onedirectiontolove

Alla inlägg under februari 2012

Av Wilma - 23 februari 2012 10:37

Jag la upp resväskan på bandet och visade mitt pass. Sedan ställde jag mig en bit ifrån för att låta Cilla och Tina checka in sina väskor. När det var gjort gick vi mot säkerhetskontrollen. Vi pratade i munnen på varandra och gick igenom. Det pep på mig, men det visade sig vara mitt halsband. Halsbandet jag fått av pappa  när jag träffade honom för tre år sedan. Det är en nyckel och ett hjärta där det står Always By Your Side.

Vi gick igenom gaten och letade reda på våra platser. Cilla satt vid fönstret, jag satt i mitten och Tina satt längst ut.

 - Tänk att vi ska till London! Igen! Utbrast Tina och jag log.

 - Ja, tänk! Vi kan åka till stranden, shoppa och kolla på London Eye! Fortsatte Cilla hypert.

Typiskt Cilla tänkte jag. Hon är den roliga av oss. Alltid positiv och uppåt. Den som får oss att skratta även om vi vill gråta.

 - Ja! Och så kan vi ju ragga killar! Flinade Tina och jag skrattade.

 - Och så kan vi ju plugga lite. Log jag och de buade.

 - Bu för plugget! Vi har ledigt, för i helvete! Utbrast Cilla och vi skattade.

 - Vill du jobba lite nu på semestern, eller plugga dubbelt så mycket när vi kommer tillbaka? Sa Tina.

Hon är den smarta av oss. Hon hjälper oss välja rätt väg. Hon liksom... Tänker alltid ett steg före.

 - Sant. Sa Cilla och suckade.

Snart lyfte planet och när lampan om bältet äntligen slocknade tog jag av det och tog fram mitt lilla block. Där står allt från sångtexter jag skrivit, till dikter och citat. Jag började skriva lite, men det tog liksom stop i hjärnan. Så jag var social med Cilla istället. Tina hade redan somnat på min axel.

 - Bor det där pojkbandet kvar bredvid din pappa? Frågade hon och jag ryckte på axlarna.

 - Tror det.

 - De kommer nog älska att vi kommer dit. Sa hon ironiskt och jag fnissade.

 - Absolut!

Vi skrattade lite och snart somnade jag också...


Några timmar senare


 - Tiffany! Vakna! Vi är framme!

Jag öppnade ögonen och såg Cilla. Planet stod redan på marken och alla rörde sig mot dörrarna. Snabbt plockade jag ihop mina saker och följde med strömmen.

 - Helloo London... Viskade jag och gick tillsammans med tjejerna till bandet där resväskorna kommer.

Min kom först. Den var inte svår att missa. Skrikrosa, stor och vääldigt snygg! Snart kom de andras också. Vi gick mot ingången och såg pappa stå där. Som vanligt hade han kavaj och finbyxor. Han är advokat, och tänker på sitt ryckte. Skulle han komma med jeans och en t-shirt hade tidningarna skrivit om det.

 - Hello my little girl! Ropade pappa.

Jag släppte min resväska och sprang fram till honom. Han kramade mig hårt och snurrade runt mig två varv. Tjejerna kom fram och pappa log mot dem.

 - Hello girls. Log han.

 - Hello Mr. Jones. Sa de samtidigt.

Vi gick ut till hans coola Mercedes och la in väskorna. Sedan satte jag mig fram vid pappa och tjejerna satte sig bak. Motorn började spinna och vi åkte iväg.

Jag har saknat London. Det här är liksom mitt andra hem. Allt från de stora städerna till de djupaste skogarna.

När vi parkerade utanför det stora höghuset log jag. Allt var sig likt. Pappa tog ut våra väskor och gick före oss in. Vi pratade i munnen på varandra som vanligt och steg in i den lyxiga hissen.

 - You know that boyband? They asked when you where coming. Log pappa och jag tappade hakan.

 - What?! UTbrast vi samtidigt.

Hissdörren öppnades och vi steg ut.

 - Yes. I know them a little. We eat dinner together sometimes. They're really kind. Log han och såg menande på mig.

 - Oh, please!

Tjejerna skrattade och pappa låste upp takvåningen. Vi tjejer gick direkt upp till övervåningen och började packa upp. Jag har eget rum och tjejerna delar på det största gästrummet. Mitt rum har en egen liten balkong och själva övervåningen har en GIGANTISK balkong. Där ute finns en bubbelpool, solstolar, en grill och massa annat.

När vi packat klart bestämmde vi oss för att gå till affären och köpa snacks och dricka till en tjejkväll. Så jag drog av mig mina mjukiskläder och drog istället på mig jeansshorts, ett vitt, pösigt linne och ett brunt, flätat bälte. I hallen tog jag på mig gladiator skor utan klackar och väntade in tjejerna som kom snabbt efter. I högra handen tog jag min svarta Iphone4s och min Gucci plånbok.

Medans vi väntade på hissen pratade vi om vad vi skulle göra imorgon. Vi bestämmde oss för att gå till stranden.

Vi gick över gatan och gick in till affären som låg där. Medans jag hämtade dricka hämtade Tina godis och Cilla hämtade chips. Vi träffades vid kassorna och jag betalade med mitt kort. Vi packade i allt i en påse och gick sedan tillbaka och tryckte på hissknappen.

När vi kom in i takvåningen packade vi upp allt och sedan la vi oss på den stora soffan.

 - Jetlag? Frågade pappa och satte sig i fåtöljen.

 - Hell yeah... Mumlade Cilla och alla skrattade.

Pappa skulle tydligen jobba så han åkte efter en halvtimme. Så vi ställde fram chips, godis och dricka på soffbordet i glas och böt sedan om till våra One Piece. Jag har en turkos och så står det One Piece med stora bokstäver över hela. Jag satte upp mitt hår i en tofs och gick ner till de andra. Tinas var rosa och Cillas var svart.

Vi satte på Poesidon och hällde upp dricka i våra glas. Jag tror faktiskt att alla grät någon gång i flimen. Även Cilla, som sällan gråter.

__________________________________________________________________________


Så... Första kapitlet! Vad tycker ni??

Av Wilma - 22 februari 2012 15:31

Hej hej!

Här kan ni läsa noveller om One Direction. Jag uppdaterar så ofta jag kan och ja... hoppas ni gillar det! Om ni inte gör det, läs inte.

Lägger ut prologen snart, håll ut!

Tidigare månad - Senare månad

ÖVERSÄTT

Presentation


Hej hej! Här på bloggen kommer jag skriva fanfics om One Direction. Handlingen kan du läsa längre ner i menyn. Läs, kommentera och sprid!!

Love At First Sight

p> 

 

Olivia "Chachi" Gonzales är 17 år och har dansat hela sitt liv. Hon och hennes crew har vunnit America's Best Dance Crew år 2011, men har sedan dess legat lågt. Men nu kommer deras nästa utmaning. I London, Storbritannien, söker nämligen One Direction en dansgrupp som ska inleda alla deras 120 konserter på deras 9 månader långa turné. De bestämmer sig snabbt för att skicka in en ansökan...

Gilla Bloggen

Follow on Bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards