tyst och alla skrattar lite, men Niall ser mest nervös ut.


Niall


Jag tog Tiffanys hand och vi gick in till restaurangen. Vi hade fått ett eget litet rum med ett bord för två. På bordet låg en vit duk och det var dukat väldigt fint. Servetterna var vikta och satta i glaset. Det var verkligen vackert, helt perfekt.

Vi beställde maten och började äta. Medans vi åt så sa vi inte så mycket. Tiffany såg ganska nervös ut, men jag kan slå vad om att jag var dubbelt så nervös. Ikväll händer det... Jag måste göra det... Tänk om jag backar ur? Tänk om jag säger något helt annat? Tänk om jag blir så feg att jag skiter i det? Nej, jag måste göra det. Annars blir det kanske aldrig av. Någon gång måste jag ju ändå göra det.

 - What do you thinking about? frågar Tiffany och jag vaknar från min tankekoma.

 - Ehm... Nothing, svarar jag snabbt och hon fnissar lite.

 - Okey then... säger hon och lägger bisticken åt sidan.

 - Should we go? frågar jag.

Jag ser lite besvikelse i hennes ögon. Men hon nickar. Vi går ut igen, hand i hand. Tiffany stannar vid trottoaren, men jag går över gatan.

 - Where are we going? frågar hon och följer efter.

 - Just follow me, ler jag och tar hennes hand igen.

Vi går i en gång med rösa blockljus. Runt ljusen ligger röda rosblad. När vi snart är vid vattnet tar gången slut och vi kommer till ett härta av rosor. Vi ställer oss i det och hon ser på mig med tårar i ögonen.

 - Have you done all this? frågar hon och torkar sig snabbt under ögonen.

 - Yeah, the boys helped me a little bit, ler jag.

 - It's beautiful, säger hon drömmande och ser sig omkring.

 - Ehm... Tiffany, I wanna ask you something, säger jag nervöst och hon möter min blick.

 - Yes? frågar hon och jag känner paniken stiga.


Tiffany


 - Yes? säger jag och känner hur det bara pirrar i mig.

Tänk om han friar? Det kanske blir vi ändå!!

 - Do you wanna follow me and the boys like a week in the tour? frågar han och en våg av besvikelse sköljer över mig.

 - Yes, I want to, säger jag och ler ett fake leende.

 - Good, ler han och kysser mig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Förlåt för USEL uppdatering!! Har haft fullt upp i veckorna och i helgen!! Känner mig som världens sämsta bloggare just nu... Shit, jag förstår om ni lämnar bloggen!!!

 
 
Ingen bild

JoJo

26 mars 2012 17:25

7kt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fast man kände verkligen besvikelsen som hon fick. Men det är jätte bra och helt awesooooome!!!!!!!!!;)<3<3<3 KRAM XOXO JoJo!

 
alexandra

alexandra

26 mars 2012 18:45

NÄSTA FRÅGA HAN STÄLLER MÅSTE VARA '' Will you marrie me? '' Annars smäller jag av! Satt på spänn hela kapitlet för att få höra den frågan! Den frågan måste komma!!!

http://www.theonedirectionnovells.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

26 mars 2012 19:34

Förlåt, men du borde inte säga att du bloggar dåligt på den här, din andra blogg om JB har mycket mindre uppdatering. Det är där du borde skriva "jag känner mig som världens sämsta bloggare" om du känner för att skriva så på någon av bloggarna. Ta inte illa upp!! :) <3

 
Ingen bild

Rim

26 mars 2012 22:13

Helt UNDERBART! skriv mer!!! Xoxoxo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 22 december 2013 20:11

23:e februari 2012 skrevs första kapitlet någonsin på den här bloggen, första kapitlet på fanficen Love Make Me Blind. Jag vet inte om någon av er har varit med mig sedan allra första kapitlet, men det spelar ingen roll. Det spelar ingen roll hur län...

Av Wilma - 22 december 2013 16:15

24:e december Chachi's POV    "Chachi!" hör jag någon ropa ut över den fyllda ankomstsalen på flygplatsen i Doncaster. Egentligen förstår jag inte hur jag kunnat höra det, det är fullt av människor som pratar och skrattar och det känns som att ...

Av Wilma - 18 december 2013 20:00

 "Alright babe, I'll see you for christmas" säger Louis och kysser mig lätt med händerna placerade på min korsrygg.  "It's such a long time" klagar jag och kollar upp på honom.  "It'll go by quickly, I promise" ler han och pussar min näsa. "We'll...

Av Wilma - 4 december 2013 18:15

 "Babe?!" ropar jag i hotellrummet när jag kliver in med Delilah bakom mig. Vi var nyss på hennes rum och lämnade hennes saker, så nu ska vi samla alla för att hitta på något eftersom vi inte har något att göra under dagen.   "Hi Chachi!" skriker N...

Av Wilma - 27 november 2013 21:00


Efter ett ganska långt telefonsamtal bestämde vi oss för att träffas i Philadelphia eftersom vi ska spendera tre nätter på hotell. Delilah ska ta tåget hit och jag ska åka och möta henne på tågstationen imorgon. Jag har bokat ett extra hotellrum åt h...

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards